(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: (Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:32

hestejente schreef:
lieniminnie schreef:
Andere poes van de zus van mijn vriendin had een leuke actie ROFL als er vliegjes of mugjes waren miauwde hij eerst heel gek als hij ze zag. Dan ging ie ze aanvallen maar ze vlogen natuurlijk omhoog. Als ik dan zo'n vliegje op de muur zag pakte ik die kat op en hield hem erbij in de buurt. Ging ie helemaal die vlieg aanvallen en als ie weer weg was bleef ie gewoon in mijn armen zitten Lachen

Bedoel je van dat gemekker? Dat doen die van mij ook, zo van kijk, ik ben een sluipend roofdier (yeah right Vork ) dat prooi heeft gespot. De ene til ik dus ook soms op om bij het vliegje te kunnen (de ander durft niet) maar om de een of andere manier is het vliegje dan meestal niet interessant meer ("Oeh, nou we toch hier staan, zet me es op die kast daar")

jaaaa presies zo *LOL* alleen werd de vlieg dan nog wel aangevallen; de muur verscheurd Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:18

Katertje had vliegje gezien en sloop die kant op vanaf de krabpaal. Naast de krabpaal staat een voetenbankje waar hij dacht op te stappen. Niet dus, boem!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:00

Whahahaha ROFL
Heerlijk die verhalen!!! En dan nog zeggen mensen dat katten alleen maar slapen, dat ze niks aan zijn....
Ik maak ook elke dag wel dingen mee met die 2 idioten van mij!!!
Onze kat Joep houd niet van de trommel lessen aan de overkant van mijn huis.... dan gaat die grommend door huis lopen en is heel chagerijnig!
Postbodes houd die ook niet van... wij zien 'm langs het keukenraam lopen, dan rent joep naar het keukenraam en gromt naar de postbode....
Wij hebben ook niet voor niks een bordje bij de deur:
Onze kat doet aan karate....
En dan hebben we ook nog Pino.... roep je de naam PINOOOO!!! Kijkt die om zich heen en wacht tot er een pino voorbij komt....
Maar als er snoepjes zijn wilt hij ook wel voor pino spelen....

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:04

mijn kat verscheurt kranten in 100.000 stukjes,erg fijn als je net gestofzuigt hebt.
en hij schaapt ook altijd met ze pootje over de grond als hij gegeten heeft raar maar waar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:36

Onze kat had van de week een duif gevangen en die half opgegeten op de overloop achter gelaten. Dus m'n moeder gevloekt, duif buiten gelegd, kat erbij gezet en doorgegaan waar ze mee bezig was. Ondertussen gaan douchen. En mijn broertje word wakker en stapt de overloop op, draait zich om en loopt naar mijn moeder 'mam, er ligt een halve duif op de overloop' mijn moeder nog harder vloeken 'heeftie m weer mee naar binnen genomen'. Gaat ze kijken, blijkt dat hij er nog eentje heeft gevangen... Dat waren dus meneer en mevrouw duif die al jaren in onze tuin wonen...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:53

ROFL wat een geweldige verhalen!!

onze katten vallen wel mee als ik dit zo lees, en dat terwijl ik dacht dat ik hele vreemde katten had Knipoog
nouja de mijne is iig wel de lelijkste, schrik niet http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMWMXGCS.jpg
, ze snurkt ( heeel hard! )
en af en toe maakt ze ook zeer vreemde geluiden, dat doet ze alleen snachts en ik vraag me echt af hoe ze zoiets uit dr keel kan krijgen
t klinkt als een stikkende baby ofzo Verward
gelukkig hebben ze geen verzameldrang ( of toch wel? al mn elastiekjes verdwijnen op een zeer misterieuze manier ) en vangen ze ook geen muizen of vissen ( ze drinken uit de vissenkom, maar dat doen er vast wel meer )
blijf dit topic zeker lezen want heb het net met een big smile doorgespit

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:41

Heerlijk al die gekke katten! Mijn ouders hebben er 7 thuis en ik zelf 1tje dus maak ook genoeg gekke acties mee! Dr is eentje bij die haar staart altijd in een krul heeft, net een varkentje! Het ziet dr echt niet uit en heb ik ook nog nooit eerder gezien...

Een andere ligt het liefst in je nek of hals zodat je bijna stikt en kwijlt gigantisch als je haar aait... (doen er meer trouwens...)

Maar onze Herman spant toch echt de kroon! Komt omdat hij een aangeboren hersenafwijking heeft maar ondanks dat is hij super gelukkig! Hij is echt alleen maar heel lief, zit geen greintje kwaad in. Kijkt nogal scheel (en dat is een understatement haha) en kan niet recht lopen, loopt altijd rondjes en zigzaggend! (heeft hij gelukkig geen last van, alleen als hij in paniek raakt dan gaat ie tollen...) Hij snapt echt helemaal niks, nog nooit zo'n domme kat meegemaakt! Kan niet zonder begeleiding buiten want dan verdwaald hij en raakt in paniek... laatst heeft hij een half uur rondjes gedraaid in de tuin van de buren! Loopt ook wel eens tegen de deur aan ipv door het kattenluikje...maar dan draait hij zich om en huppelt weer vrolijk verder! Hij "kwettert" als hij een vogel ziet (is niet te beschrijven zo'n raar geluid) en slaapt het liefst half hangend van de krabpaal af...
Dit is onze schat (iedereen is verliefd op em...): http://www.mijnalbum.nl/Foto-MWIP3L8R.jpg

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:53

Mijn katertje is nu ongeveer een half jaar, ben benieuwd wat ie in toekomst voor gekke dingen gaat doen Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:05

Mijn kater (ex) is ook zwaar verslaafd aan tampons, hij vist ze als hij de kans krijgt uit het doosje en mikt ze dan zo de trap af. Het enige wat je dan nog hoort is stuiter stuiter, kaboem (kat vliegt achter tampon aan de trap af) en daarna hoor je trip trip trip (kat komt met tampon in bek weer naar boven).
Als ik dan in bed lig mikt hij die tampon op mijn bed en gaat hij voor de deur staan zo van gooien graag. Dus dan gooi ik en dan vliegt hij er weer achteraan de trap af en komt hem weer terug brengen. Dit doet hij dan een tijdje tot hij moe is.

En dan onze poes, die vind het nodig om alles wat ze kan vinden in hun waterbakje te gooien (speelmuisjes, elastiekjes, mobiele telefoon hoesjes etc.) en het liefst nog wel de tampon waar mijn andere kat daarvoor mee heeft gespeeld en dan zitten er natuurlijk een paar bijtgaatjes in het plastic, waardoor dus na een paar minuten het waterbakje leeg is en de tampon volgezogen is tot formaat ballon. Heel fijn dus.
Verder wil zij altijd uit de kraan drinken en wil ze nog wel eens met sokken spelen, maar als ze daar dan een lel tegen geeft en dat ding blijft aan haar nageltje hangen vliegt ze een meter de lucht in, want zo'n sok kan natuurlijk lelijk aanvallen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:35

Katten sporen niet.

Mijn oude kat Tokkel (woont nu bij mijn oudtante) at altijd alles op wat los en vast zat. Zelfs als er een DICHT!!! pak beschuiten op het aanrecht stond, vrat ze die open en at ze de beschuiten op. Vork Ze kreeg prima voer en water was altijd beschikbaar. Nu ze bij mijn oudtante woont, haalt ze overal haar neus voor op. Zelfs voor een lekker stukje kip of vis.

Afbeelding

Mijn andere kat is dol op rozijntjes. Slapen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:46

Ik heb genoten van al die maffe verhalen van jullie katten. Wij hebben er zelf ook 2, maar die blijken dan nog redelijk normaal te zijn. Ze doen wel gekke dingen, maar niet zo extreem als die monsters uit jullie verhalen.
Ze verzamelen niks, apporteren niet, alleen Saartje vindt het erg leuk om de aarde uit de kamerplantpotten te halen. Dan gaat ze in de bloempot zitten en maar hengelen naar de aarde en alles eruit proberen te peuteren. Saartje is 7 maanden oud ongeveer en die is in de ontdekkingsfase: kijken in de wc-pot als je net doorgetrokken hebt, als je gedoucht hebt, moet ze naar de waterdruppels kijken die van de douchewand naar beneden druppelen. Toen ze nog heel klein was, vond ze het heel erg leuk om met het water in de hondendrinkbak te spelen. En maar vissen en maar spetteren. Alles nat, inclusief poes, maar ze had een hoop lol. Als we de vissen in het aquarium gaan voeren en we doen dan het deksel omhoog, dan komt Saartje erbij zitten, want ze moet en zal even naar de visjes kijken. O ja, als je op de wc zit, dan komt ze aanlopen met een speelgoedmuis en die mept ze dan onder de deur door. Dan moet jij die terug schoppen en dan gaat zij hengelen onder de deur door en geeft die muis weer een mep. Zo kun je samen heel lang aan het spelen zijn, zij mept de muis, jij mept de muis. Knipoog . Dit deed onze oude poes ook, nu niet meer, maar een jaartje geleden nog wel.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:59

Nerwen schreef:
Ze zijn trouwens beide gewoon gezond.

Haha! Haha! Haha! Haha! Weet je dat zeker ???

Geweldige verhalen ! Er zitten nu 2 poezen me aan te kijken waarom ik in een deuk lig achter de laptop Haha! .

Hier ook 2 donderstralen. (foto's in profiel)
Sharon is gék op sokken en als we 's avonds thuis komen van een dag werken liggen er boven op de overloop overal sokken waar ze mee gespeeld heeft. Ze haalt ze zelfs uit de wasmanden als er niks in huis rondslingerd. Nagelbijten / Gniffelen
Als ze buiten een vogel ziet begint ze eerst te kwetteren en gaat vervolgens ons roepen. Ze slaapt het liefst de eerste helft van de nacht bovenop mijn vriends buik en stapt halverwege de nacht over op mijn borst en tukt rustig verder. Dromen

Tijger is de vreetzak van de twee en vindt het nodig om mij 's morgens vroeg wakker te maken. Eerst kruipt 'ie op bed en gaat met mauwen proberen me wakker te krijgen, dan neemt ze een sprong vanaf de andere kant van het bed zodat ze bóvenop mijn buik terechtkomt (fijn als je 's ochtends met een volle blaas in bed ligt wakker te worden....) en als ik dan nog niet reageer gaat ze bovenop mn borst zitten om vervolgens heel voorzichtig met een pootje met half ingetrokken nagels m'n dekbed van me af te trekken. Clown
Als ik me dan omdraai zodat ik op m'n buik lig gaat ze naast me zitten en gaat met datzelfde pootje mét nageltjes op m'n neus tikken. Gegarandeerd dat je dan wél opstaat om het mormel voer te geven... !!!!

O ja, die tic van schrapen over de vloer net na het eten heeft Tijger ook - geen flauw idee waarom.

Verder zijn die van ons redelijk normaal geloof ik Haha! .

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:06

Heel raar kattengedrag is volkomen normaal voor katten. [na 16 jaar katten verzorgd te hebben kan ik dat wel zeggen...] Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:09

Sjuulie schreef:
ze snurkt ( heeel hard! )

Mijne ook *LOL*

De ander ligt net te slapen op een sjabrakje dat hier rondslingert, met zijn pootjes had hij de achterkant (dat stukje dat een beetje omhoog gaat) zo gevouwen dat het dubbel lag onder zijn kopje, als een soort kussentje *aait lief kattenvriendje heeeel voorzichtig om 'm niet wakker te maken*

En allebei hebben ze een ongezonde fascinatie voor de wc...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:20

Zoolgangster schreef:
Heel raar kattengedrag is volkomen normaal voor katten. [na 16 jaar katten verzorgd te hebben kan ik dat wel zeggen...] Haha!

Wat een verademing...mijn katten zijn normaal... Haha!
@Zwerte: Herman is echt een schatje om te zien, geen wonder dat iedereen verliefd op hem wordt...

En wat (vr)eten betreft...Zo had ik eens een kat die luisterde naar de ietwat illustere naam Neus (was een kruising tussen een Bull Terrier, baksteen en huiskat, maar voor de rest een heerlijk beest). Zijn grootste hobby was stofzuigen, als in eten. Nu was ik al gewend (opgegroeid met katten, dan leer je het wel) om etenswaar direct weg te zetten. Maar ik dacht werkelijk niet dat een zakje stroopwafels op het aanrecht laten staan kwaad kon...
Enfin, na een middagje paardrijden kom ik thuis en tref ik Neus met een ernstig ziek koppie op de bank aan. Voordat ik in paniek wilde raken besloot ik eerst mijn spullen in de keuken te zetten. Daar trof ik op het aanrecht een opengescheurd pakje met nog een halve stroopwafel (van de 12!)...
Nadat ik Neus had gecontroleerd en bleek dat hij niet ernstig ziek was heb ik hem een 'eigen schuld vette bult' naar de kop geslingerd.
Neus had overigens niets overgehouden aan de vreetpartij. Een week later trof ik een opengescheurde plastic tas aan en een brood op de grond waarvan er een heel aantal sneetjes was verdwenen...
Daarna nam ik echt geen risico's meer en zette ik alles gelijk weg...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:27

Oh ja, onze kat (Loes, IQ van een stoeptegel) mept met haar voorpoot de brokjes uit haar bak en dan eet ze ze op van de grond...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:46

Mijn kat is er in geslaagd om na 13 jaar zalige stilte eindelijk te leren miauwen Huilen van het lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:17

poes schreef:
Mijn kat is er in geslaagd om na 13 jaar zalige stilte eindelijk te leren miauwen Huilen van het lachen

Begin van dementie?
Zo heeft de kat van mijn moeder, Dreyfuss, zijn hele leven geen stom woord gezegd totdat hij ongeveer 15 was. De eerste keer dat hij z'n bek opentrok schrok ie er zelf nog het meest van...
Tegenwoordig miauwt hij niet alleen, hij kan ook als de beste mopperen...Als hij geen kippelevertjes krijgt, als de deur dicht is, als de deur open is, als de zon weg is, als er iemand in zijn stoel zit of ergens waar diegene niet hoort, om maar wat te noemen. Dan loopt hij echt mopperend door het huis en kijkt hij zo af en toe op om te zien of wij wel doorhebben hoe verrot zijn leventje is...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:47

Beest is volgens mij zonder overdrijven al 5 jaar dement. Dat miauwen heeft ze echt gewoon ontdekt. Het is trouwens geen echt miauwen, een tijdje terug had ze een zware verkoudheid waarbij haar ademhaling piepte. Ze ging ook piepend spinnen. Het is dat piepen dat ze nu als geluidje heeft. Kat is tijdens en na de verkoudheid grondig door DA gecheckt en is kerngezond.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:08

Huilen van het lachen geweldige verhalen ROFL
Vjestagirl; Dat waren dus meneer en mevrouw duif die al jaren in onze tuin wonen... Ach gut dat hebben wij ook meegemaakt ja Ja, roodborstjes leggen gen eitjes meer in de tuin Ach gut alle domme vogels wel trouwens Huilen van het lachen
Zwerte; wat een schatje! Dit is onze schat (iedereen is verliefd op em...): http://www.mijnalbum.nl/Foto-MWIP3L8R.jpg geweldig die foto Lovers zou ook opslag verliefd worden Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:41

1 van onze 2 katten die speelt dus echt nergens mee. Die was nergens voor te porren. Zo actief als onze andere kat overal mee speelt, zo passief zit Mika er altijd maar bij te kijken.
Totdat ik een kunstplant kreeg van mijn ouders, de dag erna kwamen we thuis, lagen er wat losse blaadjes door de kamer. En als een bezetene rent hij dus met die blaadjes door de kamer. Die worden overal mee naartoe gesleept haha, echt schattig.

Hij is ook zo heerlijk lomp, hij valt overal vanaf. Laatst lag hij op de krabpaal te slapen, mijn vriend en ik zaten tv te kijken, en ineens rolt ie zo van de krabpaal af (we hebben er 1 met 2 verdiepingen) dus hij rolde zo van verdieping naar verdieping op de grond. Whaha hij keek echt zo van Verward hihi

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:49

Hahaha, geweldig! Wat een verhalen ROFL

Bij ons hebben we er één met een 'papier-fobie'. Ookal staat er keukenrol ín plastic verpakt op de grond/tafel.. Meneer moet het verslinden!

Dan hebben we ook nog een kat die vind dat de verwarming in de kattenbak moet Nagelbijten / Gniffelen . Staat hij daar een kwartier aan die verwarming te krabben Sigaar (ja, dat is pijnlijk voor je oren..).

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:08

hhaha geweldige verhalen!

mijn oude poessie (helaas is ze er al een paar jaartjes niet meer), at alles wat ik ook at.
als ze maar zag dat ik het in m'n mond stopte wou zij het ook, bv. tomatensoep, chinees, doperwten, alle smaken chips en noem maar op.
ook kwam ze je wakker maken als ze vond dat je lang genoeg in bed had gelegen.
eerst kwam ze boven op je zitten, en dan naar je staren, je voelt het en kijkt door een mini spleetje, als je niet reageerde ging ze aan je oogleden likken, ooit wel eens ruwe kattentong tegen je oog leden gevoeld...dan kan je echt niet meer doen alsof je slaapt en begin je te lachen, zo ook weer gelukt denkt poessie lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:20

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:27

Judith_M schreef:
Echt geweldige verhalen!

Die van ons kan er ook wat van Haha!

* Vliegjes moeten en zullen gepakt worden, en het lukt nog altijd ook.. behalve als ze op het plafond zitten, dan kan ze er niet bij

* Bij het naaien net zolang voor je zitten op de tafel en naar je staren tot ze een klosje garen weet te bemachtigen

* Slapen kan alleen op je rug, en héél uitgestrekt..

* Slapen lukt het best op de kont van een mens..

* Brokjes niet uit je bakje eten.. Neee joh! Die pak je eerst met je pootje, zodat je ze daarna van je pootje af kunt eten!

* Naar de pc kijken, hoe de muis beweegt ( Ja dat pijltje dan Tong uitsteken ) En bij de televisie doet ze dit als er voetbal voor is..

* Je kunt hier in huis niet veilig je benen over elkaar heen doen en dan je hand ertussen, of je hand onder een kussen o.i.d. Zodra ze met d'r pootje ergens tussendoor moet om haar 'prooi' te pakken, is het leuk!

*Zodra ze vogeltjes ziet, begint ze te 'blaffen', dat ontstaat er zo'n soort geluid: Auw, auw, auw..

En dat allemaal van 1 kat.. Ik heb vast nog niet alles genoemd Tong uitsteken

Hee, dat gaat over mijn katten! Clown

Een van mijn snorhaarbeesten kreeg vroeger eten uit blik, gewoon van de Whiskas. Tegenwoordig heb ik van die zakjes maar ze weet nog heel goed dat een blik eten betekent. Als ik een blik soep openmaak staat ze dan ook al naast me te wachten op het "lekkers". Want ondanks dat ze heeelemaal geen soep lust doet ze toch of ze wat van de deksel aflikt. Om de schijn op te houden...