Labrador-liefhebbers op bokt? :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vadalma

Re: Labrador-liefhebbers op bokt? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:30

Ik snap hem Knipoog heb het eigenlijk nog nooit van die kant bekeken. Dus eigenlijk is het niet eens zozeer een typische karaktertrek van de lab, maar eigenlijk van alle hondenrassen? Toch vind ik dat de labrador dit wel meer laat zien dan andere honden en idd ze zijn ook sterker dan andere rassen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:41

onze rotweiler had een gezwel in haar buik, dit wisten we niet maar dit deed zo'n pijn dat ze op een bepaalde manier krom is gaan lopen om haar buik niet t voelen en daardoor haar ruggenwervel is vergroeid en ze altijd pijn had. maanden lang zonder dat wij het door hadden. gelukkig zag de nieuwe dierenarts na verhuizing gelijk dat er iets mis was en heeft haar met spoed geopereerd en geholpen. de rest van haar leven moest ze wel aan pijnstillers voor haar rug.
Haar einde is ook niet prettig geweest, ze is gevallen, en had al last van haar pootje, toen is het nog erger geworden en er zijn geen fotos meer gemaakt omdat ze niet meer kon, maar dierenarts dacht zelfs weer aan gezwel achter haar schouderblad.

geen kik gaf ze de eerste maanden, later pas kregen we het door.

Ach lieve Bo. we hebben haar een spuitje laten geven, weetnog steeds niet of ze zelf nog verder wilde leven of ook verlost wilde worden. Mn moeder was er bij en zei dat het niet goed voelde, maarja, beestje met zoveel pijn ? we konden de straat niet meer uitkomen dan wilde ze al terug naar huis.

maar goed, dus toch hond eigen dan, de bikkel uithangen?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 10:16

ja het hoort er bij. ik leer voor dierenarts assistente dus daar hebben ze het mij allemaal uitgelegt, je neemt het op maar doet er niets mee, totdat het je eigen hond overkomt.
ik had het er gister over met mijn DA en ze zei hetzelfde.
nou ik dikke wel een hele taaie, die laat helemaal niets merken. ik heb haar in die 10 jaar maar 1 keer horen piepen. ze kreunt en steunt de laatste tijd wel veel maar echt, ze doet haar best het niet te laten merken.
ik vindt het zo frustrerend, ik wil weten hoe ze zich voelt, of ze nu ook pijn heeft. moet zeggen dat het nu allemaal erger lijkt te worden, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik er nu wel heel veel oplet. toen ze vorige week pinkte dacht ik dat het lag aan stijve spieren, ouderdom. ik zorgde al extra voor haar, was extra voorzichtig maar het deed geen belletje rinkelen.
nu kijk ik naar haar bij iedere beweging en het ziet er zo zielig uit. ze legt zich neer, ook niet meer zoals ze altijd suuuuuper verwend op haar koppie lag. maar recht, met haar kop op haar pootjes. het isgewoon een andere hond.
ze werd was suf van de anti biotica gister. heb haar net weer 1 gegeven. hoop dat ze straks even lekker mee kan wandelen. dat vindt ze sowiezo heerlijk.
heb de hele nacht bijna neit geslapen, allemaal nagedacht en gepraat tegen dikke. 10 jaar is ze nog, ik zei altijd dat ze 16 zou worden. heb nu het gevoel dat dat niet zo is. ik had bij de dierenarts al een verkeerd gevoel, maar ik zei tegen mezelf; we komen alleen voor haar overgewicht. niet dus..ik weet het niet, we wachten een weekje af en wie weet kan ze nog even mee, misschien op pijnstillers. maar ik wil ook niet onnodig een leven rekken voor mezelf.
dikke en ik zijn 2 handen op 1 buik, zo sterke maatjes. dit heb ik nog nooit mee gemaakt. bailey komt in de buurt maar zolang dikke er is zijn wij echt zielmaatjes. ze kan niet zonder mij, ik niet zonder haar...
ach jah, afwachten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:17

@pel
Ik weet niet wat er precies is geconstateerd bij de gewrichten van jouw hond. Maar misschien heb je hier iets aan.
www.kreupeldier.nl
Je DA kan je doorverwijzen naar Dr Aharon. Zij heeft Macho geweldig geholpen. Macho kon zijn achterhand niet meer bewegen toen hij 7 was. Op de foto's was geen HD te constateren. Maar spondylose op verschillende plaatsen en een scheef bekken. 3 DA-en gaven de diagnose: afmaken.
Zij heeft Macho zijn bekken weer recht gezet en een aantal wervels in lijn gezet en Voila daar het wonder, want wij droegen hem naar binnen en 5 minuten later liep hij stuiterend naar buiten en kon zelfs weer met zijn achterpoot omhoog plassen. Hij is in het begin iedere 6 weken behandeld en daarna om het half jaar. Al met al is hij 11,5 geworden. Dus 4,5 jaar heeft hij een lekker leventje gehad. Hij kon weer rennen en zwemmen. Niet langer dan een half uur. Maar toch, hij deed het super.
Zeker een aanrader.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:56

Fotoverzameltopics zijn niet toegestaan, daarbij bestaat er reeds een Labrador-topic (zie sticky met HK-topics): [HK] [HK] Het Grote Retriever Topic!

Dat is weliswaar een oud topic, maar nog steeds actief.

Hier dus een slotje Lachen