Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paula schreef:Die is net hier geweest (ivm koekalf), en die had ik ook even naar het haasje laten kijken. Hij zei dat ik het moest blijven proberen met de biest en een elektrolytoplossing. Aan zijn longetjes kon hij niet veel doen..
frisiangirl schreef:Jammer dat ze het niet overleefd hebben. ik heb 5 jaar geleden een witte haas gehad, deze was ook zeker nog maar 2 dagen oud. Wij hebben niet gekeken of de moeder er was, maar direkt mee genomen. Hij was echt spierwit, we dachten eerst dat het een konijn was, maar de poten en oren waren veel te lang. Ik heb hem gewone melk gegeven uit de fles, dat had hij snel geleerd: ik ging op de bank zitten, tilde hem op schoot en hij dronk. Toen hij wat groter was, sprong hij direkt op schoot en deed zijn kop omhoog. Met 3 weken was hij al een echte kerel en een echte haas. Het beviel hem niet meer in een konijnenhok en als ik hem eruit liet in mijn kamer, vrat hij mijn planten op en scheurde het behang van de wand!Uiteindelijk moest ik hem met handschoenen aan, en een handoek over hem heen gooiend, hem terug in zijn hok zetten.Wij hebben hem toen in een natuurgebied uitgezet. Weet niet hoe lang hij uiteindelijk geleefd heeft, maar hij was in elk geval groot en sterk genoeg...
frisiangirl schreef:Het is een wild dier! En ik heb er voor gekozen om hem weer zijn vrijheid te geven! In een opvang worden ze misschien goed verzogd, vrij zijn ze niet. Hij heeft trouwens de laatste week buiten gestaan om aan het weer te wennen en het was zomer.....Ik vind het dus niet onverantwoord wat ik heb gedaan.
frisiangirl schreef:Het is een wild dier! En ik heb er voor gekozen om hem weer zijn vrijheid te geven! In een opvang worden ze misschien goed verzogd, vrij zijn ze niet. Hij heeft trouwens de laatste week buiten gestaan om aan het weer te wennen en het was zomer.....Ik vind het dus niet onverantwoord wat ik heb gedaan.
tita schreef:jeetje wat sneu voor je, jammer dat ze het niet geredt hebben.
witte beesten in de natuur horen dood te gaan maar is niet altijd het geval.
Trouwens door wat voor beest wordt een haas gegeten als ie groot is
frisiangirl schreef:Wie zegt dat hij niet wild was? Hij was absoluut niet tam, eigenlijk ontzettend wild (getuige het litteken op mijn buik...) en de haas was wel degelijk in staat om voor zichzelf te zorgen. En tsja, als hij uiteindelijk gepakt wordt door een roofvogel of vos...dat is natuur. Anders was hij als kleine haas al dood geweest, heb hem een kans gegeven om te overleven...