kat moet weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Re: kat moet weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 02:22

Heb je al gehoord of je kater een beetje kan aarden in het nieuwe gezin?

Jammer dat je een nieuw adres voor hem hebt moeten zoeken, ik ben het met de algemene stemming hier eens. Toen mijn eerste kat in huis kwam woonde ik niet samen met mijn toenmalige vriendje maar hij haalde het wel in zijn hoofd om als hij er was mij te vragen "die kat" bij hem uit de buurt te houden. En dat heb ik gedaan, die eikel komt hier niet meer over de drempel. Issie nou helemaaal! Ik denk maar zo: een beetje normale knul kan prima over zijn eigen leven beslissen. Een kat kan dat niet, daar heb je als eigenaar de verantwoordelijkheid voor en die moet je ook durven nemen. Je vindt het vast niet leuk om dit allemaal te lezen maar zo denk ik er over. Voor je kat is het nu te laat, ik hoop voor jou dat jij binnenkort tot inzicht komt hoe je vriend je manipuleert. En natuurlijk ken ik hem niet (gelukkig voor hem), ik ga alleen maar op jouw verhaal af.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:32

ElCid schreef:
Bij mij zou de oplossing heel simpel zijn geweest!
De kat was in ieder geval gebleven Knipoog

En daar ben ik het helemaal mee eens.

Is je vriend helemaal van de p*t gerukt! Jij had die katten al, die ga je toch niet weg doen omdat meneer dat wil? Hij heeft jou mét katten genomen.
Ik heb hier ook een kat die nogal eens plast waar het niet hoort, maar wegdoen? Nooit!

Edit: ik zie dat hij al weg is. Ik hoop voor je dat je hier geen spijt van gaat krijgen. Een man die dit nu al van je eist....kan nooit goed zijn. Sterkte.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:53

update:

Ik heb via hyves een berichtje gehad dat alles goed gaat met hem. Ze heeft een dochtertje (en ja hij was al kinderen gewend) die er helemaal gek mee is.

Er stond een reactie van iemand die zei dat hij misschien in het asiel zou kunnen komen als hij daar ook plaste e.d. Maar dit is (hoop ik) niet. Ik heb met haar de afspraak gemaakt dat ik er niets voor hoefde te hebben, alleen de garantie dat, mocht het niet gaan, ik hem terug krijg.

Verder gaat het hier nu wel, mijn vriend zei wel dat hij niet had verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben.... maar ach het leed is geschied he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:52

Laat ik hopen dat je hem weer terugkrijgt...Ik denk dat z'n plasprobleem er niet beter op zal worden als het angst is.
Ik heb zelf ook een plaskater gehad, heel veel problemen mee gehad maar uiteindelijk overwonnen met een geurtje die je in het stopcontact kan steken en een eigen plekje....
Wil het eigenlijk niet eens vragen maar hoe reageerd je 'vriend' als hij weer terugkomt?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:56

pff geef flauw idee, hij weet dat ik dat als voorwaarde stelde omdat hij anders ZEKER NIET wegging... dus uuh zou het niet weten, maar hoop eerlijk gezegd voor onze kat dat hij het daar wel super naar zijn zin heeft anders word hij mooi heen en weer geslingerd.... en voor de lieve vrede hier ook...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:07

Ik denk, eerlijk gezegd, dat jij de kat ook zónder die voorwaarde wel weg had gedaan. Jouw vriend wilde 'm niet meer hebben en dus kon poes gaan. Of jij dat nou leuk vond of niet. En ik denk ook dat poes er niet meer in komt, als het bij die andere mensen niet gaat. Heel sneu voor het diertje.....

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:32

ooow jawel!! ik weet wel zeker dat hij dan terug komt , mocht het niet gaan daar!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:37

Waarom geef je zo snel toe, als hij zich zo stoort en jou katten in jou huis dan gaat hij toch.
Nu is het de kat morgen is het weer iets anders.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:45

Waarom mag de kater eigenlijk niet naar buiten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:46

Een kat is een buitengewoon gevoellig dier.. Die hebben bij de kleinste verandering al kans op een gedragsprobleempje.

Mijn poezel pieste in ons vorige huis altijd op dezelfde plek in huis, iedere keer als er een vakantie aan kwam of als we terugkwamen van vakantie. Toen mijn ouders gingen scheiden, was het helemaal drama, de mat waar ze iedere keer ging zitten was doorweekt en dat terwijl ze 2 schone bakken ter beschikking had en ook nog naar buiten ging.

Ze is in dat huis geboren en bij veranderingen in het menselijke gedrag in huis was het raak.

Nu hebben mijn moeder en ik haar meegenomen naar een nieuwe woning. Hier heeft ze nog helemaal niks gedaan in huis, keurig op de bak vanaf dag 1 en geen problemen meer met op vreemde plekken plassen. Nog frappanter: Ze gaat niet eens meer naar buiten!

Wat ik ermee wil zeggen: Je vriend is hoogst waarschijnlijk de aanstichter van het probleem van de kater. Ik weet niet hoe de relatie is met je vriend, maar ik had niet zonder slag of stoot de kat eruit gemikt..

Ik wens je heel veel sterkte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:49

MissBenthe85 schreef:
ooow jawel!! ik weet wel zeker dat hij dan terug komt , mocht het niet gaan daar!

Dan had je hem toch net zo goed kunnen houden, als hij wel terug 'mag' komen van vriendlief?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:03

de kat is er ook zeker niet zonder slag of stoot uitgemikt... daar zijn wel wat ruzie´s en woorden overheen gegaan..

en sjah Diablo, hij zegt dat nu wel maar ik weet dat ook niet zeker.. daarom hoop ik maar dat hij het daar heel goed heeft...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:08

Ja daar ben ik het wel helemaal mee eens, ik hoop ook dat hij het heel goed heeft daar.....

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:16

maar waarom mag hij niet naar buiten???

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:18

MissBenthe85 schreef:
de kat is er ook zeker niet zonder slag of stoot uitgemikt... daar zijn wel wat ruzie´s en woorden overheen gegaan..
en sjah Diablo, hij zegt dat nu wel maar ik weet dat ook niet zeker.. daarom hoop ik maar dat hij het daar heel goed heeft...

dat geloof ik zeker, ik vindt het heel dapper van je om jezelf op te offeren ( met verdriet ) om je vriend te sparen met zij "hekel" aan de kater

iig heel veel succes en sterkte en ik hoop dat de kater op een goede plek komt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:05

MissBenthe85 schreef:
Verder gaat het hier nu wel, mijn vriend zei wel dat hij niet had verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben.... maar ach het leed is geschied he...

Jeez, wat een onwaarschijnlijke botterik Lips are sealed

Tallie_Ho schreef:
Een kat is een buitengewoon gevoellig dier.. Die hebben bij de kleinste verandering al kans op een gedragsprobleempje.

Mijn poezel pieste in ons vorige huis altijd op dezelfde plek in huis, iedere keer als er een vakantie aan kwam of als we terugkwamen van vakantie. Toen mijn ouders gingen scheiden, was het helemaal drama, de mat waar ze iedere keer ging zitten was doorweekt en dat terwijl ze 2 schone bakken ter beschikking had en ook nog naar buiten ging.

Ze is in dat huis geboren en bij veranderingen in het menselijke gedrag in huis was het raak.

Nu hebben mijn moeder en ik haar meegenomen naar een nieuwe woning. Hier heeft ze nog helemaal niks gedaan in huis, keurig op de bak vanaf dag 1 en geen problemen meer met op vreemde plekken plassen. Nog frappanter: Ze gaat niet eens meer naar buiten!

Wat ik ermee wil zeggen: Je vriend is hoogst waarschijnlijk de aanstichter van het probleem van de kater. Ik weet niet hoe de relatie is met je vriend, maar ik had niet zonder slag of stoot de kat eruit gemikt..

Ik wens je heel veel sterkte!

Wat een goed nieuws! Jij had toch een topic geplaatst over die kat, de moeder van je andere kat toch? Wat fijn dat het zo goed met ze gaat!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:13

Yep, dat ben ik inderdaad!! Haha! Ze zijn helemaal happy!! Haha!

TS, ik wil je alsnog sterkte wensen!! Ach gut