hoe ziet jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: hoe ziet jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:07

oh maar dan heb je geluk. Mijn konijnen klimmen overal op zodat geen enkel plantje veilig is.
Plantje op de tuintafel konijntje via bank op de tafel Haha! Inderdaad de bakken die hangen zijn de enige die het overleven.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:51

Ik had mijn konijn in een gewoon konijnenhok. Eigelijk heel zielig. moest dat ding van zelf van me ouders kopen (was toen 14) (en had nog niet zoveel verstand van konijnen)

Maar zomers ging ze elke dag in de tuin. En in de winter mocht ze vaak naar binnen. En toen weer haar buitenhok in (eigelijk heel slecht, eerst buiten, paar uur in een warm huis, en daarna weer de kou in, ik snap niet dat ze nooit ziekis geworden, Maar goed ik wist toen nog niet dat het slecht voor haar was)

Nu ik meer van konijnen afweet. Schaam ik me eigelijk dood. Beestje in een klein hokje, zonder soort genoten. Ik gaf haar veel aandacht dat wel , en ze speelde ook vaak met me hond in de tuin. (ze liep soms zo vaak achter me hond aan dat me hond er bang van werd)

Als ik ooit weer konijnen neemt (lijkt me wel leuk. mag nu alleen niet) Dan wil ik een grote ren maken en en groot binnenhok, ook neem ik konijnen van een fokster, of van een opvang

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 13:02

zie het maar zo pluto: je hebt er veel van geleerd, bent een hoop wijzer geworden en je gaat het een volgende keer anders doen.
nu alle mensen nog overtuigen die geen zin hebben om kennis te vergaren....

dinopino: gelukkig heb ik niet van die klauteraars, ik heb ze in ieder geval nog nooit op de tuintafel gezien...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:13

ruilen Clown

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:50

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 10:17

moet je perse een toiletje in je hok dan? kan je niet de toilethoek dagelijks gewoon leegscheppen? ik doe dat ook namelijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:59

Die van mij heeft 2 hokken in een hele grote ren staan, een waar hij in poept en plast en in de andere slaapt hij. Daaromheen hebben we een soort voiliere gebouwd, waar wij ook in kunnen lopen en die 2 hokken staan daarin. Met de deuren de hele dag open.
Ik heb een vlaamse reus, dus die heeft de ruimte ook nodig, van de zomer gaan we de tuin nog meer konijnproof maken en mag hij helemaal los.
Hey ikenindi, je mag de mijne trouwens wel hebben eigenlijk, ik wil hem niet kwijt ofzo, maar hij is sinds een tijd geleden zijn vrouwtje is overleden een beetje alleen en ik mag er echt geen meer bij van mijn ouders, dus ik vind hem nu een beetje zielig.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:23

benangelique schreef:
moet je perse een toiletje in je hok dan? kan je niet de toilethoek dagelijks gewoon leegscheppen? ik doe dat ook namelijk.

Dat zou ik ook wel willen maar de knager graaft ook graag en graaft nu al een beetje de zooi uit het toiletje, als ik die er niet zou hebben staan ligt dus alles gewoon altijd door het hele hok heen Boos!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 13:56

die van mij doen het ook niet op het toilet. ik verschoon dus 2x per week het gehele hok en haal dagelijks de keutels eruit.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:59

Het wordt weer tijd voor lekker weer dan gaat mijn konijntje gewoon in de achtertuin los.
Soms loopt tie wel weg maar dan vind ik m weer in de voortuin Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:02

Geinig dat jullie juist op mooi weer wachten. Met mooi weer verstoppen mijn konijnen zich altijd in de garages of in de bosjes. Ze willen juist geen zon. Haha!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:03

Dinopino schreef:
Geinig dat jullie juist op mooi weer wachten. Met mooi weer verstoppen mijn konijnen zich altijd in de garages of in de bosjes. Ze willen juist geen zon. Haha!

Die van mij wel vind tie heerlijk en als tie het zat is zoekt hij de schaduw op Lachen
Hoeft ook niet superwarm te zijn hoor maar zoals het nu op de dag is kan hij al de tuin in Haha!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:11

Dit is het domijn van mijn konijn Toulouse.
Zoals je ziet kan hij met mooi weer de hele tuin door en dan de hont lekker terroriseren Duivel
Afbeelding
Afbeelding
Over 3 weken komt er een vriendje voor m bij. hopelijk gaat alles goed met zn 2en

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:13

Dit is ons konijnhok.
Afbeelding

En zoek niet naar konijntjes want die zitten er sinds de laatste in de herfst overleed niet meer in.
In de lente nemen we weer 2 nieuwe.

Even uitleg bij het hok:
Het kamertje met het raampje (plexiglas) is het voerhok, tevens wc, er staat zo'n wc'tje in. Zit ook een deurtje in. Nou via een gat kan het konijn dan door naar "de woonkamer". Daar zitten en slapen ze meestal. Via een trappetje kunnen ze dan door naar beneden. Dat is s'winters trouwens dicht omdat het te vochtig is. 'S zomers liggen ze graag op de stenen, lekker koel. Er zit ook een luikje (onder het voerhok) wat open kan, zo kunnen ze s'zomers als het gras niet te nat is lekker naar buiten. (Schutting en tuin zijn konijnproof.) Dat is alleen als wij erbij zijn, gezien het grote aantal katten in de buurt.

Nou dat was de rondleiding. Clown

(Mijn vader heeft het hok trouwens zelf gebouwd, kleuren matchen prachtig met ons huis, het was duur, vooral vanwege het hardhout op de 1e verdieping, maar wel de moeite waard.)

Edit: Mensen vragen trouwens vaak waar de rest van de konijntjes uithangt, en dan moeten wij ze vertellen dat er echt maar 2 inzitten. Ze denken vaak dat zo'n groot hok wel voor 10 konijnen moet zijn. Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 15:10

mooie hokken hoor! leuk dat iedereen steeds meer ruimte voor de konijnen inruimt en niet meer akkoord gaat met een simpel hokje uit de dierenwinkel.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:44

Dat vragen ze bij mij ook weleens! Er kunnen er wel vijf in! Ehm tja tuurlijk...

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:58

benangelique schreef:
mooie hokken hoor! leuk dat iedereen steeds meer ruimte voor de konijnen inruimt en niet meer akkoord gaat met een simpel hokje uit de dierenwinkel.

ja dat vind ik belangerijk.. het 1e wat gedaan is toen mijn konijn kwam is de tuin konijnproof maken.. Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:23

annepanne schreef:
Dat vragen ze bij mij ook weleens! Er kunnen er wel vijf in! Ehm tja tuurlijk...

Idd! Halo het is een hok, een woning waar het dier moet leven, geen opslagruimte!

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:27

Mijn hok ziet er zo uit, met nog een ren eromheen!
Als er iemand thuis is en het is droog zet ik altijd het hok open.
Afbeelding
En er zitten 2 konijnen in Haha!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:31

Ik zal binnekort ook maar eens een foto plaatsen Knipoog

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:34

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:40

Mijn konijnenhok: Wordt wel elke zoveel weken verbouwd omdat het uit elkaar valt Tong uitsteken. Maar binnenkort vertrekken ze naar het kippenhok, moeten dan wel een beetje inkrimpen qua ruimte maar kunnen wel fijn graven!
Afbeelding

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:58

Eindelijk foto's gemaakt van hoe mijn nijnen erbij zitten in de zomer. Ik heb nog hele plannen om het groter te maken etc. maar de tijd nog ff niet.

Afbeelding

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:08

Mijn nijnen (op de foto met grut, nu nog slechts 2 voedsters) hebben samen een ruime ren met een hok voor de nacht. Ze kunnen lekker graven en spelen en ze zijn altijd samen. Volgens mij hebben ze het wel naar hun zin Lachen

Afbeelding

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:42

De buitenren:
Afbeelding
De bamboeachtige omheining is tegen de regen en sneeuw)
Afbeelding

Het binnenhok:
Afbeelding
(rechts buiten beeld is de deur die je op de tweede foto nog net ziet, het binennhok is dus even breed als de buitenren)

Er zitten vijf konijnen in.