De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:09

Ik vang zwerfkatten en katten met een verhaal op (als ik de kans heb) om ze te herplaatsen dus nee ik ben daarin niet serieus. En ik begrijp ook dat zwerfkatten een groot probleem kunnen zijn maar die dieren hebben ook niet voor het ongeholpen-zwefkat-zijn gekozen en ik vind dat sommige mensen wat wereldvreemd zijn als ze de schuld bij een dier leggen. Vandaar dat ik zeg dat ze dan elke kat die haar niet aanstaat een steen tegen de kop moet slaan, dan is zij overal vanaf.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:11

poes schreef:
Alleen bleek de schrikdraad niet efficiënt helaas... In België mag elke kat lopen waar die wil, dus ik vrees dat de oplossing helaas ligt in het beter afsluiten van de tuin... Want als we even reëel zijn, er zullen altijd wel ongeholpen katten rondlopen...helaas.

Nou leef ik toevallig niet in België maar in Nederland, dus dit lijkt me compleet onrelevant. Hier zijn katten absoluut niet 'vrij'.

Schrikdraad wordt aangepast, van 3 draden naar desnoods 8 draden.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:12

Ik vind ook niet dat je last moet hebben van andermans katten. zal ff lekker worden. Bij ons in de buurt lopen er echt veel te veel katten rond. Die van ons komen niet buiten, alleen in de zomer als wij zelf ook in de tuin zijn, mogen ze daar komen. We hebben gigantisch veel katten die in de tuin zitten te sch#ten, het is nota bene net een kattenbak. Dan heb ik het nog niet over het aantal buren dat een nestje heeft van hún poes die niet gesterreliseerd is en de kater van de overburen die niet gecastreerd is. Heel vervelend!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:15

steriliseren helpt niet om katers buiten de deur te houden
of ze niet te laten dekken
dames hier zijn al meermaals verkracht terwijl ze dus zelf geholpen zijn

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:15

Wat ik mij trouwens afvraag uit belangstelling, ik neem aan dat de kater van TS ook wel veel belangstelling heeft voor zijn krolse huisgenoot en pogingen doet haar te dekken. Hoe los je dat dan op als de poes geen prikpil of iets dergelijks geeft?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:16

die zit appart heeft ze eerder aangegeven ..zoals in veel katterieën overigens

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:17

Kan me voorstellen dat je pislink bent Leo, je bent zo zuinig op je mooie dames, doet er alles aan om ze een goed leven te geven ZONDER dat andere mensen daar last van hebben ... en dan krijg je dit ... Boos!

Zusje heeft ook een leuk stukje op haar site, is in principe een heel ander verhaal, maar ook zij heeft last van andermans katten die maar overal loslopen ... Heeft een prachtige ren in haar achtertuin gemaakt voor haar cavia's (waar ze ook mee fokt), en ook daar wordt regelmatig een vreemde kat aangetroffen ... http://caafjelieve.come2me.nl/index.php?id=511851

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat ze niet bevrucht is ... Ach gut . Maar belachelijk blijft het ...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:18

Leonoor schreef:
poes schreef:
Alleen bleek de schrikdraad niet efficiënt helaas... In België mag elke kat lopen waar die wil, dus ik vrees dat de oplossing helaas ligt in het beter afsluiten van de tuin... Want als we even reëel zijn, er zullen altijd wel ongeholpen katten rondlopen...helaas.

Nou leef ik toevallig niet in België maar in Nederland, dus dit lijkt me compleet onrelevant. Hier zijn katten absoluut niet 'vrij'.

is het verboden om katten los te laten lopen?? dat wist ik nog niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:19

Ik denk eerder dat je aansprakelijk gesteld kunt worden door eventuele schade van je kat?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:22

Jeetje wat een gedoe, logisch dat je boos bent.

Ik heb ook 2 binnenkaters. Nou loopt er bij ons in de buurt ook 1 los die het nodig vind tegen mijn voordeur te sproeien Rolleyes
Met alle gevolgen voor mij, die 2 van mij worden er hartstikke agressief van tegen elkaar en ik moet opletten dat ze de gordijnen niet te grazen nemen. Verdrietig

Belachelijk dat je zoveel gedoe moet hebben omdat een ander de verantwoordelijkheid voor zijn dier niet neemt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:24

Leonoor schreef:

Ben bang dat je die kat met 100 draden nog niet buiten houdt, blijkbaar doet de schok hem niet veel.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:26

daarom hebben wij besloten om toch geen katteluik in de deur te plaatsen. Hoe makkelijk en leuk dit voor onze kat ook zou zijn. Wel heb ik ooit eens gezien hoe iemand zijn kat binnen hield en andere katten buiten = bovenaan de omheining rollende pvc buizen installeren, soms zo'n 3 boven elkaar, daar rollen hun pootjes gewoon van af.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:26

[/quote]

Joehoe L E Z E N doet wonderen.

De open poezen lopen in de achtertuin, opgesloten achter SCHRIKDRAAD.[/quote]

Ik kan heel goed L E Z E N dank je wel! Achter schrikdraad is niet opgesloten want er kan een vreemde kater bij! Als die erbij kan kan de poes er dus ook uit en is ze dus niet opgesloten. Wil je geen ongewenst nest hou je kat dan binnen/ of buiten in een goed afgesloten ren of laat der helpen zo simpel is het als iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt zijn er geen ongewenste nesten maar dat geld ook voor de ongesteriliseerde poes die in de tuin achter schrik draad rond loopt. Is toch altijd zo makkelijk om andere de schuld te geven en niet naar jezelf te kijken...

Greetz

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:29

Tis niet geheel normaal hoor, een kat die niets om schrikdraad geeft. Is normaal gesproken wel afdoende hoor Nagelbijten / Gniffelen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:29

IKbenEllen schreef:
Leonoor schreef:

Ben bang dat je die kat met 100 draden nog niet buiten houdt, blijkbaar doet de schok hem niet veel.

Nee maar hij zal sowieso niet meer ongecasteerd met mijn katten in aanraking komen Knipoog

Irene, je linkje ga ik vanavond thuis lezen, zit op werk Bloos

Romy, als katteneigenaar ben je wettelijk verplicht om te voorkomen dat je dier overlast veroorzaakt. Indringen in andersmans huis, ook wanneer er geen schrikdraad is, is al fout. Ik vind, sorry dat jik het zeg, je reactie ontzettend naief. Hieraan heb ik in dit geval geen enkele schuld Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:32

Leonoor schreef:
Nee maar hij zal sowieso niet meer ongecasteerd met mijn katten in aanraking komen

Heb niet alles gelezen Bloos
Heb je contact met de eigenaar gehad, of vang je hem zelf en regel je het zelf?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:33

IKbenEllen schreef:
Leonoor schreef:
Nee maar hij zal sowieso niet meer ongecasteerd met mijn katten in aanraking komen

Heb niet alles gelezen Bloos
Heb je contact met de eigenaar gehad, of vang je hem zelf en regel je het zelf?

Probeer vanzelfsprekend eerst de eigenaar op te zoeken. Zoniet laat ik hem ophalen of vang ik hem zelf. Gecastreerd zal ie sowieso worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:38

Romy18 schreef:
Hey

Ik snap dat je pissig bent, dat zou ik ook zijn maar dat is het risico dat je loopt wanneer je een ongeholpen poes buiten laat lopen dat je er mee wilt fokken moet je zelf weten maar ongeholpen dieren vrij rond laten lopen geeft kans op een nest. En wil je niet dit risico lopen zal je toch iets van een buiten ren moeten maken of binnen houden. Je kan wel alle schuld bij de eigenaar van de kater leggen maar jij bent net zo fout die van jou is ook niet geholpen. Ik ben absoluut geen fan van ongeholpen dieren die buiten lopen zowel katers als poezen vandaar dan mijn 2 katers ook geholpen zijn, maar ik vind dat de eigenaar van een poes net zoveel verantwoordelijkheid heeft als de eigenaar van een kater.
Hoop voor je dat ze toch geen nestje krijgt met alle gevolgen van dien.

Greetz

Lees anders de tekst even?

TS, kl0te zeg! Ik hoop van harte dat je poes niet draagt... en die tip van de dierenambulance bellen is misschien nog niet zo gek!

Edit: Romy, lees net je laatste post. Zo lang als zij de katten in haar tuin houdt, op haar terrein, valt TS niks te verwijten! Die kat die dus in de tuin van TS komt, komt op priveterrein en richt daar schade aan. Het is aan de eigenaar van die vreemde kat om dat te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 19-03-08 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:40

Heb nog ergens een oud jachtgeweer staan, Leo....
Lenen?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:41

ik vind het sowiezo bizar dat katten (en katers ook tuurlijk) altijd maar buiten 'moeten' lopen. ik snap dat ze beweging nodig hebben, maar dat hebben mijn 2 honden ook nodig, maar die laat ik ook niet heel de dag in andermans tuinen poepen. al zou ik dat af en toe bij de buren best eens willen.

wij hebben een vijver met Koi erin (die grote gekleurde vissen) mega duur zijn die ook. elke keer weer staan de katten ernaast te hengelen, ik heb de buren er ook al een keer op aangsproken maar doen ze iets, nee hoor. mogen wij haast geen huisdieren meer hebben omdat andere mensen zonodig hun kat buiten moeten laten!

en dan kan je niet zeggen dat ze dan nooit buiten kunnen, want dat is wel zo, een vriendin van mij heeft haar kat gewoon aangeleerd dat hij de tuin niet uit mag en dat doet ie ook niet, en ongelukkig is hij zeker niet. koop je een huisdier en dan dump je hem buiten, dan zit er toch bij jezelf iets krom denk ik, zeker als je buren er last van hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:52

manutjuh schreef:
ik vind het sowiezo bizar dat katten (en katers ook tuurlijk) altijd maar buiten 'moeten' lopen. ik snap dat ze beweging nodig hebben, maar dat hebben mijn 2 honden ook nodig, maar die laat ik ook niet heel de dag in andermans tuinen poepen. al zou ik dat af en toe bij de buren best eens willen.

wij hebben een vijver met Koi erin (die grote gekleurde vissen) mega duur zijn die ook. elke keer weer staan de katten ernaast te hengelen, ik heb de buren er ook al een keer op aangsproken maar doen ze iets, nee hoor. mogen wij haast geen huisdieren meer hebben omdat andere mensen zonodig hun kat buiten moeten laten!

en dan kan je niet zeggen dat ze dan nooit buiten kunnen, want dat is wel zo, een vriendin van mij heeft haar kat gewoon aangeleerd dat hij de tuin niet uit mag en dat doet ie ook niet, en ongelukkig is hij zeker niet. koop je een huisdier en dan dump je hem buiten, dan zit er toch bij jezelf iets krom denk ik, zeker als je buren er last van hebben.

Dat doen de buren ook met hun kinderen zodat ik niet fatsoenlijk buiten een boek kan lezen en mijn prachtige tuinplanten platgewalst worden en pa pislink verhaal komt halen als ik ze uit MIJN tuin stuur dus dan mogen mij katten ook buitenlopen.
Ik denk dat de enige oplossing is alle katten van Walcheren doodschieten, dan heeft TS nooit meer last van andere katten.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:53

Leon: Die eigenaren horen die kat bij zich te houden. Ik hoop dat je de eigenaren vind, en ik vind dat die maar mee moeten delen in de kosten.
Weet je al wat je gaat doen? Afspuiten, of laten zitten?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:56

daniella74 schreef:
manutjuh schreef:

Dat doen de buren ook met hun kinderen zodat ik niet fatsoenlijk buiten een boek kan lezen en mijn prachtige tuinplanten platgewalst worden en pa pislink verhaal komt halen als ik ze uit MIJN tuin stuur dus dan mogen mij katten ook buitenlopen.
Ik denk dat de enige oplossing is alle katten van Walcheren doodschieten, dan heeft TS nooit meer last van andere katten.

Dat is ook bizar. Mijn kinderen mogen buitenspelen (tuurlijk, jouw kat ook), maar dan wel in mijn eigen tuin of desnoods op het gemeentespeelveldje hiervoor (hoewel ze daar nog wat klein voor zijn). Maar in andermans tuin? Nee, dan zou je ze van mij weg mogen sturen. Kind noch kat hoort schade aan te richten aan andermans eigendom, of dat nou tuinplant of poes is.
Edit: wat mij betreft is daarvoor eigenaar/ouder aansprakelijk als het wel gebeurt. Dan moet je maar zorgen dat het niet gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 19-03-08 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:57

Ik vind dat ongeholpen poezen/katers niet vrij buiten horen, maar wie ben ik?

Mijn katers wilde ik buiten laten spelen als ze gecastreerd zouden zijn, maar de meneren willen niet verder dan het balkon.

Sommige mensen zijn gewoon makkelijk en denken alleen in het voordeel van hun portemonnee. Ik zou een rondje door de buurt maken om erachter te komen van wie die kat is en anders oppakken en naar het asiel brengen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:09

Citaat:

Beetje kort door de bocht, vind je niet? Hoor je mij klagen over die 15 andere buurtkatten die wel eens via de voordeur mee naar binnen willen, in mijn voortuin schijten of op mijn auto liggen. Nee, want dat neem ik gewoon voor lief. Die katten zijn ook gewoon geholpen en voor de rest heb ik weinig last van.

Maar zodra het schadelijk wordt voor mijn eigen katten word ik hels.