Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Alleen bleek de schrikdraad niet efficiënt helaas... In België mag elke kat lopen waar die wil, dus ik vrees dat de oplossing helaas ligt in het beter afsluiten van de tuin... Want als we even reëel zijn, er zullen altijd wel ongeholpen katten rondlopen...helaas.
Leonoor schreef:poes schreef:Alleen bleek de schrikdraad niet efficiënt helaas... In België mag elke kat lopen waar die wil, dus ik vrees dat de oplossing helaas ligt in het beter afsluiten van de tuin... Want als we even reëel zijn, er zullen altijd wel ongeholpen katten rondlopen...helaas.
Nou leef ik toevallig niet in België maar in Nederland, dus dit lijkt me compleet onrelevant. Hier zijn katten absoluut niet 'vrij'.
Schrikdraad wordt aangepast, van 3 draden naar desnoods 8 draden.
Leonoor schreef:Schrikdraad wordt aangepast, van 3 draden naar desnoods 8 draden.
IKbenEllen schreef:Leonoor schreef:Schrikdraad wordt aangepast, van 3 draden naar desnoods 8 draden.
Ben bang dat je die kat met 100 draden nog niet buiten houdt, blijkbaar doet de schok hem niet veel.
Leonoor schreef:Nee maar hij zal sowieso niet meer ongecasteerd met mijn katten in aanraking komen
IKbenEllen schreef:Leonoor schreef:Nee maar hij zal sowieso niet meer ongecasteerd met mijn katten in aanraking komen
Heb niet alles gelezen![]()
Heb je contact met de eigenaar gehad, of vang je hem zelf en regel je het zelf?
Romy18 schreef:Hey
Ik snap dat je pissig bent, dat zou ik ook zijn maar dat is het risico dat je loopt wanneer je een ongeholpen poes buiten laat lopen dat je er mee wilt fokken moet je zelf weten maar ongeholpen dieren vrij rond laten lopen geeft kans op een nest. En wil je niet dit risico lopen zal je toch iets van een buiten ren moeten maken of binnen houden. Je kan wel alle schuld bij de eigenaar van de kater leggen maar jij bent net zo fout die van jou is ook niet geholpen. Ik ben absoluut geen fan van ongeholpen dieren die buiten lopen zowel katers als poezen vandaar dan mijn 2 katers ook geholpen zijn, maar ik vind dat de eigenaar van een poes net zoveel verantwoordelijkheid heeft als de eigenaar van een kater.
Hoop voor je dat ze toch geen nestje krijgt met alle gevolgen van dien.
Greetz
manutjuh schreef:ik vind het sowiezo bizar dat katten (en katers ook tuurlijk) altijd maar buiten 'moeten' lopen. ik snap dat ze beweging nodig hebben, maar dat hebben mijn 2 honden ook nodig, maar die laat ik ook niet heel de dag in andermans tuinen poepen. al zou ik dat af en toe bij de buren best eens willen.
wij hebben een vijver met Koi erin (die grote gekleurde vissen) mega duur zijn die ook. elke keer weer staan de katten ernaast te hengelen, ik heb de buren er ook al een keer op aangsproken maar doen ze iets, nee hoor. mogen wij haast geen huisdieren meer hebben omdat andere mensen zonodig hun kat buiten moeten laten!
en dan kan je niet zeggen dat ze dan nooit buiten kunnen, want dat is wel zo, een vriendin van mij heeft haar kat gewoon aangeleerd dat hij de tuin niet uit mag en dat doet ie ook niet, en ongelukkig is hij zeker niet. koop je een huisdier en dan dump je hem buiten, dan zit er toch bij jezelf iets krom denk ik, zeker als je buren er last van hebben.
daniella74 schreef:manutjuh schreef:ik vind het sowiezo bizar dat katten (en katers ook tuurlijk) altijd maar buiten 'moeten' lopen. ik snap dat ze beweging nodig hebben, maar dat hebben mijn 2 honden ook nodig, maar die laat ik ook niet heel de dag in andermans tuinen poepen. al zou ik dat af en toe bij de buren best eens willen.
wij hebben een vijver met Koi erin (die grote gekleurde vissen) mega duur zijn die ook. elke keer weer staan de katten ernaast te hengelen, ik heb de buren er ook al een keer op aangsproken maar doen ze iets, nee hoor. mogen wij haast geen huisdieren meer hebben omdat andere mensen zonodig hun kat buiten moeten laten!
en dan kan je niet zeggen dat ze dan nooit buiten kunnen, want dat is wel zo, een vriendin van mij heeft haar kat gewoon aangeleerd dat hij de tuin niet uit mag en dat doet ie ook niet, en ongelukkig is hij zeker niet. koop je een huisdier en dan dump je hem buiten, dan zit er toch bij jezelf iets krom denk ik, zeker als je buren er last van hebben.
Dat doen de buren ook met hun kinderen zodat ik niet fatsoenlijk buiten een boek kan lezen en mijn prachtige tuinplanten platgewalst worden en pa pislink verhaal komt halen als ik ze uit MIJN tuin stuur dus dan mogen mij katten ook buitenlopen.
Ik denk dat de enige oplossing is alle katten van Walcheren doodschieten, dan heeft TS nooit meer last van andere katten.
Citaat:Ik denk dat de enige oplossing is alle katten van Walcheren doodschieten, dan heeft TS nooit meer last van andere katten.