PrettyPony schreef:Nee daar ben ik het niet mee eens, de meeste dierenwinkels hebben vaak man en vrouw bij elkaar zitten, ja oké er zijn uitzonderingen. Maar uitzonderingen heten uitzonderingen omdat ze uitzonderlijk zijn.
Als iets Inteelt is betekend het niet dat het beestje gelijk ziek is (vieze oogjes, vieze doffe vacht enz)
Het heeft waarschijnlijk 'binnenin' een mankement.
Dat klopt. Maar de hamster is niet van uitstekende gezondheid (door bijhouden van de lijnen) dat het daadwerkelijk de soort verbetert. Integendeel! Aangezien je niets van zijn achtergrond weet (wat hem dus ook direct fokongeschikt maakt).
Mijn mening is dat je alleen moet fokken met dieren als je daarwerkelijk iets kan toevoegen aan de verbetering van de soort. En dat kunnen fokkers voor dierenwinkels niet. Alleen al niet doordat ze niet kunnen bijhhouden wanneer en waaraan hun dieren sterven. En ik ben absoluut geen leek op het gebied van Syrische hamsters.
Vergelijk het met honden. Je gaat toch ook geen hond inzetten voor de fok waar je niets vanaf weet (geen achtergrondgegevens?). Dat doe je toch ook alleen als hij een betrouwbare afkomst heeft en er geen enge ziektes en afwijkingen in de lijn zitten?
Nou, bij hamsters is het precies zo.
Tevens heeft de meerderheid die dwerghamsters levert aan dierenwinkels niet eens zuivere russen of campbelli's, alleen hybrides. Om te janken is het.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-08 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt