ten einde raad (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: ten einde raad (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:07

Ik vind dit meer als verveling klinken, wij hebben een hond uit turkije gehad, die had schijnbaar extreme verlatings angst. Hij molde alles wat hij tegen kwam op zijn weg naar buiten maar hij wou dan ook echt in de richting van de mensen.

Zoals jij het beschrijft klinkt het meer als onze 2e hond nu, die is nog jong en zodra meneer vind dat hij te lang geen aandacht krijgt, gaat hij spullen 'jatten' en slopen.

Misschien is er een uilaatservice in de buurt en kan je informeren of hij daar mee kan. Als mijn moeder een keer een cursus dag heeft of lang weg is voor haar werk gaan onze honden ook mee met de uilaatservice. Ze zijn dan van 11 tot 2 weg en daarna helemaal kapot omdat ze zo'n plezier hebben gehad, daarna liggen ze lekker te slapen tot er weer iemand thuis komt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:13

Ik heb zelf heel kort een dergelijke hond in huis gehad en kreeg van de gedragstherapeute de tip om haar een half uur voor vertrek geen aandacht te geven en bij thuiskomst ook eenhalf uur te negeren. Niet zeggen dat je weggaat, maar wegsluipen. Grote kans dat je hond amper door heeft dat je weg bent.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:51

Als ik wegsluip bij mijn hond, dan raakt hij juist nog meer in paniek. Al een gek beginnen zoeken waar ik ben... Ik maak er daarentegen een vast ritueel van, zodat hij weet dat ik dan wegga maar steeds terugkom. Mijn ritueel = brokjes nemen en hond naar z'n mand sturen, waar ik enkele brokjes verstop. Dan de keukendeur toe doen en ik zeg 'tot straks'. Dit alles heel rustig. Het zorgt voor duidelijkheid en voorspelbaarheid.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:06

AstraGirlie, dat doe ik zelf ook. Mijn honden krijgen iets lekkers als ik ga en het lijkt af en toe alsof ze willen dat ik vertrek. Maar dat was toen de tip die ik kreeg.