Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:Als ik zie hoeveel plezier mijn katten buiten hebben, ze vinden het écht heerlijk om buiten te spelen.
Lekker luieren in de zon, lekker achter de vogeltjes aan.
Ik zou zelf geen kat nemen als ze niet naar buiten zouden kunnen.
Zwerte schreef:Sodeletuut schreef:Als ik zie hoeveel plezier mijn katten buiten hebben, ze vinden het écht heerlijk om buiten te spelen.
Dit kan ik persoonlijk omdraaien, mijn kat is alleen maar bang buiten en heeft ontzettend veel plezier binnen! Kortom: dit is sterk afhankelijk van de kat, er zijn zeker katten te vinden die zelf de voorkeur geven aan een leven binnenshuis.
Sodeletuut schreef:Als ik zie hoeveel plezier mijn katten buiten hebben, ze vinden het écht heerlijk om buiten te spelen.
Sodeletuut schreef:Liesje_Lover: Ik (is mijn mening) heb liever dat mijn katten een heerlijk leven hebben waarin ze kunnen buitenspelen, dat ze dan misschien eerder overlijden (door overrijden of wat dan ook) dan dat mijn katten zoveel jaren de hele tijd binnen zitten.
dat is mijn mening en zo denk ik er gewoon over.
poes schreef:Sodeletuut schreef:Als ik zie hoeveel plezier mijn katten buiten hebben, ze vinden het écht heerlijk om buiten te spelen.
En ook bedankt voor jouw meningIk was eigenlijk ook van hetzelfde gedacht
Ik vind het dan ook gek dat op bokt door veel mensen net afkerig wordt gedaan tegen het buitenhouden van een kat! Maar als ik het zo hoor, dan zijn er hier heel wat binnenkatten die een heel goed leven hebben. Geloof me, als er buitenmogelijkheid zou zijn, gaf ik die (ik wil dus echt wel het balkonnetje afzetten, veel is het wel niet), maar ik heb nu gewoon de idee dat als ze het niet gewend zijn ze het niet gaan missen.
Als ik ooit een seconde het gevoel heb dat ze zitten weg te kwijnen, ga ik daar dan ook de gepaste beslissing bij nemen.
Liesje_Lover schreef:Sodeletuut schreef:Liesje_Lover: Ik (is mijn mening) heb liever dat mijn katten een heerlijk leven hebben waarin ze kunnen buitenspelen, dat ze dan misschien eerder overlijden (door overrijden of wat dan ook) dan dat mijn katten zoveel jaren de hele tijd binnen zitten.
dat is mijn mening en zo denk ik er gewoon over.
Jij stelt een dier bewust bloot aan zulke dingen, vind ik echt onbegrijpelijk. Je zult straks je kat maar van het asfalt moeten schrapen, eigen schuld dikke bult maar wordt je niet vrolijk van! En nog maar te zwijgen van degene die je kat doodgereden heeft...
Ik zou trouwens ook niet blij zijn als jou kat hier heel de tijd door de tuin loopt en erin loopt te schijten en alles.
Onze katten hebben een kattenren en heel veel speeltjes, krabpalen enzovoorts tot hun beschikking. Vinden ze heerlijk. Niemand heeft last van onze dieren en ze worden ook niet blootgesteld aan gevaar zoals het verkeer.
poes schreef:Tuhan: moet wel een grappig zicht zijnIk denk dat veel van de kat afhangt idd: sommige katten zouden nooit met een tuigje kunnen met de jouwe gaat het blijkbaar prima. Met de kat wandelen lijkt me cool
poes schreef:Klinkt grappigMaar ik ken wel katten die met de baasjes altijd meewandelen
Sodeletuut: katten die het echt gewend zijn gaan idd drammenIk hoop dat ik daarbij een beetje geholpen wordt door de omstandigheden: ik woon op het 7e en 8e, laten we maar zeggen dat 'buiten' van hieruit een nogal abstract begrip is. Dus ik hoop dat ze dan niet gaan denken 'ik wil naar daar'.