een hondje als je werkt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: een hondje als je werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:29

sandra1986 schreef:
ik heb toch besloten om het niet te doen... aangezien ik waarschijnlijk over een paar jaar ander werk zal hebben, zal die veel meer alleen zijn.
dan kan ik beter misschien een kat nemen.
die kunnen zich beter vermaken.

ik vind het zo niet zoon goed idee.
in ieder geval bedankt voor het meedenken van idereen!

Heel verstandig! OK dan!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:32

Gelukkig heb ik voor de dagen dat wij echt heel lang van huis zijn mijn ouders op 3 km afstand.
Of mijn moeder laat de honden dan uit voor mij maar meestal breng ik ze dan lekker voor een dagje bij mijn ouders.
Kan je wel zeggen dat ze bij mijn ouders meer schade aanrichten dan een dag alleen thuis zijn maar dat komt waarschijnlijk dat het met de 3 honden die mijn ouders hebben het een groot beestenfeest is...

Het wegdoen van een hond is voor ons echt geen optie net zo als de paarden die ouder zijn dan 15, die gaan ook echt niet weg.
Het hebben van dieren geeft een grote verantwoording en die draag we met liefde.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:19

mijn vriend en ik werken beide in de horeca en soms is het hondje wat langer alleen. Ze heet er geen problemen mee en ook de buren zeggen dat ze gewoon in die tijd heerlijk ligt te slapen of ze speelt wat. (kunnen ze door het raam zien) nooit geblaft etc off eenzaam. Als het echt te lang wordt gaat ze naar mijn ouders of schoonouders. dus er is nooit een probleem. We hebben wisselende diensten. ZO is ze een week wat vaker alleen en zo 2 weken is er altijd wel iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:29

Goed zo dat je het toch niet doet! Zo lang thuiszitten is ook sneu voor een hondje. Als je een hond hebt moet je ook de tijd ervoor hebben. Als je er nu 2 ofzo hebt dan word het al wat makkelijker, dan hebben ze elkaar. Maar alleen 6 uur achter elkaar thuis zitten vind ik sneu. Wij hebben het geluk dat onze hond mee mag naar mijn moeders werk, hij gaat al 13 jaar mee en mijn moeder heeft meerdere banen gehad in de tussentijd. Bij alle bedrijven was hij heel erg welkom *LOL*

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:39

ik wil de TS wel een compliment geven omdat ze er zo goed over na denkt!! Ja
maar wij hebben vroeger altijd hongen gehad en die waren van
8 tot 4 alleen en in de weekend wel eens een hele dag alleen
(nou hadden we een ruim huis en model honden)

helaas kom je daar pas achter als je je hondje al hebt of een hond een dag alleen kan blijven ligt echt aan zijn of haar karakter (vind ik persoonlijk)

maar hoe je kom je daar achter he? als je bij een nestje gaat kijken

ik zit nu met het zelfde probleem ik werk 30 uur in de week en mijn vriend 45+
nou willen we nog wel even wachten hoor maar ik vind het weleen lastige keuze
nou moet ik ook zeggen dat wij in de positie zitten dat als het echt niet zou gaan ik minder kan gaan werken

dus heeft er iemand tips voor mij? hoe zie je aan je pup dat je geen ADHDer koopt Clown

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:10

Opzich kan het wel, maar dan vind ik wel dat er iemand langs moet komen om het beestje uit te laten.
Maar ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt, dat zie je niet vaak!

Ohja, en als je dan voor een kat gaat, dan kun je er het beste 2 nemen.
Zo hebben ze elkaar nog in de tussen tijd dat jullie weg zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:20

nathalie25 schreef:
ik wil de TS wel een compliment geven omdat ze er zo goed over na denkt!! Ja
maar wij hebben vroeger altijd hongen gehad en die waren van
8 tot 4 alleen en in de weekend wel eens een hele dag alleen
(nou hadden we een ruim huis en model honden)

helaas kom je daar pas achter als je je hondje al hebt of een hond een dag alleen kan blijven ligt echt aan zijn of haar karakter (vind ik persoonlijk)

maar hoe je kom je daar achter he? als je bij een nestje gaat kijken

ik zit nu met het zelfde probleem ik werk 30 uur in de week en mijn vriend 45+
nou willen we nog wel even wachten hoor maar ik vind het weleen lastige keuze
nou moet ik ook zeggen dat wij in de positie zitten dat als het echt niet zou gaan ik minder kan gaan werken

dus heeft er iemand tips voor mij? hoe zie je aan je pup dat je geen ADHDer koopt Clown

Je koopt een hond, dat is een sociaal dier met een erg grote behoefte aan beweging.
Veel werken en een hond gaan gewoon niet samen, maar is mijn bescheiden mening op basis van ervaring.
Gewoon niet doen. Je doet de hond er geen lol mee, maar hoeveel tijd (trek het werken, je sociale uitjes en de tijd dat je slaapt er eens af) heb je ECHT om met het dier bezig te zijn? Eerlijk uitrekenen en dan verder denken.....

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:36

@ Nathalie25. Echte tips heb ik niet voor je, maar ga op zoek naar een hond waarvan het algemene karakter je aanspreekt, en niet zozeer naar een mooie of leuke hond. Als voorbeeld een border collie is een actieve hond die je bezig moet houden met intelligentiespelletjes. Zo'n hond kun je dus beter niet nemen als die lang alleen moet zitten.
Hoe je daadwerkelijk ziet dat een pup geen ADHD'er is??? Geen idee. Ik denk dat je dan het beste naar een goede fokker kunt gaan en daar je vraag neer leggen. Deze heeft kennis van het type hond en kan er meer over zeggen. Maar ook deze kan geen garantie geven natuurlijk.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:13

heeft ook wel met het type hond te maken hoor. Al ik buiten ben is mij hondje (jong) ook altijd hyper de pyper maar binnen is ze rustig. Ze werd al eens uitgemaakt als adhd'er wat ze totaal niet is alleen voor de buitenwereld. het wordt ook al beter hoor het is trouwens een border collie