Onze labrador heeft HD.. Nog maar 1 jaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: Onze labrador heeft HD.. Nog maar 1 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:09

Mijn lab had al voor de leeftijd van 1 jaar die diagnose... We dachten het al aan de manier waarop die liep,
en als ze dan te wild had gedaan kreupelde ze ook.. Maar de truc is om de spieren te trainen zonder ze moe te maken! Knipoog dus indd rustig opbouwen... daar worden de banden sterk van en houden ze de botten beter vast!
Mijn hond loopt nu nooit meer raar of kreupel, Ze heeft nog steeds dat hele enthousiaste, rent, speelt, loopt uren achter elkaar buiten, enz! Wij denken er hier al helemaal niet meer aan.. vooral geen trap laten lopen! das echt finaal voor je hond, voor elke hond trouwens, en please o please laat hem geen overgewicht krijgen!!!! dan maar mager maar noooit dik!!

p.s wij laten onze hond ook heel veel zwemmen (met redelijk weer) het is namelijk gebleken dat zwemmen voor honden zelfs beter is dan gewoon lopen voor honden (gezonde honden) haha

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:17

Oja trouwens, we wonen hier nog maar sinds 8 december, daarvoor hadden we altijd een houten vloer.

@ELpatcho, super, dankjewel voor je reactie, altijd fijn zo'n opbeurende reactie Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:25

Ik heb een herderkruising die ook al een hele tijd HD heeft. Op het begin merkten we het pas omdat hij soms ineens lag te gillen van de pijn. Toen we foto's lieten maken, kon ik zelf zien dat zowieso 1 heup echt slecht was. Hij was toen nog geen jaar denk ik, en nu inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en heeft hij een bonk spieren op zijn heupen, omdat hij altijd los over het strand loopt, gerust een uur of anderhalf. En hij scheurt de duinen op en springt er ook zo weer af. Sinds hij flink aan de wandel is en spieren op is gaan bouwen is, heeft hij geen pijn meer gehad, we hebben het potje Rymadil nog staan, maar niet meer nodig.
Mij werd ook aangeraden om juist met hem te fietsen, en veel te lopen zodat hij spieren kon kweken die de boel op z'n plek houden. En dat werkt super. Hij krijgt geen medicijnen of speciaal voer, maar is supergelukkig.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:39

Ik heb bij mijn hond die nauwelijks heupkommen had 2 keer een heupkoprecectie laten doen, de 1ste keer toen hij 9 maanden was de 2de keer met 18 maanden, hij is verleden maand 5 jaar geworden en doet alles wat een gezonde hond ook doet, ik beperk hem in niets. Twee keer in de week deden we hydrotherapie erbij en verder niets behalve hem in conditie houden,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:20

he ik lees je had verhaal. Mijn hond (border collie) heeft ook ernstige Hd. We zijn er op 5 maanden achtergekomen bij toeval. Ze heeft nergens last van, nog niet tenminste want ze heft het in een erge vorm. Vrijdag wordt er een second opinion gedaan.