Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Future_ schreef:Ik blijf erbij, belonen als ze iets goed doet, en slecht gedragt negeren, of haar even op haar plek wijzen door haar een ruk aan dr halsband te geven of even af te laten liggen. Maar echt slaan, puur om je hond pijn te doen, zou ik nooit doen/kunnen..
Jennylicious schreef:Ik vind dat je nooit geweld moet gebruiken, zeker niet bij honden!
Mlies schreef:saskiakefie schreef:oke dan ga ik nu eens uitdagen, dat wil niet zeggen dat ik ermee eens ben hoor.
En als je tegen je hond zegt dat hij bij je moet komen, maar dat doet hij niet, terwijl hij precies weet wat je wilt, hij blijft gewoon aan dezelfde plant ruiken, en je hebt hem al een paar keer gewaarschuwd. Je loopt naar hem toe, je pakt hem bij zijn halsband en wil hem meenemen en hij bijt? Wat doe je dan? Negeren?
Alles proberen om hem toch maar de laten komen, desnoods met een stuk worst, en als hij komt, is het de meest geweldige hond op aarde.
Geef jij hem die mep als hij toch eens komt of jij hem op haalt, vind je het dan heel gek dat hij niet komt?
Het is imo geen kind die je kunt waarschuwen met "als je nu niet komt, dan krijg je...".
_Future_ schreef:Ik blijf erbij, belonen als ze iets goed doet, en slecht gedragt negeren, of haar even op haar plek wijzen door haar een ruk aan dr halsband te geven of even af te laten liggen. Maar echt slaan, puur om je hond pijn te doen, zou ik nooit doen/kunnen..