Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:36

mijn hond loopt ook altijd los, langs de fiets, te voet echt overal mee heen ik heb eigenlijk nooit geen riem bij en hij heeft ook nooit een halsband om. hij luisterd gewoon goed en hij blijft goed bij mij. heb m ook geleerd in de berm te poepen en dan echt helemaal in de bosjes of in de beek zodat niemand dr last van heeft en ik t niet op hoef te ruimen. gaat prima hoor Knipoog. ook gaat hij nergens achteraan omdat hij weet dat hij dan een probleem heeft met mij. als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:37

mrie schreef:
Cayenne schreef:
Je moet je hond inderdaad gewoon aan de lijn hebben, behalve op plekken waar ze los mogen. Jij zit dus fout in dit geval en je kunt er een flinke boete voor krijgen.
Bovendien is het nog gevaarlijk ook. Je kunt wel zeggen dat je hond onder controle is, maar voor het verkeer en andere mensen kan het heel vervelend zijn dat jij je hond los laat lopen.

Ik vind het in ieder geval buitengewoon irritant dat mensen hun hond altijd en overal laten los lopen, en bovenal enorm smerig.

Beste Cayenne, weleens uitgezocht waar honden dan los mogen lopen? Nergens, niet in de bebouwdekom, niet buiten de bebouwdekom, niet in het bos en eigenlijk ook niet op het strand. Oh ja dat ene slecht afgezette strookje gras vol poep van andere honden langs de drukke weg, daar wel ja. Maar daar kun je je hond niet met goed fatsoen loslaten want hij vliegt er zo de weg op.....
Het is dus niet zo wonderlijk dat hondenbezitters massaal de regels aan de laars lappen. Honden hebben we al honderden jaren en ik snap niet hoe de anti honden lobby het voor elkaar gekregen heeft elke hond met een beetje een leuk leven tot vogelvrij te verklaren. Hoe kan het toch dat we al honderden jaren honden in onze gemeenschap hebben en een groot gedeelte van al die mensen totaal intollerant naar honden geworden zijn. Ik begrijp daar dus niks van....
Ik hou niet van brommers zullen we die ook maar verbieden, want ze stinken en maken herrie. Ik hou trouwens ook niet van kinderen, met hun geschreeuw en plakhandjes. Voor je het weet steken ze zomaar voor je auto over. Kei gevaarlijk zijn ze, maar we moeten er wel rekening mee houden.

Laten we nou eens gewoon aardig naar elkaar zijn, leven en laten leven, respect hebben voor wat een ander doet en wil. Een beetje genuanceerd denken.... Niet meteen met het vingertje van de wet dreigen.

Ik heb er nog een leuk stukkie over geschreven onlangs: http://calle-ocho.blogspot.com/2008/02/boswachter.html

Iemand met verstand!

Waarom moeten honden toch altijd aan die rotlijn lopen.
Ik betaal veel hondenbelasting maar uiteindelijk lopen allerlei mensen wel te zeiken.
Laatst liepen mijn honden los in een stuk bos en er moest een man met een fiets door een gemopper en gezeik, het is een losloopgebied en ik had de man op de fiets te laat gezien anders roep ik ze bij me.
De man begint me toch af te zeiken, die kunnen mij dus echt de pot op.
Laatst poepte mijn hond in de goot en ik sta te rommelen in mijn jaszak op een zakdoekje te pakken en hem vervolgens op te ruimen, staat er een vrouw aan de deur of ik dat normaal vind.
Ik heb alleen gezegd dat ik hem op wou ruimen maar als ze gaat zeiken ik de drol bij haar in de tuin gooi.
Sommige mensen hebben overal wat op te zeiken.
Als je hond goed luistert en niet overal poept of jij ruimt het netjes op, vind ik dat die best los mag lopen.
Als iedereen eens braaf de wet zou naleven zouden we in een perfecte wereld leven en er zijn ergere dingen die buiten wet gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:40

moniekk schreef:
als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?

Iemand die jou tegenkomt met een loslopende hond, en die bang is voor honden, kan niet zien dat je hem onder controle hebt en die staat doodsangsten uit. Gewoon je hond aanlijnen....tenzij je in een losloopgebied bent. Daar zul je dan ook geen mensen tegenkomen die bang zijn voor honden.

Waarom persé de regels overtreden?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:41

ik snap goed dat sommige mensen zeiken over honden.. bij ons in de straat ook heb je van die dooie lui die een hond aanschaffen en t niet zoeken om m uit te laten en dus mooi voor t huis op t groenstrookje laten poepen.. dat vind ik echt onbeschoft, als je een hond hebt moet je dr ook voor zorgen en dus ook zorgen dat je m fatsoenlijk uitlaat of de poep opruimd.
en van dat soort dooie mensen zijn andere mensen (waarvan de hond wel fatsoenlijk luisterd en uitgelaten word) de dupe.
hoe een hond zich gedraagt ligt puur aan de baas.. opvoeding dus..
je kunt ze alles leren als je maar duidelijk en consequent bent.. kunt t beesje niks kwalijk nemen
trouwens weet je wat pas goor is.. die vieze katten die overal in de tuin gaan zitten schijten Knipoog en daar word dan weer niks van gezegt... Rolleyes
Laatst bijgewerkt door moniekk op 06-03-08 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:42

slimmerik schreef:
moniekk schreef:
als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?

Iemand die jou tegenkomt met een loslopende hond, en die bang is voor honden, kan niet zien dat je hem onder controle hebt en die staat doodsangsten uit. Gewoon je hond aanlijnen....tenzij je in een losloopgebied bent. Daar zul je dan ook geen mensen tegenkomen die bang zijn voor honden.

omdat hier geen goede losloopgebieden zijn. ja, 1 langs een drukke weg, die helemaal volgescheten ligt. nee dankje, als je thuis bent ben je nog minimaal een uur bezig om al die stront tussen z'n tenen vandaan te peuteren Clown

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:44

slimmerik schreef:
moniekk schreef:

wet maar dat die gene ziet dat ik m onder controle heb, als ik mensen tegenkom dan laat ik mijn hond mij altijd volgen, dat houd bij mij in dat hij links langs mij loopt en met zijn hoofd rechts over mijn been omhoog kijkt, en mij blijft aankijken Knipoog
geheel onder controle dus Knipoog (en dat zonder koekjes of iets dergelijks)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:44

regels zijn gemaakt om overtreden te worden. Jij houdt je altijd braaf aan de regels dan slimmerik. Ik riskeer een boete, nou en. Sommige mensen kunnen ook overdrijven. Je moet in dit land meer oppassen voor een mes in je rug dan een uitval van een hondje hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:44

moniekk schreef:
trouwens weet je wat pas goor is.. die vieze katten die overal in de tuin gaan zitten schijten Knipoog en daar word dan weer niks van gezegt... Rolleyes

En hiervan zijn nou de kattenliefhebbers niet overtuigd. Bovendien loopt hier al een topic over: [BB] buurman die mijn kat niet aardig vindt

Raar dat mensen die zich aangevallen voelen naar anderen beginnen te wijzen. Knipoog

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:45

ik heb er eigenlijk een hekel aan om mijn hond aan te lijnen. maarja het is eigenlijk overal bij ons verplicht. dus ik loop nu heel de tijd schichtig om mij heen te kijken of ik geen politie zie. zo ie zo is die altijd heel braaf (met uitzondering van een paar honden)
en als ik op een veltje ga rennen en spelen met hem dan ga ik echt niet met een lijntje achter hem aan rennen. maar ik vind het echt onzin. ook moeten wij al die tijd honde belasting betalen nou dan vind ik dat we daar ook iets voor terug mogen krijgen ipv alleen die automaten met honden zakjes. hoewel ik geen tegenstander ben tegen het opruimen van honden poep. heb er ook een hekel aan om in de hondepoep te stappen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:48

Wat pas goor is zijn die honden die gewoon op de stoep poepen en dat je er dan een sliding in maakt als je 's avonds je rondje loopt Bah. Maar die mensen die hun honden zo opvoeden verpesten het voor de rest. Toch wel grappig, half Nederland heeft een hond, maar je mag ze Nergens loslaten.

Wij weten nu wel een hondenstrand, daar mag je zomers met je hond gewoon op het strand liggen. Echt zo leuk!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:51

wow wat gaaf Haha! waar is dat strand? (is t ook een beetje bereikbaar met ov?)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:52

Heerlijk die mensen die andere mensen op de regels wijzen en ze zelf aan de laars lappen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Je neemt een hond met de wetenschap dat die regels er eenmaal zijn. Als je geen mogelijkheden hebt de hond te geven waar hij volgens jou recht op heeft dan ben je wel héél egoïstisch bezig om dan toch zo'n dier te nemen volgens mij.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:53

Pff bokt is weer typisch bokt Slapen

Ik laat mijn hond ook gewoon lekker loslopen wanneer het kan, ze wil nog weleens weglopen dus op straat etc houd ik haar wel vast. Ben nu aan het oefenen met naast de fiets los en dat gaat super, buiten de stad loopt ze dan ook lekker los. In parken laat ik haar ook gewoon loslopen, gisteren werd er ook een vrouw helemaal hysterisch, Stjarna was echt op een hele afstand van haar en haar hond, en ze riep allemaal keihard: HOND VAST! ROEP DIE HOND! Ik had het niet eens in de gaten Koe Toch maar even geroepen toen ik erachter kwam dat het over Stjarna ging, sommige mensen kunnen zich inderdaad echt aanstellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:55

Wie zegt dat dit aanstellen was?
Misschien heeft die vrouw wel eens meegemaakt dat haar hond in het verleden is aangevallen oid. Daar kun je helemaal niet over oordelen..
Voor sommige mensen kan een loslopende hond heel beangstigend zijn..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-03-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:55

Noemy schreef:

Ik laat mijn hond ook gewoon lekker loslopen wanneer het kan, ze wil nog weleens weglopen dus op straat etc houd ik haar wel vast. Ben nu aan het oefenen met naast de fiets los en dat gaat super, buiten de stad loopt ze dan ook lekker los. In parken laat ik haar ook gewoon loslopen, gisteren werd er ook een vrouw helemaal hysterisch, Stjarna was echt op een hele afstand van haar en haar hond, en ze riep allemaal keihard: HOND VAST! ROEP DIE HOND! Ik had het niet eens in de gaten Koe Toch maar even geroepen toen ik erachter kwam dat het over Stjarna ging, sommige mensen kunnen zich inderdaad echt aanstellen.

Wil je hierop een serieuse reactie?

Okee: jij bent hèt voorbeeld waar we het nu over hebben en waardoor zulke regels gemaakt zijn volgens mij.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:56

slimmerik schreef:
Heerlijk die mensen die andere mensen op de regels wijzen en ze zelf aan de laars lappen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Je neemt een hond met de wetenschap dat die regels er eenmaal zijn. Als je geen mogelijkheden hebt de hond te geven waar hij volgens jou recht op heeft dan ben je wel héél egoïstisch bezig om dan toch zo'n dier te nemen volgens mij.

idd ben ik het helemaal mee eens 'verbeter de wereld en begin bij jezelf Ja '

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:58

Ik laat mijn hond elke dag loslopen, maar alleen op een stuk waar dat mag en waar ze ook kunnen rennen, spelen & zwemmen en dus ook veel andere honden komen. Zie ik dat er mensen aankomen zonder hond, doe ik mijn hond altijd even vast of hou ik haar bij mij, want er zijn ook mensen die daar lopen die eventueel bang kunnen zijn voor honden.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:00

slimmerik schreef:

Hij heeft er volgens mij wel recht op, maar hij zal er niet dood van gaan als ik hem aanlijn. Maar dat doe ik gewoon niet, omdat ik het onzin vind. Iedereen laat zijn hond los, dus waarom ik niet. De mensen die hun hond aangelijnt houden, lijnen hem meestal alleen aan, omdat het beest hem ander smeert en niet omdat ze het zo graag willen.

Mensen zijn nou eenmaal egoistisch. Vogels in een kooitje, lekker egoistisch. Vissen in een kommetje idem. Paard 20 uur in een stal, dat doe je niet voor zijn plezier, maar puur voor het jouwe. Zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.

Bovendien had ik die hond al in Spanje. Daar woonde ik toen ik hem kreeg en daar mocht hij overal altijd los. Knipoog Dus die wetenschap had ik niet!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:06

slimmerik schreef:
Noemy schreef:

Wil je hierop een serieuse reactie?

Okee: jij bent hèt voorbeeld waar we het nu over hebben en waardoor zulke regels gemaakt zijn volgens mij.

nu ben ik het wel een beetje met je eens idd. Als mensen zo beginnen tegen mij, dan lijn ik hem wel aan hoor Knipoog

Een keer toen had ik de doberman van een kennis mee en dat beest is groot enorm gewoon maar doet geen vlieg kwaad. Toen zag ik een mevrouw met haar chiwawa en die was echt heel bang. Dus ik meteen die honden aangelijnd. Na een praatje kwam ik erachter dat haar vorige hond half opgegeten is door een herder oid.
Mijn hond is trouwens ook 3 keer aangevallen door een herder. Nu loopt hij al met zijn staart tussen zijn benen tussen mijn benen als hij er eentje ziet!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:06

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:24

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:24

Jeannine schreef:
Hij heeft er volgens mij wel recht op, maar hij zal er niet dood van gaan als ik hem aanlijn. Maar dat doe ik gewoon niet, omdat ik het onzin vind. Iedereen laat zijn hond los, dus waarom ik niet.

Iedereen fietst over de stoep, dus waarom ik niet? Iedereen rijdt door rood, dus waarom ik niet? Iedereen scheldt en slaat erop los, dus waarom ik niet? Iedereen voert oorlog, dus waarom ik niet?

Heb de discussie vanaf pagina 1 gevolgd, en zat te wachten op dit geweldige, altijd steekhoudende argument. Iedereen doet het, DUS waarom ik niet? Als dit toch eens een argument was, dan bleef er van de wereld niets meer over. Prima dat je een bepaalde positie inneemt, maar alstublieft kom dan ook met échte argumenten.

Ben het absoluut met Slimmerik eens. Regels zijn regels, overtreed je die dan aanvaard je de consequenties zonder mokken, en al helemaal zonder een topic te maken waarin je een gedupeerde belachelijk maakt. Persoonlijk heb ik geen last van mensen die een goed opgevoede hond los laten meelopen op straat. Kan alleen maar bedenken hoe verschrikkelijk zielig het zou zijn als het beest plots de straat op rent en doodgereden wordt o.i.d. (en zelfs de best opgevoede hond kan ergens bang van raken en blindelings weglopen!), maar goed, dat is mijn probleem niet. Wat ik wel kwalijk vind is dat wanneer iemand er last van heeft (of het argument je aanstaat of niet, dat maakt niets uit want jij bent een overtreder) je niet gewoon even die paar seconden de hond vastklikt, maar dat je er een topic van moet maken op een website.

En ja, ik heb ook een hond. En ja, die houd ik gewoon aan de lijn waar hij niet los mag. En ja, hij loopt toch elke dag los. En ja, hier in en om Den Haag hebben we zat gebieden waar de hond los mag. En ja, daar moet je misschien even voor op de fiets of in de auto stappen, maar dat is toch geen probleem...? Waar een wil is, is een weg.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:28

mijn hond loopt altijd los...behalve als ik iemand zie aankomen
waarom? mijn hond poept niet aan een lijntje met baas eraan vast(doe ikzelf ook niet Clown )
mijn hond luistert prima als ik roep(in tegenstelling tot vele anderen)
hier zijn geen losloopgebieden(woon in buitengebied)
loop niet in drukke straten,gebieden

zou ik een andere hond hebben, die niet luistert, etc.pas ik het waarschijnlijk aan,omdat er dan gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
ik hou me aan regels zolang ze reeel zijn,zolang er geen gevaar voor mijn omgeving is en zonder dat ik er iets of in dit geval mijn hond mee dupeer. Kom op zeg, een hond verdiend beter dan altijd maar vast te zitten. De hoeveelheid honden die hierdoorgefrustreerd zijn, zijn ontelbaar. Ik houd rekening met mijn omgeving, andersom mag dat ook best weleens.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:45

Geef de mensen dan geen munitie om op je te mopperen !
Tegenwoordig heeft niemand meer respect voor elkaar
Als die uitwerpsels echt niet van jouw hond zijn, laat ze maar 's bewijzen dat ze het wel zijn middels foto's of video's.

Onze hond luistert goed maar ik hou hem aan de lijn daar waar het niet toegestaan is om honden los te laten en als er iemand met zijn/ haar hond voorbij komt. Ook hebben we hem geleerd zijn behoeftes alleen daar te doen waar wij het aangeven en dat is op de los- of uitlaatstroken.
Zo heeft niemand wat te mopperen en kun je relaxt met je hond op stap gaan. Ik hou er zelf ook niet van om op de stoep te lopen en steeds maar drollen te moeten ontwijken.

Waarom voelt jouw hond zich niet prettig aan de lijn?
Waarom zoeken mensen de oorzaak toch niet 's een keer bij zichzelf? Heel vaak krijgt de hond "de schuld".
Honden gedragen zich zoals ze zijn aangeleerd. De eigenaren leren de honden dat zelf aan !!
Dat de eigenaren maar 's eerst een cursus of een test volgen VOORDAT ze een hond aan mogen schaffen Boos!

Honden die niet naar de eigenaar luisteren mogen naar mijn mening ook niet loslopen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:52

MissYvette4u schreef:
Waarom zoeken mensen de oorzaak toch niet 's een keer bij zichzelf? Heel vaak krijgt de hond "de schuld".
Honden gedragen zich zoals ze zijn aangeleerd. De eigenaren leren de honden dat zelf aan !!
Dat de eigenaren maar 's eerst een cursus of een test volgen VOORDAT ze een hond aan mogen schaffen Boos!

Honden die niet naar de eigenaar luisteren mogen naar mijn mening ook niet loslopen.

als t dan maar geen verplichte martin gaus cursus word ROFL ben je de koekjes vergeten luisterd je hond niet Nagelbijten / Gniffelen