Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mrie schreef:Cayenne schreef:Je moet je hond inderdaad gewoon aan de lijn hebben, behalve op plekken waar ze los mogen. Jij zit dus fout in dit geval en je kunt er een flinke boete voor krijgen.
Bovendien is het nog gevaarlijk ook. Je kunt wel zeggen dat je hond onder controle is, maar voor het verkeer en andere mensen kan het heel vervelend zijn dat jij je hond los laat lopen.
Ik vind het in ieder geval buitengewoon irritant dat mensen hun hond altijd en overal laten los lopen, en bovenal enorm smerig.
Beste Cayenne, weleens uitgezocht waar honden dan los mogen lopen? Nergens, niet in de bebouwdekom, niet buiten de bebouwdekom, niet in het bos en eigenlijk ook niet op het strand. Oh ja dat ene slecht afgezette strookje gras vol poep van andere honden langs de drukke weg, daar wel ja. Maar daar kun je je hond niet met goed fatsoen loslaten want hij vliegt er zo de weg op.....
Het is dus niet zo wonderlijk dat hondenbezitters massaal de regels aan de laars lappen. Honden hebben we al honderden jaren en ik snap niet hoe de anti honden lobby het voor elkaar gekregen heeft elke hond met een beetje een leuk leven tot vogelvrij te verklaren. Hoe kan het toch dat we al honderden jaren honden in onze gemeenschap hebben en een groot gedeelte van al die mensen totaal intollerant naar honden geworden zijn. Ik begrijp daar dus niks van....
Ik hou niet van brommers zullen we die ook maar verbieden, want ze stinken en maken herrie. Ik hou trouwens ook niet van kinderen, met hun geschreeuw en plakhandjes. Voor je het weet steken ze zomaar voor je auto over. Kei gevaarlijk zijn ze, maar we moeten er wel rekening mee houden.
Laten we nou eens gewoon aardig naar elkaar zijn, leven en laten leven, respect hebben voor wat een ander doet en wil. Een beetje genuanceerd denken.... Niet meteen met het vingertje van de wet dreigen.
Ik heb er nog een leuk stukkie over geschreven onlangs: http://calle-ocho.blogspot.com/2008/02/boswachter.html
moniekk schreef:als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?
slimmerik schreef:moniekk schreef:als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?
Iemand die jou tegenkomt met een loslopende hond, en die bang is voor honden, kan niet zien dat je hem onder controle hebt en die staat doodsangsten uit. Gewoon je hond aanlijnen....tenzij je in een losloopgebied bent. Daar zul je dan ook geen mensen tegenkomen die bang zijn voor honden.
Waarom persé de regels overtreden?
slimmerik schreef:moniekk schreef:als je je hond gewoon fatsoenlijk hebt afgericht waarom zou hij dan niet los mogen lopen?
Iemand die jou tegenkomt met een loslopende hond, en die bang is voor honden, kan niet zien dat je hem onder controle hebt en die staat doodsangsten uit. Gewoon je hond aanlijnen....tenzij je in een losloopgebied bent. Daar zul je dan ook geen mensen tegenkomen die bang zijn voor honden.
Waarom persé de regels overtreden?
moniekk schreef:trouwens weet je wat pas goor is.. die vieze katten die overal in de tuin gaan zitten schijtenen daar word dan weer niks van gezegt...
Noemy schreef:Pff bokt is weer typisch bokt![]()
Ik laat mijn hond ook gewoon lekker loslopen wanneer het kan, ze wil nog weleens weglopen dus op straat etc houd ik haar wel vast. Ben nu aan het oefenen met naast de fiets los en dat gaat super, buiten de stad loopt ze dan ook lekker los. In parken laat ik haar ook gewoon loslopen, gisteren werd er ook een vrouw helemaal hysterisch, Stjarna was echt op een hele afstand van haar en haar hond, en ze riep allemaal keihard: HOND VAST! ROEP DIE HOND! Ik had het niet eens in de gatenToch maar even geroepen toen ik erachter kwam dat het over Stjarna ging, sommige mensen kunnen zich inderdaad echt aanstellen.
slimmerik schreef:Heerlijk die mensen die andere mensen op de regels wijzen en ze zelf aan de laars lappen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Je neemt een hond met de wetenschap dat die regels er eenmaal zijn. Als je geen mogelijkheden hebt de hond te geven waar hij volgens jou recht op heeft dan ben je wel héél egoïstisch bezig om dan toch zo'n dier te nemen volgens mij.
slimmerik schreef:Heerlijk die mensen die andere mensen op de regels wijzen en ze zelf aan de laars lappen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Je neemt een hond met de wetenschap dat die regels er eenmaal zijn. Als je geen mogelijkheden hebt de hond te geven waar hij volgens jou recht op heeft dan ben je wel héél egoïstisch bezig om dan toch zo'n dier te nemen volgens mij.
slimmerik schreef:Noemy schreef:Pff bokt is weer typisch bokt![]()
Ik laat mijn hond ook gewoon lekker loslopen wanneer het kan, ze wil nog weleens weglopen dus op straat etc houd ik haar wel vast. Ben nu aan het oefenen met naast de fiets los en dat gaat super, buiten de stad loopt ze dan ook lekker los. In parken laat ik haar ook gewoon loslopen, gisteren werd er ook een vrouw helemaal hysterisch, Stjarna was echt op een hele afstand van haar en haar hond, en ze riep allemaal keihard: HOND VAST! ROEP DIE HOND! Ik had het niet eens in de gatenToch maar even geroepen toen ik erachter kwam dat het over Stjarna ging, sommige mensen kunnen zich inderdaad echt aanstellen.
Wil je hierop een serieuse reactie?
Okee: jij bent hèt voorbeeld waar we het nu over hebben en waardoor zulke regels gemaakt zijn volgens mij.
moniekk schreef:wow wat gaafwaar is dat strand? (is t ook een beetje bereikbaar met ov?)
Jeannine schreef:Hij heeft er volgens mij wel recht op, maar hij zal er niet dood van gaan als ik hem aanlijn. Maar dat doe ik gewoon niet, omdat ik het onzin vind. Iedereen laat zijn hond los, dus waarom ik niet.
MissYvette4u schreef:Waarom zoeken mensen de oorzaak toch niet 's een keer bij zichzelf? Heel vaak krijgt de hond "de schuld".
Honden gedragen zich zoals ze zijn aangeleerd. De eigenaren leren de honden dat zelf aan !!
Dat de eigenaren maar 's eerst een cursus of een test volgen VOORDAT ze een hond aan mogen schaffen![]()
Honden die niet naar de eigenaar luisteren mogen naar mijn mening ook niet loslopen.