buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:11

punt E is inderdaad verschillend,blijkbaar vind de buurman dat erg vervelend,dus dan moet jij als huisdiereigenaar zorgen dat jou huisdier daar geen overlast meer geeft..

heel simpel..en die buurman,kan gewoon zijn dieren op zijn terrein los laten lopen,het doodbijten van andermans huisdier die in die tuin terecht komt,ga je echt niet de bak voor in..

ik snap die buurman dan ook 100% ,temeer omdat ik hier dus ook honden heb,en de buren een kat hadden die ook hier op mijn terrein liep,en ik dus eerst moest kijken of die kat niet in mijn tuin zat..

mijn buren hoefden daarentegen nooit te kijken of mijn honden in hun tuin zaten,als zij hun kat naar buiten deden,want nee,dat is heel egwoon,als je honden hebt en andere dieren horen ze op eigen terrein,mogen niemand overlast geven,behalve dus een kat..

snap echt niet dat mensen zo kunnen denken,als ik een kat zou nemen zou ik echt een ren maken,dat is MIJN huisdier en dus ook mijn zorg..daarnaast zou ik het me nooit vergeven als mijn huisdier doodgereden,vergiftigd of doodgeschoten zou worden..

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:14

Die man schiet toch ook de vogels niet neer met een luchtbuks omdat ze in de tuin poepen Clown ?

Ik zou je kat gewoon haar gang laten gaan, ze is echt wel sneller dan de honden en als zij haar een keer hebben verjaagd zal ze wel uit de tuin wegblijven.

Een kat binnenhouden vind ik persoonlijk niet ideaal tenzij je kat echt binnen moet blijven ivm gevaarlijke autoweg etc. (but that's my humble opinion). Kun je je kat er niet aan de voor- of achterzijde uitlaten waar geen tuin zit?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:16

vogels zijn niemandsdieren,das natuurlijk een fijne smoes voor mensen die hun katten vrij rond laten lopen,een kat is net als een hond een huisdier,dat is heel wat anders als een diertje wat in de natuur leeft..

daarnaast is het verschil tussen een mussenpoepje en een kattendrol toch echt wel wezelijk groot...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:24

Ik geef je buurman groot gelijk! Natuurlijk hoeft hij niet zo over de top te reageren, maar waarschijnlijk is het niet de eerste keer dat dit gebeurd. Hij hoeft niet te zorgen dat jouw kat uit zijn tuin blijft, dat moet jij zelf doen. Moet hij dan zijn honden binnen houden omdat jouw kat toevallig naar buiten wil? Lijkt me de wereld op zn kop.
Ik ken overigens weinig honden die snel genoeg zijn om een kat te grijpen, als hij ze een paar keer buiten heeft gedaan, denk ik dat je kat er sowieso wel weg zal blijven Vork

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:28

Ik snap niet dat mensen zo kortzichtig zijn en een dier (kat in dit geval) dan de dupe laten worden van een eigenaar die niet anders wil.

Ik zou mezelf nooit vergeven als mijn hond een ander dier dood zou bijten. Dat vind ik echt een gebrek aan zijn opvoeding of anders gezegd een tekortkoming van de baas.

Destijds toen ik nog in een woonwijk woonde had ik 3 katten die gewoon lekker buiten konden komen. Ik had geen kattebak staan, dus ze moesten alles buiten doen. Ik heb nooit geen klagende buren gehad en ze zullen gerust wel eens wat bij een van hen hebben gedaan. Zou deze 'overlast' ook niet een beetje streekgebonden zijn?

@Kimmie; voor mij persoonlijk is dit geen issue (meer). Ik heb ruimte zat en voordat mijn kat bij de buren is.....
Enne ik begrijp die buurman wel, maar ik vind dat hij veel te ver gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:31

dus even samenvattend mag ik van sommige mensen wel last hebben van hun dieren in mijn tuin, maar mogen diezelfde dieren geen last hebben van mijn dieren in mijn tuin Lachen
das een grappige redenering Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:31

Ik vindt dit echt belachelijk en wordt er doodziek van.

Ten 1e wie zijn wij als mens om te bepalen dat andere wezens niet op een stukje grond mogen lopen en poepen de wereld is niet van ons alleen je kunt niet tegen een hond zeggen jij mag niet blaffen en je kunt niet tegen een kat zeggen jij mag daar niet poepen de wereld is van ons allemaal OOK van de dieren laat ze gewoon leven en poept de kat iin je tuin DIKKE Pech pak je een schepje ruim je het op.
Blaft de hond van de buren ook DIKKE PECH doe je oordopjes in.

Het is geven en nemen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:35

ongelooflijk...

vind het echt ronduit asociaal niet eens ene kattenbak te hebben,zijn verdorie JOU huisdieren...

echt,ik sta al vaker te kijken van uitspraken van kattenmensen,maar dit slaat werkelijk alles...

die buurman gaat niet te ver,hij wil het niet,zijn grond en klaar...ik wil ook geen scheitende katten van anderen in mijn tuin..sterker nog,ik wil helemaal geen huisdieren van andere mensen in mijn tuin..dan neem ik ze zelf wel..

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:36

Onze buren hadden ook katten, die ze altijd los lieten lopen. Nu wonen wij aan de andere kant van (een drukke) weg, met hondjes die nogal van jagen houden.

Het is wel eens voorgekomen dat zo'n katje de weg overstak en dan bij ons op het erf kwam aangelopen. We zagen het gebeuren, we draaiden om en riepen de honden, maar het was al te laat, ze hadden het katje gezien... Een hond greep het katje, een keer schudden en het was gebeurd met het katje.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je kat. Als jij het risico wil lopen dat je kat zoiets overkomt als hierboven, moet je em gewoon los laten lopen. Je buurman zijn honden komen waarschijnlijk ook niet op jouw terrein, jouw buurman wil geen kattenpoep in zijn tuin. Hoe je het oplost is jouw probleem, niet dat van de buurman.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:37

KiWiKo schreef:
dus even samenvattend mag ik van sommige mensen wel last hebben van hun dieren in mijn tuin, maar mogen diezelfde dieren geen last hebben van mijn dieren in mijn tuin Lachen

ROFL sterker nog,diezelfde mensen wensen dan geen last te hebben van jou dieren..

ik vraag me af hoe het verhaal zou zijn ,als buurman zijn honden in de tuin van TS zou laten spelen en rennen,waardoor TS haar kat niet meer naar buiten kon,en oja,honden piesen en poepen dan ook nog in haar tuin...

ik vraag me ook af wat dan de reacties zullen zijn ,hoe asociaal die buurman wel niet zou zijn... Clown

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:39

kimmie261 schreef:
ongelooflijk...

vind het echt ronduit asociaal niet eens ene kattenbak te hebben,zijn verdorie JOU huisdieren...

echt,ik sta al vaker te kijken van uitspraken van kattenmensen,maar dit slaat werkelijk alles...

die buurman gaat niet te ver,hij wil het niet,zijn grond en klaar...ik wil ook geen scheitende katten van anderen in mijn tuin..sterker nog,ik wil helemaal geen huisdieren van andere mensen in mijn tuin..dan neem ik ze zelf wel..

helemaal niks van hem bij heeft hij toegeeigend kan dat beest niet weten he.
Zelfde als er een vogeltje in jou tuin poept

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:41

zucht....

als jij een huis koopt en grond dan is dat eigendom van jou!!

punt uit...

en het vogeltje is al eerder ter sprake gekomen,zie eerdere reactie van mij...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:41

Alani schreef:
@Jiehaaa;
Soms moet je van de 2 slechtsen de beste kiezen!

Dat heb ik naar mijn mening dan ook gedaan Knipoog . En dat adviseer ik TS ook. Zo slecht is mijn oplossing niet hoor!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:42

kimmie261 schreef:
zucht....

als jij een huis koopt en grond dan is dat eigendom van jou!!

punt uit...

en het vogeltje is al eerder ter sprake gekomen,zie eerdere reactie van mij...

*zucht*

Dat weten dieren niet dus loop allemaal niet zo te zeiken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:43

Ook ik heb katten en ik wil pertinent niet dat een ander daar last van heeft. Ook wil ik niet dat ze bij ons op de dijk platgereden worden. Dus hebben die van mij een gedeelte van de tuin wat afgezet is met gaas en waar ze via een luik in de keukendeur zelf in en uit kunnen. Ideale situatie, mijn katten veroorzaken geen overlast en worden niet doodgereden. 1 van mijn buren vind dat mijn katten zo geen kattenleven hebben. Ik vind dat niet, mijn oudste kat was een uitermate zielige asielkat die daar al een jaar zat en voor zijn asieltijd op een flat bivakkeerde, deze kat is dolgelukkig met zijn eigen stukje buiten( het is ongeveer 6x6meter). Mijn andere kat hebben we als poesje van 5 weken oud langs de weg gevonden. ook deze weet niet beter. Ik kan wel bewgrijpen dat het moeilijk wordt om een kat die de vrijheid al gehad heeft dit af tenemen.
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen dieren, hoe dan ook. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn tuin volgescheten werd!! Bij mijn schoonouders in de woonwijk lopen er gemiddeld 20 katten rond in de achtertuintjes! Dat is toch ook niet normaal.
Je buurman had wat aardiger kunnen reageren, dat ben ik met je eens. Maar heis jouw probleem en jij moet het oplossen.

En Midasje, misschien kan het wat rustiger? Het is geen gezeik, het is gewoon een volwassen discussie, tenminste...voor de meesten dan.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:46

Midasje schreef:
helemaal niks van hem bij heeft hij toegeeigend kan dat beest niet weten he.
Zelfde als er een vogeltje in jou tuin poept

Helaas niet nee, onze vorige buurman had 50 duiven in zn achtertuin...Wij kochten elk jaar een nieuwe parasol... Gelukkig kan je katten een stuk meer leren dan een vogel Knipoog
Bovendien gaat die vergelijking niet op, de meeste vogels zijn geen huisdieren, de meeste katten hebben een eigenaar die voor de gedragingen van die katten verantwoordelijk zijn.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:48

KiWiKo schreef:

Ik neem aan dat je oa mij onde 'sommige mensen' schaart? Ik heb gelukkig niet zo gauw ergens last van. Als de kat / hond/ kippen of weet ik het wat van een ander in mijn tuin loopt heb ik daar geen last van.
Ik heb wel last (maakt me zelfs boos) dat sommige mensen er trots op zijn dat hun hond andere dieren verscheurd.
Dat hun hond zijn territorium verdedigt (wegjagen, er achter aan vliegen), is iets heel anders dan een 'vreemdeling' vermoorden.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:49

Katten iets leren laat me niet lachen ze zijn niet zo dom als honden dat ze alles doen wat gezegt wordt, dat maken ze zelf wel uit en gelijk hebben ze.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:51

Alani schreef:
KiWiKo schreef:

Ik neem aan dat je oa mij onde 'sommige mensen' schaart? Ik heb gelukkig niet zo gauw ergens last van. Als de kat / hond/ kippen of weet ik het wat van een ander in mijn tuin loopt heb ik daar geen last van.
Ik heb wel last (maakt me zelfs boos) dat sommige mensen er trots op zijn dat hun hond andere dieren verscheurd.
Dat hun hond zijn territorium verdedigt (wegjagen, er achter aan vliegen), is iets heel anders dan een 'vreemdeling' vermoorden.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Mensen storen zich te veel
En van die honden BELACHELIJK

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:51

Beaux schreef:
Ook ik heb katten en ik wil pertinent niet dat een ander daar last van heeft. Ook wil ik niet dat ze bij ons op de dijk platgereden worden. Dus hebben die van mij een gedeelte van de tuin wat afgezet is met gaas en waar ze via een luik in de keukendeur zelf in en uit kunnen. Ideale situatie, mijn katten veroorzaken geen overlast en worden niet doodgereden. 1 van mijn buren vind dat mijn katten zo geen kattenleven hebben. Ik vind dat niet, mijn oudste kat was een uitermate zielige asielkat die daar al een jaar zat en voor zijn asieltijd op een flat bivakkeerde, deze kat is dolgelukkig met zijn eigen stukje buiten( het is ongeveer 6x6meter). Mijn andere kat hebben we als poesje van 5 weken oud langs de weg gevonden. ook deze weet niet beter. Ik kan wel bewgrijpen dat het moeilijk wordt om een kat die de vrijheid al gehad heeft dit af tenemen.
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen dieren, hoe dan ook. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn tuin volgescheten werd!! Bij mijn schoonouders in de woonwijk lopen er gemiddeld 20 katten rond in de achtertuintjes! Dat is toch ook niet normaal.
Je buurman had wat aardiger kunnen reageren, dat ben ik met je eens. Maar heis jouw probleem en jij moet het oplossen.

En Midasje, misschien kan het wat rustiger? Het is geen gezeik, het is gewoon een volwassen discussie, tenminste...voor de meesten dan.

Slapen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:53

Midasje schreef:
Dat weten dieren niet dus loop allemaal niet zo te zeiken.

Kan dat ook anders? Goede indruk krijg ik zo van je...

Dat een dier niet weet waar hij wel/niet mag komen, logisch. Maar daar is onze taak, als eigenaar van het dier Pling .
Helaas hebben we hier doorgaans niet de ruimte om te kunnen doen en laten wat we willen zonder andere mensen ermee lastig te vallen, dus moet je soms een creatieve oplossing bedenken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:54

Over futiliteiten gesproken...... Nu gaan we het verschil tussen wegjagen of pakken en what so ever uitkauwen... Feit blijft dat de honden van Kim op haar eigen terrein zitten en daar geen vreemd beest dulden. Daar doe je niks aan en dat is ook niet haar probleem. Het is wel rot als het gebeurd natuurlijk. Ook honden hebben natuurlijk gedrag. Voorbeeld: de hond van een vriendin vrat 3 jonge katjes van een week oud op. Zij in de stress: hoe kan die lieve hond dat nou doen? Maar als ie een mol vangt is het wel goed. Is gewoon instinct, daar kun je niks aan doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:54

Honden vermoorden niet. Moord is nl met voorbedachten rade. Of een hond een kat wegjaagt of grijpt hangt van zijn ras en karakter af.
Als een hond grijpt, betekent dat nog niet dt je er als eigenaar trots op bent, het overkomt je en je moet er mee zien om te gaan.
Dat wordt er niet makkelijker op als alle poessies uit de buurt op bezoek komen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:55

Jij verwoordt het in mijn ogen goed Billy, zo zie ik het ook.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:55

Ik snap die buurman zijn punt wel.Hij heeft er toch niet om gevraagd dat jouw kat in zijn tuin schijt? Tuurlijk hoeft hij je daarom niet te bedreigen of zijn honden op je kat los te laten.Maar ik zou er wel iets aan doen want kattenstront in je tuin is echt walgelijk.Vooral als het niet eens je eigen kat is.
Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 28-02-08 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt