welk hondenras moeten we kiezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Re: welk hondenras moeten we kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 01:54

oh haha grappig joh. lig helemaal gevouwen.
ik heb paar keer gebrobeerd ook op bepaald ras

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 02:06

ik zou als ik jou was een fur real friends hondje nemen, kan je uitzetten als je er geen (tijd) zin meer in hebt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 03:09

You gotta be kidding me...

Vind je zelf niet dat je al genoeg beesten hebt?? En als je toch iets leuks met een hond wil gaan doen, waarom dan niet met de hond die je al HEBT??

Serieus, dit word steeds gekker. Honden hebben graag aandacht, hoe meer hoe liever. Met zoveel dieren te verzorgen lijkt het me niet ondenkbeeldig dat je huidige hond er al gemakkelijk bij in zou kunnen schieten!

Kom op, moet je eens zien hoeveel dieren je hebt!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 04:31

sommige mensen stellen hun eigen belangen voor die van de dieren...

en dat is heel jammer Verdrietig

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 04:36

Edit: Zou er lekker geen hond bij nemen, vind het niet gek dat je border ontspoort is, als je de raskenmerken leest, zit het helemaal niet in hun aard om te bijten. (die van mij hoeft het ook niet in dr hoofd te halen Lachen )

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:12

Gadverdamme en dat in een rijtjeshuis! Arme dieren en ook arme buren. Gewoon a -sociaal zoveel dieren. Puur egoïsme. Bah, bah, bah!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:36

Nog even PS - Ik lees hier ook erg veel onzin van de TS.

Punt 1 - Een labrador is geen ''jachthond'', maar een retriever. Daar zit een verschil in! Zoek maar eens op. Een retriever heeft een compleet andere taak. Een echte jachthond jaagt met de jager, een retriever is gefokt om aangeschoten wild op te halen.
Het verschil? De jacht- en bijtdrang.

Punt 2 - Een bordercollie is een herdershond, een veedrijver. Veedrijvers zijn zeker niet gefokt om te bijten of te ''jagen''. Helaas word hoeden wel eens met jagen verward. Een border drijft op, en probeert zijn kudde bij elkaar te houden. Jagen en doden is daarbij natuurlijk geen eigenschap die gewenst is.
Desondanks betekend dit wel dat de herdershondengroep gericht is op andere diersoorten en beweging, dus dat is iets om te onthouden.

Tot slot; Ik begrijp echt niet waarom je er een nieuwe hond bij wilt, en niet met je huidige hond wilt gaan sporten. Ik weet zeker dat je hond het prachtig zou vinden....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:40

Je hebt toch al een leuke hond? Waarom ga je daar dan niet mee sporten? Denk je niet dat het vreselijk oneerlijk is naar je huidige hond toe wanneer je met een nieuwe hond gaat sporten, maar met deze niet?

Waarom denk je dat je het met een nieuwe hond wel kan volhouden en met deze niet? Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-02-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:47

Abel schreef:
Gadverdamme en dat in een rijtjeshuis! Arme dieren en ook arme buren. Gewoon a -sociaal zoveel dieren. Puur egoïsme. Bah, bah, bah!

Ik heb ook 5 honden in een rijtjeshuis.(wel een hoekhuis dan)
Dus als je veel dieren heb ben je a-sociaal?????
Sorry maar dat slaat nergens op!!!!!!! Boos!

Mijn honden komen echt niks tekort en ik heb mijn buren ook nooit horen klagen.

Dus wat jij nu zegt slaat echt nergens op hoor!!!!!!!!!!!!

Als de TS er een hond bij wil is dat haar keuze en kunnen wij daar niks aan doen.
Ik heb dat stuk ook nog even gelezen over die hond die aan de fietsrekken werd vastgebonden,
Enja dan moet ik ook eerlijk bekennen dat me haren overeind gaan staan en ik niet snap wat je met nog een hond moet.

Ik heb ook idd 5 honden.( 3 Jack Russels, Poedeltje en een Mechelse Herder)
Maar mijn honden zitten echt haast nooit alleen.
Ik heb een fulltime baan en mijn vader ook.
Mijn moeder is altijd bij de honden.

Als ik jou was zou ik er nog is een keer goed over nadenken.
Als puppy zijn alle honden leuk maar ze worden ook groot!!!!!
En de dierenasielen zitten al veel te vol!!!!!!!!!!!!!

Niet negatief bedoelt hoor. Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:11

madeliefw schreef:
je moet als je de test hebt ingevuld en op uitslag hebt geklikt nog een keer ergens bovenaan die test op resultaten klikken.
Ik heb zelf een golden retriever gehad en ik had alle antwoorden daarop ingevuld, maar er kwamen toch wat rare rassen uit! die test werkt naar mijn mening niet zo!

Volgens mij is het trouwens zo dat vuilnisbakken VAAK (dus niet altijd) wel ouder worden dan rashonden en kleine honden worden vaak ook ouder. Maar goed, net zoals bij mensen is het soms oneerlijk verdeeld. Mijn hond werd "maar" 10, terwijl haar volle zus nu al bijna 13 is en al der hele leven onwijs dik is en bijna geen beweging krijgt enzo.

even ontopic: echt als ik alles lees: neem alsjeblieft gewoon geeneen nieuwe hond.

ik heb ook even de test gedaan,niet een hondenras te vinden voor mij,kan ook wel kloppen want ik heb 7 bastaards!!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:46

met mijn hond die ik nu heb kan ik niet mee sporten zelfs niet een lange wandeling hooguit een uurtje lopen en dan gaat ze mank lopen ze is al 10.

en zoveel beesten hebben we niet in huis we hebben 2 honden en 6 katten ja die katten denk je whoo 6 katten, maar die leven voornamelijk op de bovenverdieping.
en wij zijn absoluut geen verzamelaars!!!!! voor degene die dat zei.

en tamara 21@ de hond die aan het fiestenrek is vastgebonden, is door me moeder gedaan toen ik het huis uit ging, heeft zij haar aan het fietsenrek vastgebonden! ik niet!!!

en woon nu bij kenissen in huis, waar de dieren ten alle tijden voor gaan.

ik word eigenlijk een beetje boos als ik alle reacties zo lees.
ik vraag me af of jullie mijn verhaal wel goed lezen.
ik vraag gewoon welk hondenras leuk zou zijn of een leuke kruising.
maar als het zo gaat mag het van mij part gesloten worden, hier heb ik geen zin in.
dan doe ik het wel alleen!!
maar zo is bokt he overal wat op te zeiken, echt overal in elk topic wat je leest of neerzet

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:48

Maar je hebt toch meer beesten dan alleen in HUIS? Heb je daar je handen niet vol aan?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:55

Nakisha schreef:
Punt 2 - Een bordercollie is een herdershond, een veedrijver. Veedrijvers zijn zeker niet gefokt om te bijten of te ''jagen''. Helaas word hoeden wel eens met jagen verward. Een border drijft op, en probeert zijn kudde bij elkaar te houden. Jagen en doden is daarbij natuurlijk geen eigenschap die gewenst is.
Desondanks betekend dit wel dat de herdershondengroep gericht is op andere diersoorten en beweging, dus dat is iets om te onthouden.

je hoeft mij niks te vertellen over border collies. ik weet er alles van.
en heb ook schapen drijfen gedaan.
een border moet werken zeker als er de werklijn inzit.
doe je dat niet met zoon hond gaan ze zich vervelen en andere dingen zoeken.
dat heeft deze hond gedaan, hij ging in de benen van de paarden happen als ze liepen. en in je bezem bijten als je aan het vegen was.
en maar de hele tijd overal en alles bij elkaar drijven. ik heb dit zelf gezien en meegemaakt. en nee toen woonde ik nog niet bij die mensen maar kwamen we daar 1 keer in de 14 dagen naar die stal omdat me andere stiefmoeder daar op stal heeft gestaan.
maar op gegeven moment houd het op. als het dier niet luisterd als de border het wil drijven helaas hebben (sommige honden) ik zeg niet allemaal, maar die willenn dann bijten. omdat het niet naar hen luisterd.
en zo is het waarschijnlijk ook met de katten in huis gebeurd of de duitse herder heeft het gedaan of de border. volgens ons allebei een keer.
maar toen woonde ik hier nog niet in huis en had ik dus niks te zeggen of in te brengen.
en nu wil die vrouw waar ik in huis zat dus geen border meer en geen jachthond.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:59

Nakisha schreef:
Maar je hebt toch meer beesten dan alleen in HUIS? Heb je daar je handen niet vol aan?

ik doe het niet alleen.
de man en vrouw waar ik woon verzorgen ook de beesten en nog een andere man die op stal staat.
en zijn zoon helpt ook.
dus genoeg mensen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:30

Zou het niet beter zijn om eerst even af te wachten hoe de introductie verloopt van de spaanse hond Lachen? Het kan best zijn dat je de handen vol zal hebben met deze, en voorlopig geen tijd om met nog een extra dier je bezig te houden.

Als dat goed gaat (voor een lange tijd) kun je nog altijd kijken naar een 4de geschikte hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:20

gipsyboy schreef:
met mijn hond die ik nu heb kan ik niet mee sporten zelfs niet een lange wandeling hooguit een uurtje lopen en dan gaat ze mank lopen ze is al 10.

en zoveel beesten hebben we niet in huis we hebben 2 honden en 6 katten ja die katten denk je whoo 6 katten, maar die leven voornamelijk op de bovenverdieping.
en wij zijn absoluut geen verzamelaars!!!!! voor degene die dat zei.

en tamara 21@ de hond die aan het fiestenrek is vastgebonden, is door me moeder gedaan toen ik het huis uit ging, heeft zij haar aan het fietsenrek vastgebonden! ik niet!!!

en woon nu bij kenissen in huis, waar de dieren ten alle tijden voor gaan.

ik word eigenlijk een beetje boos als ik alle reacties zo lees.
ik vraag me af of jullie mijn verhaal wel goed lezen.
ik vraag gewoon welk hondenras leuk zou zijn of een leuke kruising.
maar als het zo gaat mag het van mij part gesloten worden, hier heb ik geen zin in.
dan doe ik het wel alleen!!
maar zo is bokt he overal wat op te zeiken, echt overal in elk topic wat je leest of neerzet

leuk ,je vraagt gewoon iets en iedereen is van mening dat je er geen hond meer bij moet nemen.
Volgens mij was dat je vraag niet,en inderdaad leuk al die mensen die zo oordelen,maar je hebt gelijk,ik kom het ook regelmatig tegen hier.....gezellig.....

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 00:08

ja ik vraag toch niet of het wel of niet verstandig is om een hond erbij te nemen.
ik vraag welk hondenras/kruising leuk zal zijn

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:12

Beagle wel jacht instinkt. De Appenzeller maar we hebben een appenzeller in de straat hij blaft heel veel als je met hem buiten loopt blaft hij naar iedereen die langs komt.
Labrador maar misschien ook te groot. Manchester terrier worden ongeveer 40 cm familie van de dobberman maar dan kleiner. Cocker spaniel ben ik heklemaal verliefd op en ook een beagle die hebben wij is lief el loopt niet weg maar ze staan er wel om bekent maar wij hebben ene bijzondere want hij luisterd goed en loopt niet weg. Wel goed dat jullie honden uit spanje willen halen Vanuit zuid Spanje vanuit Malaga misschien.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:31

één tip; neem geen hond meer bij...

Er scheelt al zoveel aan jullie dieren!
Jullie hebben niet eens de tijd en de zin om ermee bezig te zijn...
Ookal kan je maar een uurtje wandelen met je hond, er zijn alternatieven. Ga fietsen met de hond en koop zo'n karretje, kunnen jullie samen langs tochten maken én is de mee én blij Lachen

Als ik het zo lees ben ik het eens met iedereen in dit topic, vooral met Nakisha, zij WEET waarover ze praat...
Als je niet op training gaat met je hond krijg je idd dieren die je moet opsluiten of andere dieren gaan aanvallen.

Jij bent niet het type mens voor een hond, dat is duidelijk in mijn ogen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:05

mijn hond friesche stabij KAN niet zoveel lopen. want dan gaat ze mank lopen.

en wat er allemaal is gebeurd met de katten en de border en herder was ik niet bij. toen kende ik de mensen amper waar ik nu woon.

ik heb me hele leven lang al honden.
en weet wel degelijk hoe ik ermee om moet gaan.
we hebben ook rassen gehad waar je ECHT verstand van moet hebben. en mee om moet kunnen gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:55

ik snap er echt helemaal niks meer van, ben ik de enige? is er ergens een samenvatting van hoe het nou precies zit?

maar zover ik erover denk, doe even rustig aan. zie even hoe alles gaat als je een fulltime baan hebt en beslis dan pas. Ik blijf erbij dat je geen hond erbij moet nemen maar ervaring leert (heb helaas een kennis die net zoals jou) sommige mensen net even wat te koppig zijn en niet voldoende zelfkennis hebben om goed te kunnen beslissen... dus.... tja.. wacht op zijn minst even af hoe alles gaat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:00

gipsyboy schreef:
ivonnelind@ de katten leven niet ALLEEN maar op de bovenverdieping ze komen ook beneden maar niet zo vaak, ze krijgen ook boven eten en water, als we er niet zijn zorgen we wel dat de katten boven zijn en de honden beneden. omdat er toen 2 katten zijn doodgebeten.
en het is vaak genoeg ook bij mijn echte moeder thuis dan leeft de kat beneden en de honden ook en de kat mocht niet naar boven is dat dan ook zielig???
dat vind ik een beetje onzin. ook voorbeeld als de hond beneden leeft en mag niet naar boven bij heel veel mensen is dat zo! is dat dan ook zielig?????
moet een beest letterlijk door het hele huis kunnen lopen??

De meeste mensen slapen en douchen alleen op de bovenverdieping en dat betekend dat de katten imo niet erg veel aandacht krijgen (of je moet elke dag een paar uren boven zitten bij de katten..? Lijkt me niet als ik zie hoeveel dieren je al hebt...). Dat is mijn probleem met katten die het grootste gedeelte van de dag op de bovenverdieping noeten leven, omdat ze anders misschien doodgebeten worden! Ik zou sowieso nooit honden en katten samen willen houden als er kans bestaat dat ze elkaar wat aandoen.

Ik vind trouwens dat je echt buitensporig fel reageert op een vriendelijk bedoeld advies... Beetje jammer.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:17

Ben ik nu de enige die dit een heel raar topic vindt. Bloos Verward

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:31

gipsyboy schreef:
ja ik vraag toch niet of het wel of niet verstandig is om een hond erbij te nemen.
ik vraag welk hondenras/kruising leuk zal zijn

Erg stabiel lijkt het niet in jouw leven, dus imo niet geschikt om weer een dier aan te schaffen.
Je zal toch ook straks op jezelf moeten gaan wonen? Misschien kun je beter wat verder vooruit gaan kijken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:33

whisperramse, bedankt voor de steun! Bloos
Ik en honden... Lovers

gipsyboy, ik snap wel dat dit natuurlijk niet de reacties waren waar je op hoopte. Maar ze zijn toch goed bedoeld. Ik hoop dat je in ieder geval toch nog een keer overweegt voor je een hond aanschaft.
Ik kan ook geen geschikt ras voor je noemen ben ik bang, ik ken geen ras die volledig past in je situatie... Dat is ook waarom zoveel mensen het je afraden.

Denk zelf nog éénmaal aan deze zin van jezelf:

Citaat:
aangezien ik straks ook een fulltime baan heb en de paarden nog moeten verzorgen (ben blij als ik dat al red)