Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abel schreef:Gadverdamme en dat in een rijtjeshuis! Arme dieren en ook arme buren. Gewoon a -sociaal zoveel dieren. Puur egoïsme. Bah, bah, bah!
madeliefw schreef:je moet als je de test hebt ingevuld en op uitslag hebt geklikt nog een keer ergens bovenaan die test op resultaten klikken.
Ik heb zelf een golden retriever gehad en ik had alle antwoorden daarop ingevuld, maar er kwamen toch wat rare rassen uit! die test werkt naar mijn mening niet zo!
Volgens mij is het trouwens zo dat vuilnisbakken VAAK (dus niet altijd) wel ouder worden dan rashonden en kleine honden worden vaak ook ouder. Maar goed, net zoals bij mensen is het soms oneerlijk verdeeld. Mijn hond werd "maar" 10, terwijl haar volle zus nu al bijna 13 is en al der hele leven onwijs dik is en bijna geen beweging krijgt enzo.
even ontopic: echt als ik alles lees: neem alsjeblieft gewoon geeneen nieuwe hond.
Nakisha schreef:Punt 2 - Een bordercollie is een herdershond, een veedrijver. Veedrijvers zijn zeker niet gefokt om te bijten of te ''jagen''. Helaas word hoeden wel eens met jagen verward. Een border drijft op, en probeert zijn kudde bij elkaar te houden. Jagen en doden is daarbij natuurlijk geen eigenschap die gewenst is.
Desondanks betekend dit wel dat de herdershondengroep gericht is op andere diersoorten en beweging, dus dat is iets om te onthouden.
Nakisha schreef:Maar je hebt toch meer beesten dan alleen in HUIS? Heb je daar je handen niet vol aan?
gipsyboy schreef:met mijn hond die ik nu heb kan ik niet mee sporten zelfs niet een lange wandeling hooguit een uurtje lopen en dan gaat ze mank lopen ze is al 10.
en zoveel beesten hebben we niet in huis we hebben 2 honden en 6 katten ja die katten denk je whoo 6 katten, maar die leven voornamelijk op de bovenverdieping.
en wij zijn absoluut geen verzamelaars!!!!! voor degene die dat zei.
en tamara 21@ de hond die aan het fiestenrek is vastgebonden, is door me moeder gedaan toen ik het huis uit ging, heeft zij haar aan het fietsenrek vastgebonden! ik niet!!!
en woon nu bij kenissen in huis, waar de dieren ten alle tijden voor gaan.
ik word eigenlijk een beetje boos als ik alle reacties zo lees.
ik vraag me af of jullie mijn verhaal wel goed lezen.
ik vraag gewoon welk hondenras leuk zou zijn of een leuke kruising.
maar als het zo gaat mag het van mij part gesloten worden, hier heb ik geen zin in.
dan doe ik het wel alleen!!
maar zo is bokt he overal wat op te zeiken, echt overal in elk topic wat je leest of neerzet
gipsyboy schreef:ivonnelind@ de katten leven niet ALLEEN maar op de bovenverdieping ze komen ook beneden maar niet zo vaak, ze krijgen ook boven eten en water, als we er niet zijn zorgen we wel dat de katten boven zijn en de honden beneden. omdat er toen 2 katten zijn doodgebeten.
en het is vaak genoeg ook bij mijn echte moeder thuis dan leeft de kat beneden en de honden ook en de kat mocht niet naar boven is dat dan ook zielig???
dat vind ik een beetje onzin. ook voorbeeld als de hond beneden leeft en mag niet naar boven bij heel veel mensen is dat zo! is dat dan ook zielig?????
moet een beest letterlijk door het hele huis kunnen lopen??
gipsyboy schreef:ja ik vraag toch niet of het wel of niet verstandig is om een hond erbij te nemen.
ik vraag welk hondenras/kruising leuk zal zijn
Citaat:aangezien ik straks ook een fulltime baan heb en de paarden nog moeten verzorgen (ben blij als ik dat al red)