Wat kittenvragen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Wat kittenvragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:09

Oke dan heb ik verder niets gezegd. Goed dat je zo je best doet trouwens. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:12

Wuis schreef:
Zucht. Lieve schat, je leest weer helemaal verkeerd.

Ja ik nam het idd letterlijk, en ik ga met Redrumfox mee dat ik dit ook niet de manier
vidn om pretnestjes te ontmoedigen.....Dit gebeurd namelijk toch niet.

En pretnestjes worden helaas in jullie ogen dan, toch wel geboren, heb dr zelf ook een gehad.
(Pers in profiel) en heb dara ontzettend veel plezier van geha,d net als de nieuwe eigenaren die
een shaded silver van een fokker niet kunnen betalen, probeer daar ook even rekening mee te houden.
Zou bij de zotte zijn als we honderden euro's voor een katje neer moeten zouden tellen,
met alle risico's van dien dat er geen andere rekeningen meer betaald kunnen worden.
Dan betaal ik liver een paar honderd euro meer, katje is dr niet meer of minder lief om.

Doe je ogen open, feit is dat mensen hedendaags daar gewoon niet meer op zitten te wachten, niet de gemiddelde Nederlander.

Wuis schreef:
Mocht er nou met een kitten uit het asiel wat mis blijken te zijn, dan heb je voor een bepaalde tijd recht op GRATIS diernartsbehandeling en controles.

Ik had het ook voornamelijk over oudere katten......Wel goed te lezen dat er een bepaalde garantie aan zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:18

Ook op oudere katten zit een garantie. Knipoog Dat klinkt best wel stom eigenlijk. Vork

En nee, wat ik zei is inderdaad niet dé manier. Maar één manier. Een harde manier, dat wel. Maar wat nú gebeurt, is nog veel harder. Namelijk dat er elk jaar weer duizenden kittens geboren worden, waarvan uiteindelijk (relatief gezien) maar een páár in goede handen terecht komen.

En ik zeg ook helemaal niet dat je honderden euro's per kat moet betalen. Júist als je erg over de +-65 tot 85 euro voor een asielkitten inzit, besef je volgens mij nog niet helemaal dat je daar veel goedkoper mee uit bent dan een gratis kitten.
Een kat kost geld. De noodzákelijke dingen voor een kat kosten geld. En wat je voor een kitten of kat betaalt in een asiel, ligt onder het bedrag wat je kwijt bent als je een 'gratis' kitten neemt.

En zelf heb ik ook geen honderden euros over voor een raskat hoor. Knipoog Al weet ik dat ze het wel waard zijn. Maar dan niet omdat ze van een ras zijn, maar vanwege het feit dat er zo zorgvuldig om wordt gegaan met de gezondheid van de dieren en de registratie daarvan! En juist dát vind ik zo goed aan de raskattenfokkerij.

Maar ik hoef echt geen raskat. Doe mij maar een asielkneus. Daar krijg ik een veel fijner gevoel bij. Lachen

Trouwens, ik sta altijd open voor mensen met goed uitvoerbare ideeen over dit onderwerp! Samen staan we sterk. Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:17

Wuis schreef:
Waarom ik er tegen ben om een kitten van MP te nemen heeft de volgende reden:

ER IS EEN GODSGIGANTISCH OVERSCHOT AAN HTK KATTEN.

Neem je een van MP, dan denken die mensen: Mooi, ik raak mn kittens wel kwijt. Dus ik hoef mn poes ook niet te laten steriliseren. En zo werken ze cónstant aan het overschot mee.

Dat vind ik wel een generalisatie hoor, de eigenaren van de moeder van mijn kitten dachten dat hun kat een kater was tot ze zwanger thuis kwam. Niks pretnest, het arme dier was nog niet eens een jaar oud en JA ze is inmiddels gesteriliseerd en JA allebei de kittens hebben een goed thuis gevonden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:22

Redrumfox schreef:
Ik kwam zojuist op marktplaats advertenties tegen van iemand hier uit de buurt die voor zwerfkatten uit Kreta een nieuw huisje in Nederland zoekt. Dit zijn vaak wel katten met gebreken (doof, blind, mist een stuk staart etc.) maar juist daardoor doet het me wel wat. Dit zijn vaak geen kittens meer, dus mijn vraag: zou het goed gaan met onze kat van 1½ en poes van 3 jaar? Ik ben bang dat ze een oudere kat niet zullen accepteren en besluiten de hort op te gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Ik had een poes van 5 jaar toen er een poes van 3 jaar bij kwam.
De eerste was een soort van autistisch en heeft zeker 4 weken moeten wennen. De andere heeft een hersenbeschadiging en daardoor wat gehandicapt.
Het duurde even voor ze aan elkaar gewend waren. Maar ze hebben nooit gevochten en accepteerden elkaar.
Grootste vrienden zijn het ook nooit geworden, maar het ging gewoon goed samen.
Dat kan dus zeker wel Ja

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:07

hestejente schreef:
Wuis schreef:
Waarom ik er tegen ben om een kitten van MP te nemen heeft de volgende reden:

ER IS EEN GODSGIGANTISCH OVERSCHOT AAN HTK KATTEN.

Neem je een van MP, dan denken die mensen: Mooi, ik raak mn kittens wel kwijt. Dus ik hoef mn poes ook niet te laten steriliseren. En zo werken ze cónstant aan het overschot mee.

Dat vind ik wel een generalisatie hoor, de eigenaren van de moeder van mijn kitten dachten dat hun kat een kater was tot ze zwanger thuis kwam. Niks pretnest, het arme dier was nog niet eens een jaar oud en JA ze is inmiddels gesteriliseerd en JA allebei de kittens hebben een goed thuis gevonden.

Het verschilt per poes, maar ze worden meestal zo rond 6mnd krols- in die tijd hadden ze zeker al (liefst 2x) ingeent moeten worden, is dat dan ook niet gebeurd ?. Los daarvan, katers dienen ook gecastreerd te worden, ze vechten dan minder snel (en lopen dus minder kans op FIV/FelV kattenaids of Leukemie) Dit is ook beter voor de relatie met je buren (kattengekrijs snachts) en ze sproeien meestal niet meer.

We zitten hier op bokt, een paardenforum, als ik jou zou zeggen dat mijn buren, of vrienden die nog nooit op een paard gezeten hebben ineens een paard aangeschaft zouden hebben dan zou jij er toch ook je vraagtekens bij hebben ? m.a.w. ook al is een kat een stuk kleiner dan een paard, er bestaat zoiets als "verantwoord huisdierenbezit"

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:15

@redrumfox: al jaren vang ik zwervers op- katten meestal 15+ jaren (die op die leeftijd pas gecastreerd worden dus heel hun leven hebben moeten vechten e.d.) Ik heb er momenteel 6 in huis, allemaal op verschillende tijdstippen gearriveerd. Tot nu toe is mijn ervaring dat dat (uitgezonderd de eerste maand) eigenlijk altijd goed gaat. Zo heb ik op dit moment snachts minimaal 3-4 katten in bed liggen Haha!

En dat is los van de incidentele katten die ik van het asiel opvang of de moederpoezen met kittens in de zomer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:58

Mist schreef:
[E]r bestaat zoiets als "verantwoord huisdierenbezit"

Helemaal mee eens, het is de eerste kat van die mensen en ze hebben op de harde manier geleerd wat dat precies met zich meebrengt. Een jonge vrouw die de handen vol heeft aan haar gezin en andere dieren zit echt niet op een nestje te wachten, inmiddels is de poes dan ook gesteriliseerd Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:37

Wat denken jullie dan van deze kat?
http://www.mirtosanimalproject.eu/baas_gezocht.php
Ze staat helemaal onderaan onder de naam Roosje.

Ik heb geïnformeerd en ze blijkt wel een chronische vorm van de niesziekte te hebben maar met (goedkope) medicatie kan dit onderdrukt worden en als we onze katten inenten krijgen ze het niet.