Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wuis schreef:Zucht. Lieve schat, je leest weer helemaal verkeerd.
Wuis schreef:Mocht er nou met een kitten uit het asiel wat mis blijken te zijn, dan heb je voor een bepaalde tijd recht op GRATIS diernartsbehandeling en controles.
Wuis schreef:Waarom ik er tegen ben om een kitten van MP te nemen heeft de volgende reden:
ER IS EEN GODSGIGANTISCH OVERSCHOT AAN HTK KATTEN.
Neem je een van MP, dan denken die mensen: Mooi, ik raak mn kittens wel kwijt. Dus ik hoef mn poes ook niet te laten steriliseren. En zo werken ze cónstant aan het overschot mee.
Redrumfox schreef:Ik kwam zojuist op marktplaats advertenties tegen van iemand hier uit de buurt die voor zwerfkatten uit Kreta een nieuw huisje in Nederland zoekt. Dit zijn vaak wel katten met gebreken (doof, blind, mist een stuk staart etc.) maar juist daardoor doet het me wel wat. Dit zijn vaak geen kittens meer, dus mijn vraag: zou het goed gaan met onze kat van 1½ en poes van 3 jaar? Ik ben bang dat ze een oudere kat niet zullen accepteren en besluiten de hort op te gaan.
hestejente schreef:Wuis schreef:Waarom ik er tegen ben om een kitten van MP te nemen heeft de volgende reden:
ER IS EEN GODSGIGANTISCH OVERSCHOT AAN HTK KATTEN.
Neem je een van MP, dan denken die mensen: Mooi, ik raak mn kittens wel kwijt. Dus ik hoef mn poes ook niet te laten steriliseren. En zo werken ze cónstant aan het overschot mee.
Dat vind ik wel een generalisatie hoor, de eigenaren van de moeder van mijn kitten dachten dat hun kat een kater was tot ze zwanger thuis kwam. Niks pretnest, het arme dier was nog niet eens een jaar oud en JA ze is inmiddels gesteriliseerd en JA allebei de kittens hebben een goed thuis gevonden.
Mist schreef:[E]r bestaat zoiets als "verantwoord huisdierenbezit"