Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:34

Ik ga zelf voor een grote hond, in mei krijgen we ook een bordeauxdog, ik heb liever dat mensen erom heen lopen dan ernaar toe lopen (terwijl die hond ze compleet uitlacht want hij doet niets hihi), maar zeg maar rspect voor de hond niet dat gekeutel met optillen of jasjes aan doen. Kortom kleine honden vind ik echt niks aan, toont niks. Maar als puppy is ALLES leuk!!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:50

Ik vind alles in principe 'leuk' maar de enige hond die ik zelf zou willen hebben is een Boxer. Er zijn zat rassen die ik top vind zoals de de Engelse Bull, de Amerikaanse, Deense dog, Old English Bull, Franse bulletjes...eh naja alle bullen en doggen dus Knipoog

Ik loop stage nu bij een hondenuitlaatservice en merk erg dat mijn voorkeur daar naar uitgaat, maar heb nu ook wel geleerd dat sommige honden gewoon 'iets' hebben wat je aantrekt in een hond, zo vind ik nu ruwharige teckels ook top! Haha!

Maar voor mij geldt dat ik echt van grote rassen hou.
Jack Russels vind ik verschrikkelijk, veels te opdringerig, grote mond, keffertjes, nee niets voor mij Haha!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:52

Ik vind chihuahua's wel leuk maar ik zou er nooit eentje kopen!
dat zie je toch niet lopen, daar struikel je toch telkens weer over? Clown

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:53

Vende schreef:
Jack Russels vind ik verschrikkelijk, veels te opdringerig, grote mond, keffertjes, nee niets voor mij Haha!

zoals ik al zei, niet allemaal hoor

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:56

Engelse Bulldog. DE mismaakte gedrochten onder de honden, gefokt door de mens, Clown gewrichtsafwijkingen, ademhalingsproblemen, oogafwijkingen, huidontstekingen, niet normaal kunnen baren; altijd via een keizersnede.. Gemiddeld 5 jaar oud en dan dood..
Laatst bijgewerkt door detour op 19-02-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:59

detour schreef:
Engelse Bulldog. DE mismaakte gedrochten onder de honden, gefokt door de mens, Clown gewrichtsafwijkingen, oogafwijkingen, huidontstekingen, niet normaal kunnen baren; altijd via een keizersnede.. Gemiddeld 5 jaar oud en dan dood..

Op de manège heeft iemand zo'n hond, maar als je die zou horen, zou je denken dat er een varken achter je staat Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:05

ik zelf ben lyrisch van bulldogen en allerlei varianten daarin....

zelf ben ik geen fan van langharige honden of zenuwe lijers (border collie ,mechelse)
Een jack heb ik zelf maar begin ik nooit meer aan Bloos
mijn lanaatje is gelukkig rustig en niet zo adhd en heb haar al 9 jaar dus doe haar niet meer weg maar zou er nooit weer voor kiezen.

vind de "paris hilton" doggies ook niks....ik zou er bovenop gaan zitten Clown

Op zich vind ik vele rassen wel leuk die ik allemaal niet zou willen hebben Haha!
En ik heb een echte hekel aan herders en chow chow's
Mede door de vele slechte ervaringen....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:07

BrittKitt schreef:
Boerboel, superhond maar vind het geen goed ras voor in Nederland. Laat staan in een woonwijk.

Hmm raar....waarom niet??
Ben erg benieuwt naar je antwoord.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:10

King charles Spaniels vind ik erg leuk, net als een collie of berner senner, maar ze zijn langharig en dat vergt behoorlijk wat onderhoud.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:13

vivana schreef:
BrittKitt schreef:
Boerboel, superhond maar vind het geen goed ras voor in Nederland. Laat staan in een woonwijk.

Hmm raar....waarom niet??
Ben erg benieuwt naar je antwoord.

voor het gezin een ideale hond maar voor vreemden/buitenstaanders van het gezin een behoorlijk gereserveerde hond...
dit ras is idd beter geschikt als boederij/erfhond
maar ik vind in een woonwijk niet onmogelijk....dit ligt ook geheel aan de baas

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:14

De hond die ik absoluut niet zou willen hebben is een Pittbull of een Stafford.

Als ik weer het IPO zou oppakken, dan zou er een Mechelaar komen. Alleen dat ga ik niet doen.
Dus heb ik nu een kruising Boerenfox x Fox-terrier en een Boerenfox x Jack Russel en luisteren doen
ze *verdomd* ook nog Haha! Clown

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:17

Een boxer of iets in die buurt. Het zouden best leuke hondjes zijn, als hun neus normaal was.. Nu hoor je dat ze best veel problemen met hun ademhaling hebben ect. Die zijn gewoon constant benauwd, nee bedankt dus Knipoog .

Ook een mechelaar komt er bij mij niet in, 9 van de 10x te zenuwachtig..
Kleine k*tkeffertjes (sorry voor de naam) hoef ik niet.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:37

detour schreef:
Engelse Bulldog. DE mismaakte gedrochten onder de honden, gefokt door de mens, Clown gewrichtsafwijkingen, ademhalingsproblemen, oogafwijkingen, huidontstekingen, niet normaal kunnen baren; altijd via een keizersnede.. Gemiddeld 5 jaar oud en dan dood..

Het kan ook meevallen gelukkig Haha! Onze 2 zijn geheel gezond, zeker niet lui!! Wel met de keizersnee geboren, dat dan weer wel Bloos
Ze zijn nu 4,5 en 2,5 ( moeder en dochter). En ik denk dat ze de gemiddelde leeftijd zeker omhoog gaan halen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:47

Alle bulldogs worden via een keizersnede geboren omdat de hond dermate misvormd is dat ze neit normaal kan werpen.
Idioot toch? Maar omdat ze lief zjin en er koddig uitzien wordt er gruwelijk voor betaald en is het big buisness; het fokken van zo'n ras zou imo geboycot moeten worden, die dieren hebben enorm te lijden met dergelijke klachten..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:50

Ik vind die kwijlhonden wel leuk, maar wil ze niet in mn huis hebben Vork

Eem over de Jack Russells, Zo zijn ze niet allemaal Knipoog Het ligt ook voor een groot deel aan hoe je zo'n beest opvoed, je moet consequent en rustig zijn tegen over een Jackie en veel mensen geven het al veels te snel op Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:50

Labradors en golderetrievers. Wij hebben ze allebei (gehad) nu hebben we een labrador wat echt een dot van een beest is maar zou die voor geen goud willen hebben (later zelf) verschrikkelijk al die haren altijd Vork

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:00

detour schreef:
Alle bulldogs worden via een keizersnede geboren omdat de hond dermate misvormd is dat ze neit normaal kan werpen.
Idioot toch? Maar omdat ze lief zjin en er koddig uitzien wordt er gruwelijk voor betaald en is het big buisness; het fokken van zo'n ras zou imo geboycot moeten worden, die dieren hebben enorm te lijden met dergelijke klachten..

Het is niet dat ze niet normaal kunnen werpen, maar omdat de schedels vrij groot zijn. Wij hebben één keer een nestje gehad omdat we zelf een super gezonde teef hadden en vrienden wilde ook graag een gezonde bull. Onze teef zou volgens de da gewoon kunnen werpen, maar natuurlijk gebeurde het in het weekend dat zij zelf geen dienst hadden. De dienstdoende da adviseerde toch een keizersnee voor de zekerheid en zo hebben we het toch gedaan.
Dat er heel veel slechte honden zijn ben ik met je eens en dat er veel geld voor wordt betaald ook Knipoog .
Maar m'n honden hebben geen rare klachten en lijden dus echt niet Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:03

Heb ook begrepen dat hun bekken daar niet op gebouwd is. Knipoog Ik vind het echter fijn dat je zelf gezonde honden hebt maar onderschat de kwalen bij deze dieren niet. Ik vind het echt niet fair naar de honden die moeten lijden omdat hun baasjes zonodig moeten vallen voor hun grappige uiterlijk en hun gesnurk; ze hebben het soms Spaansbenauwd! Bloos

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:11

Qua benauwdheid heb je groot gelijk! Met deze honden moet je ook niet fokken, ben ik met je eens. Nou zijn er ook heel veel mensen die denken dat een bull maar dik moet zijn en de hele dag moet slapen Verward Daar krijg je natuurlijk ook allerlei kwalen van. (gewrichten enzo). Domme mensen dus, juist met deze honden moet je op hun gewicht letten! Zo lang mensen blijven kopen van "verkeerde fokkers" zullen er altijd probleem honden blijven. Jammer...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:23

traan_beauty schreef:
Een boxer of iets in die buurt. Het zouden best leuke hondjes zijn, als hun neus normaal was.. Nu hoor je dat ze best veel problemen met hun ademhaling hebben ect. Die zijn gewoon constant benauwd, nee bedankt dus Knipoog .

een boxer is niet constant benauwd hoor Knipoog zou niet best zijn ... Knipoog

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:53

Er is 1 hond die ik nou nooit zou nemen en dat is een Jack Russel...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 00:16

Nathalie schreef:
stephanie09 schreef:
ik vind grote honden zoals deense dogs en bull mastiffs echt helemaal aan de top Haha!
wij hebben dan zelf een heidewachtel/münsterländer leuk en spontaan echt lief maar als ik persoonlijk zou kiezen zou ik zo een ras niet snel kiezen Lachen

een ras dat ik echt niet zou wil kleine hondjes zolas chiau hiau's jack russel dat soort hondjes nee ik heb liever zo een lekker stoere grote lompe hond Tong uitsteken

Ik dacht altijd precies hetzelfde. Haha! Ik ben gek op grote honden! Heb zelf een Rottweiler gehad en een Turkse herder.. Geweldig! Deense doggen, Bull mastiff's etc.. Geweldig!!!! Lovers
Maar ik heb nu tóch een Jack Russel. Haha! Ondanks dat ik er altijd een hekel aan had... haha!
Maar de hond moet mee naar de winkel en als ik daar een deense dog neer zet ben ik de helft van mn klanten kwijt. Knipoog Gelukkig luisterd ze ontzettend goed en dominant is ze absoluut niet. Maar ik behandel haar dan ook niet als een tuttig schoothondje maar gewoon als een HOND. Knipoog
Als ik straks alles voor elkaar heb, huisje boompje beestje en ik het me kan veroorloven om part-time te werken, dán komt er absoluut een Deense Dog. Haha!

en vaak worden kleine hondjes als baby's behandelt leuk om ze met kleren aan te zien maar het blijft een hond en behandel hem dan ook zo Tong uitsteken oke zelf doe ik ook wel is wat geks met me kat maar dat is even voor 5 minuten niet voor een hele dag.

nee geef mij maar een lompe gekke grote hond waar ik super van kan genieten Ja waar sommige mensen bang voor zijn vanwege hun grootte. ja dan ben ik gelukkig lekker genieten van al die jaartje met hem maakt niet uit hoeland Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:25

detour schreef:

niet alle bulldogs
ik denk dat jij meer duid op de engelse bulldogs
ik ken genoeg BM's die gewoon geboren worden
evenals de amerikaanse bulldogs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:29

Ik zou nooit een Chinese Naakthond willen hebben. Mijn god, die zien er echt niet uit! Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:33

Ik zou nooit een RAD hond willen hebben.