Moosje schreef:Blondie_ schreef:Ik ben het helemaal met Lysette eens.
Ik til mijn hondje wel op als er een loslopende grote hond op af komt.
Ik ga me er verder niet in verdiepen of het nu goed of slecht moet zijn... ik wil niet dat mijn hondje gebeten word want 1 hap van een grote hond en hij kan zo dood zijn. Nou daar is ie mij iets te dierbaar voor.
Dan zullen veel grote honden wel niets doen, maar er zijn ook veel honden die wél wat doen, of zelfs vals zijn, sommige honden zien zo'n kleine als prooi!
Er zijn meer kleine hondjes die een grote bijten dan andersom...
Tja, en dan bijt de grote terug, en terecht vind ik.
Als een klein hondje een grote bijt heeft die hooguit een wondje, andersom kan het beestje zo dood zijn... dus die vergelijking slaat nergens op
En het slaat ook nergens op dat een hondje leert dat iets eng is als je hem optilt.
ik wil mijn hondje zo vaak op dan denkt ie heus niet ojee daar is iets engs. je geeft hem eerder wat meer zelfvertrouwen zo!
mensen die hun hond los laten lopen terwijl ze hem niet onder controle hebben kan ik wel iets aan doen. hoe vaak heb ik wel niet mee gemaakt dat zon lomp poedersuiker beest achter mijn paard aanrent.. die was kreupel na een bijt van zo'n beest en wat als ik daar met mijn hondje liep? die was meteen dood.
Ik ken iemand die hond deed ook zogenaamd niets tot ie een hondje aanviel... nu zijn ze allebei dood want die hond moest worden ingeslapen.