Kattenvoer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Kattenvoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:02

Chiqa je wist niet beter Ach gut

Sassieja, misschien is het wel eens leuk om je te laten informeren over het vers vlees gebeuren.. De katten en hond hier kregen Iams/ Hills en Eukanuba, niks mis mee.. En tóch zijn ze nog zoveel opgeknapt sinds we vers geven, zowel mentaal als fysiek!

TS, je voorkeur gaat uit naar KVV toch? Wat houdt je nu tegen? Waarom wil je verder informeren? Ik ben benieuwd naar je beweegredenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:11

Haha
Sassieja schreef:
en dat is niet omdat ik veel wil verkopen in de praktijk.

Ik verdien mn brood er niet mee hoor, ben alleen een overtuigd burger...
En idd...een paar jaar geleden wist je nog niet eens van het bestaan af.
Ik weet nog wel dat de eerste IAMS op de markt kwam, waren van die oranje melkpakken,
het allereerste wat ik merkte was dat ze niet meer rook als ze naar de bak was geweest, keurige
mooie harde drollen, en ze roken niet!
Ik was diep onder de indruk van dat proefzakje....Echter...Ik was veel te laat, de schade was al geschied. Huilen

Maar gelukkig nooit meer, als ik het voorkomen kan, dan doe ik dat.
En er zijn tig soorten premiumvoer, dr zal dr altijd wel eentje zijn die ze lusten.
Ook is je soms een kwestie van wennen.

Chubby schreef:
En tóch zijn ze nog zoveel opgeknapt sinds we vers geven, zowel mentaal als fysiek!

Hier heb ik ook oren naar, want mijn Simba van 16 heeft 3 jaar nodeloos prednison geslikt, merk toch dat hem vroegtidj heeft doen verouderen.
Hij drinkt veel, en plast ook veel, en wordt mager. Volgens de DA is hij gezond, nieren nog in orde, gewoon schade van de prednison.
Ik wil hem vers gaan geven, omdat hij magenoeg tandloos is dus moeite heeft met brokken, maar helaas was hij niet zo onder de indruk van carnibest.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:24

Chiqa schreef:
En er zijn tig soorten premiumvoer, dr zal dr altijd wel eentje zijn die ze lusten.
Ook is je soms een kwestie van wennen.
...
Ik wil hem vers gaan geven, omdat hij magenoeg tandloos is dus moeite heeft met brokken, maar helaas was hij niet zo onder de indruk van carnibest.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Je geeft zelf het antwoord al!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:25

Ik weet eerlijk gezegd echt niets over natuurlijk voeren, ik ga me er eens in verdiepen, leuk! Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:29

Nadeel is dat het commercieel voor een dierenarts of -praktijk niet interessant is.. Want er wordt 0,0 aan verdiend natuurlijk.. Er is dan ook nauwelijks/ geen wetenschappelijk onderzoek voorhanden, het meeste onderzoek wordt gesponsord door brokfabrikanten..

Deze topics zijn misschien wel interessant:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,11.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,12.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,8.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,18.0.html
Laatst bijgewerkt door Chubby op 20-02-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:29

Serieus? Dus is het normaal dat hij niet meteen aanvalt zoals hij helaas wel doet op een blikje gourmet
(Ouch het woord doet al pijn aan mn oren ik vrees voor het ergste)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:35

Gourmet zit vól met geur- en smaakstoffen.. Héél aantrekkelijk voor een poezenbeest wat nauwelijks iets proeft! Vers vlees en carnibest (of alle andere goede KVV's) bevatten géén geur-, smaak- en kleurstoffen of conserveringsmiddelen!

Door het gebrek hieraan ziet en ruikt het minder aantrekkelijk voor de kat (en ook voor mensen Knipoog ). Zéker als ze hun Gourmetje of brokjes nog herinneren. Tel daarbij op het feit dat een kat van honger misselijk wordt en dan helemaal niet meer eet: baasje is zo overstag om toch het Gourmetje of brokje neer te zetten..

Maar het is zoveel gezonder!

Laat een gemiddeld kind kiezen tussen een zakje chips of een zakje worteltjes en het kind kiest de chips.. De keer daarop weer, de keer daarop weer.. Maar ben je daarmee een geschikte ouder? Of een lieve ouder?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:52

Bedankt Chubby, ik ga het eens doorlezen!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:03

Ik heb eens iets gelezen over Iams, waardoor ik dat écht niet meer wil geven. Ik geloof dat het was dat er katten en honden karkassen in verwerkt worden. Weet iemand daar iets van?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 21:16

Ik heb nu een zak prins gekocht, en dat is wel goed voer. Ben ik van overtuigd.

Ik kan hier niet zo makkelijk aan carnibest of iets komen, chubby. Volgende week moet ik naar een grote dierenwinkel bij stal, voor biks. Maar ik geloof dat ze daar ook van alles kvv hebben. In de supermarkt kan ik aan smuldier komen maar dan geef ik liever brok..

Ooh en bovendien begin ik nooit ergens zomaar aan, altijd eerst goed inlezen en verdiepen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:53

Prins is ook een goed premiumvoer Lachen

Chubby schreef:
Gourmet zit vól met geur- en smaakstoffen..

Ik weet het Chubby, daarom ben ik dr ook klaar mee. Mss moet ik het gaan mengen,
zodat hij langzaam overgaat, want niet eten is nog veel slechter, en meneer kan
zich compleet uithongeren, dus moet ik goed in de gaten houden.

Ik ga ook eens op dei URL's kijken, bedankt Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:49

Chubby schreef:
Ik heb erg goede verhalen gehoord over Orijen. Misschien kun je daar eens naar kijken?

Hier staan ze op Orijen Ja, ben er zéér tevreden over. Er zit 0,0% granen in, vleesaandeel is heel hoog en geheel biologisch. Prijs viel me alles mee, rond de 20 euro voor 2,5kg (ter vergelijking, de Royal Canin die we hiervoor voerden zat op 18 euro voor 2 kg). Daarnaast krijgen ze dagelijks vers vlees, daar probeer ik zoveel mogelijk variatie in aan te brengen en ze lusten steeds meer, maar bijv. organen gaan er gewoon absoluut niet in (ook niet na het even koken ). Vandaar dat ik brokken bij blijf voeren om de compleetheid te garanderen, en dit zijn wel brokken waar ik achter sta Ja.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:01

Wij voeren onze kittens gewoon Whiskas is 6,95 (geloof ik) voor 2 kilo. Hopeloos dat ze voor kittens geen grotere verpakkingen hebben, zal blij zijn als ze 1 zijn haha Haha!
De brokjes staan er de hele dag door, s avonds krijgen ze beide ongeveer 1/3de van een zakje vlees van de Whiskas.

Onze kattenbakkorrels zijn trouwens een ramp (althans die we nu hebben) het leek zo ideaal! Klontvormend, nou das ook gelijk het enige positieve aan dat hele kattenbakspul.
We gaan toch maar weer over op een mix van Catsan en siliconenkorrels

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:03

Wij voeren onze katten Royal Canin. Mijn broer werkt in een dierenwinkel en hij weet er veel vanaf, en hij vind dit het beste voer.
En hij zegt dus ook dat als je goed voer hebt, het ook goed is voor de vacht van je kat.
Wij voeren ongeveer 2 x per dag. Ja 'S ochtends en 's avonds. En tussendoor krijgen ze dan wel eens een kattensnoepje oid.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 19:10

Ik heb gewoon simpele kattenbakkorrels van de ah voor 2,50 per 10 kilo. Vormt geen klonten, maar is ideaal, kan zo de drollen en plasjes eruit vissen, heb tot nu toe maar een beetje hoeven bij vullen.

Kan ik trouwens iets voeren wat dikmaakt? Ze zijn wat mager, vooral de kleinste. Ik dacht dat ze een gezwel had maar het zijn haar heupbotjes die uitsteken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:29

Riss schreef:
Mijn broer werkt in een dierenwinkel en hij weet er veel vanaf, en hij vind dit het beste voer.

En laat me raden, hij heeft regelmatig een vertegenwoordiger van Royal Canin over de vloer zeker Schijnheilig

De brok die ik voer, zitten géén granen in, is gehéél biologisch, wordt ook nog een geïmporteerd uit Canada en is goedkoper dan Royal Canin.... Rara hoe kan dat? Royal Canin heeft 1 van de beste marketingaanpakken die er is, kosten nog moeite worden gespaard om hun product aan de man te brengen! Weet je ook meteen waar je voor betaald, en waarom je die mooie blikken erbij krijgt Vork

En niet l*llig bedoeld hoor, maar 95 vd 100 mensen die in een dierenwinkel werken weten niet meer of beter dan dat de vertegenwoordiger van het merk doet verkondigen, en díe wil maar 1 ding, verkopen! Ken er maar weinig die antwoord weten te geven op wat diepgaandere vragen en die zich daadwerkelijk hebben verdiept in de voors (én tegens!) van de producten die ze verkopen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:32

Orijen schreef:
Biologisch verantwoorde voeding voor alle katten en kittens

Van huis uit zijn alle katten carnivoren, die een biologische behoefte hebben aan een dieet met een hoog percentage van natuurlijke proteïne, rijk aan vers vlees en verse vis en laag in koolhydraten. Met het hoogste percentage van verse scharrel kippen, wild-gevangen noordelijke wit vis en verse gehele eieren, barst ORIJEN KAT met de voor katten eenvoudig op te nemen dierlijke eiwitten. (tenminste 75%). Orijen bevat geen granen, die voor katten biologisch ongepast zijn, waardoor een koolhydraten arm dieet ontstaat.

Katten hebben een instinctieve capaciteit om de grassen en het onkruid te selecteren en te verbruiken die hun levenskracht verbeteren. Daartoe, bevat ORIJEN inheemse Canadese Botanische toevoegingen zoals, calendula, heemstwortel en de melkdistel, die het natuurlijke katachtige dieet aanvult en de algehele gezondheid en immuunsysteem voedt en het spijsverteringskanaal ondersteund. Orijen versterkt verder de lever en controleert op een natuurlijke wijze de insulineniveaus.

Hun filosofie: http://www.orijen.nl/ac/pages/over-orijen.php

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:38

Well done Mir! En je hebt helemaal gelijk!

Overigens gaat het er bij de dierenartspraktijk niet anders aan toe: het product met de leukste vertegenwoordiger én de beste akties/ marges zal aangeraden worden (mits kwalitatief niet slécht)..

Sirius, ik zou je aanraden wat vetter vlees te voeren: lamsvlees, eend, wat konijnniertjes mét vet. Mijn kat die herstellende was van een nare parasitaire infectie heb ik laten aansterken door hem gedurende langere tijd onbeperkt te laten eten. Lekker rond buikje zet goed aan..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 22:39

Ok dankje ik zal eens zien waar ik dat kan halen Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:42

Chubby schreef:
(mits kwalitatief niet slécht)

En uiteraard is de definitie van 'slecht' maar heel relatief, er zijn katten die worden ook gewoon fluitend oud op 'goedkoop' supermarktkattenvoer, maar ik vind absoluut dat men over het algemeen wel wat kritischer mag worden over wat men hun dieren voorschotelt....

Zal wat zijn als je je kinderen alléén maar brinta met veel suiker (om 't lekker te maken) en een vitaminen/mineralenpil (voor de compleetheid) te eten zou geven, moet je zien hoe gauw de kinderbescherming op de stoep staat Schijnheilig Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:54

Precies....

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:16

Remember schreef:
Riss schreef:
Mijn broer werkt in een dierenwinkel en hij weet er veel vanaf, en hij vind dit het beste voer.

En laat me raden, hij heeft regelmatig een vertegenwoordiger van Royal Canin over de vloer zeker Schijnheilig

De brok die ik voer, zitten géén granen in, is gehéél biologisch, wordt ook nog een geïmporteerd uit Canada en is goedkoper dan Royal Canin.... Rara hoe kan dat? Royal Canin heeft 1 van de beste marketingaanpakken die er is, kosten nog moeite worden gespaard om hun product aan de man te brengen! Weet je ook meteen waar je voor betaald, en waarom je die mooie blikken erbij krijgt Vork

En niet l*llig bedoeld hoor, maar 95 vd 100 mensen die in een dierenwinkel werken weten niet meer of beter dan dat de vertegenwoordiger van het merk doet verkondigen, en díe wil maar 1 ding, verkopen! Ken er maar weinig die antwoord weten te geven op wat diepgaandere vragen en die zich daadwerkelijk hebben verdiept in de voors (én tegens!) van de producten die ze verkopen.

Ja dat is ook wel zo Tong uitsteken Maar het lijkt me niet dat mn broer ons de duurste dingen aan gaat smeren Clown
Maar dat komt omdat wij een poosje terug een nieuwe kat hebben gekocht, en die had een hele lange vacht, en die was heel erg klitterig en vies, en moeilijk door te kammen.
En toen hebben we dus brokjes meegekregen die hun gebruikten, toen zijn we later langzamerhand overgegaan op die royal canin en toen die dat een poosje had gehad, werd zn vacht mooi doorkambaar en zacht. Dus in dat opzicht heeft het wel goed geholpen Tong uitsteken
Maar er zijn natuurlijk ook genoeg andere soorten voer die goedkoop zijn maar ook goed.
en ik zie nu ook dat ik dat er een beetje raar neer had gezet Clown

maar hij is wel een van de weinigen dan die zich er wel meer in verdiept hoor Lachen Hij weet sowieso veel over de gezondheid van dieren etc. dus daar hoeven we niet bang voor te zijn Tong uitsteken

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:58

Remember schreef:
Chubby schreef:
Ik heb erg goede verhalen gehoord over Orijen. Misschien kun je daar eens naar kijken?

Hier staan ze op Orijen Ja, ben er zéér tevreden over. Er zit 0,0% granen in, vleesaandeel is heel hoog en geheel biologisch. Prijs viel me alles mee, rond de 20 euro voor 2,5kg (ter vergelijking, de Royal Canin die we hiervoor voerden zat op 18 euro voor 2 kg). Daarnaast krijgen ze dagelijks vers vlees, daar probeer ik zoveel mogelijk variatie in aan te brengen en ze lusten steeds meer, maar bijv. organen gaan er gewoon absoluut niet in (ook niet na het even koken ). Vandaar dat ik brokken bij blijf voeren om de compleetheid te garanderen, en dit zijn wel brokken waar ik achter sta Ja.

Ook hier wordt orijen gevoerd.

Helaas kwam ook ik erachter dat het goedkope voer niet goed is. Shinta at eerst ook amper brokjes en was erg smal, sinds dat ze nu op orijen zit wil ze niks anders meer, vlees laat ze gewoon staan en ze komt een paar keer per dag aan voor brokjes.
Daarnaast hoef je maar een klein beetje te voeren tegenover het goedkope voer.

Hier dus niks anders meer!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:43

heeft orijen ook speciaall maine coon kattenvoer?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:44

Nee orijen heeft maar 1 soort voer.