Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chubby schreef:Wat naar Griebels![]()
Fortekor is geregistreerd voor nierfalen bij katten en voor hartfalen bij honden. Bij katten komt hartfalen minder vaak voor en bij honden komt nierfalen minder vaak voor. Vandaar dat officiele registratie voor die ziekten niet lonend was. Het is echter wel bewezen werkzaam...
Pytje schreef:ik heb het vanmorgen met de assistent van de dierenarts overlegd over de fortekor, maar ze zei dat de nieren al mindere functie hadden en dat het dan al geen zin meer heeft om dit middel te geven. De bloedwaardes van de nieren waren verhoogd, maar hoeveel precies dat weet ik niet.
Wat erg, griebels. 1,5 kg is ook erg weinig. Onze kat weegt nog 2,8 kg, denk inmiddels weer iets meer. Ze heeft altijd 4,2 gewogen.
Chubby schreef:Wat een onzin! Hoe slechter de nieren functioneren, hoe beter de resultaten van een ACE remmer! Juist een nierdieet is nuttig als er slechts sprake is van licht falen, een ACE remmer zet je in als het falen verder gevorderd is..
griebels schreef:Wat raar dan dat mijn kat met ernstige hartruis aan de Fortekor moest
Chubby schreef:Wat een onzin! Hoe slechter de nieren functioneren, hoe beter de resultaten van een ACE remmer! Juist een nierdieet is nuttig als er slechts sprake is van licht falen, een ACE remmer zet je in als het falen verder gevorderd is..
Chubby schreef:Rauwe voeding zonder kruiden zal de nieren niet extra belasten, je kunt dit werkelijk zoveel geven als je wilt naast het nierdieet..
bambi76 schreef:Door de DA is het afgeraden vlees, vis of kip te geven. Heel af en toe kan het geen kwaad, maar ze mogen het absoluut niet regelmatig krijgen.