Kun je daar niet beter een ander topic over openen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smurffie schreef:vegetarier zijn hoeft ook niks te betekenen met hoeveel je om je dier geeft en hoe erg je het allemaal vind..
ik zal namelijk eerlijk toegeven dat ik een stuk vaker ziek ben sinds ik geen vlees meer eet
en ja een mens blijft een roofdier. maar dat kan ook op een vriendelijkere manier dan ze zo'n 1,2 vierkante cm op elkaar te zettenvertel me nou niet dat er echt niet genoeg plek zou zijn
dat is ONZIN! sorry. als dat echt zo is. en als er mensen zijn die vinden dat DAT NODIG IS. dan zul je het met mij NOOIT eens worden
dat is mishandeling. erg genoeg dat je ze fokt voor de slacht
en die korte tijd die ze dan al hebben, laat ze daarvan genieten
of ga ertussen staan als het je allemaal zo leuk lijkt
!
runningkawa schreef:Is dit nu ineens een bio industrie topic geworden?
Kun je daar niet beter een ander topic over openen?
Maartje1990 schreef:Citaat:als ik ernstig ziek ben of iets dergelijks zou ik nog steeds willen leven
weet je dat zeker?? dat zeg je nú ja.. maar wat zeg jij als jij zo óntzettend ziek bent en je zoiezo dood gaat alleen dat het een héle pijnlijke weg gaat worden. Denk je niet dat je dan beter al dood kunt zijn?
RianneH schreef:Ik ben bang dat je die streng gelovigen hier niet gaat vinden. Vegatariërs ala, maar de rest
Tja, ik geloof niet in een God, dus ga er verder ook neit op in
Katja schreef:Gelukkig mogen we dat wel. Het lijkt me verschrikkelijk om een dier eindeloos te moeten laten lijden zoals in sommige landen gebeurt.
Cassidy schreef:@ TS: hoe sta jij tegenover euthanasie bij mensen?
xKatleentjex schreef:Hmm ja misschien op dit moment nog niet, maar volgens mij zitten er toch een redelijk aantal echt gelovigen op bokt. Daarbij zegt de TS het eigenlijk zelf dat ze het voor God spelen vind, dus misschien kan ze zelf er ook wel een antwoord op geven.
Fitch schreef:Ik ben agnost, dus niet christelijk. Met 'voor God spelen' bedoel ik de macht om te beslissen over leven en dood: dit was figuurlijk bedoeld, ik vond 't wel een mooie manier om 't zo te zeggen.
Lielle schreef:precies. We hebben vorig onze 30jarige laten inslapen voordat het echt niet meer ging, en dat vond ik een voorrecht.
Iris82 schreef:Ik ken ook een aantal mensen die het daar niet zo heel nauw mee genomen hebben, die dan op internet schreven: hij is gestikt in mijn handen. Je moest eens weten hoe vaak ik dat gelezen heb. Nou daar word ik gewoon misselijk van! Het idee alleen al. Ik heb het nooit zo ver laten komen.
Maartje1990 schreef:Citaat:als ik ernstig ziek ben of iets dergelijks zou ik nog steeds willen leven
weet je dat zeker?? dat zeg je nú ja.. maar wat zeg jij als jij zo óntzettend ziek bent en je zoiezo dood gaat alleen dat het een héle pijnlijke weg gaat worden. Denk je niet dat je dan beter al dood kunt zijn?
xKatleentjex schreef:Als je niet gelooft dat jij of je dier vreselijk gestraft wordt als hij vrijwillig uit het leven stapt, wat houdt er ons mensen dan nog tegen om een dier uit ondraagelijk lijden dat nooit zal overgaan te verlossen? (ben overigens ook agnostisch ingesteld hoor).