Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:06

in nederland draait er ook zo'n programma, rond het middaguur (kijk het altijd als ik overdag sta te strijken Tong uitsteken), weet niet precies hoe laat. Dat is een meestal engels en vertaald programma.

Mensen die denken dat je zo'n hondje niet op hoeft te voeden moeten ze eens een weekje bij een onopgevoede hond neer zetten, het liefst zo'n extreem geval. Wedden dat ze OF geen hond meer willen, OF toch op gaan voeden?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:12

Hahaha wat een grapjassen....

Ik heb een kruising Maltezer (zie profiel) en die moet ik net zo hard aan pakken als een grote hond.

Hij ziet er heel lief uit (en dat is hij ook 95% van de tijd) maar hij heeft wel zijn streken en kan dominant zijn als je het toestaat. Als ik hem niet zou corrigeren zou het denk ik een vervelende rothond worden die voor niemand respect had.

Dus die stelling is in mijn ogen grote onzin

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:26

Ha, ik heb ook een kruising maltezer! Ik ben dolblij met haar, maar ze is ontzettend gehaaid en heeft wel duidelijk leiding nodig! Ik denk dat ze een DRAAK zou worden als ze als een prinsesje behandeld zou worden Haha! Heb er toch al zo'n hekel aan als die schoothondjes behandeld worden als een soort surrogaat-baby's.... Die beestjes zouden als ze mochten kiezen volgens mij ook liever in de sloot zitten of achter een muis aan Tong uitsteken

Hier op de boerderij waar ik een huisje huur loopt een keurig opgevoede (ja, die bestaan)schat van een Jack Russell rond met het formaat van een ratje... Dat is ook een portret hoor, zo klein als hij is, ik moet er niet aan denken wat een secreet dat geworden zou zijn zonder consequente baas...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:27

_Evanne schreef:
Dat zei iemand laatst tegen mij.
Ik dacht echt, huh. Blond
Waarom zou je een kleine hond niet op hoeven te voeden, en een grote wel? En ik kreeg als antwoord:
Als je een grote hond niet opvoed loop 'ie gewoon over je heen en springt tegen je op etc.. Bij een kleine hond maakt dat niet uit.

Maar naar mijn idee moet je elke hond opvoeden. Ivm bijten, trekken aan de lijn, bedelen, overal opspringen, dingen omver lopen..

Wat vinden jullie nou?

ik krijg echt serieus zo verschrikkelijk jeuk van dat soort mensen Nors opkijken
dan krijg je weer een teckel, westie, yorkie of weet ik het wat voor terroristje erbij wat in je tengels hangt bij het langslop[en, of in je enkels hangt tijdens het langsfietsen
zijn grote klep niet kan houden als er een scheet gelaten word, onophoudelijk gaat lopen keffen bij het zien van mensen, dieren en dingen
met een flinke shot grootheidswaanzin die gevoed word door de persoon die het lijntje vasthoud en hun kleine
honneponnetje optillen als ze een grote hond zien langskomen waardoor zo een misselijk klein kreng gaat denken dat ie heel wat is

o mehen...ken het mens niet, maar kan haar nu al niet uitstaan

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:14

Verschrikkelijk inderdaad...

Ik houd eigenlijk niet van kleine hondjes, heb altijd flinke joekels gehad. Maar omdat ik nu een winkel heb waar ik de hond mee naartoe wilde nemen heb ik gekozen voor een Jack. (het enigste kleine ras dat ik leuk vind) Ik heb zelf dus ook een grote hekel aan mensen die hun hondje elke keer optillen bij een andere hond en er mee omgaan alsof het een baby is.
Ik moet zeggen, soms zit mijn hart wel in mijn keel als mijn pup naar een grote herder loopt om te snuffelen. Het is maar 1 x hap en ze is weg. Haha! Bloos Maar ik til haar absoluut nooit op, hoe groot de hond ook is, met als gevolg dat ik nu al een super sociale pup heb.
Enne opvoeden is bij die kleine etter veel meer van belang dan bij die joekels die ik gehad heb.. Bloos Dit is zon eigenwijs ding!
Elke hond moet dus opgevoed worden en dat lijkt me duidelijk...
Bij het lezen van dit gaan mijn haren ook overeind staan...brr.
Vaak belanden de hondjes dan in het asiel, helaas...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:20

In het Yorkshire terrier forum kun je regelmatig lezen hoe sommige mensen ertoe komen hun hondjes op te tillen, als er andere honden in de buurt komen...Knipoog

Maar we dwalen af, ik heb ook een hondje in huis, van mensen die geen hond (meer) konden opvoeden. Hij viel de thuiszorg aan, en klein als ie was (Yorkshire!) werden mensen bang voor hem.
Dat aanvallen was dominantie, en de wil om "zijn" zwak geworden mensen te verdedigen.

Nadat ik hem in huis had genomen, heb ik doodgewoon de regels van de roedel toegepast, vast wel met google te vinden, voor mensen die niet weten wat ik bedoel, met als gevolg dat een kinderfeestje, (kinderen waren 8 jaar oud)dat 3 dagen later gehouden werd in huis, zonder problemen kon plaatsvinden, terwijl de hond 3 dagen eerder nog naar kinderen van die leeftijd gromde. Zó snel kan een consequente aanpak werken! Maar dan moet het hele gezin mee willen werken.

Hondencursus was geen optie: we hadden geen auto, een voorwaarde destijds bij die cursus, om toegelaten te worden! Anders was de cursus niet compleet, zonder auto-training...Frusty