Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:08

je moeder geeft als argument dat ze het niet wil omdat je nooit thuis best

daaruit concluderen sommige hier dat je nooit thuis bent
is dat raar?
hje hebt het er zelf neergezet?

ze doen niet op verzoek slotjes plaatsen, je kan alleen hopen dat er niemand meer reageert en dat het weg zakt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:10

Rianne_ schreef:
. Als het nou reacties waren waar ik wat aan had, Oké. maar hier heb ik niks aan & hier vroeg ik ook niet om.

en waarom niet? omdat het niet is wat je graag wilt horen...

je woont thuis...en je ouders besluiten...
en die besluiten dat het niet mag met allerlei argumenten die idd een beeld scheppen
ik vind dat je ouders een wijs besluit nemen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:10

Moet je 'nooit thuis' dan ook zó opvatten?
ze bedoeld: er is altijd wel één thuis, maar dat is meestal dan zij. Als ik weg ben is dat naar school, maar kan altijd 'smorgens, smiddags & savonds wel uitlaten.. aan het werk - meestal paar uurtjes in de week, paardrijden - ook dan kan ik tussendoor nog wel uitlaten, of bij m'n vriend - en ook dan kan ik tijd vinden om uit te laten..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:11

JIJ wilt die hond, dus als jij nooit thuis bent moet je moeder hem elke keer uitlaten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:12

Het is niet wat ik wil horen? Daar gaat dit helemaal niet om, maar ik vroeg niet om waarschuwingen ofzo. als ik niet zeker wist of ik voor een hond kon zorgen of niet zou ik geen hond willen..

Trouwens, m'n oom & tante hebben ook een hondje. Zou die puppy's krijgen mocht ik daar wel een van zei m'n moeder tijd geleden. Vroeg haar later nog ; waarom dan wel en nu niet? Ja dat wist ze ook niet, vond ze gewoon een leuke hond.

Goed argument?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:12

Evelli schreef:
JIJ wilt die hond, dus als jij nooit thuis bent moet je moeder hem elke keer uitlaten

Dus ik ben nooit thuis? Wat zei ik nou net dan? Ik heb genoeg tijd om 'm uit te laten. Scheve mond

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:14

je moeder zegt dat je nooit thuis bent, en gebruikt dat als argument waarom jij geen hond mag

heb je zelf getypt, en als je moeder dat zegt, zal het wel waar zijn

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:14

Wat zei ik daarna? Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:15

Als je iets typt komt dat altijd anders over dan in het echt.. Ik weet niet hoe ik alles precies moet uitleggen, maar neem niet alles zo letterlijk op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:20

het zijn alleen maar lettertjes, dus kan niets anders doen als het letterlijk nemen

maar meisje, je kan hoog springen en laag springen, maar als je ouders niet willen, dan willen ze niet en dan heb je gewoon pech
hoe klaar je er ook voor denkt te zijn en hoe graag je het ook wil
zolang je in hun huis woont heb je je aan hun regels en wetten te houden

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:22

Is er niet iemand in de buurt waar je de hond van uit mag laten? Ik denk dat veel mensen met een hond het best prettig vinden als iemand hem soms voor ze uit wil laten. Dan heb jij toch een beetje een hond en misschien zien je ouders dan ook dat je de verantwoordelijkheid aankan.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:24

heb ik wel met hondje van m'n oom en tante gedaan, deed 't altijd met plezier. maar nu laat de vader van m'n tante haar uit, niet omdat ik niet meer wilde of zo maar omdat hij ziek is en zo toch nog eens de deur uit kan en even met de hond kan gaan lopen Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:52

er zijn genoeg mensen die voor hun hond een goede uitlaatservice zoeken of zelfs oppas, heel veel mensen zitten er echt om te springen en marktplaats staat er vol mee!
de manier voor sommige mensen om hun hond te behouden die misschien genomen is in goede tijd maar door omstandigheden nu heel hard moeten werken (ofzo)

waarom doe je dat niet? je combineert het aangename met een leuke verdienste...die natuurlijk ook erg aangenaam is Ja

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:53

Zou ook kunnen Ja maar zijn niet veel hier in de buurt die een hond hebben, en hebben ze die wel dan zijn dat mensen die veel thuis zijn en ze zelf uitlaten.. Beetje jammer dus

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:55

ik zou toch eens voor de grap op marktplaats kijken.....of een advertentie ophangen in de plaatselijke supermarkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:57

Ja zal er over nadenken Ja maar het uitlaten is niet het enige wat ik leuk vind aan een hond.. Gewoon als je thuis komt of als ik alleen thuis ben enzo.. Heerlijk Lachen En dat heb je niet als je die van een ander uitlaat.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:00

idd. Op die manier (via een adverentie te plaatsen)heb ik een jaar lang een cockertje mogen uitlaten naar het strand en soms een paar uurtjes mee naar huis nemen om samen te spelen, of gewoon samen slapen op de bank Pling . Was echt fantastisch, ik leerde heel veel bij en dat hondje had de tijd van haar leven. We hadden op termijn echt een sterke band gekweekt. Jammergenoeg hoevde het van de ene dag op de andere niet meer voor de eigenaar, en die liet me vallen. Ik ongelukkig en hondje waarschijnlijk ook, maar ik heb toch een ongelooflijk leuke tijd gehad.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:00

lastige ouders overhalen helpt niet. als je ouders hebt zoals de mijne (ik weet niet of jij het ook zo moeilijk hebt als ik), dan neem je gwoon een pup in huis en luister je niet naar wat ze zeggen

MAAR... als je zoiets doet... dan moet je zéker zijn dat je de verantwoordelijkheid aan kunt, dit wil zeggen je betaalt je hond, het voer, je gaat er mee wandelen en je gaat niet meer op reis, tenzij een vriend(in) op 'm wilt letten. dit is wat ik gedaan heb, ik nam de volledige verantwoordelijkheid voor het kitten dat ik in huis nam.... helaas ondertussen al overleden, maar daarna nam m'n ma (die volledig tegen huisdieren was) zélf twee katten in huis Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:05

Musetta schreef:
lastige ouders overhalen helpt niet. als je ouders hebt zoals de mijne (ik weet niet of jij het ook zo moeilijk hebt als ik), dan neem je gwoon een pup in huis en luister je niet naar wat ze zeggen

sorry maar dit vind ik echt een domme onverantwoordelijke zet
want wat als het nou echt niet mag? dan moet het diertje de deur weer uit
een hond kost bij een fokker gemiddeld een paar honderd euro en de pup zoek je zorgvuldig uit
het is geen caviaatje wat je in een dierenwinkel koopt en maar terug kan brengen als het jouw zo uitkomt!
en niemand gaat een paar honderd euro uitgeven voor een pup met hoognodige risico's en hem vervolgens een rotschop naar het asiel geven..

en stel je neemt een "gratis" pup...een marktplaats geval...( met alle risico's van dien,ziektes,wormen enz enz)
als het niet mag eindigt het diertje in het asiel

niet bepaald fair he?
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 25-01-08 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:05

Rianne, ik vind de reacties wel meevallen. Ik snap dat ze heel denigrerend op jou over kunnen komen, maar de mensen bedoelen het goed.
Wat vond je van mijn post dan? Ik snap dat je heus wel weet wat er allemaal bij komt kijken, en dat je dat ook wilt doen, maar de hond zal toch in het huis van je ouders moet verblijven. Als zij dit niet zien zitten, houdt het helaas op. Je kunt je ouders geen hond opdringen, omdat zij hier toch echt wel hinder van ondervinden. (Haren, plas, poep, geblaf, etc.) Natuurlijk zal jij alles netjes opruimen etc., maar je ouders komen het wel tegen en het is en blijft hun huis. Dus wacht gewoon een paar jaartjes totdat je een eigen plekje hebt en kun je daarna heerlijk van een hond genieten.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:12

naadje24 schreef:
Musetta schreef:

sorry maar dit vind ik echt een domme onverantwoordelijke zet
want wat als het nou echt niet mag? dan moet het diertje de deur weer uit
een hond kost bij een fokker gemiddeld een paar honderd euro en de pup zoek je zorgvuldig uit
het is geen caviaatje wat je in een dierenwinkel koopt en maar terug kan brengen als het jouw zo uitkomt!
en niemand gaat een paar honderd euro uitgeven voor een pup met hoognodige risico's en hem vervolgens een rotschop naar het asiel geven..

en stel je neemt een "gratis" pup...een marktplaats geval...( met alle risico's van dien,ziektes,wormen enz enz)
als het niet mag eindigt het diertje in het asiel

niet bepaald fair he?

Ik snap je reactie, maar je zegt: wat als het écht niet mag? Waarom mag het niet precies? De redenen zijn meestal geld, geluidsoverlast, tijdroving... Als TS zó graag een hond wil dat ze op al deze problemen een oplossing vindt, dan vind ik dat ze zoiets mag doen. Uiteraard zijn er erg veel mensen die zomaar een dier willen en niet voor de gevolgen instaan, zulk volk moet zo'n streek NIET uithalen. Er zijn veel ouders die gewoon nee zeggen omdat ze de baas willen zijn en geen problemen willen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:18

hallo, in het huis van je ouders heb je je aan hun regels te houden, hun wil is wet
dus dan ben je echt hersenloos bezig als je gewoon een pup koopt en hem mee naar huis neemt

als ik later kinderen krijg en die flikken dit soort acties dan zijn ze voorlopig niet meer jarig en gaat de pup eruit

als je ouders het niet willen heb je pech

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:23

Aan zinloze regels hoef je je niet te houden, vind ik. Vat mijn mening niet als aanval op, ik respecteer wat jullie vinden. Lachen

Als ouders een regel opstellen, moeten ze ook kunnen zeggen waarom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:25

dat hebben ze al gezegd...ze hebben volgens de TS genoeg argumenten
misschien argumenten die de TS weg kan nemen
maar...het is hun huis met hun regels...en nee is nee
mijn kind zou het niet moeten flikken iig...want als ik toch zou toegeven...dan is het hek van de dam en word er gewoon elke keer maar een dier meegenomen omdat moeders toch wel ja zegt en t zielig vind om hem/haar naar het asiel te laten gaan

musetta ik vind het gewoonweg geen zonde en goede gedachtengang van je en eigenlijk zelfs zeer slecht dat je de TS op zo een idee brengt

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:26

Zinloos???? Niet iedereen wil zelf dieren, en het is lijkt me heel normaal als ouders zeggen geen hond in huis te hebben, omdat ze daar gewoon niks mee hebben. Dat heb je te respecteren.
Hoe oud ben je eigenlijk Musetta?