Hij moet weg :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

Re: Hij moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:09

Biieniie schreef:
(
Mijn ouders lette in huis nooit zoveel op ons en haddendus ook niet in de gaten dan mijn broertje vervelend was, toen hij beet was het al te laat. Inderdaad het was niet Axel zijn schuld.. pure laksheid en onoplettendheid waar ik het al eerder over gehad heb..

Dus jouw ouders zijn duidelijk verantwoordelijk voor het gebeurde.
Biieniie schreef:
(
PERSOONLIJK ben ik van mening dat je eerst kijkt waarom het dier bepaald gedrag vertoont, dan kijk je of je er wat aan kan doen en je gaat net zolang door tot het effect heeft of niet.. en dan kan je het einde wel raden...

Maar moeten we voor onze dieren niet een KLEIN beetje moeite doen.. een auto kan je inruilen als hij niet doet wat we willen.. maar we praten hier over levens...

Ben ik helemaal mee eens!!!!
Biieniie schreef:
(
Het is nu eerste keer dat ik thuiskom en hij er niet is.. ik mis de herrie in huis. Als ik aanbel het geblaf en een kwispelend ding die om aandacht komt slijmen... Maarja.. het zal wel wennen allemaal....

Dat zijn beroerde dingen. DAarom heel veel sterkte.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:13

Heb je wel een dier meegemaakt dat zijn oude baasje miste? Ik heb zowel paarden en honden weg zien kwijnen van een soort liefdesverdriet... dit wilde ik mijn hond absoluut niet aan doen. Bij een ander gezin met alleen maar vreemden zou hij juist heel angstig en onzeker worden en zou de kans op bijten ZO groot zijn dat we dat besluit niet wilde nemen.. Herplaatsen was gewoon geen optie..

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:39

TS sterkte met het verlies van je hond. Later als je zelf kinderen hebt, zul je beseffen dat dit de enige juiste beslissing is. Een hond die bepaalt hoe de regels zijn in huis, is te gek voor woorden. Hoe verdrietig het ook voor je is. Een kind bij zo 'n hond is gewoon onmogelijk.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 20:13

Abel ik geloof dat je het verhaal niet begrepen hebt.

De hond bepaald de regels niet in huis, wij hebben gekozen voor een hond en dus moet je daar rekening mee houden, ook met het dier als individu.

Tevens is hier te lezen dat ik absoluut een hekel heb aan kinderen dus het later als ik zelf kinderen heb zal naar alle waarschijnlijkheid niet voorkomen.

Ik accepteer de keuze en uiteindelijk is het wel het beste voor hem zo. Maar zoals ik het ook zeg, voor hem, niet voor ons. Want als het aan mij had gelegen was hij gebleven en het kind weggegaan..

Maargoed dat is voor mij.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:02

Ik snap het helemaal, dat het dier zo aan je gehecht was. En ik zie het net als jou dat ik het zo zonde vind dat er een hond word afgemaakt die eigelijk nog had voort kunnen bestaan. Het was ook absoluut niet mijn bedoeling hier een discussie te starten of jou oordeel in twijfel te trekken, maar volgens mij had jij dat wel begrepen toch? (alleen andere bokkers niet naar mijn bescheiden mening).

Sterkte met het missen, vreemd idee hé, dat hij er zomaar niet is..
Ken je The Rainbowbridge?
Ik zal hem hier plaatsen, vind het altijd een erg mooi gedicht:

Rainbow Bridge
Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge.
There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor; those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.
The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.

They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent; His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:54

Bienie, ik begrijp je helemaal! Sommige honden kun je inderdaad niet herplaatsen. IK heb ook een hond gehad waarbij dat niet kon. Niet omdat niemand haar had willen hebben, maar ze zou het gewoon niet uitgehouden hebben. Er zijn inderdaad honden die weg kunnen kwijnen ja.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de rest wat je zegt. Mensen die een hond nemen, moeten er voor gaan. En ze moeten zich aanpassen en zorgen dat de hond het vermogen heeft om zich op zijn beurt aan hen aan te passsen. Als er dan kinderen komen, dan mag de hond daar niet de dupe van worden. De kinderen moeten zich leren gedragen. Kinderen kunnen honden vals maken. En als ik dan zie hoe sommige mensen hier reageren "als je later zelf kinderen hebt", daar word ik echt misselijk van.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:28

Dankjewel.. ik vind dat gedicht echt heel mooi. Dan komen al mijn oude vriendjes weer terug als ik daarheen mag Lachen

Kijk ik snap dat sommigen zeggen wacht maar tot je zelf kinderen heb. Ik kan er begrip voor tonen. Maar ik kan niet op die manier kijken. Mijn hond was mijn beschermelijk. Een soort 'kindje'. Dus ik kies voor hem en niet voor het zoontje van me stiefpa. En ja absoluut ik stel mijn dier dan boven de mens.. dieren zijn voor mij altijd eerlijker en betrouwber geweest dan een mens ooit zal kunnen zijn..

Ik heb vandaag mijn horloge terug gehad met zijn naam erin gegrafeerd.. ik vond het wel even pijnlijk maar ik blijf hem dragen..

Ik ben nu bij mijn vader dit weekend en was vanmiddag in de keuken met wordt bezig.. ik wachte op getrippel van zijn nagels op het parket en ik dacht ze zelfs even te horen.. maar helaas.. hij kwam niet smeken op een klein stukje..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:52

Biieniie schreef:
Abel ik geloof dat je het verhaal niet begrepen hebt.

De hond bepaald de regels niet in huis, wij hebben gekozen voor een hond en dus moet je daar rekening mee houden, ook met het dier als individu.

Tevens is hier te lezen dat ik absoluut een hekel heb aan kinderen dus het later als ik zelf kinderen heb zal naar alle waarschijnlijkheid niet voorkomen.

Ik accepteer de keuze en uiteindelijk is het wel het beste voor hem zo. Maar zoals ik het ook zeg, voor hem, niet voor ons. Want als het aan mij had gelegen was hij gebleven en het kind weggegaan..

Maargoed dat is voor mij.

En voor mij. Griezelig gewoon zoals jij op mij lijkt.

Gelukkig heb je een mooi horloge om je aan je hondenvriendje te herinneren. Hoe is het thuis, heb je een beetje wat aan bijvoorbeeld je moeder? Doen ze wat om je te helpen met je verdriet?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 17:02

Tsjah, das een schrale troost he. Nee zij doen vooral heel hard hun best zich niet schuldig te voelen en me vooral met andere dingen bezig te houden zodat daar niet over gesproken of gedacht kan worden.

De vriendin van me vader die heeft in ieder geval gezegd dat ze het heel naar vind en dat vond ik wel heel fijn.

Ik weet zelf ook niet echt hoe dat moet.. ik ben opzich een goeie praten, maar ik moet wel willen praten vanuit mezelf. Je kan me er niet toe dwingen en mijn vader wilt juist dit weekend er wel over praten.. dat is wel lastig..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:59

Maar jouw vader is deels oorzaak. Hij heeft je niet echt gesteund. Daarom vraag ik me af of hij wel de juiste is om hier met jou over te praten.

Verder kan ik van hieraf niet zien hoe je bent en hoe je je gedraagt door het gebeurde. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe ik zou zijn onder die omstandigheden. Ik denk dat ze aan mij geen gemakkelijke zouden hebben gehad. IK heb er altijd veel moeite mee om dingen over mijn kant te laten gaan.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 09:05

Dat geld zeer zeker ook voor mij. Ik voel me aan de kant geschoven omdat ik amper werd geluisterd naar mijn visie (terwijl ik juist het dierenkind ben hier).

Ik denk dat mijn ouders daarin de pijn van mij niet wilde zien... maargoed ik kan niet zeggen wat er in hun hoofd omgaat..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:47

Ontkenning, dat gaat in hun hoofd om. Want dat is gemakkelijker voor hen. Maar niet netjes t.a.v. jou.