hond verveelt zich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Re: hond verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:34

Ja je moet ze alleen wel goed zoeken tussen al het commetaar

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:36

of een advertentie plaatsen of even in de buurt rondvragen dat iemand (eventueel tegen betaling, hoe je zelf wil) een uurtje per dag de hond wil uitlaten. Misschien zijn er wel mensen die dat erg leuk vinden. Je moet er dan wel op vertrouwen dat ze het daadwerkelijk doen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:51

Midasje schreef:
ja heb je ook een punt in als je er iid zo over nadenkt als dat jij doet.
Maar er zijn mensen zat die denken ik wil een hond en gewoon hele dagen werken en dat beest dan maar de hele dag aan het wachten is.
Verdrietig zielig vind ik dat.

Joh een vriendin van mij heeft vroeger wel eens gezegd dat ze wel een hond wilde. "ja dat kan toch wel? 2 x per dag uitlaten is toch wle genoeg? " Werken beide fulltime en hebben dus helemaal geen tijd voor een hond, maar zij wist gewoon echt niet dat je een hond vaker uit moet laten dan 2 keer Haha! Op mijn antwoord dat je een hond toch wel minimaal 4 keer uit moet laten reageerde ze erg verbaast Lachen Ik zou ook graag een hond willen, maar ik heb er simpelweg ook de tijd niet voor... Studeer nu nog, maar ga straks werken.. Plus dat ik mijn huis te klein vind. Heb hier en week de hond van mijn ouders gehad, maar naast 2 katten, een chinchilla hok, een rattenkooi en nog egens een schildpad verstopt was het gewoon te klein...

Ik zou trouwens gewoon eens kijken of je niet in de supermarkt een advertentie op kan hangen om iemand te zoeken die tegen betaling je hond uit wil laten

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:52

Biieniie schreef:
Weetje wat ik erg vind in deze situatie.. iedereen is bezig met 'het is zielig', 'zolang ophouden kan niet' en ga zo maar door...

TS vraagt toch duidelijk of mensen een oplossing weten. Dus hele discussies over zielig of niet gaat daar toch helemaal niet over.

Ze vraagt om hulp. Niet om commetaar

symptoombestrijding.....de kern van het probleem moet aangepakt worden.

Maar, misschien is het beter om de discussie over zielig of niet in een ander topic te houden, er zijn nog véél schrijnendere gevallen die zo voorbij komen. Ik vind het super dat TS in ieder geval probeert een oplossing te zoeken toppie OK dan! en dat er voor deze blinde hond nog zo goed gezorgd word, geef ze de kost waarbij een hond met gebrek zonder scupules word gedumpt.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:54

Voor de gene die het allemaal zielig vinden. Ik ben zelf ook niet supper blij met de situatie, maar kan niet anders. Wel ben ik van mening dat hij het best een dagje 8 uur uit moet kunnen houden. Mijn hond is inmiddels bijna 6 en heb altijd supper voor hem gezorgd. Hij zat nooit langer dan 4 uurtjes alleen (dit vond hij ook niet leuk) mijn vriend heeft alleen ander werk gekregen waardoor hij nu ook normale wertijden heeft gekregen. Wij werken beide 4 dagen, mijn vriend werkt ook af en toe het wekend waardoor hij 1 of 2 dagen extra door de weeks vrij is. Het is dus echt niet zo dat hij elke week 3 dagen alleen zit.
Wat pas zielig is als ik mijn hond naar de fokker terug gebracht had toen bekend werd dat hij een oog ziekte heeft. Dan weet je wat er mee gebeurd. Verder is het een hele makkelijke hond en gaat daarom ook overal mee heen, alleen een beetje sterk.
O-ja er zijn ook nog 2 katten bij hem.

Ik denk dat hij gewoon boos is als we hem alleen laten. Zeker als hij een poos niet alleen is geweest, moet hij de eerste dag weer wennen. Hij is gewoon een stuk aanhankelijker geworden sinds hij niks meer ziet. Verder zit hij goed in zijn vel, ziet er mooi uit en is altijd vrolijk.

Dus voor de mensen die het zielig vinden, dat weet ik nu wel. Ik ben van mening dat mijn hond het beter heeft dan menigte andere honden. Moet je kijken hoeveel mensen hun hond naar een dierenpension brengen in de vakantie. Heb dit 1 keer 3 dagen geprobeerd samen met zijn zusje 1 keer maar nooit meer. Ik zorg altijd voor een liefdevol oppasadresje waar hij genoeg aandacht krijgt. Ben gewoon op zoek naar ideetjes om hem wat bezig te houden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:55

ik weet niet of het al benoemd is maar een kong is geweldig, je prak er een paar boterhammen in met pindakaas en ze zijn zo een paar uur bezig. Ze zijn te koop bij de dierenzaak.
Over het alleen zijn en ook zo lang volgens mij is daar al genoeg over gezegd. Honden hebben geen benul van tijd dus of jij 4 of 8 uur weg bent dat zal hij niet door hebben en verder heb je een gezonde hond dan kan hij zijn behoefte 12 uur ophouden.
Ik zou er een ander hondje/maatje bijnemen tenslotte zijn het roedeldieren en als jullie er niet zij is er weinig roedel. Wij hebben altijd 2 of meer honden gehad. Succes.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:57

dat is waar wat freespirit herboven vermeld. Dit zijn de mensen die er zich van bewust zijn en er iets tegen willen doen. De meeste mensen in mijn buurt beseffen het gewoon niet (of willen het niet beseffen) en hebben gewoon een hond om een hond te hebben. Want anders hoor je niet tot het standaard gezin en kan je niet lekker opscheppen over hem. Gaan ze dan 3 maal per jaar even op vakantie voor telkens een maand en guess what er met de hond gebeurt, naar het pension waar er nog meer tijd is om te vervelen. En daar word ik pas echt boos van. (kan je niet echt vergelijken = ongeveer zelfde van paarden trouwens, hele dag in hun solitaire box is ook dierenmishandeling volgens mij).
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 28-01-08 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:59

Wat ik me afvraag: heb je een ritueel voor je weggaat? Is hij niet gewoon op zoek naar jullie als je hem achterlaat? Aangezien hij niet zíet dat er niemand is..

Misschien moet je het daarin zoeken?

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:28

Chubby schreef:
Wat ik me afvraag: heb je een ritueel voor je weggaat? Is hij niet gewoon op zoek naar jullie als je hem achterlaat? Aangezien hij niet zíet dat er niemand is..

Misschien moet je het daarin zoeken?

Ik laat hem altijd eerst uit, dan doe ik de radio aan geef hem brokken een dikke knuffel en zeg dat ik weg ga. Heb inderdaat wel eens het idee dat hij op zoek is.

O-ja ben ook zwanger, dus het 1 en ander gaat er wel veranderen. Ga denk ik maar 3 dagen werken. Dan zit hij dus nog maximaal 2 dagen alleen

Garny: zal een Kong voor hem kopen, je weet maar nooit

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:30

Zou het helpen iets van een kledingstuk met jullie geur bij hem in de mand achter te laten?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:30

@ chubby; ik denk niet dat het voor de hond uitmaakt dat hij de mensen niet ziet. Ook met de andere zintuigen lijkt het mij dat hij weet dat er niemand thuis is.

Wij hebben een tijdje zo'n voerbal gehad en onze hond vind het geweldig. Nadeel is alleen wel dat dat ding overal onder en achter blijft haken, waardoor het na een kwartierje weer over is met de pret..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:32

Volgens mij is een kong trouwens hetzelfde idee als zo'n voerbal. ( weet ik niet zeker ) Dan kan je mssn beter eerst beginnen met een simpele voerbal, die zijn nl een stuk goedkoper Haha! ( tenzij een kong toch weer iets anders is )

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:38

SuperSmurf schreef:
Volgens mij is een kong trouwens hetzelfde idee als zo'n voerbal. ( weet ik niet zeker ) Dan kan je mssn beter eerst beginnen met een simpele voerbal, die zijn nl een stuk goedkoper Haha! ( tenzij een kong toch weer iets anders is )

Ik heb een voerbal voor hem, maar die weet hij altijd wel ergens klem of onder te krijgen.
Heb ook wel eens het idee dat hij hem niet meer kan vinden.

Dacht dat je bij een kong het eten er als het waren in propte en ze dan via een klein gaatje het er uit moeten peuteren.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:43

oow ok, dat is dan zeker het verschil met de voerbal. Die rollen ze het hele huis door om hem vervolgens kwijt te raken onder de kast of zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:55

Citaat:
Wat is daarvan het positieve in vergelijking tot een eigen huis?

Er is altijd iemand, ze worden uit gelaten en krijgen aandacht. Misschien even zoeken, maar het dierenpenion waar ik werkte kregen ze wel degelijk persoonelijke aandacht (alle 200) en werden ze uit gelaten waar nodig.

Daarnaast word er minder gesloopt.

Mijn voorkeur is het niet, maar goed daar is al een discussie over. (mijn voorkeur is geen hond als je er geen tijd voor hebt of zo plannen dat je er tijd voor maakt Knipoog)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:15

he supersmurf, jij ook hier!

over het gedrag van de hond is hij aan het zoeken sinds je zwanger bent ? Toen ik voor het eerst zwanger was had ik er een die de hele dag achter me aan liep en bij me wilde zijn.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:01

[quote="blizzard2000
Garny: zal een Kong voor hem kopen, je weet maar nooit[/quote]

Tip: Om de Kong extra moeilijk leeg te krijgen zou je hem kunnen vullen met brokjes en Fred en Ed smeerkaas. Ook pindakaas plakt lekker Haha! (die tip gaf iemand anders ook al)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:03

Silvia schreef:
[

er is speciale vulling voor de kong, wij doen meestal wat brood met dat spul, en een stukje worst, wat je ook zou kunnen doen is dat spul erin, en dan in vriezen, daar zijn ze ook lang mee bezig!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 04:52

Ik heb hetzelfde probleem helaas. Ik ben onlang dus hierheen verhuised en nu werk ik van 7 tot 3-4. Hiervoor ging ik 2 dagen naar school en de rest van de week was ik er mooi voor mijn hond. En dan had ik ook nog 2 dagen stage waar hij mooi z'n broertje zag en mooi mee kon spelen. Nu is hij dus ook overdag alleen. Mijn stiefmoeder is tijdelijk werkloos en dus thuis maar die laat mijn hond niet graag uit omdat hij soms er vandoor gaat, en daar heeft zij geen zin in. Dus laat ik hem uit als ik thuis kom. Maar vooral de laatst tijd is het ZO verschrikkelijk koud buiten, en dan heb ik het over ver onder de min, ja dan ga ik niet graag naar buiten om met 'm te spelen Dan ouwh*er ik wat met 'm binnen maar hij is echt een hond met ontzettend veel energie. Zodra het weer te doen is buiten ga ik dan inderdaad lekker met 'm buiten spelen maar hij wil dan zo lang doorspelen, sta rustig 1,5 uur met 'm buiten en dan vindt 'ie het eigenlijk nog niet genoeg...

Heb net gevonden dat ie onze keukentafel beschadigd heeft Boos! Gaan m'n ouders niet leuk vinden..

Hond is overigens altijd uren buiten hoor, gewoon in z'n eentje dan.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:58

Wij hebben een puppy, en elke keer als we weg gaan moet ze in de bench. Ze heeft daar dan een botje, etc. ect. Maar ze is nooit langer alleen dan uhm, 3 uur ofzo. Echt niet langer. Bedenkt het net zoals paarden, paarden die alleen in een weitje staan, en waar je niet elke dag minstens 2 uur bezig bent (en dat is dan lang nog niet altijd genoeg) vervelen zich ook. Het enige wat je daar tegen kunt doen is eigenlijk een beestje erbij nemen, of iemand vinden die hem kan uitlaten, voeren, ermee kan spelen of zoiets dergelijks.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:48

Ik zou dolgraag een hond erbij willen hebben, gewoon zodat ze inderdaad elkaar konden vermaken. Mijn hond is dan ook een perfect exampelaar die dat 'nodig' heeft. Hij zoekt juist altijd soorgenoten om daar lekker mee te spelen, maar zolang ik nog bij mijn ouders woon, mag ik geen 2e hond. En als ik op mezelf ben, weet ik niet zeker of dat dan meteen een goed idee is.

Trouwens, zomers is er veel meer te doen met mijn hond. Hij mag soms mee naar mijn werk (op de fiets, dus lekker naast rennen), hij mag naar z'n vriendinnetje, we spelen veel meer buiten, veel langer tot savonds e.d noem maar op. Winter is gewoon geen goed seizoen voor hem. Maar misschien dat ik iets voor 'm zoek, een wekelijkse lesavond ofzo.? Hebben ze denk ik bij ons dierenwinkel..hopelijk is het dan weer niet te duur Nagelbijten / Gniffelen