Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer een vleermuis in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer een vleermuis in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:55

kaatje77 schreef:
@Luxx. Dus je stelt dat ik het express heb gedaan?
Kom op zeg.
Verplaats je eens in mij.
Stel voor dat je om 2 uur 's nachts medicijn en in moet nemen en je doet de deur los en er vliegt wat om de oren heen.
Wat zou jij doen?

ik stel helemaal nergens dat jullie dat express hebben gedaan, en misschien is het inderdaad iets wat je moet weten, dat je ze er binnen een mum van tijd uit hebt met een raam open en het licht aan, als ze in de rondte vliegen.
maar ik vind je wél te dom om te schijten als je aangereikt krijgt hoe je het wel op moet lossen en je begint nog heel eigenwijzig over met de broodtrommel vangen.
heb net even zitten google'en en er schijnen in nederland maar twee soorten te zijn die hondsdolheid bij zich kunnen dragen, en het zal er maar net eentje zijn.
heel kort geleden is in het amc een arts aan de gevolgen van hondsdolheid overleden, ze was door een vleermuis gebeten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:57

Wat er dat ze er aan overleden is, normaal kunnen ze toch snel genoeg zien dat het rabies is en behandelen. Wat erg seg!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:59

Nou, dan hebben we elkaar verkeerd begrepen.

Ik doe het de volgende keer weer met een broodtrommel als er 1 binnen zit.
Ja, misschien dom, maar er vliegen er hier zoveel om het huis, dat ik niks op een kier wil laten staan, want dan heb ik er geheid weer meer in huis.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:00

telegraaf schreef:
ma 14 jan 2008, 05:30
Arts overlijdt na aanval van vleermuis
door René Steenhorst
AMSTERDAM - Een 34-jarige vrouwelijke arts uit het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam blijkt, naar nu bekend is geworden, op 8 december jl. te zijn overleden aan de gevolgen van rabiës (hondsdolheid).

Foto: WALIBI WORLD

De vrouw, die in oktober van het afgelopen jaar een korte vakantiereis had gemaakt door Kenia was daar aangevallen door een kleine vleermuis. Het dier bleek besmet met het rabiës Duvenhage-virus. De vleermuis dook op de vrouw toen ze, op een camping tussen Nairobi en Mombasa, haar tanden stond te poetsen. Hoewel ze wild om zich heen sloeg om de vleermuis van zich af te houden, hield ze er twee bloedende krassen op haar neus aan over.

Na een ernstige ontsteking in de hersenen, veroorzaakt door het hondsdolheidvirus, is de arts overleden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:02

Ai, jakkie.
Dus de vleermuis viel aan?

Hmmmmm, dan misschien toch de kier proberen. Bloos

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:04

kaatje77 schreef:
Ik doe het de volgende keer weer met een broodtrommel als er 1 binnen zit.
Ja, misschien dom, maar er vliegen er hier zoveel om het huis, dat ik niks op een kier wil laten staan, want dan heb ik er geheid weer meer in huis.

niet misschien dom, maar oer en oerdom, en heel erg eigenwijs.
ik woon in frankrijk in het bos in een huis van 1790, heb er door de jaren heen al ten minste 10 binnen gehad, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.
zou je nou tenminste zeggen dat je het zal proberen, maar nee, stug volhouden.....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:05

kaatje77 schreef:
Ai, jakkie.
Dus de vleermuis viel aan?

Hmmmmm, dan misschien toch de kier proberen. Bloos

ppffffffffffffff...........

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:37

Ik begrijp de frustratie van luxx wel in deze, en ik snap kaatje enigzins ook wel weer. Maar toch zou ik in het vervolg alle lichten aan doen en raam open doen Kaatje. Luxx heeft er, naar eigen zeggen, verstand van en ervaring mee en die weet dus dat deze methode werkt én bovendien diervriendelijk is. Daarnaast klinkt mij dit ook beter in de oren. Het is dan misschien "maar" een vleermuis, maar ze zijn zó bedreigd, en het is zo'n prachtig dier. Natuurlijk heb je het niet expres gedaan, dat gelooft iedereen hier wel lijkt me, maar los het alsjeblieft de volgende keer op de manier van luxx op!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:40

jemig wat kunnen jullie zéuren zeg! ongelooooflijk.

Het is jammer dat hij is doodgegaan karin, maar je kon er niets aan doen.
Wat een aparte dieren zijn het toch, gaaf om een keer zo'n dier van dichtbij te kunnen zien. Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:27

Wat sneu allemaal... ik begrijp zeker dat het een ongelukje en een reflex was, wel zonde.

Ik vind het zulke schattige beestjes... ik weet dat veel mensen ze eng vinden, maar ik kan amper begrijpen waarom. Ze zijn bijna knuffelig!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:04

ik geef zelf eerlijk doe dat ik uit reflex dat beestje waarschijnlijk ook doodgemept zou hebben Nagelbijten / Gniffelen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:12

Lowara schreef:
ik geef zelf eerlijk doe dat ik uit reflex dat beestje waarschijnlijk ook doodgemept zou hebben Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook als ik niet al gillend weggerend was. Maar iets wat op me af komt, daar haal ik ook naar uit!

Snap best dat het sneu is zeker als het een beschermd dier is, maar ik snap werkelijk waar niet waarom een aantal hier de TS zo aanvalt en er wordt taal gebruikt waar de honden geen brood van lusten, ik heb daar dus op getemd. Vind het echt niet normaal dat als iemand zo'n topic plaatst, ze ongeveer ter plekke afgemaakt wordt vanwege zo'n voorval! Bespottelijk....

Je hebt genoeg tips gekregen om het de volgende keer anders op te lossen, succes maar ik hoop voor jou dat ze gewoon niet meer binnen zitten!!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 00:13

Hahaha.
Dank je wel Daffodil.Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:18

Caira schreef:
Sorry, maar ik snap nog steeds niet hoe het in je op kan komen om met een handdoek te gaan slaan, noodweer of niet. Ach ja het is natuurlijk wel eng zo'n gigantische vleermuis. Duivel

Heb jij ooit van een reflexbeweging gehoord?

Sneu dat het diertje erdoor is overleden, maar ach. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat ik hetzelfde gereageerd had. En de TS kijkt voortaan vast wel wat beter uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:29

mischien dom om zo te handelen maar ik zou het ook zo hebben gedaan vooral als hij op mijn afkwam..

en als het op dat moment gebeurt kan ik moeilijk op internet opzoeken of ik dit wel mag doen of ze beschermt zijn?
maargoed echt super gave fotos.

ik heb er ooits 1 dood gevondeni n de boekenkast van onze school. was ook echt mooi om te zien, dat zie je namelijk niet vaker.
en wel zielig voor het beestje idd maarjah meer van ons zouden zo hebben gehandeld. vooral midden in de nacht vampiers Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:40

liev_meisjuh schreef:
mischien dom om zo te handelen maar ik zou het ook zo hebben gedaan vooral als hij op mijn afkwam..

en als het op dat moment gebeurt kan ik moeilijk op internet opzoeken of ik dit wel mag doen of ze beschermt zijn?
maargoed echt super gave fotos.

ik heb er ooits 1 dood gevondeni n de boekenkast van onze school. was ook echt mooi om te zien, dat zie je namelijk niet vaker.
en wel zielig voor het beestje idd maarjah meer van ons zouden zo hebben gehandeld. vooral midden in de nacht vampiers Tong uitsteken

hoeft zelfs niet beschermd te zijn, en zulke soort vleermuis komt zeker niet op je af eerder super bang

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:46

Ik zou ook niet vrolijk worden als er s'nachts opeens een vleermuis langs mn hoofd komt razen. Maar als ik het al is eerder had meegemaakt, had ik niet gemept met de handdoek denk ik. Of had hem gevangen, of had lekker de deur dichtgedaan en de ochtend erna hem gevangen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 00:48

Ja duuuuh, en hoe kwam ik dan aan mijn medicijnen. Verward
Het is een schrikreactie geweest. Boos!
Jammer dat het zo gegaan is.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:52

ohja je moest er zijn ja, ik vind vleermuizen sowieso al niet geweldig, als er 1 op je af komt en je heb een handdoek in je hand denk ik dat iedereen in een schrikreactie een ram geeft.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 02:22

toch moet ik eigenlijk wel stiekem lachen hierom.
ik zie jou en je vriend al staan met die handdoek in de aanslag hehe Koe

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:57

Ik woon ook in zo'n oud huis midden in de rimboe met massa's vleermuizen, volgens mij is hij bij mij tussen het riet door gekropen en in huis terecht gekomen. Aan de mensen die zeggen zet dan maar het raam open, dát moet wel kunnen met andere dieren in huis.
Je denkt toch zeker niet dat ik mn ramen open ga zetten zodat ik straks behalve de vleermuis ook mn katten kwijt ben, no way!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:24

cissy schreef:
Ik woon ook in zo'n oud huis midden in de rimboe met massa's vleermuizen, volgens mij is hij bij mij tussen het riet door gekropen en in huis terecht gekomen. Aan de mensen die zeggen zet dan maar het raam open, dát moet wel kunnen met andere dieren in huis.
Je denkt toch zeker niet dat ik mn ramen open ga zetten zodat ik straks behalve de vleermuis ook mn katten kwijt ben, no way!

ook weer niet het scherpste potlood in het doosje....
wat zou je ervan zeggen om te zorgen dat die katten dan even niet in die ruimte zijn, danwel even in een andere ruimte met de deur dicht?
de deur van de ruimte waar de vleermuis in is moet sowiezo dicht om te voorkomen dat de vleermuis er richting huis uit gaat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:00

je wil niet weten hoe scherp mijn potlood kan zijn....

ik heb niet de mogelijkheid om de katten (zijn er 4) dan maar even op te sluiten, ik woon in een oude boerderij met een enorme woonkamer en zie ze maar eens te pakken als ze zo'n levende snack zien rondvliegen. Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:12

Misschien ben ik nu heel blond, maar waarom zouden de katten niet naar buiten mogen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:09

heel simpel omdat het raskatten zijn en ze niet los naar buiten mogen omdat ze anders platgereden worden en midden in de nacht ga ik ze niet in de buitenren zetten Lachen