Ik mag geen hamster! :')

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Ik mag geen hamster! :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:03

Ik heb oo jaren hamsters gehad.. maar nu mocht ik er geen meer. En ik wou het zo ontzettend graag. En ook mijn ozo lieve broertje wist dat. En hij zei al met sinterklaas van 'het is toch míjn sinterklaas cadeautje dus dat koop ik lekker voor haar!' dat heeft hij dan niet gedaan maar hij heeft wel heel erg voor mij lopen zeuren dat hij mij een hamster wou geven voor sinterklaas! En dát heeft gewerkt! want nu heb ik alweer 2 jaar een hamster. Dus... misschien moet je je broer vragen een handje te helpen? Mijn ouders vonden het idee van m'n broertje namelijk al zo lief dat hij dat voor mij wou doen dat ze 't al zo goed als goed vonden Tong uitsteken

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:04

Ezumii schreef:
LiNdA1986 schreef:
Inderdaad! Hamsters zijn nachtdieren en slapen dus overdag, en hoe vind jij het om uit je slaap gewekt te worden om aandacht te krijgen?

Ligt eraan wie het is Vingers aflikken

En wat ie komt doen,aaien mag altijd Haha! Haha! Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:09

Die advertente, geweldig! ROFL

Wat en gedoe om een hamster zeg, hier. Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:18

Waarom ik er zo verdomd serieus over doe is omdat het grote onzin vind dat sommige mensen er zo laconiek over doen, 'het is "maar" een hamster'. Daar kan ik niet zo goed tegen, een hamster is net zo goed een dier als elk ander dier, zeker omdat wíj hem in een kooitje stoppen, moeten wij hem zo goed verzorgen als we kunnen. En ja, daar komt zeker meer bij kijken dan dat sommige mensen denken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:57

[LZP] > [BB]

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:17

BrittKitt schreef:
Waarom ik er zo verdomd serieus over doe is omdat het grote onzin vind dat sommige mensen er zo laconiek over doen, 'het is "maar" een hamster'. Daar kan ik niet zo goed tegen, een hamster is net zo goed een dier als elk ander dier, zeker omdat wíj hem in een kooitje stoppen, moeten wij hem zo goed verzorgen als we kunnen. En ja, daar komt zeker meer bij kijken dan dat sommige mensen denken.

Ik ben het helemaal met je eens Ja

inderdaad, niet alle soorten hamstervoer zijn ook daadwerkelijk geschikt voor hamsters, van die knaagstenen zijn ook niet echt goed voor een hamster, bodembedekking is vaak verkeerd enz. Er komt meer bij kijken om een hamster GEZOND te houden, dat blijft ie niet in een kooitje met zo nu en dan wat voer en een speelding....

En inderdaad, als ze een paard in de achtertuin wilde zetten was er meer heibel over gemaakt.... Erg jammer

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:36

Nou oke,ik zal ook even serieus reageren( als ik na mn advertentie uberhaupt nog serieus genomen word Haha! )
Ik heb altijd tamme ratten gehad en haalde er nog weleens een aantal weg bij een rattenopvang.
De meeste van die ratten waren erg klein of hadden het benauwd.
Gewoonweg omdat ze en het verkeerde voer kregen en de bodembedekking slecht was en ook werden ze vaak in te kleine kooien gehouden.
Mensen halen gewoon rattenvoer bij de dierenzaak maar dat is vaak niet voldoende qua voedingsstoffen en krijgen ratten vaak last van hun darmstelsel.
Ik kocht altijd speciale brokken ( lijken net hele grote bixbrokken) en ik had ratten die rond de kilo wogen en ze werden gemiddeld 2-3.5 jaar.
Op de geadopteerde zieltjes na,die werden nooit oud.
Kon ze nog wel een paar leuke laatste maanden bezorgen en daarna liet ik ze inslapen want dan waren ze gewoon op.
Vond het altijd sneu om ze niet nog een ratwaardig bestaan te kunnen bieden,dus toch nog even laten ervaren hoe het is om in een ruime kooi ( 2 bij 1.5 meter en een meter hoog) en savonds lekker los en natuurlijk zo nu en dan een niet gekruide kippepoot te laten eten.
Mensen nemen vaak een hamster voor een klein kind terwijl je er eigenlijk weinig aan hebt.
Beestje slaapt als het kindje ernaar wil kijken/spelen en savonds maakt ie lawaai want dan pas gaat ie slapen.
Een hamster loopt in het wild vele kilometers en wil deze dus ook kunnen maken in een molentje.
Ik raad iemand dan altijd een rat te kopen mits ze wel bereid zijn een fatsoenlijke kooi te kopen.
Hoe vaak ik al een flinke rat in een hamsterkooi heb zien zitten is niet meer op 10 handen te tellen.
Vooral beesten in kooien moeten genoeg speelgoed hebben om zich te vermaken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:43

Jammer voor jou dat je geen hamster mag, maar wel gelukkig voor de Hamster zelf Bloos
Je kunt je afvragen wat er leuk is, aan een diertje in een kooitje houden, Scheve mond
Ze knagen aan de tralies. en willen graag uit hun kooitje
Hamster hebben erg veel beweging nodig, maar krijgen die meestal niet...
Het nieuwtje is er al snel af
Er zijn maar weinig hamster die er dagelijks een paar uur of langer uit mogen...
In een koude omgeving (schuur) gaan ze in winterslaap.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:47

Meetje: na jou reacties had ik dit niet verwacht Tong uitsteken Super! Grote kooi trouwens en dat van de ratten is helemaal waar! Maar de meeste mensen vinden dat maar enge dieren.....

Wij hebben ook een rat, die zit in een terrarium van 1.20 lang, 50 diep en 50 hoog, beest gaat er iedere dag een paar uur uit en is inmiddels al 2 jaren oud.
Mijn hamster zit redelijk klein, dat is zo'n plastic ding waarmee je door middel van buizen er extra ruimtes aan kan maken, hij heeft nu een 3 ruimtes, 1 voor het slapen, 1 voor het spelen en 1 voor het eten en drinken. Ook komt hammie er regelmatig uit, het liefste iedere dag even. Als mijn kamer netjes opgeruimd is mag hij op de grond, anders mag hij even op bed wat spelen. Maar hij mag er alleen uit als hij wakker is, en aangezien ik regelmatig avonddienst heb, moet ze op die dagen binnen blijven....

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:00

Joyckuh schreef:
Meetje: na jou reacties had ik dit niet verwacht Tong uitsteken Super! Grote kooi trouwens en dat van de ratten is helemaal waar! Maar de meeste mensen vinden dat maar enge dieren.....

Ja ik kan ook nog wel serieus zijn hoor maar had gisteren een humor bui.
Kijk maar in dit topic [HK] [APV2] A must have, if it's possible more then one! dan snap je wat ik bedoel Haha!
Ik heb nu inmiddels geen ratten meer omdat ik kleine kinderen heb en dan zou de verzorging van de ratten erbij in kunnen schieten en dat wil ik niet( we hebben ook nog ons paard,4 katten en een konijn)
Neem bijv. ons konijn Tiffie,lekker dik ding en altijd vrolijk.
Heeft een supergroot hok maar dat vonden we niet genoeg.
Hebben nu dus de voortuin zo laten aanleggen dat zij zelf in en uit haar hok kan en dus kan rondlopen in een stuk van de voortuin.
Gewoonweg omdat het beest anders hele dagen opgesloten zit in een buitenhok en dat is sneu.
De TS wil een hamster,oke ik ga niet zeggen dat je het beestje niet zonder opleiding kunt houden maar ik vind wel dat de dierenzaak standaard een boek met daarin tips om het beestje te verzorgen erbij moet doen.
Ook zouden de niet diervriendelijke wel leuk gekleurde maar helaas veel te kleine hokken uit de verkoop moeten worden genomen.
Dus de fout ligt zowel bij de consument als de verkopende partij Knipoog
En weten jullie veel,misschien lees je over twee jaar wel een topic van de TS over haar oude maar oh zo gelukkige hamster nog steeds zo lekker in zn molentje loopt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:22

Nee, je kan ze zonder opleiding houden. Ik vind ook niet dat je eerst gediplomeerd moet zijn voor het houden van hamsters om er een aan te schaffen, maar basiskennis moet er toch zeker zijn, nog voor de aanschaf vind ik. Daarbij vind ik ook dat sommige medewerkers van een dierenwinkel bijgeschoold moeten worden en eerlijk de waarheid moeten vertellen over een dier en eventueel ook echt afraden er een aan te schaffen, daar gaat het meestal al fout... Bij de onkunde van de medewerkers....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:33

Wat een gedoe om een hamster Haha!

Ik kreeg vroeger geen hamster EN ook geen pony (hond/kat/vis/vogel...) en ben niet getraumatiseerd hoor Knipoog

Als je op jezelf gaat wonen kun je heel je huis vol beesten zetten. Tot die tijd heb je je ouders wensen te respecteren lijkt me.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:44

Ezumii schreef:
LiNdA1986 schreef:
Inderdaad! Hamsters zijn nachtdieren en slapen dus overdag, en hoe vind jij het om uit je slaap gewekt te worden om aandacht te krijgen?

Ligt eraan wie het is Vingers aflikken

Haha dat is wel een goeie Clown

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:27

unamie schreef:
Jammer voor jou dat je geen hamster mag, maar wel gelukkig voor de Hamster zelf Bloos
Je kunt je afvragen wat er leuk is, aan een diertje in een kooitje houden, Scheve mond
Ze knagen aan de tralies. en willen graag uit hun kooitje
Hamster hebben erg veel beweging nodig, maar krijgen die meestal niet...
Het nieuwtje is er al snel af
Er zijn maar weinig hamster die er dagelijks een paar uur of langer uit mogen...
In een koude omgeving (schuur) gaan ze in winterslaap.

In de dierenzaak zitten ze toch ook in een kooitje?

Ik heb ons mam trouwens al zover gekregen dat ze erover na gaat denken Lachen Clown

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:29

Een kooi weet ik wel. Gewoon een met veel buisjes, draaiwieltje, huisje.. etc.. Ik heb het er echt wel allemaal voor over Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:37

Nee dat zijn juist vaak niet de goede kooien,
Of je moet de hele grote slag ervan hebben.
Dat soort kooien lijkt namelijk groot door al die buizen maar zijn het qua loopoppervlakte juist niet.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:40

En met gewoon 2 verdiepingen, en dan met buisjes? En trapjes Haha!

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:40

Ik mog het in het begin ook niet maar ik ben blijven doorzeuren wat ik normaal nooit doe ook samen met de eigenaar waar ze toen van waren en toen geluk gehad dat het mog ik heb nu een heel lief meisje me moeder was er als de dood voor maar nu wil ze der telkens vasthouden ze vind der super leuk Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:50

_Lynn schreef:
En met gewoon 2 verdiepingen, en dan met buisjes? En trapjes Haha!

Ja zoiets Ja , zodat ie meer oppervlakte heeft en toch wat buizen.
En er moet kwa hoogte ruimte zijn voor een huisje en een molentje.
En niet een kooi van 30 bij 20 cm wat je helaas veel te vaak nog ziet.
Koop morgen even een boekje over hamsters bij de dierenwinkel,dan ziet je moeder meteen dat je er echt serieus mee bezig bent en leer jij intussen meer over je misschien aanstaande vriendje.
Een goede start is het halve werk.
Oja let er ook op dat veel hamsters vaak al zwanger bij de dierenzaak vandaan komen Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:47

Een hamster moet renoppervlak hebben, waar ze een sprintje kunnen trekken. Dat kan niet in een radje.
Mijn hamsters zaten in een Ferplast Jenny (80x50x80) en zelfs die vond ik al te klein (voor syrtjes overigens). Had er 2 in jenny's zitten en twee in mary's (50x80x50).