Goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:52

meggiemeg schreef:
Harde brokken en kluiven zoals bijvoorbeeld een oor of bullepees zijn zeer goed voor de tanden en het tandvlees. Dit is zeg maar een natuurlijke manier van tandenpoetsen.

Mis, de natuurlijke tandenborstel is vlees. Als je écht goed wilt voeren verwijs ik je graag door naar bijvoorbeeld www.barfplaats.nl

Natuurlijk zijn er ook brokken die "minder slecht" zijn, van merken als Pedigree en Bonzo moet je gewoon wegblijven. Carocroc heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding, maar beter is bijvoorbeeld NutroChoice of Orijen. Je zult voor die laatste wel even moeten zoeken (via website) naar verkooppunten in de buurt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:16

als je versvlees geeft, die van mij krijgt meestal smuldier compleet...omdat ze dat gewoon bij de supermarkt hebben, moet je er eens goed naar kijken...zitten hele pootjes enzo in!
het is dus geen zacht hapje uit een blik.

erg goed voor de tanden Ja

voor het wisselen van tanden raad ik wel aan om een kluif in huis te hebben hahahaha
heb hier een labrador pup rondlopen die toch wel een extra kauwstaaf nodig heeft (voor ie aan mijn stoelpoten begint Clown )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:55

Mijn jack russels krijgen van 8 en 5 jaar krijgen allebei de prins senior (de duurdere niet de crocvariant) en de Prins vleesburgers of de burgers van rodi.
Smorgens vlees, savonds brok, dit werkt prima bij mij.
Alleen was ik laatst op een lezing van Prins en zij geven daar niet de voorkeur aan, liever 1 dag vlees of de hele dag brok.
Maar bij mij gaat het al jaren zo en dat gaat prima en dan mocht ik het ook zo laten.

Zak van 15 kilo kost mij geloof ik tussen de 30 en 35 euro en die burgers weet ik zo niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:16

Ik betaalde 9,50 voor 25 burgers (2,5 kg). Maar mijn Simba heeft een week diarree gehad van die burgers, toen ik overstapte op AHV was dat meteen over gelukkig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:33

hyawatta schreef:
maar door blikvoer wel en daar was ook sprake van van blikjes.
vlees is wel goed voor honden ja daar ben ik het helemaal mee eens.maar ik zou de eerste tijd en zowiezo niet constant vlees of iets extra's door de brokken doen, ik ken zat mensen die dat dus wel hebben gedaan en de dat de hond nu alleen nog maar brokken met iets er door heen eet

ook van blikvoeding krijgt een hond geen tandsteen. Maar door het zachte eten gaat het niet weg en door kauwen van de juiste brokken wel.

Wij hebben zeer slechte ervaringen met de goedkopere eigen merk brokken. Over frolic en dergelijke nog meer.
En zeer goede ervaringen met Royal Canin. Die hebben zo ongeveer voor elk soort hond een voer.
Ook aangapast aan het ras. Zo hebben wij duitse herders en die krijgen German Shepard 24 wat is aangepast op Duitse herder problemen zoals botten, huid en spijsvertering.

In de praktijk adviseren wij ook Royal canin. andere toch goede merken zijn Hill's en Happy Dog.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:35

Purina brokken, ze krijgen geen vlees Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:37

bink kan ook niet tegen die burgers, ook niet tegen die worsten van rodi.
smuldier gaat ie heel goed op Ja

die frolic brokjes geef ik hier als koekje...ze zijn er wel gek op, maar geef het ze echt niet als eten.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:38

Hier krijgt ze ook Frolic als koekje/beloning

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:48

mijn hond is te zwaar (heb haar geërfd van mijn opa, die haar 8 jaar lang erg 'verwend' heeft). ze krijgt nu dieetbrokken van... tsja, wit met groene zak vd Appie Heyn. hoe heet het ook weer? Bloos
brokjes zien er allemaal verschillend van vorm en kleur uit.
ze eet het goed, en valt ook netjes langzaam aan af nu. (mede door meer beweging en minder tussendoortjes ook, denk ik, haha).

vlees doe ik niet aan, brokken gaat prima en ze stinkt er minder van. Knipoog wel krijgt ze een scheutje vloeibaar schapenvet over haar eten; huid en vacht ziet er sindsdien veel beter uit.

kortom: ik ben tevreden! hond is trouwens een Boerenfox van 8.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:54

wit met groen....beneful ?
van vers vlees gaan ze trouwens ook niet stinken ( ja kort nadat ze het naar binnen gewerkt hebben moeten ze niet in je gezicht ademen Tong uitsteken )

van blikjes wel inderdaad..erg vies

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:02

Ja, Beneful inderdaad! Ja
Hmmm, nou, vind vlees echt wel meer stinken dan brokken, zowel om te geven als wanneer de hond het gegeten heeft (uitlaatgassen, zeg maar. Tong uitsteken ).

Iemand een idee of Beneful goed voer is? Heb me dat wel laten wijsmaken namelijk. Haha! Hond doet het er trouwens prima op, veeel beter dan de vette, muffe brokken die ze bij m'n opa kreeg (van die merkloze, in een zak van 15kg waar je dus met zo'n kleine hond het hele jaar mee doet. Lekker fris is anders...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:06

beneful hoort niet tussen de Royal Canin enz, als ik een lijst moest maken, zou ik hem tussen de Bonzo enz, zetten.. er zit vanalles in, wat een hond niet nodig heeft, en ook daar zit vrij veel zout in..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:25

Mijn 2 berner sennenhonden van 2.5 en bijna 3 jaar eten naar grote tevredenheid Farmfood
Voor honden tot maatje labrador is Farmfood ok wel goed, grotere rassen reageren hier vaak niet zo goed op Dit is bij ons dus niet van toepassing Haha!
Savonds krijgen ze er 200 gram vuile pens bij van Smuldier

Zelf zou ik nooit Frolic geven, je kan het zelfs aan de drollen zien, oranje drol met van die granen stippen erin, en het is heel zout
Ook geen supermarkt voer, en dat wat ik las over Aldi de beste voer, dat zal wel over alle supermarkt voeren zijn, geloof niet dat die het beste is over ALLE brokken, maar dat terzijde Tong uitsteken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:37

Chubby schreef:
Ik betaalde 9,50 voor 25 burgers (2,5 kg). Maar mijn Simba heeft een week diarree gehad van die burgers, toen ik overstapte op AHV was dat meteen over gelukkig.

Op die lezing van Prins zeiden ze dat niet iedere hond goed reageerd als je in ene overstapt naar vlees en dat je het dan beter even licht kunt koken een paar dagen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:47

dees_daan schreef:
beneful hoort niet tussen de Royal Canin enz, als ik een lijst moest maken, zou ik hem tussen de Bonzo enz, zetten.. er zit vanalles in, wat een hond niet nodig heeft, en ook daar zit vrij veel zout in..

hmmm, heb de zakken toen wel vergeleken, en deze leek de minste troep in de zitten. Royal Canin en Hill's eet mijn hond niet. Verward
Eukanuba wil ik vanwege die tests niet geven; ik sponsor geen dierenbeulen natuurlijk. Boos!

denk dat ik gewoon wel hiermee doorga (Beneful geven), want hond doet het er goed op, en valt af! (moest van 16 naar 10-11kg toe, is nu in 2 maanden al dik 1kg kwijt).

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:50

wij geven altijd bonzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:54

dierfysio schreef:
dees_daan schreef:

hmmm, heb de zakken toen wel vergeleken, en deze leek de minste troep in de zitten. Royal Canin en Hill's eet mijn hond niet. Verward
Eukanuba wil ik vanwege die tests niet geven; ik sponsor geen dierenbeulen natuurlijk. Boos!

denk dat ik gewoon wel hiermee doorga (Beneful geven), want hond doet het er goed op, en valt af! (moest van 16 naar 10-11kg toe, is nu in 2 maanden al dik 1kg kwijt).

Beneful is in de supermarkt te koop, dat zegt mij al genoeg, ik zal het mijn honden iig nooit voeren, er zit te veel zout in, en groente e.d dat heeft de hond helemaal niet nodig..
er zijn zoveel merken te koop, middenmoot, en goed voor, ik vind Beneful nog onder de midenmoot zitten .. maar dat is mijn mening Lachen mijn hondjes krijgen speciaal voer van denkadog, en ja, het is duur (grote zak is 50 euro) maar goed, ze zijn dan ook goed in conditie, als ik kijk hoe ons nieuwe hondje opknapt met dit voer.. die was heel mager toen ze kwam, nu is ze alweer 4 kilo. er zullen ook vast wel meer dieetvbrokken te koop zijn, en met denkadog heb ik de ervaring dat ze minder brokken nodig hebben, dan een hond met 'supermarkt' brokken Lachen

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:29

Het beste tegen tandsteen is toch gewoon kauwdingen voor tussendoor te geven?
Die van ons krijgt in ieder geval tussendoor regelmatig een botje/runderoor ofzo en dat werkt goed tegen tandsteen. Ook zijn nylabone doet het erg goed. Relaxed aangezien die niet opgaat.

Verder geef ik frolic als beloning, daar train ik mee, hij is er super gek op Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:34

Skwoesie schreef:
Het beste tegen tandsteen is toch gewoon kauwdingen voor tussendoor te geven?
Die van ons krijgt in ieder geval tussendoor regelmatig een botje/runderoor ofzo en dat werkt goed tegen tandsteen. Ook zijn nylabone doet het erg goed. Relaxed aangezien die niet opgaat.

Verder geef ik frolic als beloning, daar train ik mee, hij is er super gek op Haha!

nylone bone word wel kleiner Lachen maar het gaat idd een stuk langzamer als een vleesbot. bij ons waren die binnen een week op, en het nylon bot hebben we nu al meer dan een jaar.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:37

nou, van die Beneful heeft mijn fokkie ook maar weinig nodig hoor; zo'n plastic koffiebekertje, en daan minder dan de helft van, 2x daags. gaat prima!
ik vind 'r enorm opknappen t.o.v. het oude voer. meer energie, glimt meer, geen schilferes meer, minder ontlasting, geen stank meer, valt gestaag af.
ben dus dik tevreden! Lachen
waar kun je dan zien dat er zoveel zout in zit? ik heb juist het idee dat ze minder drinkt dan toen ze het oude voer nog had. dus zou ze minder zout eten nu. Verward

en hoezo zijn groenten slecht voor een hond? een hond is ene omnivoor, dus alleseter. i.t.t. een kat, die een carnivoor is (dus vleeseter).

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:39

mijn labrador kauwt wel op zijn nylonbot de jack russel heeft er nooit naar omgekeken.

grappig te lezen dat er meer mensen zijn die de frolicbrokjes als beloning gebruiken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:44

de hond heeft het niet nodig.. die groente granen, dat is onzin. bij mijn weten zijn frolic en beneful ook de enige die het er zo duidelijk in heeft zitten, plus dat zijn verschillende brokken, als je een complete hondenvoeding hebt, zit er alles in wat ze nodig hebben, of ze nou (bijv) 3 of 20 brokken eten..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:47

kekaro schreef:
mijn labrador kauwt wel op zijn nylonbot de jack russel heeft er nooit naar omgekeken.

grappig te lezen dat er meer mensen zijn die de frolicbrokjes als beloning gebruiken Haha!
Ja hier ook, toen ik nog naar de hondenschool ging, ideaal, maar zou het ookn ooit als voledig voeding geven

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:47

maar mijn hond eet AL die brokken op, dan boeit het toch niet?

waarom heeft een hond die groente niet nodig; daar zitten toch vitamines in die ze nodig hebben, net als wij? ze hebben MEER nodig dan alleen vlees. dus vlees plus (... groeten! vitamines/mineralen, vezels -in granen-, ehhh vul maar in!).

hoe zou het komen dat mijn hond er nu zoveel beter uitziet dan pak 'm beet twee maanden terug? lijkt me toch door wat we erin stoppen. misschien dat er BETERE voeders bestaan (Hills, RC), maar die eet madame dus niet. Bloos

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:48

Pedrigree vind ik niet goed .
Ik voer mijn pup afwisselend eukanuba/royal canin of energique (vers vlees). Vooral dit laatste vinden de meeste honden érg lekker! En het is gewoon goed voer.

Maar hills is idd ook een goed merk!