Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:wat is de reden dat je voor een dwergpincher hebt gekozen darwin?
wel goed geregeld bij die fokker,alleen zou ik wel willen weten;je zegt als het niet goed voelt.
wat verstaan ze daar onder?meestal ken je de mensen niet die een pup komen kopen bij je.
en wat zeg je als fokker als het niet goed voelt?
lisetje83 schreef:ik zelf wacht al een half jaar op me ab pup en over een paar weekjes word ie dan eindelijk geboren![]()
het duurd ff en het kost wat maar dat heb ik liever dan dat ie in beslag word genomen omdat je te snel een hond zonder papieren koopt. je koopt er een maatje bij voor het leven en die wil je toch bij je houden!!!!
karina1977 schreef:dat is het hem nu juist het kan bij elke hond gebeuren .
Mijn jack russel heeft vader en moeder cavia en 3 jonge van mijn dochter opgegeten .
Als het een andere hond betrof had ik ook geen melding bij de politie moeten maken .
Maar juist met dit soort rassen moet dat wel .
Moniek schreef:er word volgens mij meer naar de uiterlijk van de hond gekekn dan naar de bijt incidenten.
ThePast03 schreef:Moniek schreef:er word volgens mij meer naar de uiterlijk van de hond gekekn dan naar de bijt incidenten.
De Pitbullwet is er begin jaren 90 ook niet gekomen vanwege bijtincidenten dus daar wordt inderdaad niet naar gekeken.
Moniek schreef:nee idd dat wist ik,maar ik hoopte op een betere regeling en wetgeveing nu.
ThePast03 schreef:Moniek schreef:nee idd dat wist ik,maar ik hoopte op een betere regeling en wetgeveing nu.
Daar heb ik ook lang op gehoopt, maar dezelfde soort mensen wat toendertijd er voor gezorgd heeft dat er een Pitbullwet kwam blijven nu al 14 jaar lang verboden honden kopen en blijven zorgen dat ze in laserasiels terecht komen en zinloos worden ingeslapen.
Niet bepaald een motivatie om de wet aan te passen omdat de echte liefhebbers (waar dit soort honden thuis horen) allang gekozen hebben voor de rashonden met FCI stamboom.
Ze hebben het zelf verpest dat de Wet nog niet veranderd is, zijn zelf schuldig aan het zinloos inslapen en verwachten ook nog steun van de echte dierenliefhebbers?
Nee ik gun dit soort honden betere bazen en vooral verantwoordelijkere bazen.
Moniek schreef:ok dat snap ik,maar wat ik niet snap is de fundering waarop deze wet op is gebaseerd.
Ik vind dat verkeerd en zijn de feiten niet op cijfers en onderzoek gebasseerd,en dat is spijtig!!
Want waarom alleen deze hond,geloof me ik kan elk ras elke kruising in 3 dagen vals krijgen daar is de pitbull geen uitzondering in.
griebels schreef:lisetje83 schreef:ik zelf wacht al een half jaar op me ab pup en over een paar weekjes word ie dan eindelijk geboren![]()
het duurd ff en het kost wat maar dat heb ik liever dan dat ie in beslag word genomen omdat je te snel een hond zonder papieren koopt. je koopt er een maatje bij voor het leven en die wil je toch bij je houden!!!!
Een amerikaanse bulldog is geen FCI erkend ras, dus ook met deze hond loop je kans op in beslagname als hij aan bepaalde kenmerken voldoet. Met name de Johnson types...
Kweetnietje1 schreef:Kijk en dat gebeurd er nu met een staff : niemand wil hem hebben:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2970 ... html?p=7,1
ThePast03 schreef:Moniek schreef:ok dat snap ik,maar wat ik niet snap is de fundering waarop deze wet op is gebaseerd.
Ik vind dat verkeerd en zijn de feiten niet op cijfers en onderzoek gebasseerd,en dat is spijtig!!
Want waarom alleen deze hond,geloof me ik kan elk ras elke kruising in 3 dagen vals krijgen daar is de pitbull geen uitzondering in.
Nogmaals de Pitbullwet van begin jaren 90 heeft niets met agressie of bijtincidenten.
De wet is er gekomen omdat de groep die dit soort honden gebruikte als wapen omdat ze zelf niet stoer genoeg waren en de groep die dit soort honden gebruikte voor hondengevechten steeds groter werd.
Een groot deel van deze groep is nu nog steeds verantwoordelijk voor het aankopen van verboden honden en zondoende voor het zinloos inslapen.
Dit soort mensen wil ik onder geen voorbehoud steunen. Daarvoor geef ik teveel om die honden.
ja ik snap wat jij bedoeld,ik heb het alleen puur om het feit dat ik vind dat ze dit probleem verkeerd aanpakken,.
want zo kan je straks elk ras of kruising opdoeken.
doen ze het niet met de stef dan straks met rotweiler(kruisingen) herders(kruisingen) etc.
wat straks resulteerd in een verbod van veel rassen.
Pak de kern aan en dat zijn deze groepen mensen,ja de hond is dan al verloren,maar een verbod op het houden van deze dieren vind ik om deze reden onzin.
Hogere straffen celstraf en flinke geldboetes kunnen ook al helpen,maar straf het ras niet om wat de mens hem aandoet.
Het gaat trouwens allang niet meer over Pitbulls, sinds de Wet gaat het alleen nog maar over kruisingen veelal van Staffs.
Snoevie schreef:ik ben nu een beetje in de war,rotweilers vallen toch niet onder de RAD?
mijn ex-schoonvader is een keer zo hard in zijn arm gebeten door een rotweiler dat ze een heel stuk uit die arm hebben moeten snijden om de rest te redden.
hun hond is ook aangevallen door een andere rotweiler,daar hebben ze gelukkig op tijd kunnen ingrijpen,want die hond had hun eigen hond bij de keel gegrepen
mijn beste vriendin haar moeder had vroeger een rotweiler die eerst opgesloten moest worden voor ik kon komen spelen,hij hield niet van vreemde kinderen.
sinds dit alles hou ik niet zo meer van rotweilers,degenen die ik ken hebben een rotkarakter.
ben benieuwd of er hier mensen zijn die goede ervaringen met rotweilers hebben