Leuk zon cadeautje,, (een Parkiet) :-s

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leuk zon cadeautje,, (een Parkiet) :-s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:27

ook daar waar het brede overgaat in het smalle?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 00:29

Jep,, Heb net aandacxhtig gebestudeerd Haha,, Is goed verwerkt,, Geen hoekjes of puntjes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:54

Hoi!

Je hebt een erg leuk valkje. Het is in ieder geval een bont valkje!
Dus dan weet je in ieder geval al welke kleur Haha!
Het is bij bonte valkjes niet zo te zeggen welk geslacht het is. Jouw valkje heeft wel felle rode wangen volgens mij, maar omdat hij of zij bont is, wil dat niet zoveel zeggen.
Je kunt het geslacht laten bepalen door middel van een DNA onderzoek. Dat heb ik ook laten doen bij die van mij. Dan moet je een paar veertjes opsturen, en daar trekken ze dan DNA uit.

Ik zou zeggen een mannetje, maar dat kun je het beste weten uit zijn gedrag wanneer hij er een tijdje is, en dmv een dnatest.

Hier kun je nog wat meer vinden over de kleur van je valkje: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutabont.htm

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:18

Het is een leuk valkje! En ja een bontje, ik heb er ook eentje! Ik zou ook zeggen een mannetje, maar dat is eigelijk bijna niet te zeggen bij een bonte valk.
Even over je bakjes, hangen ze niet dan? Heb je deze gekocht bij de dierenwinkel? Je moet echt zo'n bakje hebben zoals op mijn plaatje. Ik zou als ik jou was een bakje wat kan hangen kopen, dan kan het niet omvallen of iets dergelijks.
Hij ziet er goed uit! Misschien een beetje aan de magere kant, maar dat komt snel goed hoor, als je het goede voer hebt! Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:19

Ik heb bakjes die binnenin de kooi hangen, maar dat zijn meer papegaaienbakjes. Die zijn ook erg groot trouwens.
Dan kunnen ze ook op de rand zitten en ze vinden het heerlijk om er uren in te spitten Haha!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:38

NOu aangezien ik gister pas om half7 ongeveer thuis was van werk was er nog maar weinig winkel open Knipoog Ik ga vandaag even langs de dieren winkel!!

uhmm heel toevallig heb ik dat trosgierst al er in hangen!! (eerste dag al gekocht bij de dierenwinkel, op aanraden van de verkoper!!)

Uhmm de Kooi is tegelijk met de valk gekocht, op de zwarte markt ook..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:44

Ik zou toch wel een andere kooi nemen.
Dit is een kanariekooi. Kijk maar naar het rooster onderin. Valkjes houden van scharrelen, en dat kan hij nu niet.
Ook zijn de stokjes eigenlijk te klein voor zijn pootjes, en het schommeltje is ook een kanarieschommel en niet gemaakt voor een valkparkiet.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:51

Nou ik heb het rooster eruit gehaald Lachen Hij zit nu ook al d ehel tijd op de grond, en eet!!

De stokjes heb ik tegen elkaar aangeplaatst, nu moet hij om beide heen met zijn pootjes, dus is de dikte ongeveer goed, hij kan er in ieder geval niet omheen,,

Ik ga straks naar de dieren winkel en zal de nodige dingen aanschaffen, alleen een nieuwe kooi kan ik nu niet betalen :-s Beetje dure maand geweest.. Maar zal proberen het zo goed mogelijk op te lossen,,

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:01

bij een schommel kan je ook opletten dat de schommel aan 2 pootjes hangt, ipv aan 1 pootje. Bij de laatste kan hij teveel bewegen waardoor vogels het te eng vinden. Vaak gaan ze wel zitten op een schommeltje met 2 pootjes.
Onze valk had heel erg lang nodig om te wennen, dus dat kan bij die van jou ook het geval zijn.
Overigens heb ik niet het idee dat deze nog maar 7 weken oud is....
Ik zou je eens aanmelden op het forum van valkparkiet.com. Hier zitten erg veel mensen die er heel veel van af weten.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:07

hij is 10 weken volgens de verkoper van hem,,

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:11

Een van mijn valkjes is helemaal gek op het schommeltje. Hij slaapt er zelfs in.
Ik heb een ronde schommel.

Wilgentakjes vinden ze ook erg leuk. Je kunt er ook zitstokjes van maken, en ze kunnen er aan knagen. Het houdt ze bezig en het is goedkoop!

Kijk eens op http://www.valkparkiet.net ! Wilgenbundeltjes verkopen ze al vanaf 1 euro per stuk, en de speeltjes en aanvulling op voer is daar ook niet duur Lachen

Edit: sorry, de link werkte niet.
Ik zie nu zelfs dat de wilgenbundels maar 25 cent kosten!
Mijn valkjes zijn er helemaal gek van. Ik ga er binnekort weer een paar halen.

Verder heeft een valkje ook nog kiezel nodig voor zijn maag. Dat is ook niet duur, maar helpt tegen het verteren van de zaadjes Lachen