[foto]SCHAAP (Lambo) aan de Fiets, springt +/- 1 meter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: [foto]SCHAAP (Lambo) aan de Fiets, springt +/- 1 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:06

Juul schreef:
Dat beestje heeft echt een geweldig leventje bij jou *LOL* Dat hebben niet veel schapen helaas.. Echt een gaaf beest blijft het Haha!

Dat geloof ik ook! Lambo is echt geweldig Haha! Hij vindt het echt super leuk allemaal he!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:07

Juul schreef:
Dat beestje heeft echt een geweldig leventje bij jou *LOL* Dat hebben niet veel schapen helaas.. Echt een gaaf beest blijft het Haha!

Dat geloof ik ook! Lambo is echt geweldig Haha! Hij vindt het echt super leuk allemaal he!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:07

wat geweldig dit!
maar hoe oud is hij eigelijk?
en hoe oud kunnen schapen worden??

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:09

Ik vind hem zo geweldig! Ik heb ook met veel aandacht je profiel gelezen over Lambo! Ik vind het echt een super schaap, en kan springen als de beste!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:12

Die kerstfoto is prachtig Lachen staat lambo nu alleen op de wei?

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:01

Lambo is nu 2 jaar en wordt 26 Februari 3.

Ik weet niet precies hoe oud schapen kunnen worden (omdat ze meestal voor die tijd al bij de slager liggen) maar volgends mij kunnen ze wel 15 tot 20 jaar worden. Ik zie wel hoe oud die wordt. Hij blijft gewoon bij me tot die dood gaat. Knipoog

Lambo staat sinds deze week idd alleen op de wei. Alle andere schapen zijn verkocht en nu staat die helemaal alleen in 5 grote weilanden. Naast de weilanden lopen schapen van de buren waar die wel mee kan snuffelen.

De hele boerderij is nu in stukjes verkocht en verhuurt en ik moet mijn konijnen en knaagdierenbende ook verhuizen naar een andere stal.
1 deel van de wei en een stuk stal is nog wel van de boer en daar mag Lambo in blijven staan.

Hoewel Lambo eigenlijk niet echt veel had met andere schapen....hij stond eigenlijk altijd alleen ook al stond die samen met andere schapen in de wei... Zit ik er toch aan te denken om nog een lam met de fles op te voeden en er bij te zetten. Maar ik weet niet of de boer het goed vind en ik weet ook niet wat mijn ouders van mijn plan vinden hahaha.
Ook weet ik niet wat Lambo er zelf van vind omdat als ik hem samen met andere schapen zie hij ze toch alleen weg beukt....maar toch het zijn kudde dieren.

Ik moet maar even een goed moment vinden als me ouders in een goed humeur zijn en dan is vragen wat zij er van vinden al ben ik bang dat ik van me vader het antwoord al weet...maarja die wou Lambo ook niet hebben Clown (nu gelukkig wel hoor, hij vind Lambo nu ook leuk (als die niet poept of zo het huis inloopt.)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:14

Ik lag echt dubbel om die springactie's van dat schaap Huilen van het lachen Vind het er echt prachtig uit zien.
Heb het topic ook helemaaldoorgelezen, vol interesse. Mijn mening is beetje verdeeld. Maar ik vind het echt super dat een schaap niet alleen een 'dood' weide-beest is. Hij heeft er lol in ook.
Niet te vaak doen en ook niet meer zo hoog, dat beest heeft er plezier in.. Helemaal dat fietsen Haha!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:40

Heb net je profiel gelezen. Supergaaf zeg zoals jij plezier hebt met je dieren. Ben jaloers Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:43

Wat zal dat beestje het heerlijk hebben zeg!
Wat een ontzettende leuke foto's! Hij heeft talent *LOL*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:47

Hij is echt leuk! Knap dat je 'm dat allemaal geleerd hebt.
Lijkt me een lief beest.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:58

Wat een suuuuperschaap! Die pretoogjes... ROFL ! Wat een schatje!!
Dat een schaap zo trouw en eigewijs kan zijn!! Had jullie al op tv gezien maar dit is ook weer geweldig!!
Zou hij op een eventueel ander schaap niet jaloers worden? Lijkt me moeilijk want alleen in het land is ook maar zo alleen.

Veel plezier nog samen maat dat zal wel lukken zo te zien... Haha!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:42

stoer schaap ROFL ilona doet het niet na ROFL

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:46

ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik vind het ronduit gevaarlijk om te springen met een schaap. de poten zijn niet gebouwd om zijn gewicht te dragen naar een landing. zeker niet op deze hoogte. onverantwoordelijk. ga je nog lang door dan breekt hij z'n pootjes nog een keer. en dan kan je eigenwijs ontkennen. maar kijk maar eens hoe dun de pootjes zijn in vergelijking met zijn lichaam. ( dat geld voor alle schapen)

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:39

Er waren meer mensen die ongeveer (wel net even iets aardiger) net zo als jou reageerde dus zou ik toch even het hele topic door lezen.

Schapen zijn net als geiten en dus kunnen ze ook wel een beetje springen. Hij vind het zelf ontzettend leuk en als hij niet wil springen springt die niet. Ik dwing hem verder niet.
Verder lijkt die nu heel groot en dik maar het meeste wat je ziet is allemaal wol (dat weegt bijna niks) dus dan valt de dunheid wat betreft de pootjes best mee. Hij heeft namelijk echt een vacht waar ik mijn hand minstend 10 cm in weg kan drukken zo lang is dat. In verhouding met een paard heeft die niet echt dunere poten.

Jolandaa_ schreef:
dan kan je eigenwijs ontkennen.
En ik weet niet waar je dit vandaan haalt want ik ontken helemaal niks! Ik geef je zelfs gelijk dat dit idd wel een beetje te hoge sprong voor hem is en ik zal dan ook niet meer zo hoog springen maar gewoon (laag) springen zal ik blijven doen alleen maar omdat hij het gewoon erg leuk vind.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:53

een beetje springen ja. dat kan makkelijk. maar 1 meter. dat is gewoon te gek voor woorden. en dan kan je schaap het nog zo leuk vinden, maar dat is gewoon niet goed voor zijn poten.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:25

Jolandaa_ schreef:
een beetje springen ja. dat kan makkelijk. maar 1 meter. dat is gewoon te gek voor woorden. en dan kan je schaap het nog zo leuk vinden, maar dat is gewoon niet goed voor zijn poten.

En dat gezeik van jou is niet goed voor je hart Vork

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:45

whahah vind het geweldig.. ik neem aan dat ze dit niet elke dag doet dus wat is het probleem? schapen springen van zich zelf ook gek door de wei..

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:07

Super dat schaap ROFL
Mooi foto's ook.
Nog veel plezier met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:03

Litterbox schreef:
Jolandaa_ schreef:

En dat gezeik van jou is niet goed voor je hart Vork

je mag elkaar niet persoonlijk aanvallen op bokt. ik tem.. ik vind dit te ver gaan, ze heeft het beste voor met het schaap, dus een beetje minder mag ook wel

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:31

dees_daan schreef:
je mag elkaar niet persoonlijk aanvallen op bokt. ik tem.. ik vind dit te ver gaan, ze heeft het beste voor met het schaap, dus een beetje minder mag ook wel

TEM maar hoor meid...

Ik val haar niet aan, ik wijs haar alleen opde gevaren van onnodig zeuren. Maar goed...

Lambo is gewoon erg leuk en je ziet toch zo dat de topicstarter het allerbeste voorheeft met Lambo? En dat ze zelf ook inziet dat de sprong te hoog is voor zijn houterige voetjes? Haha! Dus dan vind ik niet dat er nog over doorgezaagd hoeft te worden!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:36

Ach wast een cool schaap! Erg leuk
Heeft geloofik een goed levendje bij jou(in je profiel mooie foto's)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:58

Leuk joh zo'm schaap waar je mee kan fietsen en springen. Is echt grappig om te zien Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:06

Litterbox schreef:
dees_daan schreef:

TEM maar hoor meid...

Ik val haar niet aan, ik wijs haar alleen opde gevaren van onnodig zeuren. Maar goed...

Lambo is gewoon erg leuk en je ziet toch zo dat de topicstarter het allerbeste voorheeft met Lambo? En dat ze zelf ook inziet dat de sprong te hoog is voor zijn houterige voetjes? Haha! Dus dan vind ik niet dat er nog over doorgezaagd hoeft te worden!

dat is jou mening. ik vind het niet goed om zo hoog met hem te springen, en het excuus van hij doet het zelf, tjsa, helaas kan een schaap zelf niet nadenken over of het wel goed is voor zijn gewrichten. dat moet de eigenaar doen, en die doet dat helaas ook niet, anders liet ze hem geen meter hoog springen. en dit is mijn mening Lachen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:51

En toch ben ik in staat om de stal shetlander/grasmaaier even over 1 meter te laten jumpen.
Dat kan ie best, hij gaat immers ook over het lint van 1,20 als het gras bij de buren groener is Vork of de merries hengstig zijn.
Dan de foto's op bokt te plaatsen en te wachten op reacties van: Jemig, dit is voor te hoog voor zo'n uk, en je overvraagt hem.
Ben benieuwd wat de reacties zijn als ik zeg dat ik niet meer zo hoog laat springen maar dat hij het best kan omdat zijn voorouders over bergachtig terrein liepen en hij het zelf leuk vind. Durf haast wel te wedden dat ik dan veel meer negatieve reacties krijg dan jou nu met het schaap.
Waarom? Omdat Bokt een paardenforum is, en we allemaal wel weten wat het beste voor een paard/pony/shet is, maar bij een schaap waarbij praktisch hetzelfde wordt gedaan, is het leuk/schattig/knap. Nagelbijten / Gniffelen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:58

woooww jou schaap kan springen Tong uitsteken
hahaha