hond uit asiel of niet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: hond uit asiel of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:01

veel succes morgen! ik ben benieuwd hoe het gegaan is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:04

bedankt! ik ben ook heel benieuwd, we zouden eerst rond een uur of 13.00, maar dan is haar moeder net weg, en kunnen we geen goede indruk krijgen, omdat ze dan al zó onrustig is, dus dat word vroeg weg, en dan maar hopen dat het klikt, ik hoop het zo!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:34

Succes morgen. ga je bij betty thuis kijken of zit dribbel ergens anders?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:26

Hallo allemaal,
D-D wat leuk dat je voor een hondje van "ons" hebt gekozen!!! Haha!
Ik hoop dat het klikt en dat je die kleine meid een fijn plekje kunt bieden!
@ timokyana: nee Dribbeltje zit bij een van onze pleegouders en niet bij mijzelf.
@ alle anderen: jongens laten we er geen strijd van maken welke honden er eerst geplaatst moeten worden, er is zoveel leed en het zou allemal opgelost moeten worden maar helaas, zolang er mensen op deze planeet rondlopen zonder een greintje respect voor dieren zal dat nooit gebeuren en zullen de mensen die dit besef wel hebben, zich in moeten blijven zetten voor hen die lijden! Zii verdienen allemaal liefde en respect, of ze nou in Lutjebroek of Verwegistan geboren zijn!!
We doen allemaal op onze eigen manier ons best voor deze dieren, en laten wij nou toch wijzer zijn en ook hier geen strijd om voeren!
Laat dit aan de "onbenulligen" over!
Groetjes Betty.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:08

Goed stuk! Sluit me er volledig bij aan en kijk nog eens naar mijn lieve spanjaard hier naast me Knipoog

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:22

Ik heb stage gelopen op het asiel.
Waren toen erg leuke honden. Ik was helemaal gek van een cocker spaniel Sandor genaamd, die vond het heerlijk mee te gaan wandelen en dan door het zand te rollen. Deze hond was wel aardig doof, maar zo lief!
Bij ons op het asiel geven ze je heus niet zomaar een hond mee. Ze kijken na wat je zoekt, het karakter vd hond en wat je de hond te bieden hebt.
Er zitten er heus niet alleen maar kneuzen hoor. Ook zitten er dieren door een scheiding, overlijden baasje etc.
Een kijkje nemen bij het asiel kan dus nooit geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:46

Dribbel is er! ik ben nu ongeveer 10 minuten thuis..

we zijn om half 8 vertrokken, zouden om 10 uur bij Dribbel zijn, maar de ANWB *zucht* we zaten helemaal verkeerd, dus uiteindelijk om half 12 aangekomen, Buddy meteen losgelaten op het erf. het is wel een echt dametje Ja eerst wat bang, dus blaffen, en grommen, toen naar binnen waar haar moeder Kyra ook was, die dwong Buddy meteen op zijn rug, en dat werd even kijken wie de baas was, Kyra heeft gewonnen, die 2 konden ook heerlijk spelen, Dribbel kreeg bijna geen kans Tong uitsteken toen om half 2 terug, Dribbel voorin, en Buddy zoals gewoon aan de gordel achterin, ze heeft 2 keer overgegeven, maar daar kan ze natuurlijk ook niets aan, verder ging het héél erg goed, ze is lekker tegen me aan gaan liggen, en is in slaap gevallen, af en toe stond ze even bij het raam op, en keek ze even naar buiten.
Ze is hier ook heel rustig, heeft nog niet geblaft sinds we bij haar moeder vertrokken. gaat erg goed dus.

Buddy lijkt wel een rolmops vergeleken bij Dribbel, ze is nog erg mager, maar ik hoop dat ze goed opknapt Lachen
haar enting had ze de 27e alweer moeten hebben zag ik net, dus dat word woensdag even naar de DA.
ik ben kapot nu, hebben heel wat uren in de auto gezeten.
ik zal zo eerst even met haar naar buiten, even een stukje lopen.

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:49

gefeliciteerd !!

Luka was ook erg mager toen ik hem net kreeg.
Laat je van de week nog wat foto's zien van de kleine dribbel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:05

Ja ik zal morgen of dinsdag even wat foto's maken, en dan zal ik ze erop zetten Haha! ik vind het echt sneu, zo klein, mager, héle dunne vacht, maar goed, dat zal wel goedkomen nu, het was ook wel toevallig, zij moet eiwitarm voer hebben, Buddy moet dat ook Ja dus ze kunnen samen met het voer doen, ben net al een stukje gaan lopen met ze, heenweg ging heel goed, terug weg alleen maar spelen en gek doen Knipoog dus dat zit wel goed, ik zal morgen even een tussenstukje halen, dan kunnen ze samen lopen.

het lopen aan de riem gaat ook heel goed, dat was ze niet gewend, maar ze loopt al beter naast dan buddy! die is wat onstuimig, en trekkerig, maar zij loopt keurig naast, en als ze voorbij rent heeft ze zoiets oeps! en komt snel naast me lopen, het is nog een beetje eng, vooral met het vuurwerk.
ik hoorde net dat haar moeder wel wat van streek is, maar dat kan ook eigenlijk niet anders, ineens van 3 vriendjes en een dochter, naar helemaal alleen.. Dribbel geeft nog steeds geen kik, die vind alles wel prima!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:52

Wat leuk!
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:42

Hey super, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Lachen
Ben benieuwd naar de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:46

nou vooruit dan maar, ik zal alvast een paar foto's op de computer zetten! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:48

Ik ben zo benieuwd!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:11

Buddy en Dribbel
Afbeelding

Buddy gaat er maar bij liggen, die had er ook ruim 7 uren in de auto opzitten, en ruim 2 uren spelen met Dribbel en haar moeder.
Afbeelding

Dribbel haar oogjes zeggen mij genoeg.. (ze heeft een kattentuigje om, nou ja katten, Buddy heeft hem ook om gehad, omdat ze zo verschrikkelijk mager is, en haar riempje dus niet past)
Afbeelding
bij mijn moeder op schoot..
Afbeelding

Afbeelding

ze ligt nu lekker naast me te slapen Lovers

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:13

Wat een droeppie zeg! Heerlijk koppie! Super dat het zo goed gaat samen Lachen

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:26

Hallo D-D en Dribbel natuurlijk,
geweldig dat je voor haar gekozen hebt!!!!
Ze lijkt al zo groot op de foto's vergeleken bij de laatste keer dat ik haar gezien heb Haha!
Gefeliciteerd hoor met je nieuwe "kindje" en heel veel plezier met haar en met Buddy natuurlijk!
Hou veel van haar, dat verdient ze en maak maar een beetje reclame voor ons Tong uitsteken
Groetjes Betty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:31

dat vertekend heel erg hoor Nagelbijten / Gniffelen toen ik de foto's zag op de site had ik zoiets, ze is vrij groot zeker? gebeld, ze was rond de 30 cm, daarna weer foto's gekregen, en toen had ik zoiets echt? ze lijkt zo groot! komt door die lange stelten van haar denk ik!

geweldig werk doen jullie, ze verdienen het zo! het is dat ik het niet kan om pleeggezin te worden (denk dat ik dan een kamer vol honden heb) maar anders had ik het ook graag gedaan, ze is zo lief! ze heeft het idd echt verdiend!
weet jij miss meer over haar achtergrond? daar kon haar pleegmoeder me niet veel over vertellen namelijk Lachen
die liefde en aandacht komt wel goed Haha!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:44

Ik ga morgen even kontakt opnemen met Gran Canaria en dan zal ik vragen hoe Kyra en Dribbel bij ons gekomen zijn, volgens mij zaten ze plotseling op een dag in de perrera (dodingsstation) van Maspalomas, maar zeker weten doe ik het niet meer.
Het is zo dat we dagelijks nieuwe hondjes binnenkrijgen en omdat wij (Barry en ik) via de pc en/of de telefoon alles te horen krijgen, raak ik soms weleens de draad een beetje kwijt Bloos
Maar zodra ik wat meer weet laat ik het jou meteen weten ok?
Wat zijn Dribbel en Buddy een leuk setje Haha!
Trouwens ook Sylvie hartelijk bedankt dat een van onze schatten zo'n fijn huis hebt gegeven!
Groetjes Betty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:52

oke bedankt! OK dan! super! nogmaals ik vind het geweldig wat jullie doen, het hondje met het gebroken ruggetje greep me ook erg aan, ik snap niet hoe iemand dat kan doen, Buddy vind Dribbel ook heel erg leuk, Dribbel heeft zijn bot al afgepakt om lekker te kunnen kauwen, en hij vind het allemaal wel prima. net hebben ze al lekker gespeeld, en nu zijn ze allebij in diepe slaap.

Sylvie, bedankt voor de tip over de site, als ik die link niet had gekregen, was dribbel hier niet geweest!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:52

Wat een lekker koppie heeft Dribbel zeg, daar word je meteen verliefd op Lovers

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:01

Mijn vriend en ik zitten er ook over te denken om er over een tijdje een maatje voor onze hond bij te halen, en super dat ik dit topic tegenkom want mijn oog was ook gevallen op deze organisatie ("Honden zonder Toekomst").

Veel plezier met Dribbel, vond het echt een schatje. Ben heel benieuwd naar je ervaringen en hoe het allemaal uitpakt.
Leuke foto's ook, vind Buddy ook altijd zo schattig.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:08

Hoi Furia,

nou meid je weet inmiddels waar je ons kunt vinden Knipoog
Ik hoop dat we, als jullie eraan toe zijn, we een leuk en lief diertje voor jullie hebben!
Neem eens alvast een kijkje op onze site, heb je alvast een indruk Haha!
Ik hoop tot ziens!

Groetjes Betty.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:09

Ja, dat had ik al gedaan, en vond het erg goed eruit zien.
Heb ook super veel respect voor alle mensen die eraan mee werken!

Het liefst zou ik zo snel mogelijk een hond erbij halen, maar we moeten eerst ons huis eens afverbouwen.

Maar als er een hond komt, komt hij denk ik wel bij jullie vandaan.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:10

Dat zijn dan trouwens al drie Bokkers die een hondje van "Honden zonder Toekomst" hebben!!!!!
Ben ik best trots op Haha!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:13

@ Furia, zou ik heel blij mee zijn Knipoog
Als je op de site zou kijken zit er een hondje, is vandaag binnengekomen, waarvan je niet kunt zien wat nu de voorkant of de achterkant is ,arm arm ding! Is gewoon aan het hek van de perrera gebonden......wat zijn mensen soms toch waardeloos he?
Groetjes Betty