wat voor hondenras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: wat voor hondenras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:22

tantjeuh schreef:
Meghann schreef:
Nou verschillende fokkers doen er ook alleen maar keuringen mee en verder geen sport of iets dergelijks. Dat ligt helemaal aan de persoon die de hond koopt!

Nee hoor. Dat ligt aan de hond die je koopt. De collies waar enkel keuringen mee gedaan worden, zijn de collies die puur uit showlijnen komen.. En die zijn inderdaad wat rustiger van karakter. Border collies net hetzelfde. De borders uit de showlijnen zijn meestal een pak rustiger dan de borders uit werklijnen.

Geloof mij, als jij mijn border collie in huis zou gehaald hebben, en er hetzelfde mee zou gedaan hebben als met jou collie... Mijn border zou doodongelukkig en verschrikkelijk gefrustreerd zijn, met alle gevolgen vandien. Dat ligt absoluut niet aan degene die de hond koopt.
Beestje zit nu elke dag van smorgens tot savonds buiten (tuin + wei + stukje bos = massa's plaats om veel kilometers te doen), ik ga er bijna elke dag een uurtje mee wandelen of lopen (of een uurtje voetballen in de wei Haha!, of balletje gooien), drie keer in de week gaan we naar de hondenschool (gehoorzaamheid, hoogste klasse), tussendoor wordt er ook nog af en toe getraind, regelmatig wedstrijden,... Meneer is nogaltijd zo zot als een achterdeur, is nogaltijd één brok zenuwen. Hij is elke dag wel eventjes een beetje schoothond (letterlijk, komt meneer op mijn schoot gekropen en gaat hij op zijn rug liggen als een klein kind), maar dat is zéker niet langer dan in totaal een half uur of een uur per dag.

Mag jij mij eens vertellen hoe jij dat zou doen, als het volgens jou toch aan de opvoeding ligt..

Om hier even volledig in mee te gaan. (Sorry, kan toch mijn mond niet houden Haha! ) Ik heb een border die uit een werklijn komt en is dus absoluut níet de ideale huishond. Mijn bordertje ligt overdag áltijd in de tuin, met weer en wind. Daarbij komt hij minimaal 1 uur per dag in het bos zodat hij even zijn ei kwijt kan. Daarbij trainen wij gehoorzaamheid bij de hondenschool en drijven wij schapen. Ik zou je succes willen wensen met het houden van dit hondje binnenshuis Haha!

@TS: Succes met het vinden van een geschikte hond Lachen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:33

Citaat:
Nee hoor. Dat ligt aan de hond die je koopt. De collies waar enkel keuringen mee gedaan worden, zijn de collies die puur uit showlijnen komen.. En die zijn inderdaad wat rustiger van karakter. Border collies net hetzelfde. De borders uit de showlijnen zijn meestal een pak rustiger dan de borders uit werklijnen.

Geloof mij, als jij mijn border collie in huis zou gehaald hebben, en er hetzelfde mee zou gedaan hebben als met jou collie... Mijn border zou doodongelukkig en verschrikkelijk gefrustreerd zijn, met alle gevolgen vandien. Dat ligt absoluut niet aan degene die de hond koopt.
Beestje zit nu elke dag van smorgens tot savonds buiten (tuin + wei + stukje bos = massa's plaats om veel kilometers te doen), ik ga er bijna elke dag een uurtje mee wandelen of lopen (of een uurtje voetballen in de wei Haha!, of balletje gooien), drie keer in de week gaan we naar de hondenschool (gehoorzaamheid, hoogste klasse), tussendoor wordt er ook nog af en toe getraind, regelmatig wedstrijden,... Meneer is nogaltijd zo zot als een achterdeur, is nogaltijd één brok zenuwen. Hij is elke dag wel eventjes een beetje schoothond (letterlijk, komt meneer op mijn schoot gekropen en gaat hij op zijn rug liggen als een klein kind), maar dat is zéker niet langer dan in totaal een half uur of een uur per dag.

Mag jij mij eens vertellen hoe jij dat zou doen, als het volgens jou toch aan de opvoeding ligt..

Ik heb nooit gezegd dat het aan de opvoeding ligt. Weet niet waar je dat vandaan haalt. En idd ik heb onze vorige hond uit een showlijn gehaald en geloof mij die heeft een super leven gehad, want hij is wel 14 1/2 jaar oud geworden. Dat gebeurt niet vaak!!!!!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:18

Meghann schreef:
Nou verschillende fokkers doen er ook alleen maar keuringen mee en verder geen sport of iets dergelijks. Dat ligt helemaal aan de persoon die de hond koopt!

Dat zeg je hier toch zelf?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:15

Ach weet je je hebt gelijk. ik heb geen zin hier in discussie. Vind ik ontzettend naar voor Pluto Lover.
Dus strijk maar met de eer. Iedereen moet het toch zelf weten welke hond en hoe diegene de hond verzorgd!

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:51

Labradors en golden retrievers zijn altijd leuke honden. Lachen
Mijn eigen hond is een groendealer, ook een soort herder dus maar ik hoef nooit een strijd met haar aan.. Knipoog En je kunt lang met haar lopen, 't echt een schat Ja

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:08

haha ik neem alsnog mijn woorden terug ik zag het woordje leergierig enz staan Clown nu ik de vraag goed doorlees denk ik dat de ts idd beter af is met een golden retriever/labrador Pling geweldige honden!
ik heb zelf ook een border collie en ik denk idd niet dat het de geschikte hond is of ie nou uit showlijnen of werklijnen komt Knipoog
heel veel suc6 met het vinden van een geschikte hond

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 05:16

ik denk dat er hier niet over werklijnen en showlijnen gesproken moet worden, omdat ook 95 % van de mensen hier geen idee hebben waarover ze praten.