Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MissYvette4u schreef:Mijn meisje krijgt kant en klaar schepvoer.
Helaas zit daar tegenwoordig minder brok door dus dat koop ik er los bij (ook schep) en meng ik samen.
Ze krijgt elke ochtend een bult hooi wat ze helemaal opeet en 1 snee brood/ wortel/ appel/ sla.
1 keer in de zoveel tijd (ongeveer per maand) krijgt ze een knaagstok of een ander lekkernij uit de dierenwinkel.
Toen ze vorig jaar doodziek was en sterk vermagerde, heb ik haar heel weinig brok met veel hooi en babypap gevoerd. Ze is er overigens helemaal bovenop gekomen en heeft een lekker figuurtje.
Jennylicious schreef:Sla en brood zijn geen goed voer.
Een volkorenbrood, dat hard is geworden op de verwarming kan zo'n 1x in het half jaar geen kwaad, maar echt geen sla geven.
Joonsel schreef:Gewone korrel van de dommelsche watermolen, wortelen, aardappelschillen (uit eigen tuin, dus onbespoten, vinden ze heerlijk!), sla-restjes, brocolli-stronken, stukjes appel, korstjes brood (wel gedroogd), soms krijgen ze van mijn nichtje een cracker/ cracotte.Jennylicious schreef:Sla en brood zijn geen goed voer.
Een volkorenbrood, dat hard is geworden op de verwarming kan zo'n 1x in het half jaar geen kwaad, maar echt geen sla geven.
Waarom zijn brood en sla zo slecht dan?
Mijn 3 konijnen krijgen het, en leven nog steedsZe zijn nooit ziek geweest.
ikenindi schreef:in sla ziot nitriet en dat wordt omgezet in nitraat of andersom ofzo dacht ik.
brood zet uit, volgens mij is dat de enige reden bij brood dat het niet wordt geadviseerd te geven: verstoppingen...
Mocca schreef:Mijn konijn krijgt om 7 uur 's ochtends 1 eetlepel gemengd voer. Dan in de loop van de ochtend krijgt hij een wortel. 's Avonds krijgt hij groenvoer (meestal peterselie en witlof), en een stukje mandarijn en banaan. Voor het slapen gaan krijgt hij 1 korenaartje en halve eetlepel biks. Verder krijgt hij gedurende de hele dag hooi, en af en toe een snoepje. En hij doet het er prima op!
Joonsel schreef:Mocca schreef:Mijn konijn krijgt om 7 uur 's ochtends 1 eetlepel gemengd voer. Dan in de loop van de ochtend krijgt hij een wortel. 's Avonds krijgt hij groenvoer (meestal peterselie en witlof), en een stukje mandarijn en banaan. Voor het slapen gaan krijgt hij 1 korenaartje en halve eetlepel biks. Verder krijgt hij gedurende de hele dag hooi, en af en toe een snoepje. En hij doet het er prima op!
Vinden konijnen mandarijn en banaan lekker?Nooit geweten!
Denise1984 schreef:Die van mij krijgt biks voor konijnen. Als ik dat gemengde geef eet ie alleen het lekkerste er uit en laat dan de biks liggen. Verder krijgt hij af en toe wortel of een blaadje andijvie. Stukje brood. En als ik komkommer heb gegeten krijgt hij de schillen. Verder heeft ie onbeperkt hooi.