Hoevaak loop jij met je hond en hoe lang per keer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Hoevaak loop jij met je hond en hoe lang per keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:16

Mijn vriend laat meestal onze hond uit, 4x per dag ong. een half uur, soms iets korter, soms iets langer, net hoe het uit komt met werk enzo...
(en als hij geen tijd heeft en ik wel, doe ik het)

Als we samen naar de paarden gaan gaat hij bijna altijd mee, dan is hij lekker een paar uurtjes achter elkaar uit en kan hij daar lekker rond scharrelen, dat vindt hij heerlijk!

In het weekend is hij wel eens langer achter elkaar uit, en dan gaat hij ook minder keren per dag uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:22

Alle honden worden minstens drie keer uit gelaten. Als basis zeg maar.

S'ochtens worden ze uit gelaten. Als mijn moeder om 1 uur thuis komt weer, en s'avonds nog een keer. Dat zijn de 'plasmomenten' zeg maar. Bij elkaar zo'n 40 minuten.

Daarnaast loop ik met mijn eigen hond zeker nog een half uur tot een uur op een dag, en ga ik met dr fietsen. Helaas heeft ze nu spondulose, met de kou krijgt ze nog meer last van haar rug. Zo doende een deken op en vaker een kwatier wandelen ipv van een uur. Spelen doen we niet meer, ook daar krijgt ze last van. Wel buiten dr speeltje verstoppen welke ze dan moet zoeken maar niet echt lichaamlijk zwaar.

De andere honden worden ook nog zeker een uur per dag uit gelaten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:25

Jammer is dat he, als je door lichamelijke problemen minder kan doen...

Onze hond heeft artrose in 1 voorpoot, daar moeten we nu ook echt rekening mee houden.
Als hij een scherpe draai maakt loopt hij mank...
Dus hij mag ook niet meer spelen met de bal en dat soort dingen, en dat vindt hij juist zo leuk en hij heeft mega veel energie...
Best lastig is dat dan...

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:43

Wij laten onze hond 4 keer per dag uit, zo'n 20 minuten. Aangezien ze niet los kan lopen, omdat ze achter alles wat beweegt aangaat en niet meer tot de orde te roepen valt, loopt ze dus altijd aan de riem. Daarnaast gaan we zo mogelijk dagelijks (als de straten nat zijn niet, dan hebben we een modderhuis) met haar fietsen, tot ong 10 km.
Aangezien ze in de ongeveer 4 jaar dat we haar nu hebben, overdag steeds meer is gaan slapen, als het 's ochtends regent ze rustig tot 12 uur in bed blijft liggen en ze lang niet zo speels meer is als een paar jaar geleden, heeft ze hier genoeg aan.
Het is dan ook al een dametje op leeftijd, volgens de DA geschat (ze is aan komen lopen bij het asiel) is ze nu zo'n 10 jaar. Toen we haar net hadden, is beginnende HD (heupdysplasie als ik het goed schrijf, een slijtage aan de heup) geconstateerd. We hebben haar na research op internet aan de homeopatische middelen gezet (glucosamine, duivelsklauw en zalmolie). Dit heeft onwijs geholpen, en zonder die pillen zou ze er nu misschien al niet meer zijn.

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:30

@joyce_90 wat doen homeopatische middelen toch wonderen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:41

Nouvel, zonde is dat niet waar? Mijn hond vind het geweldig om achter een bal aan te rennen en trek spelletjes te doen. Maar ik heb liever nog wat langer plezier van haar dan dat haar rug nog slechter word. Wel is ze super slim, dus ook daar kunnen we spelletjes van maken Lachen

Zij krijgt overgens ook glucosamine en visolie werkt super goed met haar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:32

Ligt eraan hoeveel tijd ik heb.. Ze gaan zowieso 5 keer per dag naar buiten en de kleine (hondje van 7 maanden) tussendoor ook nog in de tuin om een plasje te doen.
Als ik een middagje vrij ben en ik moet naar de apotheek/supermarkt in de buurt om ff iets kleins te halen, neem ik beide honden wel mee (in totaal is dat een half uurtje lopen). Op zaterdag lopen we altijd wel wat langer Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:06

Elke ochtend gaan ze rond half 7/7 uur eruit om hun behoefte te doen. Duurt ong. 15 minuten. Dan ga ik werken. Daarna laat mijn vriend ze rond 9.30/10 uur uit in de bossen. Duur 30 min. in de winter, in de zomer een stuk langer.
Dan gaan ze om 2 uur. Kort rondje. En om 17 uur eten en ook uitlaten. Daarna gaan ze pas om 22.30 uur, het laatste rondje. Totaal dus 5 keer.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:13

in de winter ( =dus het minimum aan de lengte per wandeling) worden ze 5 keer per dag zo'n 20 min/half uur uitgelaten.
1 of 2 keer per week gaan ze met de hondenuitlaatservice mee (dat vinden ze echt helemaal geweldig, dus ze gaan er ook heen als wij gewoon thuis zijn Tong uitsteken) en dan wandelen ze onge veer 1.5 uur, met al die andere honden..
in t weekend (zaterdag en zondag) gaan we met ze wandelen een eindje bij ons vandaan, dan kunnen ze lekker los en lekker zwemmen. dit wandelingen duren meestal een uur / 1.5 uur
( bij ons in de buurt mogen ze eigenlijk niet los).

verder, als er mogelijkheid is gaan we met vrienden van ons en hun hond lekker door de duinen/bossen wandelen..lekker lange wandeling..

maar die dingen zijn dus niet elke dag, wat onze honden erg jammer vinden, liefst zouden ze de hele dag door lekker aan t wandelen zijn, maar dat gaat helaas niet..

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:55

@ Stoere: Ja echt wel. Ze loopt er af en toe (in gekke buien) nog bij alsof ze twee is (dit krijgen we ook nog regelmatig te horen). Clown