Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aerdenhout1 schreef:Omdat je elk dier in een te kleine ruimte kan houden. Niet zo heel erg, maar dan wel zo veel mogelijk vrijheid. **Sultan** zegt dat ze liever kortwiekt dan haar parkiet de hele dag in zijn kooi te laten.Dat vind ik hetzelfde als een paard de hele dag op stal te laten staan, of een hond in een bench te doen. De vissen horen in elk geval in een grote kom, en geen ronde.Dat je die er niet elke dag even uithaald om te zwemmen..![]()
Wilawander schreef:Ja en bij die laatste foto houdt ik me hart vast en is precies wat ik bedoel. Een kat is een roofdier (ook al is het lief), het komt eenkeer boven. De vogel zal bij een onverwachtse beweging willen vluchten en kan het niet.
Wilawander schreef:Je moest eens weten hoeveel gewonde dieren er bij ons in de praktijk komen, veroorzaakt door de oh zo lieve hond of kat. En dan zeggen ze, dat doet hij anders nooit.
Cayenne schreef:Dat klopt, maar ook in de overgang van binnen naar buitenvoliere moet het geleidelijk gaat.
Stel, je neemt je valkparkiet vandaag naar buiten. Binnen is het een graad of 23, en buiten 0 graden.
Dan lopen ze het geheid op. In de zomer is het minder, maar een valkparkiet mag niet in de zon zitten, en vooral albino's kunnen daar slecht tegen. Er wordt zelfs aangeraden om de valkparkiet in de zomer voornamelijk op een koele plek te houden, en ze niet mee naar buiten te nemen
XxSultanxX schreef:Wilawander schreef:Je moest eens weten hoeveel gewonde dieren er bij ons in de praktijk komen, veroorzaakt door de oh zo lieve hond of kat. En dan zeggen ze, dat doet hij anders nooit.
weet ik welzit zelf ook bij een dierenartsenpraktijk
Wilawander schreef:Juist dan zou je alle medische en andere gevaren moeten zien.
ELpatcho schreef:jah ik vraag me gewoon af wat iemand met een vogel doet als je hem niet wilt laten vliegen.. kan je net zo goed een hamster nemen niet waar..
XxSultanxX schreef:Wilawander schreef:Juist dan zou je alle medische en andere gevaren moeten zien.
en jij ookwant jij geeft je honden een stok