bench goed of slecht ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: bench goed of slecht ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:01

Ethelate schreef:
Ik bedoelde ook echt zo'n trailie benche. Veel mensen gebruiken die om hun hond in te vervoeren maar het is levensgevaarlijk.
Mijn vorige hond raakte helemaal in paniek in een benche/kooi of een tuigje dus die vervoerde ik zittend bij de passagiers-voetenruimte. Kon hij geen kant op en bleef daar mooi zitten.
Aangezien Sjors jong is wil ik zo'n tuigje wat specifiek bedoeld is om hem aan de gordel te bevestigen, dat is gewoon de veiligste manier.

Toch heeft dat ook z'n nadelen. Een bench zou alleen maar schade aan kunnen richten in geval van een echt ernstige aanrijding waarbij je de auto finaal in de prak rijdt. In zo'n geval kan het ook nodig zijn dat reddingswerkers jou en je hond uit die auto moeten halen omdat je misschien wel bekneld zit. En dan zit daar een totaal gestresste hond die misschien jou als eigenaar zelfs wel wil beschermen t.o.v. die reddingswerkers. In zo'n geval pakt men gemakkelijker een hond met bench en al uit die auto. Om die reden is het in sommige landen zelfs verplicht om je hond in een bench of transportbox te vervoeren

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:42

Ik heb achter in de bus ook een (kleine bench) voor Femi, nu nog een draadkooi, maar ben op zoek naar een goede stevige. Al zal er achter in de bus niet zoveel gebeuren.
Als ik haar los doe vliegt ze bij elke bocht door de laadruimte (ondanks rustig rijden) dus dat doe ik haar maar niet aan.
Daarnaast vervoer ik veel honden/kattenvoer, en daar mag ze ook niet aan beginnen.
Dus om een heleboel praktische redenen: weer een bench Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:14

Ik vind een bench maar niks. Misschien wel voor puppies in het begin, maar ik vind het een te kleine ruimte om ze in op te sluiten.
Als vervoer heb ik er niks op tegen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:17

wij hebben toen we een JR pup kochten ook een bench gekocht. Dit omdat hij dat al gewend was. Na een jaar is de bench vervangen voor een mand en dat ziet hij nu gewoon als zijn plek. Maar de bench was in het begin wel super handig. Was hij stout nou dan ging hij in de bench. In de bench slapen heeft hij nooit gedaan want hij mag met mijn ouders mee en op hun slaapkamer slapen! Nagelbijten / Gniffelen

Nu hebben we de bench wel weer in huis want ik ha een flessenkat en een JR die geen kat gewend was. Geleidelijk zijn ze aan elkaar gewend en nu slaapt de kat er snachts in. Ook als er gestofzogen gaat worden gaat de kat in de bench. Ideaal.

Zou hem iig nooit mee in de auto doen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:20

Ik heb een bench voor mijn hond, maar alleen voor in huis hoor! In de auto gaat hij gewoon in gordel Clown

Ik vind het wel een uitkomst, als pup krijgen ze niet de kans de hele boel te slopen als je even weg bent (en nog steeds niet, haha) en de hond heeft altijd een eigen plekje om te slapen, ook als ie mee mag op vakantie.

Mijn hond ligt er echt heel vaak uit zichzelf in, het is echt zijn holletje geworden Lachen

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:37

Ik heb mijn hondje, een Chihuahua x Jack Russel, nou anderhalve week.
Hij slaapt snachts in de bench, en overdag als wij er niet zijn, zit hij er meestal ook in (gaat dan om ffies, laten hem natuurlijk geen hele dagen alleen)
De eerste nacht jankte hij wel, moest nodig plassen en kon het niet ophouden. Ik heb toen steeds gewacht tot hij even stil was, ben dan pas naar hem toe gegaan, buiten laten plassen en er weer in gezet.
De 2e nacht ben ik laat naar bed gegaan, en smorgens om 6 uur de wekker gezet, dat ging goed. Sindsdien slaapt hij snachts door.
Als wij thuis of beneden komen en Diego zit in de bench en jankt, wachten wij tot hij stil is, dan pas halen we hem eruit. Belonen doen we dan ook niet. Ik vind belonen iets wat je doet opt moment dat hij braaf is, en niet op normale momenten, zoals wanneer we hem uit zijn bench laten.
Dat deze aanpak werkt, merk ik nu al.
Hij is in de bench lekker rustig, gaat er ook uit zichzelf in. En reageert niet hyper als er mensen binnen komen, geen gespring en gelik.

Kortom, ik vind de bench heerlijk!
De bench staat in de keuken, waar hij ook geen kwaad kan en niet uit kan.
Op het moment dat hij zindelijk is, mag hij overdag in de keuken en laten we de bench open staan, snachts gewoon lekker in de bench, ook makkelijk als je keer op vakantie gaat.

Oh jah, ik heb kranten onderin, met kussentje en daar fleecekleedje overheen...

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:11

Wij hebben 2 Jack Russels, de oudste is nu 5 jaar. Die heeft denk ik een half jaartje in de bench gezeten en we hebben hem nog een paar maandjes laten staan omdat het echt zijn plekje was en hij lag er ontzettend graag in. Het is nooit een sloper geweest dus daar deden we het ook niet voor. Tot afgelopen juli toen we er een pup bij namen heeft hij of bij mij of bij mijn ouders op de slaapkamer geslapen Nagelbijten / Gniffelen Twee honden is een beetje druk in je bed dus nu slapen ze samen beneden. De oudste Jacky op de bank en de kleine Zoë of in de bench of in dr mand. Zoë zit overdag als wij er niet zijn in de bench. Zij sloopt namelijk wel, maar als ze ’s nachts samen beneden zijn gaat het goed, dit willen we natuurlijk uitbreiden naar helemaal los 24/7 samen. We proberen het nu dikwijls en dat gaat ook goed.
Wij hebben er een lekker kleedje inliggen er zit ook een waterbakje in, voor als we wat langer weg zijn.

Ik vind een bench echt een uitkomst, mits je het goed gebruikt natuurlijk.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:21

ik vind het een beetje op een hype lijken Tong uitsteken
tegenwoordig moeten alle puppy's maar in een bench.
Het is gewoon net hoe je je er zelf bij voelt en hoe de pup zich er bij voelt.

Ik heb sinds 3 weken een pup en kreeg dus ook de aanrader om een bench te nemen.
we hebben nog nooit een bench gehad dus naja vooruit dan maar.
de bench opengelaten de hele dag maar de pup ging er niet in .
Hem er af en toe even inzetten en de pup was er meteen weer uit.
de bench dicht doen en er zelf bij blijven pup helemaal over zijn zeik en plaste terwijl hij hardstikke zindelijk is .
uit het zicht gaan zitten pup ook over zijn zeik en erbij janken
Dit een uur zo laten gaan het had geen effect hij zag het als een grote straf . Een uur later liep hij nog met zijn staart tussen zijn billen rond de kamer !!!
er lagen lekker kluiven in koekjes zijn knuffels alles !! maar hij wil het niet..
Bench is dus na 2 dagen het huis uit gegaan en het gaat perfect nu !! Haha!

dus ik vind het ondingen, hij slaapt in de gang en zo gaat het goed !

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:35

Ik heb mijn hond gekregen toen zij al twee jaar was. Aangezien het een hond met een verleden was, wist ik er niet alles vanaf. Ik wist wel dat zij aan een bench gewend was, maar ook ik vond dit "opsluiten" maar niks.
In het begin ging het allemaal prima. Luna had haar eigen plekje (een hondenkussen) en daar lag ze ook 's nachts op. Totdat ze spontaan geregeld niet zindelijk bleef als wij er niet bij waren. Dit waren momenten van een uur, maar ook van acht uur (ivm werk). Ze heeft het zelfs één keer gepresteerd om in mijn wc-bezoekje haar ding neer te leggen in het midden van de kamer.
Na de zoveelste keer haar behoeftes opgeruimd te moeten hebben waren wij het zat. Luna kreeg een bench (draadkooi). Vanaf die dag heeft ze nooit meer wat binnenshuis gedaan. Ze ging er maar wat graag in, en opende regelmatig zelf het deurtje om er in te gaan liggen.

Nadat ik een nieuwe relatie kreeg en Luna meeverhuisde besloot ik dat de bench niet meer hoefde. Luna kreeg nu samen met haar maatje een complete bank voor hunzelf ter beschikking. Ook dit ging de eerste maanden prima! Geen probleem. Zelfs tijdens mijn vakantie en Luna ergens anders verbleef (zonder bench) ging het prima. Totdat mevrouw opeens besloot dat ze maar weer mooi haar behoeftes binnen kon draaien. Ook nu weer niet meteen de bench opgezet, maar nadat we het toch echt moe waren, kwam dat ding weer in de kamer te staan.
Ook nu weer maakt Luna uitzichzelf het deurtje open. De andere hond vind dit ook wel een prima ding en gebruikt hem ook wel eens als slaapplek.
Luna heeft (opnieuw) niks meer binnen gedaan sinds de bench er staat.

Ook met weekendjes weg, nemen de bench nu mee. Erg prettig voor Luna, omdat dit haar vertrouwde plekje is geworden. Aangezien het een nogal bange hond is, heeft ze deze veiligheid nodig.

Wat ik alleen wel vreemd vind, is dat de bench eigenlijk veel te groot voor haar is (ze past er met gemak vier keer in), maar toch hierin haar behoeftes niet doet. Ik dacht altijd dat ze dit niet doen om hun eigen nest niet te bevuilen, en dat daarom de bench passend zou moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:38

We hebben nu een paar dagen een pup en mijn ouders wilde ook de bench proberen (ivm zindelijk zijn en dingen kapot bijten)
1 nacht heeft ze erin gezeten, lawaai dat ze maakte *LOL* ! Nu slaapt ze al op de bank, wat prima gaat. Ze is redelijk zindelijk (heeft in 3 dagen 2 keer binnen een boodschap gedaan) en bijt niet op onze spullen! Gaat goed dus Haha!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:41

Mijn hond zat ook altijd in de bench.
Nu niet meer, want ze vindt hem opeens eng. Verward
Maar eerst lag ze er overdag ook gewoon lekker in enzo, vrijwillig.
En s avonds als je een koekje pakte wist ze al dat ze in de bench moest, dus ging ze al. Het was voor ons gewoon de zekerheid dat ze nergens aan zou zitten. Ze blijkt absoluut geen sloper te zijn, maar als klein pupje zet je haar dan toch in de bench. Je weet maar nooit. Daarna hebben we haar dus beter leren kennen en gemerkt dat die bench dáar niet voor nodig was.

Zo zonder bench gaat het ook prima.
Maakt niet zoveel uit, als wij er niet zijn slaapt ze toch.
Of dat nou in een ijzeren kooi is of los.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:42

Wel belangrijk is om de bench echt stap voor stap op te bouwen, en niet direct hupsakee voor een nacht erin. Verder is het doodnormaal dat pupjes die afgezonderd worden de eerste dagen van hun oren maken, ze voelen zich alleen. Leuk te leze ndat zoveel mensen er goede ervaringen mee hebben, sommigen gebruiken het zelfs als salonmeubel ... Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:18

onze beide honden vonden de bench juist ERG prettig...
toen wij onze 2e hond kregen als 9 weken oude pup was de ander 2 jaar oud.
en als de pup even niet in de bench lag, lag de oudste er wel in.

de honden zijn nu 2 en 4 jaar oud en een tijdje terug hadden we een jonge hond te logeren..inclusief bench..
met als gevolg dat onze 2 dames er gezellig met z'n 2en in lagen..
ik ben er ook een keer voor de grap in gaan liggen (kan makkelijk in zo'n grote bench Tong uitsteken).. en vervolgens kwam onze oudste hond hard kwispelend kijken wat ik aan het doen was, om zich vervolgens lekker tegen mij aan te nestelen.

wij hadden de bench altijd op een afgelegen plekje staan en hadden er doeken overheen gegooid.
zodra de hond dan in de bench moest liggen lieten we die doeken zakken zodat het ook echt een 'holletje' werd..
wij stoorden de hond ook nooit als ze in de bench lag, deden de deur naar het halletje ( waar de bench stond) dicht en lieten ze lekker slapen.
in het begin deden we dit op gezette tijden ( bench dicht, deur dicht, en op een bepaald tijdstip er weer uit).
maar als ze ouder werden bouwden we dit langzaam af en mochten ze zelf bepalen wanneer ze in de bench gingen liggen.
uiteindelijk hebben we de bench helemaal weg gedaan..

onze honden zagen het dan ook absoluut niet als een gevangenis, maar als hun slaapplek, een plek waar ze lekker ongestoord en rustig konden liggen.
(wij hebben ze overigens ook nooit! voor straf in de bench gezet, als je dat doet kan ik me voorstellen dat je hond het als een nare plek gaat zien)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:22

Lauss schreef:
We hebben nu een paar dagen een pup en mijn ouders wilde ook de bench proberen (ivm zindelijk zijn en dingen kapot bijten)
1 nacht heeft ze erin gezeten, lawaai dat ze maakte *LOL* ! Nu slaapt ze al op de bank, wat prima gaat. Ze is redelijk zindelijk (heeft in 3 dagen 2 keer binnen een boodschap gedaan) en bijt niet op onze spullen! Gaat goed dus Haha!

de eerste nachten maken ze (volgens mij) altijd lawaai..weg van het nest en van de moeder is gewoon niet leuk.
wij hebben bij onze beide honden voor ze naar ons kwamen een knuffel in het nest gelegd..waardoor de nest geur er goed aan kwam te zitten..
en als de hond dan bij ons kwam hebben we de knuffel meegenomen en in de bench gelegd, dat hielp echt goed moet ik zeggen.
nu nog steeds zijn de 'nestknuffeltjes' de meest geliefde knuffels .. al ruiken ze nu niet meer naar t nest natuurlijk..

edit :
over de bench als transport manier ..
er zitten inderdaad voor en nadelen aan.. maar ik heb een keer gelezen dat als je die bench los in je auto zet en je krijgt wel een zware aanrijden. dan kan het gebeuren dat de bench kantelt.. doordat je hond dan niet vrij in zn bewegings ruimte is kan hij vast komen te zitten/kan ie niet meer overeind komen ..
zoiets had ik iig gelezen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:39

Mijn hondje heeft de eerste nacht zonder piepen doorgeslapen.
In de bench. Knipoog

En qua transport..
Heb ook wel is gehoord over ongelukken, als de hond los is kan ie er veel makkelijker uit natuurlijk. Maarja met een tuigje zit ie ook vast..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:50

Die van ons liggen iedere avond al lekker in de bench te slapen en hoeven wij alleen nog maar het deurtje dicht te doen. Ook slapen ze vaker overdag gewoon in de bench, terwijl ze ook gewoon op de bank kunnen slapen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:09

Een bench, de 1 kiest er voor en de ander niet. Ik heb niets tegen een bench maar vind het ook niet noodzakelijk om zo'n ding te hebben. Het ligt er ook aan, wat voor honden je hebt, of je ze zonder bench ook goed op kan voeden, hoeveel tijd je er voor hebt, en van heel veel omstandigheden. Soms is zo'n bench echt een uitkomst.

Mijn kleine honden hebben echter nog nooit een bench gezien, waren heeeeel snel zindelijk en hebben nog nooit iets gesloopt. ! keer heeft eentje binnen een uur dat we hem hadden op de mat voor de deur gepoept, nou dat is echt netjes, hij was onderweg naar buiten maar niemand deed de deur voor hem open. De ander heeft ondanks dat hij nog niet zindelijk was volgens mij ooit 1 keer geplast in huis. Je moet ze gewoon na het slapen , na het eten, na het spelen even buiten zetten, dus eigenlijk ieder uur, dan leren ze het zo snel.

En of ze aan iets gaan kluiven in huis, je bank ofzo, is meestal wel omdat ze zich vervelen en dus te lang alleen worden gelaten. Dit kun je ook aanleren maar het kost heel veel tijd en inspanning dus soms is een bench dan makkelijker.
Bij mijn soort honden (kleine teriertjes) en met mijn zeeen van tijd hoeft er geen bench te komen ooit. Knipoog Had ik andere honden, grotere bijvoorbeeld en kinderen en een baan, ik zeg maar wat, dan koos ik misschien wel voor een bench.

Als een bench trouwens verkeerd gebruikt word en dat is al heel snel dan vind ik het inderdaad al snel meer een gevangenis dan zn eigen plekje.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:21

Als salonmeubel Haha!
Bij ons staat de kerstboom er zelfs op Knipoog

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:24

Mijn honden liggen lekker in een mand.
Ookal toen ze puppy waren, gewoon in een mand.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:52

Mijn hond heeft 2 plekjes een bench en d'r mandje. Ze gaat regelamtig haar bench in om lekker te slapen als ze gezellig bij ons wil blijven en dutten gaat ze naar haar mand. De mand is in de woonkamer en de bench in de hal waar het lekker stil is voor haar om te slapen. S'nachts gaat ze altijd de bench in maar ze is nu nog jong. Ook nu ligt ze er in te slapen met een open deurtje

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:17

doom schreef:
ik vind het een beetje op een hype lijken Tong uitsteken
tegenwoordig moeten alle puppy's maar in een bench.
Het is gewoon net hoe je je er zelf bij voelt en hoe de pup zich er bij voelt.

Ik heb sinds 3 weken een pup en kreeg dus ook de aanrader om een bench te nemen.
we hebben nog nooit een bench gehad dus naja vooruit dan maar.
de bench opengelaten de hele dag maar de pup ging er niet in .
Hem er af en toe even inzetten en de pup was er meteen weer uit.
de bench dicht doen en er zelf bij blijven pup helemaal over zijn zeik en plaste terwijl hij hardstikke zindelijk is .
uit het zicht gaan zitten pup ook over zijn zeik en erbij janken
Dit een uur zo laten gaan het had geen effect hij zag het als een grote straf . Een uur later liep hij nog met zijn staart tussen zijn billen rond de kamer !!!
er lagen lekker kluiven in koekjes zijn knuffels alles !! maar hij wil het niet..
Bench is dus na 2 dagen het huis uit gegaan en het gaat perfect nu !! Haha!

dus ik vind het ondingen, hij slaapt in de gang en zo gaat het goed !

Wij hadden in het begin ook van: een hond in een kooi? Dat hoort niet.
Nou toch maar zo'n ding gekocht, na een paar maanden eruit gehaalt, kijken hoe het ging, mevrouw had dus mooi een hap uit de stoel genomen (puberteit Knipoog ) Daarna er weerin gedaan s'nachts en ging prima, overdag stond hij open en kroop ze erook in. Op een gegeven moment verkocht, want Jessie werd een beetje groot ervoor, Wel ligt ze altijd als er wat engs is onder de keuken tafel met alle stoelen ervoor, is voor haar ook een soort bench.

Nu we moesten verhuizen naar de andere kant van de wereld, weer eentje gekocht, en dan ben je achteraf wel blij dat ze er al aan gewend was. (Nu ligt ze er niet meer in, al kan ze er wel bij, het is voor haar veeel te warm)

Nog een voorbeeld is dat ze er goed zindelijk van worden, ze ontlasten nooit op hun eigen plek.
En NOOIT voor straf je hond in de bench zetten, dan gaat je hond het als strafhok zien, en niet als eigen plek Lachen .

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:35

Hee,

Wij hebben een bench en dat is dan ook echt haar Plekje !
Der ligt een matje in en der speeltjes en daar is haar russt Ook erg handig voor dat ze geen idngen slopen