Ethelate schreef:Ik bedoelde ook echt zo'n trailie benche. Veel mensen gebruiken die om hun hond in te vervoeren maar het is levensgevaarlijk.
Mijn vorige hond raakte helemaal in paniek in een benche/kooi of een tuigje dus die vervoerde ik zittend bij de passagiers-voetenruimte. Kon hij geen kant op en bleef daar mooi zitten.
Aangezien Sjors jong is wil ik zo'n tuigje wat specifiek bedoeld is om hem aan de gordel te bevestigen, dat is gewoon de veiligste manier.
Toch heeft dat ook z'n nadelen. Een bench zou alleen maar schade aan kunnen richten in geval van een echt ernstige aanrijding waarbij je de auto finaal in de prak rijdt. In zo'n geval kan het ook nodig zijn dat reddingswerkers jou en je hond uit die auto moeten halen omdat je misschien wel bekneld zit. En dan zit daar een totaal gestresste hond die misschien jou als eigenaar zelfs wel wil beschermen t.o.v. die reddingswerkers. In zo'n geval pakt men gemakkelijker een hond met bench en al uit die auto. Om die reden is het in sommige landen zelfs verplicht om je hond in een bench of transportbox te vervoeren