Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook (wilde) vogelliefhebbers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:22

Wat ben ik toch altijd jaloers op jou, dat je zulke prachtige foto's kan maken Verography! Werkelijk waar, prachtig *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:30

Vogels zijn leuk, ik kan er altijd met plezier naar kijken. In het voorjaar erg irritant als ze je vroeg 's morgens wakker maken (zelfs al zit je midden in de stad).
Ik ben weleens op vakantie in Thailand geweest waar het heel erg stil was. Heel veel vogels daar worden weggevangen en belanden of in de kookpot, of ze worden in kooitjes gestopt. Vervolgens mag je geld betalen om ze los te laten want dat brengt geluk. De kinderen die met die kooitjes lopen hebben ze echter in hele korte tijd weer gevangen...heel sneu.

Op mijn werk zie ik weleens halsbandparkieten in de bomen zitten. Ik blijf het heel apart vinden dat deze vogels gewoon in de vrije natuur in Nederland hebben kunnen overleven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:33

Vorig jaar ben ik trouwens in Nieuw Zeeland geweest en de Kea, en de Kiwi heb ik in het echt mogen zien (en horen). Helaas zijn er sinds de komst van de Europeanen meer vogels in Nieuw Zeeland te zijn uitgestorven dan menigeen vermoed. Iedereen kent de Dodo en misschien de Moa, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik hoop dat de Kiwi (en vooral de verschillende soorten van de Kiwi) het wel gaan redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:37

ik zag laatst in de bus (op de snelweg naar Groningen) een héle aparte, en mega grote roofvogel zitten, hij zat op die ijzeren gevallen tussen de weghelft, ik zag het heel snel, en zat meteen weer wakker in de bus, ik kon niet goed zien wat het was, maar het was een heel groot mooi beest, zo vluchtig leek het op een gier, maar dat kan eigenlijk niet.. prachtig beest, en ik was helemaal onder de indruk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:38

Cassidy schreef:
Op mijn werk zie ik weleens halsbandparkieten in de bomen zitten. Ik blijf het heel apart vinden dat deze vogels gewoon in de vrije natuur in Nederland hebben kunnen overleven.

dat is idd best vreemd, wij hebben een koppeltje op stage gehad, mooie vogels zijn dat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:40

Het is idd altijd een leuk gezicht die halsbandparkieten, middenin het Vondelpark zie je ze ineens overvliegen. Echt tof *LOL* Mooi dat ze zo overleven, het zijn toch tropische vogels. Iemand heeft gewoon een paar ooit eens uitgezet en ze hebben zowaar overleefd.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:12

Zwanen zijn niet geweest vandaag sorry Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:39

In burgers was ik helemaal verliefd op de kuifcaracara, helaas zit ie er niet meer (hij ontsnapte te vaak en vrat dan de kleinere vogels op)
Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:01

Laatst reed ik over de A2 en zag een koppel witte ooievaars overvliegen. Reigers zitten er hier genoeg, maar die ooievaars waren gaaf om te zien.

En in het natuurgebied 't Twiske zitten Lepelaars.

De stal waar mijn paarden staan staat voor een gedeelte op vogeltjesland. De grutto's en kievitten die er in het voorjaar broeden zijn een feest om te zien. Je moet alleen wel rekening houden dat ze je aanvallen als je het land op komt en ze kuikens hebben.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:45

Witte ooievaars? Bedoel je niet gewoon grote zilverreigers Cassidy? Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:54

ik ken alleen de normale ooievaar (wit/zwart) en de zwarte? (ja ok, en een schoenbekooievaar oid, maar dies ook zwart

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:29

*Meldt zich*
Ik ben natuurliefhebster; vooral bomen/planten/bloemen en natuurlijk ook vogels en zoogdieren vind ik geweldig. Voor de insekten gaat dat helaas wat minder op, al vind ik ze ook wel fascinerend.
"Vroegah" gingen wij als kind vaak mee op gegidste natuurwandelingen en het interesse is gebleven. Alleen woon ik nu in Duitsland en stoot op het probleem dat ik vele vogels/plantennamen maar in één taal ken. Zo bijvoorbeeld de "Buchfink" (Fringilla coelebs). Prachtig vogeltje om te zien en is hier veelvuldig in de bossen en ook tuinen aan te treffen. In Belgie nog nooit van gehoord en ook de nederlandse naam ken ik nog niet. Zo ook met de "Mauersegler", die je hier erg veel ziet. Reigers, valken, spechten en buizerds zijn hier in de natuurgebieden om de hoek ook niet zelden. Op ritjes te paard door de beschermde bossen valt er hier heel wat te ontdekken. En dat is echt een groot pluspunt aan in Duitsland wonen: het is hier minder dicht bevolkt en de natuur heeft hier gewoon een streepje voor. Knipoog

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:02

stef schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, de biesbosch is zo ongeveer mijn achtertuin Knipoog

Gaaf Kwijl meer woorden heb ik niet.....Een keer van huisje ruilen Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:28

Gompie, ik zie hier wel heel veel mooie foto's voorbij komen....Ik had graag de vermeende visarend op de kiek gezet, zelfs een aantal keer het toestel meegenomen, maar helaas elke keer net het vogel(tje) gevlogen...
Wel foto's van de lentehaarbalopruimploeg, oftewel kauwtjes:
Afbeelding
(als ik niet snel genoeg met borstelen ben:)
Afbeelding
(op wacht; wanneer gaat ze weer poetsen?)
Afbeelding

In de lente komt er elke dag eentje polshoogte nemen om te zien of de paardjes al aan het verharen zijn. Zodra de eerste vlokken gesignaleerd zijn komen ze met z'n allen om te shoppen. Waarschijnlijk hebben alle kauwtjes in de wijde omtrek van het erf zo ondertussen een hastensbedje...
Heel grappig, als je dan het erf opkomt is er geen kauwtje te bekennen; kom ik met de poetsbox aanzetten dan verschijnen ze als uit het niets.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 01:00

Zooo, dat zijn leuke foto's! Wat grappig dat die kauwen daar zo op gebrand zijn om de vacht van je paardje te recyclen Haha!
Die zullen inderdaad een heel zacht nestje hebben zo.. vindt je paard het ook leuk dat ze zo op zijn rug zitten, of vindt hij het maar irritant?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 01:03

@Zwartwitje: thanx...
De Friezen vonden het altijd heerlijk als ze 'gekauwt' werden, de Quarters moeten er niets van hebben. De kauwtjes hadden dit trouwens wel erg snel door. Het zijn dan best slimme vogels...

Oja, de vacht van de Quarters wordt wel meer gewaardeert dan dat van de Friezen, waarschijnlijk voelt het iets zachte aan...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:48

Kauwen zijn ook uiterst slimme vogels, is algemeen beken Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:06

Zwartwitje schreef:
Witte ooievaars? Bedoel je niet gewoon grote zilverreigers Cassidy? Lachen

Ze hadden in de vlucht hun nek uitgestrekt, en niet in die bocht zoals reigers dat doen. Het waren ooievaars, en ik heb ze gezien dat we op de A2 reden op de hoogte van Breukelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:14

Dat zijn gewone ooievaars Lachen Maar wel heel gaaf!
Die reiger heeft op deze foto trouwens ook zijn nek n stukkie uitgestoken, meestal zit de kop echt bijna tussen de vleugels in Tong uitsteken

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:50

Weetje! wat ik zo leuk vind!
Normaal hadden we altijd standaart 1 wit mannetjes eend en 1 donker vrouwtje. kregen vorig jaar allemaal ukkiepukies en der bleven er 3 of 4 over en der waren 3 wite eendjes.
nu jaar later lopen er dus 4 wite en 1 donker vrouwtje Clown ze lopen der echt strak achter elkaar Tong uitsteken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:35

Pluttersput schreef:
Boh, dat lijkt me vet! 12 zebravinken Haha! Vertel eens, wordt je gek van hun getetter, of niet.. Moet even mijn mutti geruststellen Tong uitsteken

Nee hoor. Ze maken heel lieve toeter geluidjes maar niet constant. k vindt ze geweldig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:39

stef schreef:
Een idee van zebravinken Knipoog
For the Birds
Hij blijft zooo leuk Knipoog

oh, die is idd echt leuk, wat schattig Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:19

Ik ben echt pro zebravink, en echt, later komt er een handjevol van in een mooie grote kooi, lijkt me oom zon mooi gezicht Haha! In plaats van in die kleine kooitjes in de winkel... Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:41

ok, speciaal voor pluttersput dan:

Jong (nog niet op kleur)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding