hondenkleding..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: hondenkleding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:22

Ik denk dat sommige kleinere rassen het sneller koud hebben ,omdat ze gewoon zo erg zijn doorgefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:23

Bij mij draagt alleen bij slecht weer de oude hond(17 alweer) een jasje.Ze heeft namelijk kale plekken op haar rug.

En voor mijn Duitse herder wil ik zo`n fluo vestje halen.Maar dat heeft te maken dat het donker is en ik langs de weg met haar moet.Mijn kruising york,dat is een kleintje mijn katten zijn groter.Die heeft geen jasje.Hij heeft een vacht van zich zelf en buiten is hij actief genoeg dat hij het niet koud heeft.En eerlijk is eerlijk,langs de weg draag ik hem,hij is zo klein en zwart dat ik bang ben dat ze erover rijden. Bloos

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:26

annepaardoes schreef:
Ik vind het echt afschuwelijk! Honden moet je geen kleding aan trekken. De grootste onzin ooit! Een hond is een dier en geen pop.
Alleen om een medische reden of hondje die het gewoon echt heel koud hebben in de winter zou ik het kunnen begrijpen. Maar dan een dekje en geen heus jasje.
Als je zonodig iets wilt aankleden en optutten koop dan een pop.

Staat jouw paard ook zonder deken? Of heb je een pop? Tong uitsteken

Ik ben het met je eens dat veelmensen het puur doen om de show en dan de meest belachelijke outfits voor hun hondjes kopen.....vind ik ook ridiculous.
Maar:
Als een hond door de hysterische fok zo gefokt is dat hij geen goede vacht meer van zichzelf heeft, dan heb je de verantwoordelijkheid hem warm te houden. Chinese naakthonden bijvoorbeeld. Hebben GEEN vacht. Door mensen zo gefokt. Zonder jasje gaan die dood.

Mijn 3 Jackies zijn heel veel buiten, en nu gaat het nog prima, maar als ik merk dat ze het koud krijgen, dan krijgen ze gerust een jasje. Geen idioot mode ding, maar wel een functioneel warm jasje.

Tot nu toe hebben ze een paar dekentjes in hun mand liggen waar ze dan ook dankbaar met zn drietjes tegelijk onder kruipen als ze het koud krijgen Vork

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 01:04

[LZP] > [BB]

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 01:57

meissielief schreef:
neem de Chihuahua, de hond kan niet zonder kleren omdat de honden het dan koud hebben Rolleyes
waarom willen mensen zulk soort honden fokken?
ik vind een hond aankleden zonder medische reden echt onzin

Waar haal je het vandaan. Clown

Dit soort onzin wordt verkocht door broodfokkers die dik geld verdienen aan jonge meiden die nu de rage willen volgen en zonodig een Chihuahua willen en die kleertjes aan willen doen.
Vaak zijn de draagtassen en kleren er eerder dan de Chihuahua.

De Chihuahua is een heel sterk ras wat bijzonder goed tegen de kou kan als je ze maar niet verwend, trillen doen ze toch wel dat is niet van de kou.
Die van mij hebben altijd in weer en wind gesport, ook tijdens vrieskou en moesten dan ook 5 minuten liggen in de sneeuw. Nooit een probleem geweest, nooit ziek geweest en ook nog eens behoorlijk oud geworden. En dat waren kortharige Chihuahua's.

Maar ja mensen willen liever broodfokkers geloven en met de hype meedoen.
Gelukkig zijn dat meestal honden die alleen Chihuahua's genoemd worden en er zelfs niet eens op lijken. Clown
En het heeft niets met doorfok te maken (ook al zo'n term uit de broodfok/hondenhandel) maar met het verwennen van honden.
Vergelijken met paarden gaat ook totaal niet op een hond zweet namelijk niet via zijn huid....

Honden die oud zijn of ziek en naakthonden kunnen een dekje nodig hebben, maar dat hoeft dan zeker geen hondenkleding te zijn. Het zijn de mensen die dat leuk vinden, de honden meestal niet.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 02:14

Mijn hond heeft zware HD en heeft geen heupkoppen meer door een operatie. Hij is volledig afhankelijk van zijn spieren en als het heel erg slecht weer is (niet bij een paar spatjes) of heel erg koud dan krijgt hij een jas aan om zo zijn 'spieren' warm te houden zodat hij niet stijf wordt of spierpijn krijgt.

Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:46

Keurig dekje hoor. En wat anders dan schoentjes en blingbling kettingen, of supermanpakjes, wat ik overdreven en onnodig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:45

Afbeelding

dit is het jasje van mijn hondje, ik vind het een mooi jasje, maar het gaat erom dat hij het niet koud heeft.. waarom zou je dan geen mooi jasje aan mogen doen? wat is daar het verschil in?
die lakjasjes enz. vind ik ook niet mooi, vind alleen deze mooi die we op stage hebben, en een bodywarmer in legerkleur, maar die helpt niet tegen de kou, deze wel Ja

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:30

Mijn chihuahua draagt kleren, Wan ik naar buiten ga, Bibbert hij als een gek, en is snel ziek. Nee dan maar een paar kleertjes.

Bij sommige mensen die het puur voor de leuk gebruiken . vind ik het wel onzin

als een mens zijn hond/kip igg iets wil aankleden moet hij dat vooral doen, maka ik me niet zo druk om

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 16:44

Dekentjes voor medische redenen (oud enz) vind ik idd wat anders, maar jasjes lijken me dan al een stuk minder comfortabel voor je hond, door de mouwtjes. Ik vond gister toevallig op een internetsite die dit soort accesoires verkocht een handleiding bij een duikbrilletje voor honden (echt té absurd, het idee alleen al). Stond helemaal uitgelegd hoe je het aan moest pakken dat je hond hem er niet afhaalde, dat je het langzaam op moest bouwen zodat je hond eraan kon wennen, en hoe je het ding het beste omkreeg zonder dat je hond tegen kon spartelen. Toen dacht ik echt, waar zijn ze in godsnaam mee bezig?! Dat heeft echt niets meer met dierenliefde te maken, maar met met de mode mee willen gaan ten koste van je dier, vind ik dan..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:28

De mouwtjes maakt het niet oncomfortabel, die zijn juist op honden model gemaakt, Hebben ze echt totaal geen last van.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:32

Onze honden zijn nog nooit mee op wintersport geweest en zijn die kouw dus ook niet gewend en aangezien ze al oud zijn hebben ze dus een jasje gekregen alleen voor daar als ze buiten zijn. maar die van ons vinden het helemaal niet erg hoor Rolleyes

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:35

als het geijzeld heeft en er ligt pekel, krijgen die van ons een stel babysokjes aan. ik heb nu een aantal keer gehad dat ze hun kussentjes kapot vraten omdat er zout aan zat.
sam draagt met temperaturen onder de 10 graden ook een jasje. eentje van equitheme (lijkt dus op een paardendeken). hij heeft bijna geen haar. die ander heeft nergens last van, dus hij loopt lekker bloot.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:35

Ik vind jasjes en derg dingen voor honden ook echt walgelijk

maar toch heb ik zelf ook een jasje voor mijn jack russel Cool

ik ben daaraan begonnen omdat ik altijd uren op stal rondbracht en ze altijd meeging...in de hele koude periodes zag ik mijn hond dan niet meer want die lag alleen maar de rillen ,ingevouwen in een paardendeken Ach gut

dus toen heb ik een simpel zwart jasje gekocht (net zoiets als farinca) met wat schapewol aan de binnenzijde en waterdicht...omdat zij zelf ook zwart wit is valt ie haast niet op gelukkig

en ik had dus mijn hond weer terug op stal die vrolijk in de ronte scharrelde Haha!
ze voelde zich er veel beter bij!

maar....ik gebruik m dan ook alleen wanneer er een pak sneeuw ligt of het echt heel erg koud is en we meer dan 2 uur ergens rond brengen waar ze zichzelf niet warmloopt (zoals stal)

voor de rest ligt dat ding maar in de kast Clown

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:36

Als het niet nodig is, vind ik het echt zielig. Vooral die schoentjes, ik heb nog nooit 1 hond gezien die er normaal mee kan lopen.

Medisch gezien, of als ze het echt koud hebben vind ik het een goed iets. Mijn hond draagt op de boot ook een oranje zwemvest. Niet omdat hij niet kan zwemmen, maar omdat als er iets mocht gebeuren en hij komt onverwacht in het water, ze vaak van schrik niet meer kunnen zwemmen. Verder ook omdat er een extra lus in zit waarmee we hem makkelijk uit het water kunnen tillen.

Mijn paard heeft overigens ook geen deken op. Die redt zichzelf wel met haar wintervacht Haha!.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:37

ik heb ook een chihuahua, en denk eraan om zo'n deken van BR ofzo aan te schaffen... hij wilt namelijk niet meer naar buiten omdat het zo koud is..haha

Vooor de rest vind ik kleertjes ook echt onzin, het blijven honden!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:39

Zolang je het niet te vaak doet en de hond er geen last van heeft, vind ik het eigenlijk best wel leuk voor de foto oid Nagelbijten / Gniffelen .
Voor Sinterklaas heb ik een übercool motorpakje voor mijn 'designerhondje' gekregen van mijn tante Huilen van het lachen . Dit was dus als grapje bedoeld omdat ik zelf een truitje voor haar gebreid heb en een shirtje voor haar met haar naam erop gekocht heb Tong uitsteken
Maar ik doe ze eigenlijk nooit aan.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:40

Wij hebben ook 'dekens' voor onze honden! Wij hebben 4 windhonden en as het echt koud is hebben ze gewoon weinig bij te zetten en krijgen ze dus een dekje op. Het zijn geen blije jasjes met bontkregen e.d. maar gewoon die dekens die je dus idd ook van equitheme hebt e.d.

en je merkt het echt wel als een hond er wel of geen hinder al dan wel belang bij heeft!

Van het aankleden voor de lol hou ik persoonlijk helemaal niet.!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:43

ik vindt dat een deketje kan. maar kleding en brillen vindt ik niks dat hindert de hond te veel. maar als het de hond niet hindert dan kan het denk ik best.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:44

op wintersport dragen de honden 'doggels' dit zijn sneeuwbrillen. zonder deze brillen zullen ze niet de eerste honden zijn die sneeuwblinheid oplopen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:35

Mindfields: Tja een deken vind ik ook niet natuurlijk en is ook alleen maar voor de mens, omdat die het paard kort in de vacht willen houden.
Het dekje van Farinca vind ik een mooie oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:52

Wat jasjes of dekentjes betreft, bij donker of oude honden of de windhonden die hebben ze soms wel nodig.

En wat betreft de schoenen. Voor sommige honden kan het een uitkomst zijn als ze hun poten snel kapot lopen of bij veel sneeuw en pekel om teenontsteking te voorkomen.

Onze kruising greyhound loopt heel erg veel en heeft helaas regelmatig een paar kapotte voetzoelen omdat hij weer als een idioot over het asfalt glijdt. Helaas heeft hij zulke rare maat poten dat schoenen niet passen. Maar dat zou wel het probleem oplossen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:57

Die van ons heeft een sjaal.. Voor de kerst, het is een rode sjaal met merry christmas erop en bij zijn borst zitten dan 2 witte balletjes, en leuk dat hij het vind.. Als hij wilt slapen wil hij namelijk met zijn hoofd hoger liggen dus dan gaat hij op die balletjes liggen. Clown

Hij heeft hem niet altijd aan maar soms als hij hem niet aan heeft pakt hij dat sjaaltje en komt er mee in zijn mond naar ons toe, zo schattig. Lovers

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:12

brendaa schreef:
ik heb ook een chihuahua, en denk eraan om zo'n deken van BR ofzo aan te schaffen... hij wilt namelijk niet meer naar buiten omdat het zo koud is..haha

Vooor de rest vind ik kleertjes ook echt onzin, het blijven honden!

Mijn dalmatier heeft hetzelfde.
Dat is ook een kouwelijk ras, superkorte vacht he. Knipoog

Zolang hij kan rennen gaat het, maar als ik ga mesten is hij te lang buiten.
Zon hondje dat voor de deur ligt te rammelen tot hij binnen mag is ook zo zielig.

Dan maar een deken erop.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:43

Ik heb een Yorkshire en die heeft een huid/voedselallergie. Zij draagt jasjes
Ze heeft er aardig wat.

Niet van die rare, maar hele stoere. Ze wordt volgend jaar 15 en ze houd het vol.

We hadden eindelijk DE voer gevonden voor haar, maar nu heeft ze het aan haar nieren. (ouderdomskwaaltje)

ze heeft het echt nodig