Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
garny95 schreef:Atilla waar haal jij dat vlees vandaan ? Pens, hart, kippenvlees en pens kan ik ingevroren kopen. Hoe kom ik aan jou variatie? Zal ook op de site gaan kijken .
assie schreef:Mijn monster krijgt Prins kvv. Af en toe geef ik hem een forelletje of een stuk kip (met bot). Dat wordt zorgvuldig gekraakt en opgegeten.
Brok is tegenwoordig niet slecht meer voor honden. Iedere brok is goed. Sommige brokken wat beter dan anderen. Dus het argument 'brok is slecht' is gewoon niet waar en daarmee stuit je veel mensen tegen de borst, in plaats van ze te interesseeren voor iets anders (kvv bijvoorbeeld).
Bij mijn eigen hond zie ik hoe goed hij het doet op kvv, hoe lekker hij het vindt, daarom krijgt hij kvv en niet brok.
Nikka schreef:lees dit maar eens http://www.duwil.nl/brokken.html
Jamezy schreef:Onze Tibetaanse Spaniel is bijna een jaar en wij voeren haar 'diepvries' - Smuldier (te koop @ C1000, ook voor katten). Toen we haar net hadden kreeg ze gewoon brokjes, tot ik de ingredientenlijst eens nader bekeek...
Meestal koop ik de 'compleet' versie, laat 'm net genoeg ontdooien om in stukken te hakken en vries de porties dan weer in. Hebben ze deze niet, dan koop ik meerdere pakken (pens, hart e.d., verkopen ze ook apart) en doe ik verschillende 'stukjes' samen in een zakje... en weer in de vriezer.
Soms idd kippenekjes e.d., of wat extra groentjes.
Niet vergeten te ontdooien is vooral een kwestie van routine
Lysette schreef:Ik dacht altijd dat als je eenmaal iets ontdooit je het niet meer opnieuw in mag vriezen? (ik weet niet waarom maar dat hoor ik altijd...)
Jamezy schreef:Lysette schreef:Ik dacht altijd dat als je eenmaal iets ontdooit je het niet meer opnieuw in mag vriezen? (ik weet niet waarom maar dat hoor ik altijd...)
Klopt! Maarrr...
"...laat 'm net genoeg ontdooien om in stukken te hakken en vries de porties dan weer in"
Uiteraard laat ik 'm niet helemaal ontdooien, net genoeg - de buitenkant een beetje. Het is niet zo dat-ie uren buiten het vriesvak blijft liggenHet moet wel hanteerbaar blijven
Ooit wel eens gepoogd zo'n stijf bevroren blok in stukken te krijgen? Op de grond gooien is ook weer zoiets...
Nikka schreef:Dat iedere brok goed is is onzin. In de meeste brokken zitten BHT, BHA en Ethoxiquine als conserveringsmiddel (dit valt dan onder de antioxidanten). Deze stoffen zijn giftig en kankerverwekkend. Google maar eens op deze stoffen. Deze stoffen zijn in humane voeding verboden vanwege de giftigheid maar mogen nog steeds in diervoeders (ook paardenvoeders) verwerkt worden.
atilla schreef:In de meeste brokken zit maar liefst 3% vlees![]()
gezond hoor voor een carnivoor
Manou schreef:Bovendien bevat brok veel zetmeel. Onderandere omdat het anders technisch gewoon niet mogelijk is om brok te maken. En honden en katten kunnen zetmeel niet verteren omdat ze daarvoor geen enzymen hebben. Zetmeel komt namelijk alleen voor in plantaardig voedsel, dus vleeseters hebben die enzymen gewoon niet nodig.
Chubby schreef:Manou, ergens in je stukken staat informatie betreffende het verteren van plantaardige vezels door carnivoren.
Ik heb geleerd dat deze vezels daadwerkelijk verhit tot kookpunt of deels verteerd door een herbivoor (pens) moeten zijn om door een carnivoor verteerd te kunnen worden, snijden of pureren zou niet genoeg zijn.
De gemiddelde BARFer deelt mijn mening niet. Ik heb ook diergezondheidszorg gestudeerd, weet dat het ergens in mijn documentatie stond, maar heb deze niet meer.. Kun jij eens kijken?