Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maj0 schreef:Hallo,
Zouden jullie me wat tips kunnen geven. Wij hebben een hond van een jaar oud. Kregen toen hij 6 weken was.
NOu begint hij steeds meer te trekken en hij is donders sterk, ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb al geprobeerd wat ik op de puppycursus heb geleerd,, gelijk de andere kant oplopen na een tijdje houd hij dan wel op met trekken en kun je je weg vervolgen ma doe je dat begint hij zo weer. Hij kan wel als wij zeggen dat ie naast moet lopen gewoon netjes naast lopen.
Maar dan kan hij ook geen behoeftes doen. Dus dat is ook geen oplossing
Je kan een lange lijn meenemen. Als de hond netjes naast moet lopen naar t uitlaatveldje toe moet je m consequent laten volgend. Pas als je ergens bent waar hij mag poepen en plassen geef je de hond vrij.... Je klikt dan lange lijn er aan( neem aan dat je m niet los laat???) en dan mag hij dus lopen waar hij wil. Als je vind dat t genoeg is geweest geef je weer commando dat ie naast moet lopen. Dan word er dus niet meer gepoept en geplast.
Verder heeft hij zo'n haast als hij buiten is dat hij gewoon te snel plast en daardoor een half uur later weer zeurt dat hij moet plassen. Ook plast hij zich zelf tegen de benen/buik aan.
Hoe lang laat je m uit? Een reu plast kleine beetjes om zoveel mogelijk guervalggen uit te kunnen zetten. Als hij dus weer naar binnen moet na zijn eerste plasje tja dan moet hij al snel weer. Misschien kun je je wandelingen wat langer maken. Een jonge hond heefet natuurlijk veel energie. Zo kan hij beter zijn behoefte doen en hoeft hij niet na een half uurtje weer.
En dan hebben we nog een voerprobleempje. Hij heet zo snel dat hij het er soms weer uit spuugt. HIj krijg hier genoeg eten maar we kunnen niet gewoon een bak brokken neer zetten en dat die dan voor de hele dag laten staan. Onze hond moet zitten als hij zijn brokken krijgt. En mag pas eten als wij het zeggen dit doet hij netjes. Maar lopen wij weg schrokt hij he tna binnen en als je er bij blijft staan stikt ie er zo wat in,,
Geef je hond meerdere keren per dag kleine beetjes voer. Dan kan hij niet ineens een grote hoeveelheid naar binnen schrokken. Dat valt zo zwaar op zijn maag dat hij t er dus weer uittkost.
Ik ben met hem op puppycursus geweest. Verder heeft hij geen cursus gehad omdat dat niet kon inverband met tijd en school
Probeer tijd te maken voor de opvoeding van je jonge hond. Je hebt er later alleen maar veel profijt van als je een gehoorzame hond naast je hebt lopen. Misschien als hij er de tijd niet voor hebt iemand anders in jullie huishouden??
Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben
Groetjes.
rockwitch schreef:Hey Pinky, ben blij dat het al een stuk beter gaat en dat je wat aan de adviezen gehad hebt.
Zoals ik al een keer eerder heb gezegd ben ik heel erg anti gentl leader en slipketting, omdat er ook veel vriendelijkere manieren zijn om je hond te leren niet te trekken, en zo moeilijk is dat niet.
Maar goed dat zijn discussies die je tot het oneindige kan houden en iedereen heeft er toch zijn eigen idee over. Ik kijk gewoon naar de hond en hoe de meeste honden er op reageren en vaak laten ze heel subtiel zien dat ze echt wel in de stress zitten ermee, al hebben mensen dat meestal niet door, maar ja honden kunnen niet praten, jammer genoeg.
mieske schreef:Misschien een andere haldband ? Je hebt van alles wurgketting, pinnenketting en ook zo'n bandje voor om zijn neus.. Dat is speciaal tegen het aan de riem trekken..
Maar voor je daar aan begint zou ik je broertje gewoon op cursus laten gaan met de hond.. Dat schept een band en je broertje leert hoe hij de hond naar hem leert luisteren en niet anders