[HK] Wie heeft er een hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yank

Re: Wie heeft er een hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:30

Ik zou zulke dieren nooit samen alleen laten. Je weet maar nooit, en vind het daarom ook onverstandig om op de hond te vertrouwen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:23

Ik heb een hamster Go jij! Go jij!

Ik heb gewoon een hamster uit het nestje van mijn vriendin mee naar huis genomen in een geleend hok en op m'n kamer gezet. Toen me moeder later op mijn kamer kwam moest ze kei erg lachen. Maar, hij moet wel terug..

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:48

xXLiekeXx schreef:
Ik heb een hamster Go jij! Go jij!

Ik heb gewoon een hamster uit het nestje van mijn vriendin mee naar huis genomen in een geleend hok en op m'n kamer gezet. Toen me moeder later op mijn kamer kwam moest ze kei erg lachen. Maar, hij moet wel terug..

Slim ook om een dier voor de leuk mee te nemen... Bloos

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:51

Jetje1985 schreef:
Oké, ik denk dat ik er ook maar 2 ga aanschaffen Haha! Vind ze wel heel leuk!!
En ik wil er 2, dan kunnen ze met elkaar spelen!

Ik zou er echt geen 2 nemen, dit heb ik ook eens gedaan en dat eindigde niet goed, allemaal bloed enz.
Gewoon 1 hamster nemen!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:52

Hamsters zijn ( op 1 soort na) solitair levende dieren, dat betekend alleen levende dieren. Je kan sommige van deze rassen wel koppels gewijs houden, (syrtjes niet) maar dan krijg je kleintjes, en vooral met dierenwinkel dieren zou ik dat onder geen ding doen. Ik ben zoals ik eerder vermelde een hamsterfokker, en heb nu 2 koppeltjes zitten waarvan speciale kleurtjes, waar ik nou mee aan het "expirementeren" ben. Het gaat om Manderijn RO X LilacRO en om een koppel Russisch blauwX Lilac RO.

Russisch blauw is een andere kleur als blauw wildkleur.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:06

Mijn hamster is weer terug.
Mama vond het toch niet zo leuk Vork

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:18

Ik heb drie russische dwerghamstertjes gehad.
1 heb ik toen op me verjaardag gehad en op me verjaardag erna een dag later ging ie dood.
Dat beesie was echt leuk klom aan de tralies en zo.
Toen kocht ik een ander die ging vrij snel dood na een half jaartje of zo
Toen nog eentje en die ging ook wel snel dood
Toen heb ik een normale gekocht die ging een dag later dood.
Wij naar die winkel terug en vertelde dat we het hamstertje een dag later dood vonden.
Bij aankoop vond ik haar al een arparte lucht bij haar had.Ik dacht zal wel zo horen ja ik had geen evaring met normale hamsters maar wat bleek nou ze had een miskraam gehad.
We hebben een nieuwe gekregen en die heb ik nu dan het is een mannetje en echt een heel dik mannetje Knipoog
Maar ik vind hamstertjes harstikke leuk zowel gewone hamsters als russische

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:30

Ga ook nooit in een dierenwinkel kopen, je helpt daar de broodfok mee in stand te houden, en vaak heb je er geen gezonde dieren.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

ik heb een robby Hyper! lekker hyperbeest Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:35

Ik heb in het verleden een goudhamster gehad en heb nu 2 dwerghamstertjes (Barry en Bounce), ze zijn wel cute maar eentje krijgt niet zoveel aandacht helaas, dus wie er nog eentje wil mag hem gratis op komen halen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:27

Robo's zijn groepsdieren en er zijn heel veel gevallen bekend waarin ze letterlijk wegkwijnen als ze alleen zitten..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:08

ja weet ik, daar ben ik later achtergekomen, had je volgens mij al in het andere topic gezegd Knipoog gelukkig rent de mijne vrolijk rond, en elke morgen klimt ie de tralies in om zijn dagelijkse yoghurtding te krijgen *LOL*

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:11

Ik heb geen hamster genomen.
Ik heb nu 2 cavia's en dat bevalt tot nu toe prima. Ze zijn nog wel erg bang.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:46

Ik heb momenteel 6 hamsters, heb er 8 tegelijkertijd gehad Schijnheilig wel allemaal een eigen hok hoor.
Voor deze club heb ik er ook een aantal gehad, wel telkens maar 1 tegelijkertijd.

2 jaar terug 2 zusjes gekocht (russische dwerghamstertjes). Aantal maandjes later 1 van de 2 laten dekken, daar kwam een nestje uit van 8 kleintjes Nagelbijten / Gniffelen moeders werd gek Clown

Uiteindelijk zelf 2 kleintjes gehouden en mn broertje eentje. De andere vier kregen een nieuw huisje. Later weer eentje terug gekregen omdat hij vals zou zijn Scheve mond (ze gaf haar nooit aandacht....). Later nog 2 dwergjes uit de dierenwinkel gehaald. En sinds de zomer heb ik weer een ukkie terug, we moesten erop passen omdat mn oma op vakantie ging (hammie was van haar) en daarna issie hier gebleven Vork

Ik blijf ze allemaal stuk voot stuk geweldig vinden Lovers
Helaas mams van t nestje en 1 van dr kleintjes verloren aan n tumor Verdrietig eentje uit de dierenwinkel is ook al overleden.
Dus nu heb ik er nog 6.

T andere zusje is net 2 en de kleintjes uit t nest worden in april 2. Degene uit de dierenwinkel die ik nog heb is nog maar net 1 als het goed is.

Weet wel dat ik het straks erg moeilijk ga krijgen, ben nogal gehecht aan ze Bloos

Vroeger kocht ik vaak hamstertjes uit de dierenwinkel, echter eentje heeft het lang uit gehouden. Daarna ben ik toch eens bij een fokker gaan kijken, wat een verschil zeg!

Ik heb met degene die uit de dierenwinkel komt echt geluk, hij is nog steeds erg lief, dol op aandacht en goed gezond Lachen
Ik ging naar de dierenwinkel en kon hem niet weerstaan Schijnheilig haha

Als deze hamstertjes er niet meer zijn wil ik wel weer een nieuwe, maar ik ga dan zeker weer langs bij een fokker Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:49

Ik heb 2 goud hammies een moeder en een dochter Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:58

Bij mij is er eergisteren 1 dood gegaan. Ik ga nu aankomende zaterdag weer naar een goede fokker die net zo als mij is aangesloten aan de NMC en ga ik weer een koppeltje halen. Dan heb ik 3 koppeltjes.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:10

Zou niet te vaak yoghurtdrops geven, dat is gewoon chocola en suiker Tong uitsteken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:13

oh ok.. pijnboompitjes, mogen die wel??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:24

Ja Alle pitjes vinden ze lekker en zijn een heel stuk beter dan de troep die zo graag verkocht wordt haha. Dierenwinkels Nagelbijten / Gniffelen

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:45

Ik heb al 4 hamsters gehad.
Mijn eerste 2 hamsters waren goudhamsters, zij hebben ong 1,5 geleeft.
Daarna had ik een prachtige goudhamster waar ik erg aan gehecht was en omgekeert.
Zij leefde 3,5 jaar!
Op de eerste dag dat ik ze had, waren er 4 kleintjes geboren. Die heb ik allemaal weggegeven.
Dan had ik 2 rusische dwerghamsters, ik heb ze samen gekocht maar in hun nieuwe hok kwamen ze plots niet meer overeen.
Na een tijdje heb ik eentje weggeven aan een vriendin en geruilt met een konijntje (ik heb 3 konijnen)
Nu heb ik er nog eentje en daar ben ik ook heel blij mee!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:48

Ik heb 1 russische dwerghamster..
denk helaas dat het aan het eind van dit jaar of volgend jaar afgelopen met hem is, hj wordt kaal en slechter, hij heeft gelukkig nog wel hetzelfde gedrag Lachen Ach gut

Hahha trouwens, mijn vorige hamster ging kung-fuen met zo'n speelgoedmuisje van de katten, 1 met geurtje dus Nagelbijten / Gniffelen
Het bewijs dat ze solitaire dieren zijn Knipoog

Karin_88

Re: [HK] Wie heeft er een hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:46

mijne is vandaag doodgegaan (*of vannacht) lag in zn hokje, waar ie altijd sliep. hij is iets meer dan een jaar geworden, weet niet of dat oud is voor een robby?

ik zit er nu over te denken, dankzij uitleg Brittkitt, om er 2 te nemen, maar gaan die geen ruzie maken?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:07

Ik heb vandaag 3 rusjes erbij, 1 zwart, 1 blauw wildkleur, en 1 bleu fawn. Volgende week komt er ook nog een manderijn bij.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:10

ik heb ook een hamstertje, een robo (robrovski) Haha! ik vind het echt leuk om zo'n klein diertje op je kamer te hebben Ja

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:10

ik zit te denken wat ik nu wil, niet te groot, liefst dat ie in zn eentje kan, maar wel vriendelijk karakter..