wie heeft er een varkentje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

Re: wie heeft er een varkentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:28

op een stagebedrijf waar ik ben geweest hadden ze twee zeugen (nee geen minivarkens, gewoon flinke zeugen). Deze zijn als big op het bedrijf gekomen en opgevoed door ze naar jouw toe te laten komen. Op dat moment mag je ze kroelen e.d. Het zijn hardstikke lieve beesten geworden, die graag naar je toe komen. Ze hebben nog niet gebeten of iemand aangevallen. Op het moment dat ze zelf mogen bepalen of ze aandacht van mensen willen en wij ons niet opdringen denk ik niet dat de dieren snel agressief worden.

Huisvesting daar was een een stal (6*3 met flink stro erin) en dan nog een uitloop van 40 * 8. Eerst was het een grasveld, ondertussen een modderpoel Clown

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:31

Kelpla schreef:
Graag wil ik mijzelf verdedigen tegen de onjuistheden die xje-kim vermeld .
Ik ben de fokker van murphy en vele andere varkentjes die gelukkig wel mogen
blijven leven van hun baasje , dit klinkt erg vervelend maar de betreffende xje-kim had het varken mogen terugbrengen en ik had zelfs al 2 adressen gevonden !! helaas vond xje-kim dit zielig omdat volgens haar een varken binnen hoort en moet leren zitten en blijven , begrijp me goed , ik vind het leuk als zoiets lukt , maar het blijft een varken die graag ook eens buiten rond wil scharrelen . denk dat de vewachting van kim iets te ver gegrepen was , helaas is murphy hier de duppe van geworden en hoe !!
Begrijp eigenlijk ook niet waarom een dierenarts dit doet .
Helaas zal ik hier wel niet achter komen
Verder is de draagtijd van een varken 4 maanden , meer hoef ik dus niet te zeggen over de vele nestjes die
ik zou fokken . Bezemstelen en dergelijke verwijten ga ik echt niet op in , belachelijk !! de fokker moet hier weer voor opdraaien dat is wel duidelijk .
Ik heb zelfs kim nog even gebeldt maar je raad het al na enige tijd de hoorn erop .
Ik heb nog regelmatig kontakt met andere eigenaren (ook broertjes en zusjes van murphy ) maar hoor alleen maar goede berichten .
hier wou ik het bij laten .

we zouden murphy nooit terugbrengen, aangezien hij dan nooit meer het daglicht zou zien omdat hij dan in een donker hok gezet zou worden, ook zou hij zoals hij gewend was, geen gras meer kunnen eten, alleen nog maar een beetje stro!
wat betreft die 2 adressen: daar weten wij helemaal niks vanaf!
murphy kon naar buiten wanneer hij wil, hij had buiten een groot stuk gras, en een groot hok met een dikke laag stro!
wat betreft die bezems: we stonden er met z'n drieeen bij dat je murphy opjoeg om te laten zien welke het was! en om hem te pakken joeg je hem ook met een bezem op! we kregen hem mee in een zak en die mochten beslist niet open doen! dit hebben wij natuurlijk wel gedaan, want zo ga je niet met dieren om! en dan erbij: als we hem bij jou zouden terug brengen, had hij dan ook een ring door zijn neus gekregen omdat hij anders het waterbakje omgooit?!
ja heel gek dat de hoorn erop ging, eerst bel je mijn vader op en je vraagt naar mij (een kind van 14!) je begint allemaal dingen tegen mij te schreeuwen, en ik geef de telefoon aan mijn moeder, dan ga je ook nog een verhaal houden over dat wij alles gewoon fout hebben gedaan! en het verdriet om murphy is te groot om naar zo'n aso persoon te luisteren die loopt te schreeuwen dat het allemaal onze schuld is! wij hebben ook contact met verschillende eigenaren van de broertjes en zusjes van murphy en die varkentjes hebben ook dezelfde problemen!
wat betreft de kunstjes leren: murphy vond het leuk, heel leuk zelfs! hij ging zelfs soms uit ze eigen kunstjes doen omdat hij dan weet dat hij wat lekkers krijgt!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:33

wij hebben ok gewoon echte grote roze varkens gehad..

Vind niet dat een varken in huis moet! als je ziet hoe fijn ze het vinden om te wrouten in de grond en lekker in de modder in de schaduw tegen elkaar (vind ook dat varkerns iig met 2 gehouden moeten worden) Anders is het gewoon niet een varkenswaardevol bestaan

Maar voor deze echte grote roze varkens moet je helemaal laten regristeren, geregristeerde hobbyboeren mogen er max 3 in bezit hebben..

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:34

Succubi schreef:
Zonde dat het zo gelopen is.
Ik vind het ook raar dat een dierenarts een (lichamelijk) gezond beestje in laat slapen.
Bij ons ben je verplicht een check up te doen voordat zij uberhaupt denken aan inslapen.
Ik weet niet hoe het precies gelopen is en ik wijs naar niemand een vinger, ik vind het alleen sneu voor Murphy

als een hond telkens uitvalt naar de kinderen, of naar de hondjes en het hele huis sloopt.
dan heb je geen andere keus meer, dan proberen te herplaatsen, dit is ons helaas niet gelukt (we zijn er 3 à 4 maanden mee bezig geweest!) dan is er volgens mij maar 1 oplossing, en dat is helaas in laten slapen.
het werd gewoon te gevaarlijk in huis!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:36

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:36

varkens herplaatsen is heel gemakkelijk je moet het alleen weten waar je moet zijn.. als je bij onz was gekomen dan hadden we hem zo van je over genomen en was het gewoon in een weiland terecht gekomen met andere varkers met modder een stal en stro.. verder geen rare kunstjes geen kinderen en geen honden in het weiland..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:44

@ xje_kim misschien is het leuker om dit per pb of per telefoon uit te ruzieen met Kelpa want op deze manier verpest je het topic van de TS wel een beetje.

Verder heb ik weinig verstand van varkentjes dus kan de TS ook geen tip geven.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:52

Kinderen en varkens kunnen overigens prima samen hoor. (las ergens in het topic dat iemand dat geen goede combi vond)
Wij hebben ons varken er langzaam aan laten wennen, en nu zitten er soms 3 kinderen tegelijk bij m die m lekker aaien en grassprietjes en distels voeren, en hij vind het heerlijk (en vertrouw me, een varken laat het METEEN weten als hij iets NIET leuk vind, dmv te gaan krijsen/gillen/wegrennen). Hij heeft nog nooit iemand gebeten, en is heel voorzichtig met de kinderen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:00

Even voor de duidelijkheid: Mijn buurvrouw heeft dus per ongeluk onder mijn naam haar verhaal gedaan, ik zelf heb er niks mee te maken.
Wel weet ik dat zij erg goed voor haar varkentjes zorgt, en ken er meerdere die echt superleuk en lief zijn.
Maar zoals laura al zegt is het niet leuk voor de ts om hier ruzie te gaan maken.

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:16

ELpatcho schreef:
varkens herplaatsen is heel gemakkelijk je moet het alleen weten waar je moet zijn.. als je bij onz was gekomen dan hadden we hem zo van je over genomen en was het gewoon in een weiland terecht gekomen met andere varkers met modder een stal en stro.. verder geen rare kunstjes geen kinderen en geen honden in het weiland..

hij heeft tot 2 x aan toe op bokt gestaan, maar niemand reageerde. hij heeft op marktplaats gestaan, en op minivarkens.com
edit: we hadden ook gemaild naar het varkensasiel, en het beloofde varkensland! maar die hadden ook geen plek voor murphy

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:53

helaas,, wij zijn er ook niet naar opzoek, maar als je gewoon aangebelt had had het gekunt..

Ik weet niet of varkens nou het ultieme huisdier zijn? wat wilt je dochter precies, want lekker knuffelen ofzow kan je beter een luie poes geven Knipoog Of tutten kan je beter een shetlander geven Tong uitsteken

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:04

de luie poes hebben we al, en die shet (of groter) komt er waarschijnlijk ook wel.
Bedankt voor alle informatie tot nu toe, hier kan ik wel wat mee. Ik twijfel nog of ik er wel aan moet beginnen hoor, misschien dat we eerst maar eens bij mensen gaan kijken die al varkentjes hebben.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:56

Je bent hier altijd welkom om te komen kijken Lachen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:56

Ik heb ook 2 varkies.. maar mij is verteld dat ze zeker een jaar of 30 worden.. Je kan zoasl eerder benoemd, op het minivarkens forum ook het eea vinden.. Ik vind ze geweldig. Ze eten alles behalve aardappelschillen, deze zijn giftig voor ze en geen Zeugenbrok geven, dat is voor vleesvarkens bedoeld.. We geven GARVO alpha zwienmix

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:52

Ja alleen wel erg jammer dat je alle info hebt afgestoten. Er zijn genoeg opties voor je geweest.

Maar er is niks makkelijkers dan een beestje af te laten maken.

Als je je eigen eerst in een varken had verdiept had je op al je vingers na kunnen tellen dat ze het binnen niet goed zouden doen.

Een varken houdt van buitenlucht en bagger, rondscharrelen en dat soort dingen en niet van binnen zitten en kunstjes leren.

EN het is erg makkelijk om de fokker hier voor op te laten draaien.