Buren laten dieren (te) lang alleen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Buren laten dieren (te) lang alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:50

Maanling schreef:
Omdat de iets minder leuke reakties hierboven wel één goed punt hadden: eerst zeker weten dat er iets niet in de haak is, en dan pas gaan bellen.
Dus een klein onderzoekje is wel op zijn plaats denk ik...

En ik ben véél te bang voor ruzie om "zomaar" de DB te gaan bellen.

Als je iets vermoed mag je ze ook bellen Lachen En je vermoed duidelijk wel iets.. daarvoor hoef je niet nog over de schutting te klimmen en te kijken denk ik.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:52

Daarbij denk ik persoonlijk dat als de honden je zien, dat ze denken eindelijk eten en drinken te krijgen. Wat ze uiteindelijk niet krijgen. En dat gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik. Ik zou gewoon de DB bellen, dat kan anoniem en de buren hoeven dus niet te weten dat jij erachter zit.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:55

Ik denk ook dat je wat beter moet weten of er weldegelijk niet voor de beesten gezorgd wordt. Wie weet zijn ze er wel in de tussentijd dat jij er niet bent, of ben je elk moment van de dag thuis?

Dat die kat het bakje leegschrokt.. tja dat hoeft natuurlijk geen teken te zijn van niet gevoerd worden. Ik moest ook eens op een paar dagen voor een kat van een vriendin zorgen. Als ik kwam dan was de kat nergens te bekennen (kat verbleef ook buiten , krijgt een kat niks van hoor Knipoog)... een dag later was de kat ook nergens te bekennen. Tja, ik heb uiteindelijk het eten maar voor de deur gezet en de volgende dag was het bakje aangegeten, maar of dat hen kat was?

Iig ben ik benieuwd hoe het gaat. En daarbij kan je toch altijd de DB bellen? Dat kan toch niet zoveel kwaad? Zeker als het je gemoedsrust geeft... dus ik zou bellen als je je echt zorgen maakt, dan kan er altijd gekeken worden Lachen

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:57

Miss_Montana schreef:
Daarbij denk ik persoonlijk dat als de honden je zien, dat ze denken eindelijk eten en drinken te krijgen. Wat ze uiteindelijk niet krijgen. En dat gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik. Ik zou gewoon de DB bellen, dat kan anoniem en de buren hoeven dus niet te weten dat jij erachter zit.

Precies en de DB kan gaan kijken zonder dat het strafbaar is. Waardoor de buren wel boos kunnen worden (ookal hoeven ze niet te weten dat het van jou af komt) maar jou niet kunnen aanklagen oid omdat je op hun terrein bent gekomen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:12

Ik had gewoon de db gebeld ze bekijken toch de hele zaak en de
toestand van de dieren en zien ze dan snel genoeg of de dieren goed verzorgt worden of niet, maar als ik het verhaal zo lees denk ik wel dat ze in actie komen.
Ben benieuwd of ze nu onderhand al thuis zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:15

Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat dit een openbaar forum is. Ik zou als eigenaar niet leuk vinden om te lezen op een forum dat jij mijn kat naar het asiel hebt gebracht Knipoog Daar krijg je gegarandeert heibel om. Het hele verhaal staat ook nog eens op een ander forum, en Nederland is maar klein. Er hoeft maar iemand te zijn (en dat hoeven nieteens de eigenaren zelf te zijn) die de kat herkent, en dan zit je al..

Maar goed. Ik ben benieuwd of ze al terug zijn? Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:20

GODZIJDANK, er is vanmiddag dan toch iemand thuisgekomen....nou, hebben ze toch maar van za tm ma in de keuken gezeten. En de kat buitengesloten. Wat een dierenvrienden. Boos!

Wat de heibel betreft: ik denk dat ik alleen heibel zou krijgen van mensen die het lot van het beestje iets boeit. En dat is in dit geval overduidelijk niet het geval. Voor de zekerheid zou ik de foto's kunnen weghalen. Misschien doe ik dat nog wel ff.

Nu ga ik lekker eten en naar Josie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:21

Maarja, de volgende keer doen ze het waarschijnlijk net zo hard... Ik zou er toch een melding van maken bij de DB dat ze 3 dagen alleen hebben gezeten zodat ze voor de volgende keer kunnen zien dat het niet de eerste keer is.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:30

Miss_Montana schreef:
Maarja, de volgende keer doen ze het waarschijnlijk net zo hard... Ik zou er toch een melding van maken bij de DB dat ze 3 dagen alleen hebben gezeten zodat ze voor de volgende keer kunnen zien dat het niet de eerste keer is.

Ja dat zou ik ook gedaan hebben en het kan gewoon anoniem, ben het helemaal met je eens.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:35

Bij mensen bij mij in de flat is ook gewoon de DB gebeld.Zij hadden de dieren (2 honden en een aantal katten) ook n paar dagen alleen gelaten.
De honden zaten continue te janken, en zelfs mensen aan de overkant van de straat hoorden het (t was op 6 hoog).
De DB kwam, en net op het moment dat ze er waren kwamen de mensen thuis. En beweerden dat ze de honden wel een paar keer hadden uitgelaten. Maar later spraken ze zichzelf tegen. Inmiddels is de pup (2e in een half jaar tijd) weg, waarschijnlijk verkocht ofzo.

Ik zou gewoon de DB bellen als ik jou was. Dan kunnen ze het iig in de gaten houden, en ook als er andere mensen bellen is het alvast bekend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:48

Misschien met je buren praten...onder het mom van hoe het met ze gaat en of ze een andere baan heeft.

En zo beetje uitvinden hoe ze voor die beesten zorgen..

DB hamert erop dieren te redden en hun te bellen als je weet dat een beest het slecht heeft of slecht verzorgt wordt.

Cayenne je moet niet op alle slakken zout leggen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:14

Ja dat was mijn plan. Zodra ik ze eens zie breng ik het gesprek wel op de beestjes. Iets over dat ik de kat 's nachts gehoord heb ofzo. En dan gelijk eens vragen uit belangstelling: hoe doen jullie dat eigenlijk met de hondjes als jullie weggaan?
En dan hoor ik wel wat ze zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:12

ik vind ze weinig zien geen reden om aan te nemen dat ze er niet voor zorgen..

Ik heb door verhuis- en klusomstandigheden ook twee van mijn kattenmeiden 6 weken helaas erg weinig gezien en veel alleen moeten laten omdat ze niet meekonden en nog niet naar de nieuwe baas konden. Maar om de dag ging ik of iemand anders even langs voor eten en water en ze zaten in een vertrouwde omgeving en vermaakten zich samen best met spelen en slapen. Het is niet ideaal nee. Maar meteen DB bellen? pfft.

Je hebt geen idee in wat voor problemen die mensen misschien zitten.. praat gewoon met ze, communiceer. Vertel dat je je zorgen maakt, toon interesse, bied hulp aan als het je zo aan je hart gaat.. In plaats van stiekem hun kat wegbrengen en op internet zetten hoe slecht ze wel niet voor hun dieren zijn..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:14

op zich kun je met een kat rustig een paar dagenw eggaan en genoeg eten etc neerzetten. en ja dat doen zat mensen. Knipoog

maar ja de hondjes moeten er eigenlijk wel uit he?
tenzij ze ook kattebak zindelijk zijn?

als je nou gewoon eerlijk bent en tegen hen zegt dat je last hebt gehad van de hondjes dat ze erg veel hebben zitten janken en krabben .
dan zorgen ze zelf misschien toch net even wat beter er voor?
en anders nog maar es aanbieden om ze uit te laten en te voeren

in ieder geval blij dat ze weer terug zijn..heb jij weer je rust Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 10:11

suze_ schreef:
ik vind ze weinig zien geen reden om aan te nemen dat ze er niet voor zorgen..

Ik heb door verhuis- en klusomstandigheden ook twee van mijn kattenmeiden 6 weken helaas erg weinig gezien en veel alleen moeten laten omdat ze niet meekonden en nog niet naar de nieuwe baas konden. Maar om de dag ging ik of iemand anders even langs voor eten en water en ze zaten in een vertrouwde omgeving en vermaakten zich samen best met spelen en slapen. Het is niet ideaal nee. Maar meteen DB bellen? pfft.

Je hebt geen idee in wat voor problemen die mensen misschien zitten.. praat gewoon met ze, communiceer. Vertel dat je je zorgen maakt, toon interesse, bied hulp aan als het je zo aan je hart gaat.. In plaats van stiekem hun kat wegbrengen en op internet zetten hoe slecht ze wel niet voor hun dieren zijn..

Heb je het hele topic eigenlijk gelezen? Om te beginnen was de kat nog het minste probleem. Het ging om de twee hondjes die alleen zaten, opgesloten in de keuken. En ik maakte me geen zorgen omdat ik de buren 'weinig zag'. Ik maakte me zorgen omdat ze me gezégd hebben dat ze het hele weekend weg waren (en dat waren ze dus ook).
En daarbij was het helemaal mijn bedoeling niet om de db te bellen, alleen om mijn zorgen te uiten hier op het forum.

En als ze in de problemen zitten: dat is heel jammer, daar kan ik verder niets aan doen.