suze_ schreef:ik vind ze weinig zien geen reden om aan te nemen dat ze er niet voor zorgen..
Ik heb door verhuis- en klusomstandigheden ook twee van mijn kattenmeiden 6 weken helaas erg weinig gezien en veel alleen moeten laten omdat ze niet meekonden en nog niet naar de nieuwe baas konden. Maar om de dag ging ik of iemand anders even langs voor eten en water en ze zaten in een vertrouwde omgeving en vermaakten zich samen best met spelen en slapen. Het is niet ideaal nee. Maar meteen DB bellen? pfft.
Je hebt geen idee in wat voor problemen die mensen misschien zitten.. praat gewoon met ze, communiceer. Vertel dat je je zorgen maakt, toon interesse, bied hulp aan als het je zo aan je hart gaat.. In plaats van stiekem hun kat wegbrengen en op internet zetten hoe slecht ze wel niet voor hun dieren zijn..
Heb je het hele topic eigenlijk gelezen? Om te beginnen was de kat nog het minste probleem. Het ging om de twee hondjes die alleen zaten, opgesloten in de keuken. En ik maakte me geen zorgen omdat ik de buren 'weinig zag'. Ik maakte me zorgen omdat ze me gezégd hebben dat ze het hele weekend weg waren (en dat waren ze dus ook).
En daarbij was het helemaal mijn bedoeling niet om de db te bellen, alleen om mijn zorgen te uiten hier op het forum.
En als ze in de problemen zitten: dat is heel jammer, daar kan ik verder niets aan doen.