Welk hondenras voor mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: Welk hondenras voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 15:22

Ik denk ook niet dat het een bullterrier gaat worden.

Ik ben nog steeds aan het kijken voor de witte herder, zijn karakter eigenschappen staan me heel erg aan. Hij kan inderdaad de hele dag in een grote tuin dollen, en als ik merk dat er energie overschot is gaan we gewoon lekker wandelen, dat is verder geen probleem.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:46

Rassen die de revue al gepasseerd zijn:

Eventueel mogelijk:
-spaanse waterhond (hoewel ik hem persoonlijk wel echt niet moeders mooiste vind)
- Boxer (let op: altijd kopen bij een erkende fokker! Ras waarbij veel 'fouten' ingeslopen zijn in de loop van de jaren, fouten die je NIET wil)
- Beauceron (niet de meest makkelijke hond in opvoeding, consequente en juiste opvoeding nodig. Verder een prachthond)
- Witte herder
- Duitse herder (hoewel ook zijn bezigheid nodig, door die grote intelligentie. Persoonlijk vind ik de heel donkere, naar het zwarte toe, duitse herders erg mooi)
- Rodhesian ridgeback (twijfelgeval: redelijk grote hond + zeker NIET aangeraden als eerste beginnershond)
- Friese stabij (hoewel, buiten soms/vaak moeilijk in gehoorzaamheid)

Minder aangeraden:
- [***] (te actief en werklustig)
- Terriers (incl. Bull. eigenwijs, niet erg gehoorzaam, individualistisch)
- Australian Shepherd (sterke werklust, actieve hond)
- Beagle (eigenwijs, intelligent maar toch moeilijk om gehoorzaam te krijgen, wel waaks)
- Cavalier King Charles Spaniel (helemaal niet waaks)
- australian cattle dog (waaks en intelligent, maar hebben veel nood aan fysieke en mentale uitdagingen)
- Mechelse herder (te grote nood aan beweging en uitdagingen, moeilijke hond als je weinig ervaring in honden hebt)

Mijn voorkeur, voor jou voorkeur, zijn de dikgedrukte.. De ene vind ik al wat mooier dan de andere, maar dat zijn natuurlijk persoonlijke smaken.
Succes!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:00

Tantjeuh bedankt voor het overzicht en de hulp, het wordt gewaardeerd! Ik ga het even laten bezinken en dan neem ik een beslissing!
Ik denk dat het het beste is als ik een pup ga importeren van een erkende fokker, alhoewel dit niet goedkoop zal zijn maar dan weet ik tenminste zeker dat het een goedgefokt exemplaar is. Zal wel betekenen dat ik nog even geduld moet hebben , maar dat heb ik er graag voor over. Als iemand nog tips heef m.b.t. importeren, graag! Misschien dat ik hem zelf ga halen in de lente o.i.d.

Dan nog even een vraag. Ik twijfel tussen een reu en een teefje. We hadden zelf thuis teefjes, dus ik weet welke voor en nadelen daar aan zijn. Kan iemand mij vertellen welke voor en nadelen een reutje kan hebben?
De hond zal sowieso gesteriliseerd/gecastreerd worden zodra dat kan.
Op het erf loopt al een reutje rond.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:04

op Curacao lopen veel zwerfhonden. Dit is echt een probleem op alle eilanden daar. Er zijn, zover ik weet geen asiels, dus eens per jaar worden daar alle zwerfdieren gevangen en afgemaakt. Misschien is het een idee om zo'n zwerfdier op te vangen?

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:09

-Reu is vaak wat dominanter, castratie wil daar meestal wel bij helpen.
-Teef is vaak wat meer mensgericht en braver, maar je zit natuurlijk wel met loopsheid en bij geen castratie verhoogde kans op baarmoederhalskanker.

Dusja dat zul je voor jezelf denk ik moeten afwegen. Over importeren weet ik eigenlijk niet zo veel, hoe dat gaat. Maar daar kun je denk ik wel informatie over aanvragen bij een of andere instantie. Douane ofzo?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:51

Trennie schreef:
op Curacao lopen veel zwerfhonden. Dit is echt een probleem op alle eilanden daar. Er zijn, zover ik weet geen asiels, dus eens per jaar worden daar alle zwerfdieren gevangen en afgemaakt. Misschien is het een idee om zo'n zwerfdier op te vangen?

Er is een asiel, daar ga ik zeker ook kijken voor ik mijn keuze maak. Ik vind alleen het probleem met zwerfhonden dat je de achtergrond niet kent, en i.v.m jonge kinderen vind ik dat wel een risico. Maar zeker ga ik daar ook kijken voor ik mijn beslissing maak. Ben echt nog aan het orienteren Lachen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:54

Bouvier des Flandres misschien=

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:06

Oke ook van mij maar een reactie over de cane corso
Thuis binnen erg lief rustig gehoorzaam,en indien nodig waaks.
Buitenhuis allermans vriend ook met honden behalve blaffende en dominante honden die negeert ze of blaft ze af.
Ik heb eens meegmaakt dat ik de deur open liet staan ze bleef er voor zitten tot ik terug kwam !!
Ook heb ik een zoon en komen er veel vriendjes ,geen probleem ze is supersociaal,alleen als ze op het ,erf loopt tolereert ze geen onbekenden Haha! (als ik zeg dat het goed is is het ook goed).Ook kan ik onwijs met haar stoeien en gek doen.
Zo even een beschrijving van mijn hond heb je ook een idee over dit ras!!

Succes met het vinden van een geschikt hondje!!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:09

Bedankt Lachen ik vind ze zo groot die cane corso! Klinkt als een leuke lieve hond dat wel Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:20

Jah ze zijn vrij groot idd ,die van mij is gemiddeld niet groter dan een labrador,alleen wel een beetjuh lomp Bloos ,ach je vindt vast een hond die bij je past,neem lekker de tijd en verdiep je eens in rassen en nog handiger kijk bij mensen in je omgeving,elke hond kun je vormen naar jou inzicht buiten hun ras eigenschappen,kwestie van conseqeunt wezen!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:09

Heej,
ik weet niet of je ook voorkeur hebt op grote's maar persoonlijk kan ik je een jack russel wel aanraden, ze zijn heel waaks en zien meestal één persoon als hun echte baasjes maar de andere mensen in huis zal hij ook beschermen.
Wij hebben zelf een jack russel gehad.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:23

Is een Jackrussel niet heel erg eigenwijs? Vind dat ook erg leuke hondjes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:51

LittleAnn schreef:
Is een Jackrussel niet heel erg eigenwijs? Vind dat ook erg leuke hondjes!

Ze zijn wel eigenwijs, maar ook goed op te voeden, luisteren over het algemeen beter dan de gemiddelde Beagle bijvb.
Ze hebben alleen wel veel beweging nodig, als ze dat krijgen zijn ze in huis rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:52

Ik zeg Kooikerhondje Lovers
Echt geweldig leuke hondjes. Als je googelt vind je er veel info over Lachen

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:54

Staffordshire bull terrier

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:11

suze_ schreef:
Ik zeg Kooikerhondje Lovers
Echt geweldig leuke hondjes. Als je googelt vind je er veel info over Lachen

Een nadeel, kooikers zijn over het algemeen niet kindvriendelijk..:S

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:12

dobermann

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:06

Dobermannen zijn ook niet zo geschikt met kids toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:36

Dat ligt er helemaal aan hoe je ze opvoed en of ze van kleins af aan in de inprent periode met kinderen in aanraking komen.

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:06

ik heb een dobermann die kan heel goed met kinderen om gaan licht eraan hoe je ze opvoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:50

Een boxer. Een leuke vriendelijke hond, tevens waaks (onze is uitzondering). Erg kindvriendelijk, dat hij vechthond is geweest,heeft naar mijn mening geen negatieve trekken achter gelaten. Ze zijn erg joviaal, vrolijk en erg aanhankelijk. Anderzijds zijn ze erg onstuimig en speels, maar ze kunnen bij jou de hele dag loslopen zeg je, dus de energie raken ze wel kwijt.
Boxers met te lange neuzen voldoen niet aan de rasstandaard van de boxer. Een boxer heeft altijd een wat kortere neus, niet te vergelijken met de bulldog neus echter.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:18

Als je een wil die los kan lopen neem dan geen Beagle. Mar anders zijn het met omgang hele lieve honden en ook met kindren beetje waaks. Betrouwbaar en kortharig

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:23

LittleAnn schreef:
Dankjulliewel voor de reacties! Mooie honden ook die kortharige collies, maar zijn collies waaks?

Die dobermannen vind ik ook niet betrouwbaar met kids eigenlijk..Zucht het is best lastig! En dan ook nog een fokker hier zoeken! Veel mensen gaan gewoon voor een gratis vuilnisbakje...

Dat slaat nergens op. Een dobermann is zeer betrouwbaar. Wij zelf hebben ook een dobermann. Toen ik klein was hadden wij ze ook al. Een dobermann is een zeer waakse hond, en de verhalen die ronde gaan over dat ze vals e.d. zijn. Slaan nergens op. Het zijn honden die voor je door het vuur gaan en je altijd willen beschermen. Kinderen kunnen er alles mee. Het licht net aan hoe je opvoed, als ze opgroeien met kinderen, is er niks aan de hand. Ik weet ook een hele goede fokker waar zeer goede honden vandaan komen!

Succes met zoeken