Fietsen met een hond; Zielig ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Re: Fietsen met een hond; Zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 10:20

Heel erg bedankt Miska Lachen

Der nageltjes worden alleen bij de kapper geknipt dat doen we niet zelf Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:20

ik wist ook vrij vaak met me bordercolliexfriese stabij. die vind het heleaal geweldig. ik neem ik bijna altijd los mee waar geen druk verkeer rijd. ze kan dan haar eigen tempo lopen. ik fiets ook natuurlijk niet te hard. vorige keer kreeg ik ook dierenbeul naar me hoofd gegooid.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:37

Hoi hoi,

Ik had een kleine jack russel, en die vond het heerlijk om mee te rennen naast de fiets. In het parkje hier in de buurt liet ik haar dan ook nog los en dan kon ik haar niet eens bij houden zo hard ging ze dan.
Ik heb meerdere malen gehoord dat mensen het zielig vonden dat ik dat deed, omdat ze vaak dachten dat ze nog een puppie was haha..
Maar ze vond het schitterend! Zolang je je hond in de gaten houd, die aangeeft wat hij wel of niet kan, is het een prima idee om te doen..
Let wel extra op omdat je hondje al een medische geschiedenis heeft..
Verder veel fietsplezier te gewenst Cool

edit: hou wel rekening met de temperatuur.. Het is niet verandwoord om met je hond te gaan fietsen als het boven de 20 graden is ivm het te warm worden van de hond.. Dan vind ik het wel zielig, maar het duurt nog even voordat het weer zo warm word haha

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:21

ja het is hier lekker fris en in de zomer wandel ik alleen maar in het bos dan Lachen

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:14

ik fiets iedere dag met mijn hond, weliswaar kleine stukjes van huis naar mn paard, maar ze vind het prachtig hoor.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:31

@ russell:

ik vraag me af wat jij dan vind van frisbieën ?! dat is dan ook zielig een hond die snoei hard uit stilstand een sprint trekt en vervolgens hoog de lucht in springt om de frisbi uit de lucht te plukken en weer hard terug rent waar ze ook niet altijd land met haar poten op de grond uit enthousiasme.

Mijn Amstaffje heeft een zeer goede basisconditie en we lopen dan ook regelmatig hele einden met haar met daarbij een frisbi of een balletje met werparm.
Sinds kort zijn we ook begonnen met fietsen met haar omdat zij niet los mag lopen in een gebied met andere honden omdat ze nog wel eens agressief kan reageren.
Maar op deze manier krijgt zij een nog betere conditie en ze kan haar energie ook weer wat kwijt.