Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Varkens volgens mij ook... Mijn staleigenaar is varkensfokker en zei laatst nog dat ze over een pad worden gejaagd wat onder stroom staat. Leek hem ook een vriendelijke manier voor paarden, maar die worden niet zo massaal geslacht.
bokkertjee schreef:weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P
bokkertjee schreef:weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P
Mea schreef:Ik vind dit echt zo'n onzin topic! ts weet niet eens hoe het gebeurd en heeft er al een mening over! Echt belachelijk... Je kan pas een mening hebben als je de islamitische manier én de nederlandse manier van slachten hebt gezien. Slachten vind ik zowiezo zielig, maar ik heb liever dat een dier geslacht wordt met rituelen waarbij ze respectvol een bepaald dier uitzoeken en het dier bedanken dat ze het mogen opeten, dan dat het aan de lopende band wordt neergeknalt met een pin!!! Als je alles zo zielig vind, moet je geen vlees eten want daarmee hou je het slachten in stand!
Marjolein_18 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!
En of je stukje vlees nou halal geslacht is of niet.. Vlees is vlees.
Marjolein_18 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!
En of je stukje vlees nou halal geslacht is of niet.. Vlees is vlees.
Quellian schreef:doom schreef:ja dat door snijden gebeurt snel ja alleen het schaap heeft een zeer ongelukkige lijdensweg en voelt alles ( er wordt namelijk onder tussen al vanalles uitgetrokkken)
Hier geloof ik dus weer niets van. Sensatiezoekerij?
Van een scherp mes voel je niets (snij maar eens met een stanley-of scheermes in je vinger) en leegbloeden, tja... Je wordt gewoon suf van bloedverlies, pijnlijk is het niet te noemen hoor.
Het is misschien minder snel dan de pin, maar ik zie het niet als dieronvriendelijk.
Miryamk schreef:Ik vind de halal manier een erg dier onvriendelijke wijze van slachten. Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als er een verbod op zou komen. Het duurt m.i namelijk nog erg lang voordat zo'n beest dood is. Op die manier heb ik geen trek in een stukkie vlees.
katiavl schreef:Spijtig dat er nooit naar de officiele onderzoeken worden geluisterd, maar wel naar de verhaaltjes van meer respect
Misser schreef:Maar jullie eten wel vlees van dieren die dag in dag uit op elkaar gepropt staan in een 'stal'?
Ik weet er te weinig vanaf om een mening te kunnen geven, maar stroombaden vind ik ook niet echt aardig klinken...
Marjolein_18 schreef:Ik zou zeggen.. Oordeel pas als je het zelf eens hebt gezien.
Misser schreef:Maar jullie eten wel vlees van dieren die dag in dag uit op elkaar gepropt staan in een 'stal'?
Ik weet er te weinig vanaf om een mening te kunnen geven, maar stroombaden vind ik ook niet echt aardig klinken...