islamitische slagerij!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mea

Re: islamitische slagerij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:24

Ik vind dit echt zo'n onzin topic! ts weet niet eens hoe het gebeurd en heeft er al een mening over! Echt belachelijk... Je kan pas een mening hebben als je de islamitische manier én de nederlandse manier van slachten hebt gezien. Slachten vind ik zowiezo zielig, maar ik heb liever dat een dier geslacht wordt met rituelen waarbij ze respectvol een bepaald dier uitzoeken en het dier bedanken dat ze het mogen opeten, dan dat het aan de lopende band wordt neergeknalt met een pin!!! Als je alles zo zielig vind, moet je geen vlees eten want daarmee hou je het slachten in stand!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:27

houd je het slachten in stand..
en een overschot aan vlees vee.
wat moet daar dan mee gebeuren
af voeren naar het buitenland, nee dat is dier vriendelijk

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 14:28

weet iemand toevallig ook hoe je het islamitisch slagten kunt stoppen?:P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:29

Quellian schreef:
Varkens volgens mij ook... Mijn staleigenaar is varkensfokker en zei laatst nog dat ze over een pad worden gejaagd wat onder stroom staat. Leek hem ook een vriendelijke manier voor paarden, maar die worden niet zo massaal geslacht.

Varkens worden meestal vergast.

Dat slachters met botte messen snijden denk ik niet. Mijn vriend werkt bij een slachterij en hij zegt dat de snijders altijd een hekel hebben aan het steriliseren van de messen, juist omdat ze daar bot van worden. Slachten is zwaar werk, vooral bij koeien, dat doe je niet zomaar met een huis tuin en keukenmesje Knipoog .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:30

Ik vraag me echt af waar dat islamitisch slachten respectvoller is, maar goe ik zal teveel gezien hebben Lachen
Mischien juist geluk dat ik zoveel achter de schermen ben geweest, verder vind ik gewoon een klucht dat gewoon slachten als onrespectvol word gezien, ik ken veel slachterijen waar ik zelfs dieren met meer respect heb gezien en dat zonder te bedanken voor vlees. Of zijn het de particuliere slachtingen die respectvoller zijn? Die waar de schapen met drie in een kleine kofferbak zitten, maar goed dat ze daarna bedankt worden

Falling

Bij mijn ervaring (heb dit onderwerp op school gehad) werden de achterpoten van het dier opgehangen aan haken, het dier was dan nog levend. Daarna werd de keel opengesneden en ging het dier dood. Echter is dit niet de enige manier dacht ik. Wel een reden voor mij om geen halal vlees te eten.

doom

bokkertjee schreef:

Dat valt niet te stoppen .
dan ga je namelijk discrimineren en kreeg je de islam en christelijke tegen elkaar en dat worden rellen Verdrietig

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:32

bokkertjee schreef:

Niet? Het is iets dat gebruikt wordt vanwege het islamitische geloof en dat kun je simpel weg niet stoppen. Het zou allemaal wat vriendelijker gedaan kunnen worden, maar of dat ook gebeuren zal...ik denk het niet. Verder is het slachten niet slagten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!

En of je stukje vlees nou halal geslacht is of niet.. Vlees is vlees.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:34

Mea schreef:
Ik vind dit echt zo'n onzin topic! ts weet niet eens hoe het gebeurd en heeft er al een mening over! Echt belachelijk... Je kan pas een mening hebben als je de islamitische manier én de nederlandse manier van slachten hebt gezien. Slachten vind ik zowiezo zielig, maar ik heb liever dat een dier geslacht wordt met rituelen waarbij ze respectvol een bepaald dier uitzoeken en het dier bedanken dat ze het mogen opeten, dan dat het aan de lopende band wordt neergeknalt met een pin!!! Als je alles zo zielig vind, moet je geen vlees eten want daarmee hou je het slachten in stand!

Ik vind een pin vriendelijker dan opensnijden en ophangen..maar goed, het is geen van beiden op roosjes. In nederland staan ze op de dood te wachten en de islamitische kant laat ze eerst een waardig leven leiden, was er nu maar een tussenweg te vinden. En inderdaad, de TS heeft naar mijn idee iets half gehoord en helaas dat ze niet inziet dat het voor de islamieten ook maar een geloofsovertuiging is, net zoals dat wij vaak een hoedje dragen naar de kerk. Zie daar maar eens vanaf te komen.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:36

Marjolein_18 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bij elk stukje vlees ga nadenken over hoe het beestje geslacht is. Dan kan je niks meer! Het is hypocriet om te zeggen dat je geen vlees meer eet, want je rijdt wel op zadels die van leer zijn, gebruikt wel hoofdstellen van leer.. Dat komt ook van een geslachte koe!

Tja je hebt gelijk. De slachting op onze manier is net zo slecht, maar wel minder pijnlijk. Voor mijn eigen gevoel koop ik geen halal vlees, gewoon omdat mijn maag drie rondjes draait en ik dan toch niets meer binnen kan houden. Ik kan er gewoon niet tegen, en ik denk dat dat enkel is door alle verhalen die de wereld in zijn gekropen over halal vlees. Maargoed, het is makkelijker om zoiets niet te kopen want het staat op het pakje vermeld..kleine moeite voor mijzelf dus.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:36

Marjolein_18 schreef:

precies!!.
dan kun je ook je schoenen, broekriem enz wel achterwege laten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:38

Ik vind de halal manier een erg dier onvriendelijke wijze van slachten. Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als er een verbod op zou komen. Het duurt m.i namelijk nog erg lang voordat zo'n beest dood is. Op die manier heb ik geen trek in een stukkie vlees.

lesilla

Re: islamitische lagerij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:38

Quellian schreef:
doom schreef:
ja dat door snijden gebeurt snel ja alleen het schaap heeft een zeer ongelukkige lijdensweg en voelt alles ( er wordt namelijk onder tussen al vanalles uitgetrokkken) Boos!

Hier geloof ik dus weer niets van. Sensatiezoekerij?

Van een scherp mes voel je niets (snij maar eens met een stanley-of scheermes in je vinger) en leegbloeden, tja... Je wordt gewoon suf van bloedverlies, pijnlijk is het niet te noemen hoor.

Het is misschien minder snel dan de pin, maar ik zie het niet als dieronvriendelijk.

Ze lijden er wel degelijk aan. Inademing van opgehoopt bloed, de wondrande, schock, aspiratie van de maaginhoud, verstikking, hartkloppingen, plotse daling van de bloeddruk. Het duurt veel langer voor ze bewustzijn verliezen....
Plus dat hersenactiviteit bij pijngedeeltes veel hoger is, ook al kunnen ze het niet meer uiten

Spijtig dat er nooit naar de officiele onderzoeken worden geluisterd, maar wel naar de verhaaltjes van meer respect

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:40

Miryamk schreef:
Ik vind de halal manier een erg dier onvriendelijke wijze van slachten. Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden als er een verbod op zou komen. Het duurt m.i namelijk nog erg lang voordat zo'n beest dood is. Op die manier heb ik geen trek in een stukkie vlees.

Precies! Mijn vriend en ik waren laatst een kapsalon gaan halen en hij had een turk gevonden die het lekkerder kon maken dan de huidige zaak, hij loopt naar binnen en ik draai me om..zie ik staan 'alles halal'. Ik heb hem teruggesleurd, voor mij geen halal.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:41

Maar jullie eten wel vlees van dieren die dag in dag uit op elkaar gepropt staan in een 'stal'?
Ik weet er te weinig vanaf om een mening te kunnen geven, maar stroombaden vind ik ook niet echt aardig klinken...

050206051012

Re: islamitische lagerij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:41

katiavl schreef:
Spijtig dat er nooit naar de officiele onderzoeken worden geluisterd, maar wel naar de verhaaltjes van meer respect

Weet je? Heel cru gezegd interesseert het me niet hoe een dier wordt geslacht en zou ik het liefst aan struisvogelpolitiek doen. Maar mijn mama heeft me geleerd dat je niets opschiet met je kop in het zand steken.

Maar alles kun je dan wel negatief bekijken. Denk eens aan een paard dat wordt ingeslapen, dan verdoof je een vluchtdier. Denk eens aan een kip welke voor het slachten wordt geplukt, denk eens aan een gans die een trechter in z'n keel geduwd krijgt.

Er is veel dierenleed en soms zijn het enkel kwaden waaruit gekozen kan worden.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:42

katiavl inderdaad, wordt weer misselijk bij het idee. Overigens worden ze vaak aan haken gehangen om er makkelijker bij te kunnen. Haken in pootjes doen geen pijn? En ik heb wel degelijk pijn als mijn arm wordt afgesneden, en dat is een minder pijnlijk plekje dan een keel.

Mayflower_

Ik zou zeggen.. Oordeel pas als je het zelf eens hebt gezien.

Falling

Misser schreef:
Maar jullie eten wel vlees van dieren die dag in dag uit op elkaar gepropt staan in een 'stal'?
Ik weet er te weinig vanaf om een mening te kunnen geven, maar stroombaden vind ik ook niet echt aardig klinken...

Dat is inderdaad ook zo cru. Het liefst zie ik een middenweg, maar schijnbaar is dat allemaal niet nodig? Want ik merk er na 17 jaar nog niets van.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:43

Zelfs een schaap wat eerst geschoten word ligt nog erg lang te stuiptrekken nadat de keel is doorgesneden EN die is dan tenminste al hersendood. Als zo'n dier eerst nog minutenlang die stuiptrekkingen en doodsangst mee moet maken is dat toch overbodig dierenleed.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:44

Marjolein_18 schreef:
Ik zou zeggen.. Oordeel pas als je het zelf eens hebt gezien.

Ik heb het gezien. Bij mij op school hebben ze héél illigaal een kip geslacht op halal manier, enkel zat deze ook nog eens drie dagen in een kratje met tien anderen. Werd volledig gedaan zoals bij halal slachting, dus pootjes aan een haak en snijden die strot. Wellicht is het minder eng omdat het een kleiner dier is, maar het was afschuwelijk en gemeen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:44

Misser schreef:

Ik ben dus laatst bij een paardenslager geweest met nog wat andere bokkers en daar werden ook 2 lammeren geschoten en daarna 'verbloed' maar zelfs de slager sprak zijn afschuw uit over de halalwijze Dat zegt toch wel wat..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:45

Misser schreef:

Sjah, dat maak je zelf zo, als je situatie wilt veranderen koop je goed vlees, doe ik ook

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:45

quellian een kip krijgt een klap op zijn kop, een staaf erdoorheen en daarna worden de veren er pas afgehaald. Daar voelt hij dus niets van. Verder heb je wel gelijk, maar als we nergens meer stil bij zouden staan weet ik niet wat er dan zou gebeuren.