Cavia's alleen of 2?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Cavia's alleen of 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:26

Dat vraag ik me ook wel eens af. En dan ben ik natuurlijk iemand die dat ook gaat vragen Haha!.
Van de meeste krijg ik het antwoord dat ze niet weten dat cavia's groepsdieren zijn, in de dierenwinkel wordt verteld dat je een cavia alleen kunt houden; 'met zijn 2en is overigens ook geen probleem' wordt er dan gezegd.

Weet je wel dat je een cavia niet alleen kunt houden en je schaft er dan alsnog maar één aan, dan kan ik daar met mijn hoofd ook niet bij.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: Cavia's alleen of 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:03

kjoetie schreef:
wbt de paard-cavia vergelijking: ik vind dat dus geen goed argument om een caaf alleen te houden, juist omdat het voor een paard ook heel zielig is. Dat het gebeurt wil niet zeggen dat het goed is, zo bedoelde ik Lachen

En ik vraag me dan ook af, waarom mensen dan toch een cavia alleen aanschaffen, als je bijvoorbeeld al weet dat je er geen 2 mag.. dat vind ik best egoistisch, gaat je eigen plezier voor het welzijn van het beestje. Dan zou ik dus geen cavia nemen hoor..

Helemaal mee eens: het klinkt misschien hard maar ik vind het ook egoistisch. Zelf heb ik ook een konijn alleen gehad, daar kwam toen een zoon bij en na veel gedoe ging dit dan goed samen. Helaas is hij erg jong overleden en bleef de vader dus over, die ook op een te vroege leeftijd is gestorven aan myasis. Nu weet ik wel beter en zal ik nooit meer zo'n beestje alleen aanschaffen, ik zie ze echt het liefst samen. Tuurlijk kan het overkomen dat ze heel gelukkig zijn, maar zelfs al zouden ze 2 uur per dag uit hun hok mogen, zitten ze nog 22 uur per dag er in zonder aandacht