Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:40

Die van mij gaat ook niet naar buiten. Het is een raskat en als ik hem naar buiten zou laten gaan dan zou hij zo meegenomen worden. Buiten dat is hij nog kater dus zou hij alle poezen uit de buurt gaan dekken Clown Lijkt me geen goed plan.. hihi Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:41

Nou... Ik denk dat er best mensen een kleine van jouw kater willen! Haha! Clown

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:42

De mijne komt ook echt niet buiten, het is geen raskat maar maakt me ook niks uit.
Heb teveel schrik voor vergiftiging of drukke weg ofzo.
Moest de mogelijkheid er zijn zou ik wel een ren willen, maar anders heb ik liever niet dat hij naar buiten gaat.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:42

Tieme schreef:
als ik ooit een eigen huis met tuin krijg dan mogen ze de tuin in met een schrikdraadje.

Meen je dit? Ik ben benieuwd hoe je dit wilt realiseren! Ik denk dat de katten hieruit altijd een uitweg zullen vinden Tong uitsteken

Verder vind ik het sneu als katten niet buiten komen. Onze katten zitten niet te schijten in andermans tuinen, overigens kom ze bij ons niet verder dan het rondje huis. Eén van onze katten zit weleens te koekeloeren voor de volière van de overburen, maar dit vinden ze niet erg en andersom komt hen hond weleens bij ons buurten of er nog katten los rond lopen Tong uitsteken.

Nee.. lekker naar buiten!

Daarbij vind ik een kat aan lijntjes buiten laten echt heel zielig Bloos .. je laat je kat dan ruiken aan vrijheid die hij eigenlijk niet heeft. Laat dan je kat gewoon binnen. Net zoals ik heel erg tegen halsbandjes ben..maar dat is weer een andere discussie Tong uitsteken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 00:12

@ zap waarom ben je tegen halsbandjes? wij hebben ze ook bij onze katten om, met een belletje, anders hebben we iedere morgen een leuk cadeautje voor de deur Ja

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:22

zap schreef:
Tieme schreef:
als ik ooit een eigen huis met tuin krijg dan mogen ze de tuin in met een schrikdraadje.

Meen je dit? Ik ben benieuwd hoe je dit wilt realiseren! Ik denk dat de katten hieruit altijd een uitweg zullen vinden Tong uitsteken

Hier ben ik het niet mee eens, mijn tuin is ook afgezet met schrikdraad, en het werkt prima... Je moet het gewoon goed monteren .. Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:33

Mijn kat was ernstig ziek toen ik haar in huis opving. Daardoor moest ze binnen blijven, na controle bleek haar oog beschadigd te zijn, ze heeft een heel gat in het vlies zitten, de dierenarts adviseerde mij daarom haar niet naar buiten te doen, als ze wil en ik ben thuis kan ze op het balkon wat zo aangepast is dat juffrouw ook op het balkon blijft, want anders gaat ze alle buren af. Ik woon aan een parkeerplaats van een winkelcentrum, er is hier dus veel en helaas roekeloos verkeer.
Mijn kat is ondanks dat ze van de boerderij komt, wel gelukkig binnen, weet ik zeker, ze zoekt namelijk nooit de vrijheid zelf op als er een deur openstaat.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:44

Wij hebben 2 htk katjes maar ze komen alleen aan een lijntje buiten. We wonen namelijk langs een 80 km weg en ik heb geen zin om mijn katjes langs de weg te vinden. Heb er ondertussen genoeg gezien.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:51

Jouw kat durft nu misschien nog niet goed naar buiten te gaan, maar straks wordt hij/zij alleen maar nieuwsgieriger. Ik laat mijn kat bewust binnen. Ik ben bang dat hem wat overkomt (kattenhater of onder een auto) en ik wil niet dat andere mensen er last van hebben. Als hij niet gewent is om buiten te komen, dan kun je hem beter binnen houden. Vind ik dan.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:03

Mijn katten mogen lekker naar buiten Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:03

Dat ben ik met je eens Girlgamer. Mijn 2 poezen zijn ook niet gewend om naar buiten te gaan. De oudste, Alexis is wel een keer ontsnapt en was moeilijk te vangen. +: De andere heb ik in de deuropening vast gehouden maar dat vond ze doodeng. En idd, ik wil niet dat ze andere mensen overlast berzorgen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:37

Babsiej schreef:
Hier ben ik het niet mee eens, mijn tuin is ook afgezet met schrikdraad, en het werkt prima... Je moet het gewoon goed monteren .. Knipoog

okee Haha! . Grappig, ik had dit namelijk nog nooit gehoord! En kan me er eigenlijk ook niet zoveel bij voorstellen Tong uitsteken (ben stiekem wel benieuwd hoe je dit dan goed monteerd *LOL*

@ dees-daan.. alleen het idee al dat je kat de hele dag elke stap met een getingel omloopt :S.. je zou er toch gek van worden. Daarbij het risico dat je kat loopt... je kat kan zo aan een tak blijven hangen (helemaal als je weet hoe lomp katten kunnen zijn Tong uitsteken)

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:45

wij hebben 6 katten en laat ze dus absoluut niet naar buiten!
Om de dood gewone redenen zoals ,dat ze dood gereden , beschoten , vergiftigd,gemarteld , verdronken worden of "gewoon" mee naar huis genomen worden.

Wel hebben we een grote katten ren gemaakt van 8 x 3 x 1,80

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:50

Ik heb er 2 die de eerste 2 jaar binnen zijn geweest omdat ik op een appartement woonde. Nu woon ik in normaal huis en heb ze nu gewoon buiten. Eentje vind het zo leuk buiten die krijg ik echt niet meer naar binnen toe en mn mannetjes kat wel die gaat via de voordeur eruit en komt er via de voordeur ook weer in. Die gaat meestal snachts eruit en smorgens als ik met de honden eruit ga staat ie voor de deur te wachten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:52

Echt niet !!!!!!
Ze heeft heerlijk veel ruimte binnen, allerlei lekkere ligplekjes, dus ik ga het risico van doordrijden, ziekten etc echt niet nemen. Vind het bovendien ook wel zo hygienisch dat ze lekker binnen blijft, ze ligt en klimt tenslotte overal op en dan lijkt het me niet echt lekker als za al overal doorheen gelopen is.
Ze is dit wel van kleinsaf aan gewend, dus kent niet anders. Een buitenpoes binnen gaan houden lijkt me geen optie, dat is een ander verhaal.

Wel belangrijk voor binnenpoezen: voldoende ruimte en afleiding en aangepast (indoor) voedsel.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:37

yep, de mijne gaat buiten. het is hier een rustige buurt, en geen kattenhaters zover ik weet, ( enkele huizen verder heeft er iemand zeker 10katten, katers die behoorlijk sproeien want bah wat stinkt het daar Ziek ) Mijn kat blijft wel redelijk in de buurt. We hebben grote tuinen en een groot bos. Hij gaat zover ik weet niet echt op straat of in tuinen van andere.
Ik denk dat hij in de buurt blijft omdat die andere katers hun terretorium hebben afgebakent.
Mijn kater is gecastreerd.
Ik vind het prima zo Lachen

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:07

onze kat komt wel ook lekker buiten. wonen aan een rustige straat met een grote tuin en veel weiland. echt een kattenparadijsje is het buiten. onze buurman is geen kattenfan, maar op de een of andere manier weet de kat dat en komt hij nooit bij de buren en de buurman laat onze kat ook met rust.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:38

Als ik een kat zou hebben, zou hij van mij naar buiten mogen. Zou geen dier binnenlaten omdat ik bijvoorbeeld bang ben voor aanrijdingen of vermissingen. Zo dier moet gewoon lekker buiten kunnen lopen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:07

Onze katten komen absoluut niet buiten..

Daarvoor zijn er meerdere redenen: ik heb er reeds 2 -die dus wel buiten konden- verloren aan het verkeer; we wonen 1 hoog dus lastig met buiten- en binnenlaten; we hebben een raskat die me naast te dierbaar ook te duur is; deze raskat zou het véél te koud krijgen buiten Knipoog

Wanneer we in de toekomst een tuin hebben, willen we een ren creeeren waar ze wel lekker in het zonnetje en de frisse lucht kunnen vertoeven..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:14

Ik vindt dat de mensen die hun katten binnen houden meer aan zichzelf denken dan aan hun dier....

Een kat is een echt jachtdier, dat hoort lekker buiten te kunnen spelen en niet de hele dag opgesloten te worden in huis.

De reden dat hij wordt overgereden vindt ik nogal overtrokken, veel katten zijn bang voor auto's en katten zoeken dat van nature haast niet op.... Tenzij ze niet anders kunnen.

Als je kinderen hebt of later kinderen hebt, mogen ze dan ook niet buitenspelen? Zodra ze aan het spelen zijn kunnen ze ook een keer niet opletten en de straat op rennen... Moet deze dan ook aan een lijntje naar buiten? Of achter een stroomdraadje Nagelbijten / Gniffelen ?

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:26

Binckydenice schreef:
Ik vindt dat de mensen die hun katten binnen houden meer aan zichzelf denken dan aan hun dier....

Een kat is een echt jachtdier, dat hoort lekker buiten te kunnen spelen en niet de hele dag opgesloten te worden in huis.

De reden dat hij wordt overgereden vindt ik nogal overtrokken, veel katten zijn bang voor auto's en katten zoeken dat van nature haast niet op.... Tenzij ze niet anders kunnen.

Als je kinderen hebt of later kinderen hebt, mogen ze dan ook niet buitenspelen? Zodra ze aan het spelen zijn kunnen ze ook een keer niet opletten en de straat op rennen... Moet deze dan ook aan een lijntje naar buiten? Of achter een stroomdraadje Nagelbijten / Gniffelen ?

IK laat mijn kat ook binnen !!
Maar niet vanwege de auto's of wat dan ook.Maar vanwege mijn overbuurman elke kat wat bij hem voor thuis loopt gaat hij op schieten.
Er zijn al 3 katten overleden en 2 gewond geraakt.Dit vindt ik erger voor mijn kat dan dat die binnen zit.Dus er wordt niet alleen aan jezelf gedacht maar ook aan je Kat.Mijn kat heeft vaak genoeg de kans gehad om naar buiten te gaan maar hij wil het niet eens.Vaak genoeg staat de deur open maar hij blijft voor de drempel te zitten.Als je hem aan een lijntje buiten doet weet hij niet hoe gauw hij weer binnen moet komen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:28

FamBloem schreef:
Binckydenice schreef:

IK laat mijn kat ook binnen !!
Maar niet vanwege de auto's of wat dan ook.Maar vanwege mijn overbuurman elke kat wat bij hem voor thuis loopt gaat hij op schieten.
Er zijn al 3 katten overleden en 2 gewond geraakt.Dit vindt ik erger voor mijn kat dan dat die binnen zit.Dus er wordt niet alleen aan jezelf gedacht maar ook aan je Kat.Mijn kat heeft vaak genoeg de kans gehad om naar buiten te gaan maar hij wil het niet eens.Vaak genoeg staat de deur open maar hij blijft voor de drempel te zitten.Als je hem aan een lijntje buiten doet weet hij niet hoe gauw hij weer binnen moet komen.

Dat ligt misschien aan de kat zelf dat kan kloppen.. Maar die man moet je gewoon aangeven of zelf eens een luchtbuks op hem uit proberen....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:38

Binckydenice schreef:

Lees mijn reactie boven jouw post eens.. Lekker kortzichtig van je! Mijn overreden katten hadden álle ruimte om te jagen en te spelen en lopen tóch zelf onder een auto.. Hoezo konden ze niet anders?!

Mijn huidige katten zijn nog nooit buiten geweest, behalve in een carrier naar de dierenarts. Zouden zij echt missen wat ze niet kennen, als je weet dat ze gevoerd worden met hun natuurlijke voeding en alle ruimte krijgen om te spelen en te slapen?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:49

Mijn moeder is ook al 2 katten kwijtgeraakt doordat ze aangereden waren. Toch gaat haar huidige kat gewoon naar buiten, die kun je niet eens binnenhouden! Toen hij nog maar een week bij haar was moest hij nog binnen blijven om te wennen. Dit pikte hij niet en is boven via het openstaande raam op het zonnescherm gesprongen om toch maar naar buiten te kunnen Haha!. Nu gaat hij gewoon naar buiten en als hij aangereden wordt weten we iig dat hij een goed leven heeft gehad. Mijn eigen katten gaan ook gewoon naar buiten. Zijn daar niet heel erg fanatiek in, maar als ze alleen maar binnen kunnen zijn worden ze ontzettend baldadig en dan is het heerlijk om ze naar buiten te gooien zodat ze even hun energie kwijt kunnen. Vind het trouwens ook heerlijk om te kijken als ze in de tuin met vliegjes enzo aan het spelen zijn of lekker in het zonnetje genieten.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:02

cle0o_o0 schreef:
Nou... Ik denk dat er best mensen een kleine van jouw kater willen! Haha! Clown

Bloos Haha! Tong uitsteken Misschien wel ja... hihi, bedankt voor het compliment..