Beste konijnenvoer, Hope Farms en Vadi Gran?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: Beste konijnenvoer, Hope Farms en Vadi Gran?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:24

ff gegoogeld:

alfalfa/luzernehooi. Dit is het beste voor volwassen konijnen. Maar een groeiend dier heeft wel calcium nodig en iets meer energie dus relatief minder vezels. Ook een drachtig dier en zogend dier kan beter alfalfa/luzerne hooi krijgen. Aangevuld met wat groene groentes/planten is dit volledig voer! Voor extra energie, is het volgende toe te voegen:
hennepzaad, maanzaad, zonnebloemzaad en olie bevatten (bijna) geen suikers en zetmeel, maar wel resp. 300, 400, 400 en 1000 g/kg Ruw vet en de zaden bevatten zo'n 10 MJ/kg, de olie 35 MJ/kg. Dit zou dus als energiebron kunnen dienen.

http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?t=5380

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:27

jeetje zeg! wat wordt er een probleem van gemaakt hier!

als moby los loopt gaat ze net zolang op de keukenmat zitten tot de buitendeur opengaat en ze ff mag buitenspelen. als ze een dag niet buiten is geweest is ze gewoon stront chagerijnig.
als het voor haar werkt vind ik het prima, ik ga toch niet alles uit een boekje doen. kom op zeg...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:09

mijn konijn woont buiten en krijgt gewoon haar bakje en water vol,verder eet ze komkommer wortels en paprika. gras.
ze zit hier nu 2 jaar en ze is nog nooit ziek geweest.
ze krijgt overigens gewoon voer van de lidl, pak van 5 kilo.
in de maanden met R in de maand krijgt ze vitaminedruppels door haar water
en ze krijgt ook konijnenhooi. e af en toe gewoon hooi van de paardjes

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:55

Huilen ik ben weer een konijntje armer. Mijn schimmeltje heeft het hek opengemaakt. Zodat hij lekker in de tuin kon lopen en een van mijn konijnen is nu de hort op. Heb hem al de hele dag niet meer gezien.
Volgens mij kunnen konijnen prima van de warmte in de kou. Ze kunnen alleen niet tegen tocht en dat is heel wat anders. Konijnen zijn juist dol op koud weer. Bij mij zie je de konijnen veel meer zodra het kouder is. Schijnt het zonnetje en is het warm zijn ze naar binnen vertrokken. Ze zijn dol op sneeuw.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 13:57

Rosita schreef:
Citaat:
moet naar het zuidoosten staan, en bij extreme kou worden afgedekt met een wollen deken.

Dat doen ze met het hol wat ze alleen bewonen ook zeker? Wat is de bron van je quote Nimmedor?

http://64.233.183.104/search?q=cache:_Z ... cd=1&gl=nl

dit is de bron, via google